Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rhm

Sivuja: 1 [2]
31
Sähköautot / Vs: Venom Gambler SC
« : 13.01.12 - klo: 23.19 »
Eipä ole vähään aikaan ehtinyt tekemään autolle mitään. Huolsin auton läpi ja sovitin taakse DEX410 takaiskarit ja eteen jotkut alumiinirunkoiset (olisko jostain vanhasta asson tuupista takapäästä) iskarit. Nuo etuiskarit sattu aivan samanmittaiset, kuin vanhat ja durangon iskarit on vähän lyhyemmät, mutta tuskin haitannee kovin paljoa. Ainakin paljon paremman oloiseksi tuo tuli. Huomenna sen näkee miten mahtanee toimia..

32
Kävin maksamassa kitin kautta lisenssini. Otin kansallisen lisenssin, kun rallia tulee ajettua. Siinä ei vain ollut lahivaihtoehtona pienoisautoilua.. Halvemmassa peruslisenssissä oli sitten mainittu pienoisautoilu, autoslalom yms.. Ja sitten oli tietty erikseen se 26,- pienoisautolisenssi.

Onko nyt niin, etten pääse tuolla kalleimmalla kansallisella lisenssillä ajamaan pienoisautokisoja? Pitääkö siihenkin vielä hommata erikseen pienoisautolisenssi?

33
Sähköautot / Vs: Venom Gambler SC
« : 01.12.11 - klo: 22.13 »
Losit oli alla, niinkuin ennenkin. Takapään pito ja käyttäytyminen oli ihan eri luokkaa, kuin ennen.

34
Sähköautot / Vs: Venom Gambler SC
« : 01.12.11 - klo: 22.04 »
Tänään tuli väkerrettyä auto takamoottoriseksi. Aika nopea ja helppo operaatio se oli. Takapään runko on mielestäni fleksaavampi, kuin keskimoottorisena.. Tuo oli arvio, kun ei takapäätä tullut väänneltyä isommin ennen operaatiota.. Takamoottorisena jäykistyspala on erilainen, kuin keskimoottorisena. Täytyy rakennella lisäjäykiste jossain välissä ja kokeilla onko siitä jotain apua.

Käytiin kokeilemassa pojan kanssa Nirkin sisäradalla sitä ja auto oli paljon parempi ja helpompi ajaa.. Nyt rupesi olemaan pitoa takapäässäkin!! Eikä hyppyominaisuudetkaan pahemmin kärsinyt. Kohtuu nätisti se lensi, eikä ruvennut pahemmin keulimaan. Tuplahypyn se lensi melkein paremmin, kuin ennen.. Akku on sen verran väljä koteloon, et sitä eteenpäin siirtämällä saapi viel hiukka eteenpäin painopistettä..

Suosittelen huonopitoiselle radalle kyllä tuota takamoottorivaihtoehtoa ehdottomasti.

35
Sähköautot / Vs: Venom Gambler SC
« : 30.11.11 - klo: 21.55 »
Takuusta saat metallisen idlerattaan. ja diffin rattaat, jos on kokoonpanovirhe.

onko se kiree sliperi kokoonpano virhe? sittenhän meikäläisellekkin olisi varmaan kuulunut uudet diffirattaat takuuseen  :roll:

Slipperihän nyt säädetän hiukan pinnan mukaan.. Käsittääkseni tuo kokoonpanovirhe tarkottaa sitä, et joissain autoissa on ollu diffin ruuvit löysällä tehtaan jäljiltä.. Kannattanee varmistaa silti kauppiaalta tuo homma.

36
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
« : 30.11.11 - klo: 21.40 »
Ainakin varoituksia on autossa..  :azn:

37
Sähköautot / Vs: Venom Gambler SC
« : 25.11.11 - klo: 14.51 »
Ajattelin itse koittaa tuota takamoottoriseksi vaihtoa tuolla Nokian radalla.  Josko se auttaisi peräpään pitoon. Lisäksi eka osakin saatiin autosta rikki, kun etubulkki antautui. Siihen jo tein hiilikuitulevyä, josta ajattelin rakentaa vahvistuksen. Lisäksi varmaan etupuskurin kääntö ylöspäin voisi auttaa, niin se ei tökkäisi niin helposti hypyistä alastullessa. Luulen, että se voi olla osasyy siihen, että tuo osa hajosi.

38
Sähköautot / Vs: Venom Gambler SC
« : 30.10.11 - klo: 13.00 »
Vaihdettiin autosta ackermannin paikkaa ja taakse laitoin diffiin löysemmät öljyt 3K (ensin oli 9K). Takaa laitettiin linkki pitkäksi, eli se on nyt uloimmissa reissä. Rupeaa kääntymäänkin paremmin ja paremmaksi muutenkin muuttunut. Poikakin kehui muutosta parempaan.

