Kirjoittaja Aihe: Ajanotto ??  (Luettu 20606 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ajanotto ??
« : 18.03.09 - klo: 08.28 »
Moikka !

Onko koskaan ollut puhetta että kisoissa olis käytössä jokin muu ajanotto järjestelmä kun AMB on meinaan ponderit aikas tuhottoman kalliita...Kyselin pikkasen suomalaisilta yrityksiltä ajanotto järjestelmistä ja löysin yhden aikas hyvän oloisen....Ja ponderin hinta on noin 10 kertaa halvempi kun AMB.... Itse laitteistokaan ei ollut mikään järjettömän hintanen...Ja mikä parasta se olisi kotimainen...Eli takuu yms yms muut hoituu pirun paljon nopeammin....
-Henry Mort

Poissa Zakko

  • Veteraani
    • Profiili
    • VaasanUA
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #1 : 18.03.09 - klo: 08.36 »
Minkä nimisen järjestelmän löysit? Mihin tarkkuuksiin sillä päästään? Kuinka pienet luku nopeudet? Ponderien koko, paino ja virtalähde?

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #2 : 18.03.09 - klo: 08.37 »
No, kerroppas nyt hiukan lisää asiasta.
AMB:n laitteet vaan ovat aika lailla standartina ulkomaillakin, joten KV-kisoissa ajavat sen tarvitsevat kuitenkin. Näitä kuskeja tietysti on paljon vähemmän kuin kotimaan kisoja ajavia.
Pitää myös muistaa, että henkilökohtainen ponderi on loppujen lopuksi aika vähäpätöinen hankinta pitkällä aika välillä tässä touhussa ja ainakin omasta mielestä  maksanut jo itsensä takaisin monta kertaa helppoutensa ansiosta.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #3 : 18.03.09 - klo: 08.42 »
Ponderissa ei tarvitse ollenkaan virtalähdettä...RFID tekniikkaan perustuva laitteisto...Tämä on ollut jo käytössä monissa moottoripyörä kilpailuissa ja todettu toimivaksi...Autoon tulee vaan tarra kiinni..... En minä nyt mitenkään ollutkaan poistamassa AMB käytöstä ajattelin vaan kysellä että onko kiinnostusta... Tämä olisi pirun harrastaja ystävällinen ainakin hinnaltaan....
-Henry Mort

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #4 : 18.03.09 - klo: 08.59 »
RFID on kyllä kätevä, tuokin systeemi on varmaankin varustettu aktiivisella "portilla" sekä suunnatulla antennilla jolla saadaan max 5m päähän lukuetäisyys sirusta. Tämä siis jos kyseessä ovat passiiviset RFID-tagit. Käytännössä lukuetäisyys on kuitenkin hieman vähemmän. Aktiivisella RFID-sirulla taas saadaan hieman pidempi kantomatka mutta sirujen hinta nousee monikymmenkertaiseksi. RC-autosta ei välttämättä löydy tarpeeksi pintaa johon tarran voi liimata kiinni mutta ei liene ongelma ostaa muovisia tageja jotka ovat mitoiltaan noin 20 sentin kolikon kokoisia. Kestävätkin kulutusta paljon paremmin kuin nuo tarrat. Paljonkohan lienee systeemillä hintaa, pistäppäs linkkiä tuotteeseen niin pääsee tutkailemaan.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #5 : 18.03.09 - klo: 09.01 »
-Henry Mort

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #6 : 18.03.09 - klo: 09.08 »
No, kerroppas nyt hiukan lisää asiasta.
AMB:n laitteet vaan ovat aika lailla standartina ulkomaillakin, joten KV-kisoissa ajavat sen tarvitsevat kuitenkin. Näitä kuskeja tietysti on paljon vähemmän kuin kotimaan kisoja ajavia.
Pitää myös muistaa, että henkilökohtainen ponderi on loppujen lopuksi aika vähäpätöinen hankinta pitkällä aika välillä tässä touhussa ja ainakin omasta mielestä  maksanut jo itsensä takaisin monta kertaa helppoutensa ansiosta.

Itselle tulee mieleen että AKK alaisissa kisoissa olisi nimenomaan AMB laitteisto jo ihan sääntö.
Jos muistan oikein niin silloinhan mikään toinen järsestelmä ei palvelisi harrastajia oikein, koska tällöin tulisi ylimääräisiä kustannuksia kahdesta eri systeemistä.
On amb ponderia millä ajellaan SM kisat jne... ja sitten on tarralappua jolla ajellaan jotku kerhokisat.

