Kirjoittaja Aihe: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?  (Luettu 9918 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« : 15.06.11 - klo: 12.06 »
Kiitos Ari tankkitiedosta!

Hmor: Tuloksista päätellen olette (suomalaiset) menneet "hitaasti ja matalalla", ehkä siksi Auto kestää :grin:. Laittakaapa jotain juttua reissustanne. Reissutarinoita on aina mukava lukea.

Saatiin huomata että meillä oli vääriä renkaita kassi tolkulla.... Rata oli myös hyvin erikoinen eipä ole suomessa missään vastaavaa... Tässä huomaa kuinka hukassa voi olla kun radat ovat niin erilaisia.. Suomessa nykerretään ja Ranskassa ajetaan koko ajan kaasu pohjassa. Ei yhtään teknisiä hyppyreitä ja rata todella röykkynen. Vähän tarinaa meidän nettisivuilla... Ja tohon "hitaasti ja matalalla" vois kommentoida että... "liian kovaa ja korkealla" olis lähempänä... Pojat oli liikaa pyörät väärään suuntaa :grin: :grin:
-Henry Mort

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #1 : 15.06.11 - klo: 15.39 »
Että oli vaikeaa, kun oli niin helppoa!  :grin: Joo, tiedän kyllä tuon tunteen omista reissuista, että viimeisenä päivänä tietää jo miten pitäisi ajella ja millä säädöillä. Itselleni on mystistä, että "ne" eurooppalaiset haluavat ajella niillä tasaradoilla. Paha vaan, että kesän A-EM kisoissa on vielä huonompi rata tässä suhteessa. Rata on rinteessä, mutta hypyt puuttuvat sekä pinta on liki betonia.

Isojen kisojen rengasvalinta näyttelee turhan suurta roolia lentokoneella lentäville suomalaisille. Kustannussyistä on rajallinen määrä mahdollisuuksia. Ei voi olla mukana sitä 5 -10 settiä sitä oikeaa kuvioo, kumia ja inserttiä varsinkaan kun sitä ja keliä ei etukäteen tiedä.

Valittamalla ei kuitenkaan tilanne parane vaan mm harjoittelemalla säätämistä, jotta osaa reagoida heti oikein. Paljon rahaa, suhteita, renkaita vielä mukaan.

Pakko toistaa verkkokalvoille jäänyt näkymä Ronnefalkin äijästä toissavuoden EM-kisoista. Hän oli ensimmäinen varikolla ja samoin viimeinen. Panostaminen on ainoa tie huipulle.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #2 : 15.06.11 - klo: 15.48 »
Isojen kisojen rengasvalinta näyttelee turhan suurta roolia lentokoneella lentäville suomalaisille. Kustannussyistä on rajallinen määrä mahdollisuuksia. Ei voi olla mukana sitä 5 -10 settiä sitä oikeaa kuvioo, kumia ja inserttiä varsinkaan kun sitä ja keliä ei etukäteen tiedä.
Eikös rengasmerkeillä ole edustusta kisoissa?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #3 : 15.06.11 - klo: 15.54 »
Luulisi jo useasti todetun handout/yksityyppirenkaan toimivan myös M-8 krossissa niin ei tarvisi roudata jätesäkillistä renkaita kisoihin kun kaikki ajaisivat samalla rengastyypillä. Muissa kumirengasluokissahan tämä on jo ollut arkipäivää useita vuosia.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #4 : 15.06.11 - klo: 15.54 »
Eikös rengasmerkeillä ole edustusta kisoissa?

Jos et ole tehtaan sponssaama ja haluut vbarmistaa että saat renkaita, viet itte. Jos siellä joku kauppaa jotain niin 100% varmasti jos joku setti/seos/kuvio "pelaa" ne on yllättäen joka paikasta loppu.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #5 : 15.06.11 - klo: 16.02 »
Luulisi jo useasti todetun handout/yksityyppirenkaan toimivan myös M-8 krossissa niin ei tarvisi roudata jätesäkillistä renkaita kisoihin kun kaikki ajaisivat samalla rengastyypillä. Muissa kumirengasluokissahan tämä on jo ollut arkipäivää useita vuosia.