Useampana päivänä paukutettu menemään ja mitään ei ole edelleenkään hajonnut. Ohjauslinkki irtosi, kun poika ajoi betonitolppaan täydestä kyydistä. :) Eturenkaat ottavat koriin kiinni kääntyessä, vaikka kori nostettiin ylös. Tuo ongelma vielä vaikuttaa välillä kääntyvyyteen, siihen pitää paneutua paremmalla aikaa..

Laitan koko setupinkin tänne kunhan ehdin. Nyt kutsuu Egyptin lämpö.. :)

39
Sähköautot / Vs: Venom Gambler SC
« : 26.10.11 - klo: 23.05 »
Tänään ehdin vihdosta viimein ottamaan ensitestit Gamblerilla NIRK:n sisäradalla. Auto oli harjaton malli ja periaatteessa suoraan paketista. Ainoastaan iskareihin vaihdoin jäykemmät liemet, sekä hieman herkistelin niitä. Ja diffiin rasvan sijasta kunnon diffiöljyt. Muoviosat vaikuttaa kyllä aika laadukkailta ja kestäviltä. Iso plussa tulee CVD-vetareista, joista tulee mieleen MIP:n vetarit. Joku kyseli eroa slashiin, niin tämä tuntuu ainakin sellaiselta, ettei tarvi heti puolta autoa päivittää parempiin osiin, jotta saa kestämään ja toimimaan.
Edit: Ja meinasi unohtua, että tässä on sentään kunnon oloinen diffikin verrattuna traxxasiin..

Täytyypä sanoa heti ensituntumalta, että tosi mahtava ja helppo auto ajaa. Jätin auton keskimoottoriseksi ja noin se tuntuu ainakin hyppäävän tosi nätisti. Paremmin se tuntui hyppäävän, kun tuo meidän päivitelty slash. Nuo RTR paketin kumit tuntuivat toimivan tosi hyvin betonilla sekä matolla. Poikakin ajoi tuolla ja auto sai kyllä sellaista pauketta, että oikein hirvitti.  :laugh: Mutta mitään ei rikki saatu kuitenkaan. Pojan käsittelyssä kun slashistä on ainakin tupannut hajoamaan aina jotain joka ajokerralla..  :grin: Harjattoman sähköissäkin tuntui riittävän hyvin puhti sisäradalle ja hyppyreihin.

Iskarit vaihtuu varmastikin big boreihin, kunhan sellaiset saadaan myyntiin asti. Ja pitää hakea hiukan kääntyvyyttä lisää säädöillä.

40
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 11.10.11 - klo: 22.37 »
Tää ?

http://www.hobbylinna.com/buggy-endurance-xsoft-p-22422.html

Oletko kokeillut ajaa?

Juurikin tuo sama. En ole kokeillut ollenkaan. Nuo on uudet ja minulle ylimääräiset. Ajan vain crossiradalla ja veikkaan, ettei ne sinne ehkä niin hyvin sovellu..

41
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 11.10.11 - klo: 14.10 »
Joku mietti täs topicis jossain vaiheessa noita GRP:n endurance kumeja.. Mulla olisi ylimääräisenä yksi sarja uusia endurance kumeja vanteilla, jos jotain kiinnostaa?

42
Suositelkaas jotain hyvää noparia nelkkukrossariin. Koneena on speed passion 7.5T.

43
Pääasia että laji on esillä ja mahdollisimman suurelle yleisölle. Loppukevennyksen näkee itseasiassa suurempi joukko kuin tulosruudun.

Jutun sisältö oli sellainen, ettei se mennyt nikkoilun kanssa samaan koriin ollenkaan.

Hitsin hienoa näkyvyyttä - rc:lle omistettua viikottaista omaa ohjelmaa odotellessa ;-))       

Sekin onnistuu jos on vaan muutamia ihmisiä jotka jaksaa paukuttaa lajista jokaiseen mediaan... F-cup rallissa ei kiinnostanut ketään.... Median mielestä... kunnes monen vuoden työ palkittiin... Nyt on F-cupilla oma ohjelma... Tulee joka kisasta kooste....

Menee ihan off-topiciks...
Öö, mihin perustat väitteesi, että F-cup ei kiinnosta ketään? Olen itse ajanut rallia, niin SM-sarjassa kuin F-cupissakin.. Ja voin sanoa, että ainakin penkalla tuota F-cuppia on katsomassa moninkertaisesti ihmisiä kuin SM-sarjaa.. Ja rallia seuraavat ihmiset katsovat paljon mielummin F-cuppia, kuin SM-sarjaa.. Ns. "tavis" kansalaiset sitten eivät kyllä enää hirveästi tunnekaan tuota F-cuppia, eivätkä paljon muutakaan rallista..
Eihän se vaadi oikeastaan kuin jonkun kunnon puuhamiehen, jolla on oikeat yhteydet, niin pystyy nostamaan lajin suurempaankin tietoisuuteen ja valtakunnan medioihin.. On monia hienoja lajeja, jotka varmasti ansaitsisivat enemmän huomiota, kuin saavat.. Mutta kaikki media-aika, jota tämäkin laji saa on varmasti plussaa ja toivottavasti tuo lisää harrastajia..