Sekin tulee mieleen että kun tarrasta on kyse niin sehän on myös kohtuu herkästi hajoava.
Vähän kovempi tälli ja tarra voi hyvinkin revetä sen verran että pienet metallilangat katkeavat tuon lapun sisällä.

RC autoissahan näitä kolareita ja kaatoja tulee jatkuvasti.
Prätkissä toimii varmasti, kun harvemmin kolaroidaan ja kaadutaan...
Ja jos kaadutaan niin monesti homma jää muutenkin siihen.
+ pieni tarra prätkässä on erittäin pieni... Samankokoinen lappu 1/18 autossa on jo peitto...
Ja mites kun on autoja monta joilla kisailet... Jokaiseen oma tarra...
Kori sanoo spränks ja taas hommaat uutta tarraa.
Joillekin aktiiviharrastajille tarralappu saattaisi tulla kalliimmaksi jo vuodessa.
Joillekin tarralappu tulisi kalliimmaksi vasta parissa vuodessa, mutta kuitenkin.
AMB ponderissa on se vahva puoli että sen saat vaihdettua autosta toiseen jne.
Se on myös kohtuu kestävä ja varsinkin koska sen voi laittaa lähes minne vain kiinni, sen saa nätisti suojaan.

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #7 : 18.03.09 - klo: 09.11 »
Tossahan on ohjelma myynnissä! Mitä rautaa siinä käytetään? Tarkoitan siis lukijoita ja transpondereita.

Entä se tarkkuus, siitäkään ei mainittu?

Tunnisteena pitää ehdottomasti olla ns. kova tägi eli valettu nappi

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #8 : 18.03.09 - klo: 09.19 »
No siis eihän sitä Tarraa tarvii koriin laittaa...Kuhan on jossain siinä autossa ja voihan siihenkin laittaa vaikka tarralenkkari kamaa....Niin voi siirtää autosta toiseen.. Jos tarkkuus riittää moottoripyörä kisoihin niin eiköhän se riitä RC-autoihinkin....Tämä nyt oli vaan kysely...Että olisko kellään kerhoilla kiinnostusta...Meidän kerhossa yli 100 jäsentä jos jokainen ostaa AMB:n on summa aika iso...Ja aika harva harrastelija haluaa maksaa melkeen 100€ ponderista jos olis mahdollisuus saada se pirun paljon halvemmalla....
-Henry Mort

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #9 : 18.03.09 - klo: 09.24 »
Tässä lisää tietoa....

Ohjelmistopaketti on kehitetty moottoriurheiluun ja sillä pystyy
viemään läpi moottoriurheilukilpailun ja nopealla lisäkehityksellä
minkä tahansa lajin kilpailun. Järjestelmä on käytössä mm. viime ja
tämän vuoden Päijänteen ympäriajossa, 2008 Classic motocross
MM-joukkuekilpailussa sekä 2008 Heinolan MM motocrossissa osana
ajanottokokonaisuutta.

Etuina tässä tekniikassa on tunnisteiden (transpondereiden) edullisuus
ja laajat käyttömahdollisuudet. Ajanoton vaatiman sähköisen
tunnistamisen lisäksi niitä voidaan käyttää mm. "uudelleenladattavina"
pääsylippuina tai kausikortteina. Lataamisella tarkoitan ajokertojen
lataamista, en akkujen, nämä tunnisteet kun ovat passiivisia, eli
toimivat ilman erillistä virtaa.

Muuna esimerkkinä; tekniikan ympärille on myös mahdollista rakentaa
mm. internet-palvelu, johon jokainen alueella ajava saisi
automaattisesti esim. omat kierrosaikansa ja jonka kautta ajokertojen
lataaminen voisi tapahtua.

-Henry Mort

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #10 : 18.03.09 - klo: 09.31 »
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Saitkos jotain tietoa hinnoista?