Kuinkas paljon noissa muissa kumiluokissa on rengas sponsseja ? Miksi joku haluaa ajaa "p*skalla" kun parempiakin on saatavilla ? Miksi pitää ajaa jollain muulla kuin sillä omalla hyväksi havaitulla merkillä ?
Miksi halutaan se ylenmääräinen kähmintä jolla saadaan joku tietty rengas kisoihin myös M8 luokkaan ? Rajataan samalla sitten sallittu moottori, pilli, bensa ja korin väri. Tai josko kuitenkin unohdetaan tää keskustelu

Noissa kisoissa lähinnä ongelmana on pinnan erilaisuus vs kotomaa. Täältä on turha roudata mitään supersofteja ne kun ei tuolla pelaa/kestä. Edelleen kun rata on julkaistu, paikalle testaamaan niin tietää mikä wörkkii. Jos ei pääse niin ei kun ottaa ne yleisgummit joilla täälläkin ajaa, mutta varaa mukaan myös mediumia jos on oletettavissa kuluttava radanpinta ja/tai kuumempi keli. Siihen sitten mukaan joku setti jotain pikkupinnistä aika-ajoihin ja hyvin siellä pärjää. Esim Saksassa menee normi pentti ihan kykyjensä mukasta vauhtia cityblockilla, kunhan ei tarjoa alle supersoftia. Nää vetomiehet sitten saa arpoa keskenään. Hirveen vaikeeta....
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #6 : 15.06.11 - klo: 16.10 »
MM-kisoissa on rengassponssi esim sähkökrossissa ja touringissa. Ei siellä henkilökohtaiset rengassponssit mitenkään liity asiaan. Miksi pitäisi ajaa p*skalla renkaalla? Kisajärjestäjä tietää varsin hyvin mikä kuvio toimii heidän radalla, joten valinta on varmasti helppo, ja kaikille sama. Vai tarkoittaako tämä että M-8 luokassa suurin osa renkaista on täyttä kuraa joilla ei voi ajaa?

Ei ole kyse moottoreiden tai pillien rajaamisesta, ihan totaalisen eri asia. Edelleenkin se yksityyppirengas on ollut äärimmäisen hyvä ratkaisu kaikissa muissakin luokissa kv-kisoissa. Suomessa olkoon vapaa.

Jos olet yhtään isoja kisoja kiertänyt tai tiedät mistä nyt puhun niin ymmärrät kuinka paljo vaivattomammaksi yksityyppirengas tekee kisaamisen, kun ei tarvi stressata renkaan saatavuutta, tai sitä millä joku kaveri ajaa, kun kaikille rengas on sama. On se onnistuttu muissakin luokissa valitsemaan toimivaksi ja aina on voittaja saatu selville. Ja jos ei yksi rengasmalli riitä niin sitten vaikka 2. Parempi sekin kuin kymmeniä erilaisia rengasmalleja ja merkkejä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #7 : 15.06.11 - klo: 16.25 »
Jos olet yhtään isoja kisoja kiertänyt tai tiedät mistä nyt puhun niin ymmärrät kuinka paljo vaivattomammaksi yksityyppirengas tekee kisaamisen, kun ei tarvi stressata renkaan saatavuutta, tai sitä millä joku kaveri ajaa, kun kaikille rengas on sama. On se onnistuttu muissakin luokissa valitsemaan toimivaksi ja aina on voittaja saatu selville. Ja jos ei yksi rengasmalli riitä niin sitten vaikka 2. Parempi sekin kuin kymmeniä erilaisia rengasmalleja ja merkkejä.

