Kirjoittaja Aihe: JariV:n projekteja  (Luettu 346997 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
OK Näin teen. Mutta kun tossa kaasarin yläpuolella on nippa siis imukaulassa niin pitääkö letku vetää tohon nippaan joka on siin 2 nokka tangon juures? Ainakin ymmärtäisin että se voitelisi siitä nipasta polttoaineella  niin kuin sanoit  :roll:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Jep, juuri silleen.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Tower Hobbiesin tilaukseni saapui ja lupasin laitella hintoja.

Tilauksen arvo rahteineen oli 295 Eur ja tullia siitä meni 60 Eur.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Noh joo, on se kyl viel kohtuudella. Millasen näkönen se 2t on  :roll:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
No eihän se ainakaan ihan poloselta näytä...  :grin:

Varsinkin pakoputkisto on jo todella mörkö.
« Viimeksi muokattu: 19.10.07 - klo: 13.56 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Siitä vois oikeesti jo uskoa sen 4.8hp tulevan  :grin:

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kuinkas muuten, kun vähän wankel kiinnostaisi, ajattelin kysästä. Hyötyykö wankel moottorissa tehopillillä mitään? Kun sehän ei varsinaisesti ole 2 tai 4t.
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
En sitten wankelia hommannutkaan, vaan nelari on tulossa  :kiss: Moottorin koko ja malli jääköön vielä salaisuudeksi
:wink:
Edit: Huutonetissä näyttääpi käytetty wankel olevan.
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Mä en saanut mun 4t käyntiin. En sit tiiä onko säädöistä vai löpöstä kiinni kun parikertaa yskäsee. Tosin yritin 5% nitrolla ja yli 20% synteettisel epätoivosesti  :roll:

USA-1 onko se se kone koko yli 20cc  :grin:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Nelarin ensikäynnistys on täysin erilaista kuin 2T. Mullakin meni pidemmän aikaa alussa että opin käytännön.
Alkuun se lähtee yrittämään käyntiin, mutta röpöttää vaan. Nelarin starttaaminen vaatii enemmän kierrosnopeutta startterilta kuin 2T, joten kun se asia on kunnossa niin sitten tullaan siihen että perusautostarttiboxeissa ei ainakaan ole ollenkaan tarpeeksi vääntöä.
Viimeisenä on sitten kitka startterin ja vauhtipyörän välillä. Sitten kun se on säädetty hyvin niin startterin ei tartte pyöräyttä toi kone kuin yhden kerran puristuksen yli niin se käy jo tyhjäkäyntiä. Ja käy tyhjää niin kauan kuin löpöä tankissa riittää. Toisaalta sitten jos kaasari on täysin väärin säädetty niin se kuolee kuin salamaniskusta kun koskee kaasuun. Ja nelarista on HUOMATTAVASTI vaikeempi kuulla onko se laihalla vai rikkaalla, sitä täytyy enimmäkseen päätellä savun määrästä. Nelari tykkää olla rikkaammalla. Ja laihalle säätäminen verottaa tehoa, kuten ylirikas seos myös.
Nelarii ei saa kiljuttaa sitten ilman vastusta, eli kaasari säädetään yläalueelta ainoastaan autolla ajamalla, ei huudattamalla pukin päällä. Tolla huudattamisella saa vaan venttiilit sekoomaan. Ja kannattaa tarkastaa venttiilivälykset ja varmistaa että ne pysyy kiinni ja säädöissä.

Sytytyspuolella vajaalla hehkulla on turha yrittää. Itsellä on 2 volttinen iso hehku. Kylmäkäynnistyksessä seoksilla ei oo niin suurta merkitystä kuin 2T.

5% kuulostaa todella poloselta... paljos siinä on öljyä prossina?

Tervetuloa usa-1 nelareiden joukkoon. Minkä takii koneen koko o salasuus?
« Viimeksi muokattu: 21.10.07 - klo: 00.00 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
No voi voi voi että olen sitten tehnyt kaikki päin vastoin. Joo siinä löpössä oli varmaa 20% synteettistä.

No hyvä etten sitten saanut käymään jos venat sekoo, eli vastukseksi ei sitten kelpaa mikään metalli kiekko? Mul ei oo hajuukaa mitkä ne kaasarin säädöt olisi. Kun annetaan kaasua siitä vivusta niin se päässä on sellanen ruuvi? En tarkota pääneulaa. Me yritettiin sillai että alukiekosta vauhtipyörä koneeseen ja siitä hihna porakoneelle  :shock:

Sisko käy turussa syysloman jälkeen niin se tuo 30% helikopteri löpöä   :azn:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Kyllä metallikiekko kelpaa. Mutta sitä ei saa vedättää täyskaasulla kuin max 1 sekunti kerrallaan.

Selvin merkki siitä että venttiilit alkaa kellumaan eikä venajousi jaksa/kerkeä enää vetää venttiiliä kiinni ilmenee silleen että alkaa nostamaan motin rundeja ja se alkaa päksyttämään epämääräisesti pakoputkessa. Ja toi päksyminen on todella brutaalin kuulosta.