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #11 : 18.03.09 - klo: 09.35 »
Ei vielä ihan tarkkaa koska halusi selvitystä radasta ja yleensäkin lajista...oli outo hänelle...
-Henry Mort

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #12 : 18.03.09 - klo: 09.47 »
Tässä tapauksessa voi muuten tulla ongelmaksi myös se, että lukupisteen lähellä ei passaa olla kuin yksi pätkä rataa. Meinaan vain että jos (ja kun) lukupiste on pääsuoralla niin radan ei kärsi tulla kovin lähelle lukupistettä missään muussa radan kohdassa. Muuten voi olla seurauksena että osa autoista luetaan kahteen kertaan kierroksella ja tämähän sotkee kohtuullisen mukavasti ajanottoa. Tätä ongelmaahan ei varmasti ole isommilla moottoriradoilla jos antenneissa on säädeltävä lähetysteho niin sitten tätä ongelmaa ei tule, antennit täytyy vain kalibroida joka radalle(ja joka kerta?) erikseen.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #13 : 18.03.09 - klo: 09.53 »
Tässä tapauksessa voi muuten tulla ongelmaksi myös se, että lukupisteen lähellä ei passaa olla kuin yksi pätkä rataa. Meinaan vain että jos (ja kun) lukupiste on pääsuoralla niin radan ei kärsi tulla kovin lähelle lukupistettä missään muussa radan kohdassa. Muuten voi olla seurauksena että osa autoista luetaan kahteen kertaan kierroksella ja tämähän sotkee kohtuullisen mukavasti ajanottoa. Tätä ongelmaahan ei varmasti ole isommilla moottoriradoilla jos antenneissa on säädeltävä lähetysteho niin sitten tätä ongelmaa ei tule, antennit täytyy vain kalibroida joka radalle(ja joka kerta?) erikseen.

Tästä ongelmasta pääsee minimikierrosaika-asetuksella.
SC10 4x4

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #14 : 18.03.09 - klo: 09.55 »
Tästä ongelmasta pääsee minimikierrosaika-asetuksella.

Totta, olinpas yksinkertainen  :azn:
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #15 : 18.03.09 - klo: 10.19 »
No siis eihän sitä Tarraa tarvii koriin laittaa...Kuhan on jossain siinä autossa ja voihan siihenkin laittaa vaikka tarralenkkari kamaa....Niin voi siirtää autosta toiseen.. Jos tarkkuus riittää moottoripyörä kisoihin niin eiköhän se riitä RC-autoihinkin....Tämä nyt oli vaan kysely...Että olisko kellään kerhoilla kiinnostusta...Meidän kerhossa yli 100 jäsentä jos jokainen ostaa AMB:n on summa aika iso...Ja aika harva harrastelija haluaa maksaa melkeen 100€ ponderista jos olis mahdollisuus saada se pirun paljon halvemmalla....

Kaikissa autoissa ei voi laittaa mihin vaan.
Heti tulee mieleen polttiskrossari missä ei voisi tulla mieleenkään tarra.
Olisi ehdottomasti oltava kovakuorinen tagi mistä edellä on jo mainittu.

Mutta itseäni eniten ihmetyttää että miksi on pakko ostaa ponderi itselle???
Jos aikoo ajaa kisaa niin se ei ole pakollinen vaan aina on järjestäjän puolesta pondereita.
Siitä on vain tietysti vaivaa joka hiitin välissä käydä palauttamassa, ja pitää muistaa ottaa se kyytiin ennen omaa ajoaan.
No mutta näinhän se oli parivuotta sitten muutenkin kun ei ollut personalponder systeemeitä.

Jos nyt ajatellaan esim PKSRCA jäseniä niin moniko muka meinaa ajaa kesällä tosissaan kisaa???
Pieni raapasu varmasti näistä tulee ajamaan kisaa.
No heillekin niitä pondereita tosiaan löytyy kisajärjestäjiltä.
Hankkivat sitten personalponderin mikäli tuntuu että ajaa useammassa kisassa ja aikoo jatkossa panostaa siihen touhuun vielä enemmän.
Eikä personalponder ole kallis edes vuodeksi hankkia jos tarkkoja ollaan.
Niitä kun ei saa ihan mistä vaan ja sieltäkin mistä saa, on hinta kova niin hyväkuntoisesta käytetystä saa vielä oikein hyvin rahaa.
Maksaa toisinsanoen itsensä takaisin.

Mikään pakko kun siis ei ole itselleen ponderia hankkia niin en näe tässä ongelmaa.