No ei mulla ole takana kun parit PM, yhdet EM ja yhdet MM. Joten tiedä sitten onko tossa referenssiä. Mulla ei ole ollu ressiä renkaista ja kaikilla mitä on mukana ollu, on pystyny ajamaan. Kaikissa näissä kisoissa olisi pärjännyt kun mukaan olisi ottanut esim. cityblockkia kaikissa seoksissa. Kaikissa näistä kisoista on finaalissa vedetty niillä perus rinkuloilla ja erittäin pienellä seos/kuviovarianssilla. M8 on varmasti eri asia kun jotkut mattokiilat tai muut hieromasauvat jo pelkästään sen takia, että se rata muuttuu suht radikaalisti koko kisojen ajan. Tasamaan vehkeissä korkeintaan pidon määrä muuttuu, joten lähtökohta on eri. Lajiin kuuluu olennaisena osana renkaat ja rengasruletti ja edelleen vaikka ei ole yksityyppiä, niin silti ne kovat vetää lujaa ja luultavasti se nopein jätkä vetää 99.9% suomalaisista pataan oli siellä alla sitten vaikka Nokian Hakkapeliitat.

Kun sä olet oikeesti sillä tasolla, että tappelet voitosta niin sulla luultavasti on jonkun tasonen supportti valmistajan puolelta paikalla joten voit unohtaa koko homman. Jos taas et tappele edes finaalipaikasta vaan pyörit siellä tasolla 1/64...1/128 tms niin joko meet etukäteen testaamaan ja saat mielenrauhan tai sitten otat ne perusgumekset mukaan ja keskityt ajamaan; ei se niistä renkaista jää kiinni vaikka toki antaa hyvän syyn sille "menestymättömyydelle". Se että pitäisi olla mukana "kymmeniä" eri merkkejä ja kuviota on ihan puhtaasti BS eikä ole millään tavalla tekemisissä todellisuuden kanssa. Mutta jätetään tää jauhaminen tähän ja keskitytään aiheeseen, eli Josen hengentuotteeseen
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #8 : 15.06.11 - klo: 16.37 »
Parin ison kisan kokemuksella ei vielä paljoa referenssiä valitettavasti irtoa. Kyse onkin siitä, miten lajia halutaan kehittää. Muissa luokissa homma meni mahdottomaksi nimenomaan rengastouhujen takia jo vuosia sitten. Kun on määritelty käytettävät renkaat, voidaan keskittyä ajamiseen. Ihan sama koskee muitakin moottoriurheilulajeja. Ei se rengas ole sen oleellisempi asia polttiskrossissa kuin muissakaan luokissa. Rengas nyt vain on merkittävin yksittäinen kompononentti jolla suorituskykyyn vaikutetaan. ;)

Ei ole sellaista selitystä, millä pystyy perustelemaan mulle että yhdessä luokassa, eli M-8, on kaikkien etu että saa käyttää mitä rengasta tahansa, jolloin jengi roudaa jätesäkillisen renkaita messissä kun vaihtoehtona olisi yksi rengastyyppi joten yksi stressi olisi vähempänä.

Mutta aiheesta voi jatkaa muualla tai viimestään syksyllä EFRA-kokouksessa marraskuussa ;)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #9 : 15.06.11 - klo: 19.15 »
THE RENGAS topicci?

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #10 : 15.06.11 - klo: 20.47 »
Vaikka silläkin uhalla, että menee vähän off topiciksi niin jatkan kuitenkin. ( Ei täällä M8 lätinää ole liiaksi viime aikoina ole ollut)

Ei ole kaikkien etu, että M8 olisi vain yksi tyyppi rengas. Tyytyväinen on se joka saa valmistajana monopolin. Kauppias tuskin innoissaan eikä varsinkaan ne, joiden ei tarvitse kaupata "tänä vuonna yhtään mitään".

Rengasvalinta on yksi M8:n suola. Joskus tietysti suola maistuu liiaksi, mutta voi siitä oikeasti rengasvalinnastakin kiksejä saada.

