Mulla on kuvia, mutta aion muuttaa etupäädyn kaksiosaiseksi, niin on helpompi kaivaa O-renkaalle ura.
Sovitteita löytyy O-rengasvalmistajien sivuilta. Sylintereiden teossa ongelmaksi muodostuu rakennepituus eli sylinterin pituus ilman iskua. Yhdellä männän ja varren renkaalla pääsee lähelle mittakaavan mukaisia mittoja. Lisäksi useampi rengas aiheuttaa kitkaa, joka on pois netto voimasta.
Normi O-renkaan pitäisi kestää n. 30 bar ilman tukirenkaita, joten 20 bar pitäisi mennä yhdellä renkaalla. Mäntä/sylinteri liukuparin kannattaa tehdä teräs/pronssi, niin ei tarvitse erillisiä liukurenkaita. Esim pronssisylinteri/teräsmäntä tai päinvastoin. Sama männänvarren ja päädyn kanssa. Männänvarren pyyhkijöitä ei mielestäni tarvita kuin erittäin likaisissa olosuhteissa.
Saatan laittaa jotain mittakuvia jakoon illalla kun pääsen kotiin
Sauli