Kirjoittaja Aihe: BajaBeetle tulossa...  (Luettu 10009 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
BajaBeetle tulossa...
« : 10.09.03 - klo: 01.37 »
iltaa!

Elikkäs hommasin tuossa bajabeetlen joka pitäisi tulla to-pe.

Mitäs asiantuntijoilla on sanottavaa?

Jotain mitä on hyvä tietää, ettei riko autoa?

Käynnistyksessä jotain erikoista?

Onko autossa keskidiffiä vai onko neliveto kiinteä 50/50...

Mitenkäs perät? kuuluuko olla öljyä? rasvaahan niissä on, mutta entä öljyn laita?

Mistäs saapi tuninki osia  =)


Ja vähän sivusta onko kellään näitä tamiyan Vintage pienois maastureita, metallirunkoisia ja todella hienoa Nelivetotekniikkaa, mm. etuperän vapaanavat. Missä hinnoissa.

Mitä lisävarusteita bajaan kannattaisi pistää?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Dampax

  • Jäsen
    • Profiili
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #1 : 10.09.03 - klo: 07.26 »
En asiantuntijasta tiedä mutta kokemusta omaava kuitenkin...

Loisto peli, jos et ajo-ominaisuuksia kaipaa. Helppo huoltaa, arvokkaat osat, näyttävä ja, jos on GS15R-koneella niin lähteekin aika mukavasti. :shock:  Älä vain takavetoisena ajele kovin paljoa,  ei nimittäin kestä se diffin isoratas (mikä lie sitten onkaan nimeltään).

Keskidiffiä ei ole, siis toimii täysin fiftisiksti-periaatteella.

Omassa Beetlessä ei tulisi mieleenkään käyttää diffeissä öljyjä ilman suurempia tiivistelyitä, tai sitten sen pitäs olla tosi siirappimaista tököttiä. On nimittäin sen verran "horot" paikat siellä.

Tää autohan on käsittääkseni tehty ihan pihasuditteluun. Kesän kisailin kaverin Mega Forcea vastaan tällä ja osia kuluu. Kone on kohtuullisen ärhäkkä, siitä johtuneekin osien pikainen kuluminen.

Osat olen pääsääntöisesti Ylivieskan Kärkkäisestä tingannut. Stadista löytyy myös oikein hyvän palvelun liike, Hobby Point Kaisaniemenkadulta. Molemmissa on asiantuntevaa palvelua ja tilausosat saa viikossa parissa.

Ei muuta kuin oloista pärtsäilyä.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #2 : 10.09.03 - klo: 11.28 »
Mitäs osia tuosta kuluu, alkuunsa.

Onkohan kuululaakereista 130e:sta iloa?
eli kannaattaako niihin sijoittaa nuin paljoa.

Juu, epäilin kanssa tuota öljyn pito kykyä, serkkupojan trackerissa ei ainakaan öljy pysy sisällä.

Mites pärjäsit megaforcelle? :)

Juu mulla on tuo 15:nen kone...

Mää saan Kyoshon osia täältä Lahdesta, HobbyHiltuselta. En sitä tiä mitä se niistä ymmärtää mutta onhan se nuita vehkeitä jo pitkään myynny.

Mites muiden merkkien osat käy?

Kantsiikohan nuita nivelvetoakseleita ostaa? nehän kuluu kanssa loppuun siiitä toisesta päästää eikös?
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

  • Vieras
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #3 : 10.09.03 - klo: 12.05 »
Diffit kannattaa täyttää silikoniöljyllä ja tiivistää esim Bilteman silikonilla. Tulee tosi hyvät jos tekeee huolella ja autosta huomattavasti paremman ajettavan. Tarkoitus ei siis ole voitelu vaan diffien jäykistäminen. Eteen vahvempaa kuin taakse. Omaan Superiini laiton uudet öljyt diffeihin talvella ja koko kesän ovat pysyneet sisällä vaikka mulla on 2x enemmän tehoa kuin tuossa GS15R:ssä.Diffit on lähes samanlaiset(?)