44
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 21.07.11 - klo: 23.16 »

Kori on muinaisjäänne jostain tuolta 90-luvun alkupuolelta kun tuli ajettua edesmennyttä Rallycross-luokkaa
takatuupparisarjassa. (Oli muuten varsin hauska sarja harmi että on tänäpäivänä kuopattu. :)

K

Itse ajoin tuolla "kellarilöydölläni" kanssa jokusen kisan tuota rallicross-luokkaa.. Varsin hauska sarja oli tosiaan...

45
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 20.07.11 - klo: 23.11 »
Isoista autoista tehdään välillä ns. latolöytöjä. Itse tein kellarilöydön serkulta ja löysin n. 15-20 vuoden takaisen oman rakkaan kilparatsuni, kasan "retrorenkaita" ja osia yms..  :grin: Kuka tunnistaa auton?  :azn: Jotkut "veteraanit" ovat saattaneet jopa nähdä tämän livenä ja muistanevat..
Autolla ei ole ajettu sen jälkeen yhtään, kun se on minulta poistunut..

46
Polttisautot / Vs: Alpha Plus moottorit
« : 06.07.11 - klo: 22.18 »
Eikö tuo seuraavalla sivulla oleva aihe kelpaa?

http://rc10.fi/index.php?topic=49542.0

47
Polttisautot / Vs: Hiilikuitu pohjalevy ?
« : 08.06.11 - klo: 15.44 »
Iskaritorneihin riittää 4mm ja muihin tilpehööreihin voi käyttää ohuempaa, vaikkapa 2mm.

Noihin on varmaan hyvä sujauttaa vähän lasikuitua sekaan, jotta saapi kestämään paremmin iskuja? Ja ennenkuin joku ehtii viisastelemaan, niin en ole itse tekemässä, vaan kaveri tekeee levyt.. Se on enempi tehny tuollaisia hiilarilevyjä..  :azn:

48
Polttisautot / Vs: Hiilikuitu pohjalevy ?
« : 08.06.11 - klo: 15.12 »
Lainataas tätä aihetta hiukan, kun en haulla löytänyt vastauksia. Elikkäs:

Kuinka vahvasta kuitulevystä kannattaisi tehdä M8 krossariin iskaritornit sekä radiolevy yms. hilppeitä?

49
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 01.06.11 - klo: 21.51 »
Heittäkääs joku vinkki, miten sais yoket kiinni tuohon slashhiin? Tilasin tuollaset vetarit:

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=58790

Tuos autossa oli valmiina jotkut cvd vetarit, joista toinen oli antautunu. Nyt ongelma on, et tuo ruuvi, millä yoke tulee tuohon diffin ulostuloon on liian pieni noihin liquidin yokeen.. Ja siin mukana tuli vaan pieni ruuvi, millä ei ainakaan saa yokea lukittua paikalleen.. Toivottavasti sai jotain selkoa tuosta selityksestä...   :laugh:

Eli ne ruuvit, millä edelliset yoket oli kiinni niin oli vähän tuon näköset...

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSHC2&P=Z

Edit:

Noissa uusissa yokeissa ruuvi on 4 mm ja tuo tappi pitäis olla n. 2,5 mm. Vanhoissa yokeissa ruuvi on 3mm kuusiokolo ja tappiosa on sen 2,5 mm..
Onko alkuperäisessä kiinnityksessä juurikin tuo 3 mm ruuvi vai 4 mm?

Edit 2:

Ainakin näköjään HPI:n diffin ulostulossa kardaaneille oli tuollaiset ruuvit. Joten ongelma ratkaistu. Nyt vain hajosi jotain diffistä..  :shocked: Eipä pojan riemu taas pitkään riittänyt..

50
Polttisautot / Vs: Hpi Pulse 4.6
« : 26.05.11 - klo: 23.14 »
Mulla on tuollainen pulse .21 koneella. En montaa tankillista sillä oo viel ehtiny pärräämään. Mut kyllä se n. 20 vuoden ajotauon jälkeen on saanu koukutettua.. Ihan jykevän ja hyvän tuntunen laite tuo on. Ja ajettiinhan tuollasella viime vuonna PM-kisoissa B-finaaliin asti, joten ei se ihan huono ole.  :wink:

Sivuja: 1 [2]