Toki kerhot joilla ei ole omaa AMB järjestelmää, voisi olla hyvä tuollainen laitteisto, mikäli siis koko systeemi on halpa jne.
Silloin saadaan pienemmilläkin kerhoilla kisailtua ja otettua aikoja treenipäivinä jne.
Mutta tosiaan virallisessa AKK alaisessa kisakäytössä ymmärtääkseni pitää olla lisensoitu AMB laitteisto, joten siitä ei eroon pääse vaikka kuinka haluttais.
Rinnakkais järjestelmä vain kasvattais entisestään harrastajien ponderikuluja... vaikka se tarralappu tai mikälie tagi ei paria kymppiä enempää maksais.

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #16 : 18.03.09 - klo: 10.42 »
Tarratagit maksavat about 10 senttiä kappale, ehkä jopa sen alle. Kovan tagin saa eurolla tai parilla ja se muuten sitten jo kestääkin jotain. Semmonen malli jossa on reikä keskellä olisi kohtuullisen helposti ruuvattavissa kiinni autoon, fyysiset mitat noin euron kolikon luokkaa.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #17 : 18.03.09 - klo: 10.54 »
Se kuulostaa hyvältä.

Mutta... Edelleen on tuo asia että virallisissa kisoissa pitää olla lisensoitu AMB laitteisto.
Ei siis onnistu ihan noin vaan, eikä edelleenkään poista sitä että jos haluat ajaa SM kisoissa niin sinun pitää silloin joko vuokrata ponderi tai hankkia oma.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #18 : 18.03.09 - klo: 11.03 »
Tietysti jos tämän uuden laitteiston saa testattua ja todettua paremmaks muutenkin kuin hinnaltaan , voisi kai laittaa alotetta akk:n suuntaa jne.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #19 : 18.03.09 - klo: 11.14 »
Tietysti jos tämän uuden laitteiston saa testattua ja todettua paremmaks muutenkin kuin hinnaltaan , voisi kai laittaa alotetta akk:n suuntaa jne.

Ja ainahan voi ajaa AKK:n ulkopuolisia kisoja. AKK sattuu vaan olemaan raskas ja kallis organisaatio, pystyyköhän sitä vakuuttaan vaikka olisi kuinka hyvä systeemi?

Kerho tasolla kyllä kuulostaisi hyvältä systeemiltä!

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #20 : 18.03.09 - klo: 11.15 »
Ittelläni on krossipyöräs vastaava ponderi eikä se oo siitä mihinkää lähteny, sitä on aina välil nois kisois testailtu.
Tuo ponderi tarra lituska on etulokaris kiinni ja on suurinpiitein sen kokoinen että ei sitä rc.see saa laitettua kun korii vaikkapa sisäpuolelle.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #21 : 18.03.09 - klo: 11.39 »
Jee, pääsen vihdoinkin kommentoimaan jotain aiheesta josta jopa tiedän jotain :)

Tein työkseni noita RFID hommia noin vuoden, ja tietenkin kävi tuo ajanottojärjestelmän kehittäminen mielessä monta kertaa. En ikinä oikein nähnyt siinä mitään järkeä lähteä tekemään kaupallisesti. Syitä erittäin monta mutta kiteytettynä:
- markkinoilla yksi de facto järjestelmä, laitteisto löytyy monelta radalta.
- kynnys siihen että kilpailutoiminta siirtyisi käyttämään uutta järjestelmää korkea
- aktiiviharrajista erittäin suurella osalla jo AMB ponderi, joka kestää 'ikuisesti'
- RFID järjestelmällä ei ikinä päästä yhtä hyviin lukutarkkuuksiin (siis ajallisesti)
- UHF RFID (josta oletan että puhutaan) signaali käytännössä kuolee jos antennin ja tägin välillä on metallia (tai muuta sähköä johtavaa kuten kosteata mutaa)
- UHF tägien luku toteutettava erittäin kapeakeilaisilla antenneilla jotta saadaan edes kohtuu lukutarkkuus. Osittain tämän takia, ja metalliongelmasta johtuen, ainoa fiksu asenuspaikka antennille on radan yläpuolella. Ei järin houkutteleva ratkaisu, etenkin kun 5m ajoväylälle tarvitaan vähintään pari 30*30 antennia (pienin käytännön koko)
- lähtökohta jossa uuden haastaja-asemassa olevan järjestelmän ainoa hyvä ominaisuus on edullinen hinta pitkällä tähtäimellä (harrastajamäärien kasvaessa), on mielestäni erittäin huono. Huonoja ominaisuuksia sen sijaan on useampia vs AMB.