Jos jäät suomikisoissa Teemulle, Joselle ja Arille enemmän kuin yhden sekunnin per kierros, niin syy on radion ja rc-auton välillä eikä rc-auton kulmissa.

Isois kisois joo tallikuskit saa niitä hidden renkaita. So what - ryhdy tehdaskuskiksi.

Jyväskylän M8 kisassa viime kaudella oli yksityyppirengaskisa. Ja jätkät oli taas samassa järjestyksessä maalissä?!

Kaikille ei sovi kaikki renkaat. Ajotyyli vaihtelee. Oma kuskini tykkää kovemmista raspeista kuin vaikka Arin pehmeä ajotyyli.

Mitäs kun sää muuttuu. Onko yksityyppisaderengas? Kuka päättää milloin sataa? Mitäs kun sade tulee eräkierroksen puolivälissä?

Joillain radoilla savi kuluttaa pehmeää kumia todella nopeasti. Esim tulevalla EM radalla Saksassa, kun ajettiin hiljattain B-Em kisat niin rengassetti meni p**si yhdessä alkuerässä. Rata on betonia. Toisilla radoilla taas pehmeä seos kestää isältä pojalla ja vielä pihasudittelijallekin. Pitäisikö joka kisaan olla eri rengas + sadekelin rengas?

jne...

M8 luokka pysyy sekarenkaisina niin kauan kun minä olen luokkayhteyshenkilö. Tässäpä loppuun kuuluisa viimeinen lause  :grin: Olen poteroni kaivanut.

Rengassäännöt vaihtelee isojen autojenkin puolella hyvin paljon, joten kyllä pikkuautopuolellekin erilaisuutta mahtuu.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #11 : 15.06.11 - klo: 21.02 »
Yksityyppirengas on terveestä :grin:
-Henry Mort

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #12 : 15.06.11 - klo: 21.30 »
Ykstyyppirenkaalla järjestys tod näk onkin sama, se ei ole se pointti, vaan se, että kilpailu on tasaisempaa koska muuttujia on vähemmän ja kontrasti on enemmän ajamisessa ja säätämisessä kun yksi oleellinen muuttuja jää pois. Jos ei ole tiedossa, niin arvokisojen rengastarjoajat vaihetelevat vuodesta toiseen. MM kisat on aika pieni pala kakkua rengasvalmistajille vs. muu myynti vuodessa, voisin veikata. Ykstyyppirengas on hyväksytty ja vastaanotettu KAIKKIIN muihin kumirengasluokkiin hyvin, joten kyse lienee asenteista. Mutta eipä tästä enempää, tarvii marraskuussa jututtaa eframiitingissä herroja aiheesta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #13 : 15.06.11 - klo: 22.42 »

M8 luokka pysyy sekarenkaisina niin kauan kun minä olen luokkayhteyshenkilö. Tässäpä loppuun kuuluisa viimeinen lause  :grin: Olen poteroni kaivanut.


Hienoa huomata, että homma on hanskassa.  :cool: Todella toivon, ettei tänne aleta höyryämään mitään yksityyppipotaskaa.
« Viimeksi muokattu: 15.06.11 - klo: 23.35 kirjoittanut Poinas2 »
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #14 : 15.06.11 - klo: 23.16 »
+1
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #15 : 16.06.11 - klo: 00.10 »
Arvokisoissa yksityyppirenkaat saa kannatuksen meikäläisen suunnalta.
Olen ollut tuskailemassa kuinka renkaita ei saa vaikka kuinka nätisti tiedustelee.
Ja olen nähnyt kuinka renkaita kuitenkin on kun vain oikea henkilö menee kysymään.
Tämä on jopa oikeasti suuri ongelma.
Kun ei ole varaa panostaa reissaamalla kisoja ennen treenailemassa kyseisellä radalla ja hakien oikeaa rengasta niin sitten niitä renkaita on se 80% koko matkatavaroista mukana... Joista lopulta saa kuitenkin huomata että joko ne eivät mikään ole sopivia, tai sitten jokatapauksessa mukana sattuu olemaan vajaa määrä sitä oikeaa.