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #4 : 10.09.03 - klo: 12.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Diffit kannattaa täyttää silikoniöljyllä ja tiivistää esim Bilteman silikonilla. Tulee tosi hyvät jos tekeee huolella ja autosta huomattavasti paremman ajettavan. Tarkoitus ei siis ole voitelu vaan diffien jäykistäminen. Eteen vahvempaa kuin taakse. Omaan Superiini laiton uudet öljyt diffeihin talvella ja koko kesän ovat pysyneet sisällä vaikka mulla on 2x enemmän tehoa kuin tuossa GS15R:ssä.Diffit on lähes samanlaiset(?)



ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin jos ei ole keskidiffiä
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

  • Vieras
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #5 : 10.09.03 - klo: 12.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Diffit kannattaa täyttää silikoniöljyllä ja tiivistää esim Bilteman silikonilla. Tulee tosi hyvät jos tekeee huolella ja autosta huomattavasti paremman ajettavan. Tarkoitus ei siis ole voitelu vaan diffien jäykistäminen. Eteen vahvempaa kuin taakse. Omaan Superiini laiton uudet öljyt diffeihin talvella ja koko kesän ovat pysyneet sisällä vaikka mulla on 2x enemmän tehoa kuin tuossa GS15R:ssä.Diffit on lähes samanlaiset(?)



ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin jos ei ole keskidiffiä


Vai ei vaikuta? Sulla ei taida olla kokemusta. Ainakin touringissa vaikuttaa ja samat säännöt pätee tohonkin. Tietenkin voi miettiä painotusta, eteen ja taakse samat vai taakse vahvempaa kuin eteen jne
Mutta kyllä takuulla vaikuttaa. Jäykistämättömät diffit tekee autosta suomeksi sanottuna ihan p*skan ajettavan. Pelkkää kiharaa.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #6 : 10.09.03 - klo: 12.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Diffit kannattaa täyttää silikoniöljyllä ja tiivistää esim Bilteman silikonilla. Tulee tosi hyvät jos tekeee huolella ja autosta huomattavasti paremman ajettavan. Tarkoitus ei siis ole voitelu vaan diffien jäykistäminen. Eteen vahvempaa kuin taakse. Omaan Superiini laiton uudet öljyt diffeihin talvella ja koko kesän ovat pysyneet sisällä vaikka mulla on 2x enemmän tehoa kuin tuossa GS15R:ssä.Diffit on lähes samanlaiset(?)



ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin jos ei ole keskidiffiä


Vai ei vaikuta? Sulla ei taida olla kokemusta. Ainakin touringissa vaikuttaa ja samat säännöt pätee tohonkin. Tietenkin voi miettiä painotusta, eteen ja taakse samat vai taakse vahvempaa kuin eteen jne
Mutta kyllä takuulla vaikuttaa. Jäykistämättömät diffit tekee autosta suomeksi sanottuna ihan p*skan ajettavan. Pelkkää kiharaa.



Ahaa, jos meinaat vaan jäykistää diffiä niin sitten, luulin että aiot säätää vetosuhdetta etu/taka pään välillä, sehän ei onnistu. Mutta perät saapi kyllä jäykemmiksi, ja sen kautta vetämään tasaisemmin.
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

  • Vieras
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #7 : 10.09.03 - klo: 12.38 »
Joo, just sitä  :D
En vetosuhdetta, joka hoituu sitten keskidiffillä kuten sanoit, mutta ei kai sitä tarvii kun Crossareissa kun ajetaan vakavasti kisaa.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #8 : 10.09.03 - klo: 12.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, just sitä  :D
En vetosuhdetta, joka hoituu sitten keskidiffillä kuten sanoit, mutta ei kai sitä tarvii kun Crossareissa kun ajetaan vakavasti kisaa.