Toki toinen asia on lähteä tekemään järjestelmä harrastajille:
- halvat tarratägit jos käytetään UHF:ää (HF tägit aika isoja, ja lukuetäisyys hieman lyhyt). Reilu vuosi sitten UPM:n alainen Raflatac taisi kertoa hinnaksi 0,1e kpl, mutta minimierä oli aika iso. Suomessa yksi nettikauppa joka myy samoisia tägejä pikkuerissä..
- UHF kovatägit on muistaakseni 5e hintaluokkaa pienerissä, tosin näissä kannattaisi maksaa pari kolme euroa lisää "metalliyhteensopivasta" tägistä. Painavat hieman enemmän kuin AMB ponderi.
- yksi UHF antenni radan sivulle riittää erittäin hyvään lukutodennäköisyyteen
- lukuvarmuus aivan riittävä harrastuskäyttöön, mutta en käyttäisi itse kisoissa
- hintaetu tulee toteutuu vasta merkittävällä tasolla kun harrastjia on riittävästi (alkuinvestointi laitteistoon  maksaa x euroa, ja tägit käytännössä ei mitään)

Kannattaa huomata että kukaan ei vielä maininnut mitä RFID järjestelmää tuossa käyttäisi. Taajuusalueen valinta vaikuttaa erittäin paljon järjestelmän ominaisuuksiin. Esim eräällä hyvälllä kombinaatiolla onnistuin lukemaan passiivi UHF RFID tägin 18 metrin päästä. Mutta, jos tägin päälle pisti alumiinfolion, lukua ei saannut aikaiseksi edes sentin päästä. LF taajuuksilla tosin jälkimmäinen taas onnistui, mutta yli parin metrin päästä lukeminen jopa teoreettisesti mahdotonta.. Jos joku tosissaan aikoo tuollaista edistää, niin voin toki antaa vinkkejä alkuun..

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #22 : 18.03.09 - klo: 11.57 »
Tietysti jos tämän uuden laitteiston saa testattua ja todettua paremmaks muutenkin kuin hinnaltaan , voisi kai laittaa alotetta akk:n suuntaa jne.

Aloitteen tekeminen ja perille saattaminen on helppo ja joustavasti toteutettu juttu, mutta siitä eteenpäin voi vain toivottaa GOOD LUCK. Vertailun vuoksi voi vaikka katsoa kuinka FIA juuri menetteli F-1 mestaruuden määräytymisasiassa. Paljonko painoi organisaation omat intressit enemmän kuin kilpailijoiden ja tiimien näkemykset.

Välillä tuntuu, että tämäntyyppisten organisaatioiden keskeinen olemassaolon syy on sementoida organisaatiolle itselleen sopiva toimintamalli, vaikka viulut maksaville henkilöille todetaan, että mehän edustamme teidän etuja.....

Kaikki yo. tietysti todettuna ihan yleisellä tasolla osoittelematta ketään millään.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #23 : 18.03.09 - klo: 12.19 »
Tietysti jos tämän uuden laitteiston saa testattua ja todettua paremmaks muutenkin kuin hinnaltaan , voisi kai laittaa alotetta akk:n suuntaa jne.

Aloitteen tekeminen ja perille saattaminen on helppo ja joustavasti toteutettu juttu, mutta siitä eteenpäin voi vain toivottaa GOOD LUCK. Vertailun vuoksi voi vaikka katsoa kuinka FIA juuri menetteli F-1 mestaruuden määräytymisasiassa. Paljonko painoi organisaation omat intressit enemmän kuin kilpailijoiden ja tiimien näkemykset.

Välillä tuntuu, että tämäntyyppisten organisaatioiden keskeinen olemassaolon syy on sementoida organisaatiolle itselleen sopiva toimintamalli, vaikka viulut maksaville henkilöille todetaan, että mehän edustamme teidän etuja.....

Kaikki yo. tietysti todettuna ihan yleisellä tasolla osoittelematta ketään millään.

Harmittavan totta tämä.
Itse en kyllä näkisi vaivaa näinkin hyvin toimivan systeemin toiseksi muuttamisessa. Toki kilpailu laskisi hintoja , tai sitte ei.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #24 : 18.03.09 - klo: 12.20 »
Jos miettii järjestelmän hintaa, mikä pitää maksaa AMB-ponderilla toimivasta järjestelmästä, niin ei sellaista mikään kaveriporukka osta. Puhutaan useiden tuhansien eurojen järjestelmistä.