Suomeen en edes kynsinhampain naamaveressä, enkä kirveelläkään hyväksyisi yksityyppirengasta.
Ainakaan tasan niin pitkään kun arvokisat ajetaan vapaalla.

Suomen radat ovat niin lähellä toisiaan pinnan suhteen että jokatapauksessa kun löytää sen oman suosikin niin sillä pärjää meidän kinkereissä kuskin taidoilla.
Ja tosiaan niin pitkään kun arvokisat ajetaan vapaalla renkaalla, olisi suomen yksityyppirengastus vain puhtaasti hankaloittamassa suomalaisten itsensä viemistä maailmankartalle.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #16 : 16.06.11 - klo: 00.21 »
Jep,  tulihan se sieltä. Kommenttini oli alunperinkin kv-kisaamiseen, ei Suomen kisoihin. En voi uskoa että on kenenkään kannalta mielekästä roudata säkkitolkulla erilaisia renkaita Suomesta ulkomaille kisoihin, jos kisajärjestäjä on valinnut radalla toimivan renkaan ykstyyppirenkaaksi, ja jokaiselle on esim 3 settiä renkaita ostettavana ja lisää saa ostaa tietyn verran tai rajattomasti.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #17 : 16.06.11 - klo: 09.06 »
Voisin ymmärtää että kisakohtaisesti järjestäjä valitsee renkaan, mutta ei mitään GT8 tyyppistä "aina vain yksi ja sama vain kelpaa". Ihan hanurista. Kyllä valikoimaa ja vaihtelua saa ja pitää olla. Sama pätee ihan kaikkeen. Muuten menee kovin yksitoikkoiseksi eikä tapahdu kehitystä (ja homma pysyykin jonain sivuokkana kuten GT8 tapauksessa).
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #18 : 16.06.11 - klo: 09.09 »
Heh, eihän se yksityyppirengas sitä tarkoita että samalla rengastyypillä ajetaan maailman tappiin, eikai näin joku luullut :D Kyse on kisakohtaisesta renkaasta. Ja EM- tai MM-kisoista. Mutta asiasta voi jatkaa muualla, eiköhän asia tullut selväksi.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #19 : 16.06.11 - klo: 09.39 »
Ei ole kaikkien etu, että M8 olisi vain yksi tyyppi rengas. Tyytyväinen on se joka saa valmistajana monopolin. Kauppias tuskin innoissaan eikä varsinkaan ne, joiden ei tarvitse kaupata "tänä vuonna yhtään mitään".
Tämä kommenti yksinään osoittaa ettet ymmärrä yksityyppirenkaan tuomia etuja ja miten sen kolme osapuolta toimii yhdessä kun ykstyyppirengas valitaan.

Eli sun kanssa on asiasta turha edes puhua kunnes ymmärrät systeemin, harmi että olet luokan yhteyshenkilö ja et edes vaivaudu selvittämään asioita...

(tähän voit sit kirjoittaa martyrilauseita kuinka teet paljon lajin eteen, niin varmaan teet mutta tämä voisi olla asia millä voisit tehdä paljon enemmän)

Vai onkohan oikea syy ettei haluta ykstyyppirengasta se että "kaikilla" m8 kuskeilla on joku "diili" parempi tai huonompi ja pelkää että joutuu "maksamaan" renkaista nykyään? Totuuslienee se että suurinosa varmaan sais renkaansa halvemalla kuin "diilien" kautta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #20 : 16.06.11 - klo: 09.54 »
Ei ole kaikkien etu, että M8 olisi vain yksi tyyppi rengas. Tyytyväinen on se joka saa valmistajana monopolin. Kauppias tuskin innoissaan eikä varsinkaan ne, joiden ei tarvitse kaupata "tänä vuonna yhtään mitään".
Tämä kommenti yksinään osoittaa ettet ymmärrä yksityyppirenkaan tuomia etuja ja miten sen kolme osapuolta toimii yhdessä kun ykstyyppirengas valitaan.