Vielä jos ihan tarkoiks ruvetaan niin ei sekään hoidukeskidiffillä, oikeestaan... etu/taka perillä vetosuhde säädetään, eli muutetaan niiden jäykkyyksiä. Mutta mutta, rupee menee turhan tarkaksi :)

Mutta mutta, eipä siinä mitn... mie saan varmaankin viikonloppuna savut beetlestä :)

Vois ottaa oikeen jonkun viteon pätkän pistää Pureten2:en sekaan vähä beetle kamaa.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #9 : 10.09.03 - klo: 15.28 »
Kyllähän etu-/takapään vetosuhdetta säädetään keskidiffin avulla. Ilman keskidiffiä sama momentti välittyy eteen ja taakse.
Power-Save-Racing Team

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #10 : 10.09.03 - klo: 16.40 »
Millaisella diffiäljykombinaatiolla saadaan 40/60% etu/taka vetosuhde toteutettua ??

Mika R

  • Vieras
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #11 : 10.09.03 - klo: 17.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, just sitä  :D
En vetosuhdetta, joka hoituu sitten keskidiffillä kuten sanoit, mutta ei kai sitä tarvii kun Crossareissa kun ajetaan vakavasti kisaa.



Vielä jos ihan tarkoiks ruvetaan niin ei sekään hoidukeskidiffillä, oikeestaan... etu/taka perillä vetosuhde säädetään, eli muutetaan niiden jäykkyyksiä. Mutta mutta, rupee menee turhan tarkaksi :)

Mutta mutta, eipä siinä mitn... mie saan varmaankin viikonloppuna savut beetlestä :)

Vois ottaa oikeen jonkun viteon pätkän pistää Pureten2:en sekaan vähä beetle kamaa.


Aivan, rupesin itsekin kelaamaan tota että miten vetosuhde oikeastaan hoidetaan.. ainakin on varmaan että vaikka keskidiffiä ei oliskaan, niin laita ihmeessä ainakin paksua diffirasvaa etu- ja takadiffeihin ja vielä parempi jos jaksat laittaa silikonidiffiöljyä ja tiivistää ne silikonilla, tulee nimittäin loistava huoltovapaa diffi. Perus kyoshoissahan on se ongelma ettei diffit yleensä ole mallia "sealed", siksi ne pitää itse tiivistää. V-One-R, MP ja Fantom saattavat olla poikkeuksia, joista en ole ihan varma tai ainakin niihin saa hop-up:na tiivistettyjä diffejä joissa öljyt pysyy sisällä itse tiviistämättä.

Toi vetosuhde jota Heikkrikin yllä kysyy riippuu varmaan keskidiffin sijoituksesta autossa. Ainakin Kyoshon Superissa homma hoidetaan viskokytkimen sijoittamisella joko vaihteiston eteen tai taakse riippuen kummalle puolelle haluaa vähemmän vetoa. Diffin jäykkyydestä sitten riippuu mikä suhde todellisuudessa on. En tiedä voiko crossareissa vaihtaa sijoitusta - tuskin - joten auto on sitten aina joko enemmän etuvetoinen tai takavetoinen riippuen keskidiffin paikasta.

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #12 : 10.09.03 - klo: 18.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"
Millaisella diffiäljykombinaatiolla saadaan 40/60% etu/taka vetosuhde toteutettua ??

Jeps, tarkoitin siis, että keskidiffi tarvitaan jotta välityssuhteen säätäminen -esim. viskon avulla- olisi mahdollista. Mutta jäipä kiireessä jotain oleellista pois.
Power-Save-Racing Team

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #13 : 10.09.03 - klo: 20.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, just sitä  :D
En vetosuhdetta, joka hoituu sitten keskidiffillä kuten sanoit, mutta ei kai sitä tarvii kun Crossareissa kun ajetaan vakavasti kisaa.



