siihen toiseen luokkaan:
Ei muutakuin pykäämään pystyyn sitten.Mä en siihen rupea että keksisin jotkut säännöt ja kuuntelen kaikkien valituksia niistä.No way. :lol:
Pallo karkaa kyllä näistäkin käsistä muualle, henkilökohtaisesti en kaipaa vastuuta uuden, osittain päällekkäisen luokan hyväksymisen ja läpi runnomisen kanssa. Nykyinen luokka on hyvä, lähes erinomainen. Vain kiistat koreista ja renkaista hiertävät useimpia. Heitimme kimpassa ilmoille "villejä ideoita", josko nykyistä Vintagea voisi kehittää yleisöystävällisempään suuntaan, löysentämällä nykyisiä rajoituksia korien, renkaiden ym. suhteen. Tämä on tainnut olla useiden toive jo pitkään. Jos nykyisistä säännöistä ei voida joustaa, edes toisen epävirallisen sivuhaaran verran, on asia varmaankin käsitelty. Toki kukaan ei kiellä reenimielessä ajelua, vaikka isommallakin porukalla...
Itsellä "sääntöinä" tai paremminkin ohjenuorana hauskanpitoon sekä Vintage että "toisessa luokassa" on tähän saakka riittäneet:
- Tekniikka 17,5t "stanu" kone (nyt vanha SP, pakissa odottamassa v3 SP) ja jokin säädin (nyt Nosran Stock Spec) + 2S
- Renkaat HPI Vintage tai HPI X-pattern (tai vastaava kuvioitu rengas), pidotus vapaa
- Vanteet auton tyyliin sopivat, aitoa vannetta muistuttavat "turistivanteet", joko Vintage tai muu soveltuva
- Maavara turistiluokkien mukaisesti (nyt käytössä noin 9mm VTR takia, 6mm lienee sopivampi sisäradoille)
- Kori 1/10 autolle tarkoitettu, oikeaa autoa muistuttava kori, siipi vapaa. Myös vanhan mallisen korin ja uuden mallisten vanteiden sekoitus sallittu (vrt 1:1 ProTouring / Restomod)
- Korin väritys tyyliin sopiva, Vintage "ajan henkeen", nykyaikainen look vapaa väritys.
Noilla nykyistä veeteeärrää löysemmillä "säännöillä" on saanut monia ulkonäöllisesti hauskoja juttuja, joista monet sopivat tätä nykyä vain driftihommiin. Kumipyörillä niistä on kuitenkin saanut myös kelvollisen ajettavan. Läppiajoista ym veriseen kilpailemiseen liittyvästä en tiedä, hauskaa on ollut!
Itse en kauheasti lisää vauhtia kaipaa, nyt käytössä oleva säädin sopivaksi todetulla 5 pintaan olevalla välityksellä on erittäin bueno. Lisäteho lienee turmio myös noille X-pattern renkaille, jos se oli Vintage-renkaillekin.
Mutta mielipiteiden luvatussa maassa olen saanut sanottavani hyvässä hengessä sanottua, josko tästä tulisi kipinää muillekin kokeilla jotain "out of the box" tyyppistä?!
Tomi