+1
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #21 : 16.06.11 - klo: 10.11 »
huvittavaa lukea tätä teidän THE rengas vääntöä mutta eiks tälle vois tehdä THE rengas vääntö topikin tjsp että sais sen pois sotkemasta tätä topikkia?
pöö

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #22 : 16.06.11 - klo: 10.13 »
Melkosta offtopikkia.

Onneksi m8 asioista vielä toistaiseksi päättää joku muu kun turistikuskit, jotta saadaan ajaa renkailla joita saa kaupasta, ja ei ole pakko ajaa renkaalla joka ei omalle ajotyylille/radalle sovi.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #23 : 16.06.11 - klo: 16.34 »
Nyt kun off topic onkin off roadia niin jatketaan. Ensinnäkin kuka olet goos? En tunnista nimimerkkiä. Luokkayhteyshenkilön vaihtaminen on mitä helpointa. Ei tarvitse paljon kuin ilmoittautua...

Voisitteko yksityyppirenkaan kannattajat kumota nuo minun mainitsemani negatiiviset puolet!

Mitkä on ne yksityyppirenkaan edut muuta kuin kilpailun tasoittuminen jollain tavalla? Kustannussäästöä ei tule, koska aina markkinoilla/pakissa on halpoja renkaita saatavilla.

Miksi ette näe haittoja, joita seuraa kun rata ja olosuhteen muuttuvat ratojen ja sään mukaan.

Näen jo seuraavan kitinän aiheen, "ei me voida isois kisois menestyä, kun pitää ajaa vain sillä yhdellä renkaalla".

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #24 : 16.06.11 - klo: 17.43 »
Esimerkiksi turisti EM-kisoissa on jokaiseen alkuerään renkaat 20e/sarja, yht 100e/alkuerät. Eli kisarenkaat maksaa 120e/EM-kisa ja ku ajaa A-finaalissa niin rengaskustannus 160e/kisa. Mun mielestä ei ollenkaan paha hinta. Kotona treeneissäkin tietää millä renkaalla ajaa. Mukaan EM-kisoihin voi ottaa 4 sarjaa uusia renkaita harjoitusta varten.

Lisäys: sitten olet ajanut samoilla renkailla kuin voittaja.

Muistan sisä-PM kisat (90-luvulla) jolloin pistin 250e (1500mk) renkaisiin ja en vielä ollut saanut sopivia renkaita (olisin tarvinnut 1-2 srj toimivia renkaita).
(KUN) JOS mennään yksityyppirenkaisiin, silloin kannattaa peesata isoimpia kv-kisoja. Eli SM-kisat ajetaan samoilla renkailla kuin esim. seuraava EM-kisa tms iso KV-kisa. Ei kuten turistissa nyt, ajetaan renkailla, joilla ei ajeta missään muualla.

« Viimeksi muokattu: 16.06.11 - klo: 18.04 kirjoittanut AAKE K. »
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #25 : 16.06.11 - klo: 19.03 »
Ei toi passaa sitten alkuunkaan.

Miten me voidaan ajaa täällä suomessa täysin erilaisella pinnalla jollain renkaalla millä ajetaan jossain kaukoidän MM kisoissa???
No ei mitenkään.

Rata härveleissä homma on edes kutakuinkin helpompi... Pintojen ero meidän kisoissa ja KV kisoissa ei ole kuitenkaan lähelläkään niin iso kuin se on polttiskrossissa.