Vielä jos ihan tarkoiks ruvetaan niin ei sekään hoidukeskidiffillä, oikeestaan... etu/taka perillä vetosuhde säädetään, eli muutetaan niiden jäykkyyksiä. Mutta mutta, rupee menee turhan tarkaksi :)

Mutta mutta, eipä siinä mitn... mie saan varmaankin viikonloppuna savut beetlestä :)

Vois ottaa oikeen jonkun viteon pätkän pistää Pureten2:en sekaan vähä beetle kamaa.


Aivan, rupesin itsekin kelaamaan tota että miten vetosuhde oikeastaan hoidetaan.. ainakin on varmaan että vaikka keskidiffiä ei oliskaan, niin laita ihmeessä ainakin paksua diffirasvaa etu- ja takadiffeihin ja vielä parempi jos jaksat laittaa silikonidiffiöljyä ja tiivistää ne silikonilla, tulee nimittäin loistava huoltovapaa diffi. Perus kyoshoissahan on se ongelma ettei diffit yleensä ole mallia "sealed", siksi ne pitää itse tiivistää. V-One-R, MP ja Fantom saattavat olla poikkeuksia, joista en ole ihan varma tai ainakin niihin saa hop-up:na tiivistettyjä diffejä joissa öljyt pysyy sisällä itse tiviistämättä.

Toi vetosuhde jota Heikkrikin yllä kysyy riippuu varmaan keskidiffin sijoituksesta autossa. Ainakin Kyoshon Superissa homma hoidetaan viskokytkimen sijoittamisella joko vaihteiston eteen tai taakse riippuen kummalle puolelle haluaa vähemmän vetoa. Diffin jäykkyydestä sitten riippuu mikä suhde todellisuudessa on. En tiedä voiko crossareissa vaihtaa sijoitusta - tuskin - joten auto on sitten aina joko enemmän etuvetoinen tai takavetoinen riippuen keskidiffin paikasta.


Tarkoittaako em. sitä, että toinen (valittu pää on "jäykkä"), ja toiseen tuodaan osa powerista viskolla ??? Säädetäänkö viskon jäykkyyttä öljyllä ??

Mika R

  • Vieras
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #14 : 10.09.03 - klo: 22.23 »
Kyllä. Viskon sisällä on sellaset akselin mukana pyörivät "lehdet" jotka yhdessä silikoniöljyn kanssa saavat aikaan kytkin efektin. Tätä efektiä eli jäykkyyttä voi tosiaan säätää tolla öljyllä.
Tässä on aika hyvä kuvaus
http://www.kyosho.com/accys/kyoc6564.html

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #15 : 10.09.03 - klo: 22.24 »
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Kyllähän etu-/takapään vetosuhdetta säädetään keskidiffin avulla. Ilman keskidiffiä sama momentti välittyy eteen ja taakse.



Mutta itse säätö tapahtuu perien öljyillä, keskidiffi vaan välittää sen...

En tiä onko tuo mielipide asia... ?

minusta se on nuin,
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #16 : 10.09.03 - klo: 22.26 »
Nii, nää viskot ja torsenit on vielä ihan oma lukunsa, erona se että ne ei päästä voimaa katoamaan sutivaan etu/taka päähän, vaan ohjaa pitoa pitävämpään päähän.

Saakohan bajaan tälläsiä viskoja? eteen tai eres taakke?

Tois maastossa menoa haluja lisää.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #17 : 10.09.03 - klo: 23.08 »
Öljyjen viskositeeti ei oo riippuvainen mitenkään auton merkistä tai mallista. Omat ajotottumukset sanelevat sopivat öljyt autoon ja nekin selviävät ainoastaan kokeillemalla.
Tiim Lahti | S-grafix

Mika R

  • Vieras
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #18 : 10.09.03 - klo: 23.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Nii, nää viskot ja torsenit on vielä ihan oma lukunsa, erona se että ne ei päästä voimaa katoamaan sutivaan etu/taka päähän, vaan ohjaa pitoa pitävämpään päähän.

Saakohan bajaan tälläsiä viskoja? eteen tai eres taakke?