Joku järkevä ajanottojärjestelmä tarvittaisiin markkinoille, joka sopisi pienelle porukalla ja olisi alkuinvestointina kohtuullinen. Vaikka tällä RFID:hen perustuvalla järjestelmällä ei päästäisi yhtä tarkkoihin tuloksiin, kuin AMB:llä, niin kaveriporukka-/kerhokisoihin järjestelmä olisi omiaan.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #25 : 18.03.09 - klo: 13.54 »
Jos miettii järjestelmän hintaa, mikä pitää maksaa AMB-ponderilla toimivasta järjestelmästä, niin ei sellaista mikään kaveriporukka osta. Puhutaan useiden tuhansien eurojen järjestelmistä.

Joku järkevä ajanottojärjestelmä tarvittaisiin markkinoille, joka sopisi pienelle porukalla ja olisi alkuinvestointina kohtuullinen. Vaikka tällä RFID:hen perustuvalla järjestelmällä ei päästäisi yhtä tarkkoihin tuloksiin, kuin AMB:llä, niin kaveriporukka-/kerhokisoihin järjestelmä olisi omiaan.

Tätä juuri hain mutta saattaapi olla että joutuu sen AMB:n tilaamaan...
-Henry Mort

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #26 : 18.03.09 - klo: 13.58 »
Taitaa olla niin, että AMB on tällä hetkellä se "ainoa" oikea ratkaisu, ainakin lyhyellä tähtäimellä. Harmillista sinällään, että monopoliasemassa hinnoittelua ei rajoita kilpailu, ainoastaan mielikuvitus. 100€ sijoitus kynnen kokoiseen palikkaan tuntuu kohtuuttomalta, tosin aikaa myöten sekin viiltävä tuska haihtuu.

Toisaalta, harvemmin kitistään pitkäripaisen hinnoistakaan, vaikka yhtälailla se on sanelupolitiikkaa. Kyse on loppupelissä panos-tuotos-hyötysuhteesta  :p
Flying Calacucco

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #27 : 18.03.09 - klo: 14.12 »
MRT tekee AMB yhteensopivia pondereita. Heiltä saa sekä kloonin omastaan että kokonaan uudella numerolla olevan ponderin. Hinta vähän yli 40 puntaa eli noin 50 euroa nykykurssilla.

Jos alla oleva linkki ei toimi, niin yhdistä osat selaimesi osoitekentässä

http://www.team-mrt.com/mrtwebshop/erol.html#16183x0&&http%3A%252F%252Fwww.team-mrt.com%252Frclaps%252Fptx%252Fmoreinfo.html

Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #28 : 18.03.09 - klo: 14.21 »
Taitaa olla niin, että AMB on tällä hetkellä se "ainoa" oikea ratkaisu, ainakin lyhyellä tähtäimellä. Harmillista sinällään, että monopoliasemassa hinnoittelua ei rajoita kilpailu, ainoastaan mielikuvitus. 100€ sijoitus kynnen kokoiseen palikkaan tuntuu kohtuuttomalta, tosin aikaa myöten sekin viiltävä tuska haihtuu.

Toisaalta, harvemmin kitistään pitkäripaisen hinnoistakaan, vaikka yhtälailla se on sanelupolitiikkaa. Kyse on loppupelissä panos-tuotos-hyötysuhteesta  :p

Pitkäripasen tuotetta saa kyllä esim. ulkomailta halvemmalla, saisipa pondereitakin.

Monopoli on pilannut muitakin hyviä asioita!

Ja punnan kurssi oli eilen 0,92650 eli 40 puntaa on noin 37 eemeliä.

Kai se on ainoo oikee toi amd orkkis masiina!

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ajanotto ??
« Vastaus #29 : 18.03.09 - klo: 14.24 »
MRT tekee AMB yhteensopivia pondereita. Heiltä saa sekä kloonin omastaan että kokonaan uudella numerolla olevan ponderin. Hinta vähän yli 40 puntaa eli noin 50 euroa nykykurssilla.

Jos alla oleva linkki ei toimi, niin yhdistä osat selaimesi osoitekentässä

http://www.team-mrt.com/mrtwebshop/erol.html#16183x0&&http%3A%252F%252Fwww.team-mrt.com%252Frclaps%252Fptx%252Fmoreinfo.html



Voin lämpimästi suositella. Hinta noin puolet AMB:n vastaavasta ja toimii kuin junan vessa.
SC10 4x4