Miettikööt ihan miten tahansa koko kuviota niin tasan niin pitkään kun muualla maailmassa ajetaan vapaalla renkaalla, ei ole pienintäkään järkeä ruveta täällä SUOMEN kisoissa miettimään yksityyppirengasta.
Täällä kun ihan oikeesti ei ole ongelmaa.
On olemassa rengas joka toimii kaikkialla.
Siihen löytyy sitten pari eri rengasta mitä jotku voivat omien mieltymystensä mukaan joskus käytellä.
Sama seos toimii joka radalla jne.
Se sama seos jolla nyt poijjaat ei tehny yhtään mitään EM-B kisoissa.
Ja taas toisinpäin ajateltuna... Se rengas joka nyt sitten oli toimiva kyseisissä kisoissa, ei vaan yksinkertasesti toimi kotimaan karkeloissa.

Mun mielestä on täysin turha edes keskustella rengas sännöstä suomeen.
Siinä kun ei vain ole kisaa ajavien ja varsinkaan kuskejen jotka hakevat menestystä ulkomailta, yhtään mitään järkeä.
Meillä ei ole kotimaassa pienintäkään ongelmaa. Ihan oikeesti ei ole.
Hommaa oikeet renkaat ja ajaa niillä joka radalla piste
Edullisemmat renkaat ovat erittäin hyvänä vaihtoehtona ja varsinkin monille harrastajille todella iso plussa kun voi treenata edullisemmilla... tai ajaa niillä jopa kisaa.
Meillä kun ei edelleenkään ole radan pintojen kanssa niin järkyttävää eroa renkaiden suhteen kuin mitä se on kun mennään kv kisoihin.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #26 : 16.06.11 - klo: 19.29 »
 Minun mielestäni on oikein hyvä että saa itse valita. Jos rata+rengas+ajotyyli ei kohtaa, niin voin kävellä toisen kauppiaan tiskille ja ottaa jotkut toiset. Esimerkki = Meillä jyrkkälässä toinen kaveri tykkää kuviosta x eniten. Itse kun laitan samat alle niin homma menee ihan reisille. Kyllä jos sillä kuviolla x tarvitsee ajaa kisat, niin jää ajamatta. Itselle kuitenkin myös kilpailussa on kyse hauskanpidosta. Jos joutuu ajamaan renkaalla joka ei sovi alle, niin siitä on hauskuus kaukana.

Joku varmaan on eri mieltä, niinkuin aina. Mutta eipä kovin montaa kannattajaa yksityyppirenkaalla tunnu olevan. Onko se sitten lajin etu jos tuollainen sääntö runnottaisiin läpi? Voi olla että joillakin tulis mitta täyteen koko touhua. Porukkaa ei kannata karkoittaa vaan lisää pitäisi saada. Tämä siis Suomen näkökulmasta.


Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #27 : 16.06.11 - klo: 19.59 »
Tämmöinen kuli kysymys, että mitkä mahtaa olla nämä mystiset kuviot X ja Y jotka Suomessa toimii? Olis kiva kun aloitteleva M8 kuskikin vois tulla radalle heti oikeilla kumeilla. Siis pitävillä kumeilla.

Monta kertaa tällä palstalla on näistä toimivista renkaista puhuttu, ja yleensä se on just tällä koodi kielellä. Eikö niitä toimivia renkaita saa sanoa ääneen?

Lukemani perusteella toinen toimivista renkaista saattaa olla AKA Cityblock, pehmeellä seoksella. Mikäköhän on se toinen?

-JJ
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #28 : 16.06.11 - klo: 20.07 »
Lainaus
Ei kuten turistissa nyt, ajetaan renkailla, joilla ei ajeta missään muualla.

Korjaa jos olen väärässä, mutta eikös noilla sorexeilla ajeta ainakin Saksassa, Englannissa ja monissa muissa maissa virallisina renkaina?


Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #29 : 16.06.11 - klo: 20.25 »
Kysymys M8 -ammattilaisille:
Jos tiimi ilmoittaa, että tämä rengas toimii MM-kisoissa ja sillä ajetaan kisan läpi. Treenaatteko ko renkaalla vai treenaatteko sillä renkaalla, joka toimii omalla radalla?
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net