Tois maastossa menoa haluja lisää.


Katoitko ton yo linkin. Siellä mainitaan minusta ihan selvästi baja beetle ja pitäs sopia eteen tai taakse

Lainaus
Includes three different shafts to replace the front or rear center drive shafts in Kyosho's SuperTen GP, Baja Beetle and Dodge Ram.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #19 : 10.09.03 - klo: 23.26 »
Juu niimpä näkyy olevan,


hmm... eli eli... Jos pistäis viskon eteen niin ???

Kävis mitä, liika väsy miettimään?

eli kun etupää rupeis lyömään sutia se siirtäis voimaa taakse?
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

  • Vieras
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #20 : 10.09.03 - klo: 23.31 »
Jotain varmaan sen suuntaista, ja joka tapauksessa takapää saa enemmän vetoa riippuen viskon jäykkyydestä (=öljyn paksuus). Eli tulee takavetoisempi auto siis, perä sladdaa komeesti.

Ajattelin kokeilla tohon omaan Superiini vielä ennen kesän loppua jos ehtis radalle vrt. Super topicci http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=2889&start=240 Siinä kun on makeet 5cm levyiset formula takarenkaat.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #21 : 10.09.03 - klo: 23.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Juu niimpä näkyy olevan,


hmm... eli eli... Jos pistäis viskon eteen niin ???

Kävis mitä, liika väsy miettimään?

eli kun etupää rupeis lyömään sutia se siirtäis voimaa taakse?




Juu eli ei toi mitenkään voimaa siirrä vetävämmälle puolelle, toi vaan tuo ikäänkun keskidiffin autoon, eli neliveto ei ole enään kiinteä. Vaan siinä on tuo viskon aiheuttama jousto välissä, mikä näkyy kaarteissa sillä että auto kääntyy helpommin. Kun neliveto ei ole päälle 50/50  Eli tuollasta ei osteta, ei menis maastossa niin paljua. Toki jos ei kallis, niin sit ois kiva... onkos kellään moista beetlessä?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #22 : 10.09.03 - klo: 23.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Jotain varmaan sen suuntaista, ja joka tapauksessa takapää saa enemmän vetoa riippuen viskon jäykkyydestä (=öljyn paksuus). Eli tulee takavetoisempi auto siis, perä sladdaa komeesti.

Ajattelin kokeilla tohon omaan Superiini vielä ennen kesän loppua jos ehtis radalle vrt. Super topicci http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=2889&start=240 Siinä kun on makeet 5cm levyiset formula takarenkaat.


Miten se voi sladdata kun normaali tasauspyörästö jää vielä paikoilleen? ja se jakaa voiman 50/50
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #23 : 10.09.03 - klo: 23.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Jotain varmaan sen suuntaista, ja joka tapauksessa takapää saa enemmän vetoa riippuen viskon jäykkyydestä (=öljyn paksuus). Eli tulee takavetoisempi auto siis, perä sladdaa komeesti.

Ajattelin kokeilla tohon omaan Superiini vielä ennen kesän loppua jos ehtis radalle vrt. Super topicci http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=2889&start=240 Siinä kun on makeet 5cm levyiset formula takarenkaat.


Miten se voi sladdata kun normaali tasauspyörästö jää vielä paikoilleen? ja se jakaa voiman 50/50



Eiku juu, nyt sain... etupään kartaaniin tulee tuo visko, mikä ei anna eteen täyttä veto tehoa, koska osa hukkuu luistoon tuon viskon sisällä. Jeez, eli tuo tuo autoon niinku keskitasauspyörästön.

