Ei pelkkä etulaakerin vuotaminen vielä tee siitä rikkinäistä. Jos pata käy rikkaalla, lykkää etulaakerikin tavaraa ulos. Joissain moottoreissa on myös avattu voitelukanava kaasarin kiinnityksen ja etulaakerin välillä (useimmissa moottoreissa sellainen on, mutta tukittu) jolloin etulaakeri lykkää tavaraa ulos oli moottori missä säädöissä tahansa. Toinen juttu mikä tihkuttamiseen vaikuttaa on se, onko etulaakerin molemmat suojat paikallaan vai onko sisimmäinen poistettu. Jos molemmat on paikallaan, ei laakeriin järin helposti polttoainetta pääse ja laakeri ei tihkuta ulos. Sisimmäisen suojan poistaminen taas auttaa siinä, että moottorin oma polttoaine alkaa voitelemaan laakeria -> vuotoa esiintyy. Suoja vai ei, siinä on taas kaksi kuppikuntaa.
Eli ei kannata stressata sen etulaakerin kanssa jos kone käy muuten hyvin. Huollon kannalta se kannattaa vaihtaa silloin tällöin. Paria gallonaa olen itse pitänyt lähtökohtana..