Ja huonontaa maastoajoa, vaikka äsken väitin että se parantais, sitä...
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

  • Vieras
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #24 : 10.09.03 - klo: 23.36 »
Juuri näin, ja siten ei vastaa esim "älykästä" torsenia tmv. joka osaa siirtää vetoa riippuen vastuksesta tai sen puuttumisesta.
Mutta Viskolla saa yksinkertaisesti aikaan vedon painottamisen esim 40/60 tai 60/40 vaikkapa

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #25 : 10.09.03 - klo: 23.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Juuri näin, ja siten ei vastaa esim "älykästä" torsenia tmv. joka osaa siirtää vetoa riippuen vastuksesta tai sen puuttumisesta.
Mutta Viskolla saa yksinkertaisesti aikaan vedon painottamisen esim 40/60 tai 60/40 vaikkapa



Jeez, mikähän suhde tuossa on vakio litkulla?

Löysempää kun pistää niin rupee luistaan enempi ja enempi, kuvittelisin että joku jäykkä diesel öljy vois sallia melko pienen luiston mutta kuitenkin. Mobilin SuperSynia se olla pitää :)

meinasin kysyä että saako torsenia beetleen, mutta paremmin se menee kiinteällä nelikolla... kun veto on KOKOAJAN tasan, eikä vaihdu sitten vasta kun rupee lyömään joutilasta.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #26 : 11.09.03 - klo: 09.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"

Onkohan kuululaakereista 130e:sta iloa?
eli kannaattaako niihin sijoittaa nuin paljoa.


Ei ne niin paljon maksa. omat makso muistaakseni joku 45e ! hobbylinnasta.. tarkista hinta sieltä kun en enää muista tarkkaan. ja kyllä ne kannattaa laittaa. mulla on sit beetlen osia, saat halvalla. mailaat vaan mulle.
Taas kehissä.. ;)

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #27 : 11.09.03 - klo: 09.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"

meinasin kysyä että saako torsenia beetleen, mutta paremmin se menee kiinteällä nelikolla... kun veto on KOKOAJAN tasan, eikä vaihdu sitten vasta kun rupee lyömään joutilasta.


Beetle on vakiona kaksivetoinen. Yksi vetävä pyörä edessä ja yksi takana, joten torsen eteen tai taakse toisi todellakin merkittävää etua. Silloin autosta tulisi kolmivetoinen, jeesaa varmasti ainakin maastossa.
Power-Save-Racing Team

Mika R

  • Vieras
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #28 : 11.09.03 - klo: 10.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Juuri näin, ja siten ei vastaa esim "älykästä" torsenia tmv. joka osaa siirtää vetoa riippuen vastuksesta tai sen puuttumisesta.
Mutta Viskolla saa yksinkertaisesti aikaan vedon painottamisen esim 40/60 tai 60/40 vaikkapa



Jeez, mikähän suhde tuossa on vakio litkulla?

Löysempää kun pistää niin rupee luistaan enempi ja enempi, kuvittelisin että joku jäykkä diesel öljy vois sallia melko pienen luiston mutta kuitenkin. Mobilin SuperSynia se olla pitää :)


Jaa-a. Veikkaan että se on Kyoshon jotain 40-60 000wt silikoniöljyä. Itse en ole vielä kokeillut vaihtaa sitä ohuempaan tai paksumpaan. Aika lailla tuntuu samalla kun diffi, jossa on jotain 40 tonnista silikoniöljyä.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
BajaBeetle tulossa...
« Vastaus #29 : 11.09.03 - klo: 12.35 »
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"

meinasin kysyä että saako torsenia beetleen, mutta paremmin se menee kiinteällä nelikolla... kun veto on KOKOAJAN tasan, eikä vaihdu sitten vasta kun rupee lyömään joutilasta.


Beetle on vakiona kaksivetoinen. Yksi vetävä pyörä edessä ja yksi takana, joten torsen eteen tai taakse toisi todellakin merkittävää etua. Silloin autosta tulisi kolmivetoinen, jeesaa varmasti ainakin maastossa.
¨


Näinhän se on mutta siinä menis koko perä uusiks, ja se varmaan rupee maksamaan, mahtaako simmosia beetleen eres saaha?
Kyosho Inferno MP9e