Se ei välttämättä hajota mitään mutta vaara on olemassa. Tätä pystyy korjaamaan jäykemmllä venajousilla jolloin moottoriin saa lisää rundikestoa mutta jossain vaiheessa työntötankojen ja keinuvippojen kestävyys ylittyy sitten. Yks tapa millä saa hieman lisää jousijäykkyyttä on katkasta venajousista vaikka 2 kierrosta pois ja lisä tä tuon katkaistun osuuden veran prikkoja siihen venajousen ja kannen väliin. Voi laittaa hieman enemmänkin, mutta sit täytyy tarkastaa, että venttiilijouset ei pohjaa maksiminostolla, eikä oo ihan siinä hilkulla.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Sitte tulikin mieleeni että jos 4t laittaa nyt autoon ja meen ilman nastiksii vinguttaa vaikka jäälle niin venat sekoisi koska ei oo vastusta ? Tosiaan mä yritin käymään 1,2voltin hehkulla. Mutta käyköhän se niin että laittaisin vastuksen 12v akkuun ja se antaisi sen 2v siittä  :roll:

Sabessa myydään tämmönen akku joka olisi ihan omiaan tuohon http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=27512&grpid=5017 Kysymys kuuluu miten lataan tollasen?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Kyllä se auton paino ja renkaiden sutimiskitka riittää vastukseksi ihan täysin. Sit taas jos on yli-iso kone ja liian tiheä ensiövälitys niin sit ei tod.näk. enää krossarissa riitä. Joten sellaset 70-80 km/h huippunopeuteen tähtäävät välitykset on varsin toimivia.

Mulla on hehkuakkuna just tollanen ja Sabesta sen ostinkin. Tolle saa samasta paikasta myös laturia. Toi on osoittautunut ihan verrattomaksi peliksi hauenleukahehkun kanssa. Ei enää hiipuvia hehkuja, sillä ton kun lataa täytteen niin sillä pärjää suunnilleen viikon yhteen putkeen vaikka ajaisi joka päivä.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tervetuloa usa-1 nelareiden joukkoon. Minkä takii koneen koko o salasuus?

No näytän sen mieluiten sitten kun koko projekti on valmis, ei se mikään mahdottoman iso oo, mutta yli 10cc. :grin:
JariV tulee luultavasti pitämään auton ulkonäöstä.. :wink:
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Elvis: Joo, tollanen just.

usa-1: Helkutti tääl aletaan vääntää veistä haavassa  :angry: Jjjustjoo... mikä koppa? Ai niin, no ei se varmaan sitäkään sit sano...
Just joo.

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Elvis: Joo, tollanen just.

usa-1: Helkutti tääl aletaan vääntää veistä haavassa  :angry: Jjjustjoo... mikä koppa? Ai niin, no ei se varmaan sitäkään sit sano...

 :cheesy: No kai sitä kopan voipi paljastaa, Cossu esco. Kunnon rallicross tyylinen. Se jota vissiin sulle kauppasinkin joskus? Autosta tulee täysi Rallicross auto  :wink: Tai sitte teen siitä asfaltille pelin, 3 vaihteella.
« Viimeksi muokattu: 21.10.07 - klo: 18.10 kirjoittanut usa-1 »
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
RallyCrossRallyCrossRallyCrossRallyCrossRallyCrossRallyCros sRallyCrossRallyCross

Toi on hyvän näkönen koppa !
Just joo.

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pieni maalitahra puskurissa häiritsee.. Onneksi sen saa rapsutettua pois  :grin: On se aivan siisti, kunnon levikkeet. Ei mikään touring kori.
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Valitettavasti nelarit lähti myyntiin, tarjotkaa jos on kiinnostusta:

http://rc10.fi/index.php?topic=24234.0
Flying Calacucco

Poissa INFERNO ST US

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyl noi JariV nelarit on hienoi :cheesy:
Lykkyä pyttyy!

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Nelarin ensikäynnistys on täysin erilaista kuin 2T. Mullakin meni pidemmän aikaa alussa että opin käytännön.
Alkuun se lähtee yrittämään käyntiin, mutta röpöttää vaan. Nelarin starttaaminen vaatii enemmän kierrosnopeutta startterilta kuin 2T, joten kun se asia on kunnossa niin sitten tullaan siihen että perusautostarttiboxeissa ei ainakaan ole ollenkaan tarpeeksi vääntöä.
Viimeisenä on sitten kitka startterin ja vauhtipyörän välillä. Sitten kun se on säädetty hyvin niin startterin ei tartte pyöräyttä toi kone kuin yhden kerran puristuksen yli niin se käy jo tyhjäkäyntiä. Ja käy tyhjää niin kauan kuin löpöä tankissa riittää. Toisaalta sitten jos kaasari on täysin väärin säädetty niin se kuolee kuin salamaniskusta kun koskee kaasuun. Ja nelarista on HUOMATTAVASTI vaikeempi kuulla onko se laihalla vai rikkaalla, sitä täytyy enimmäkseen päätellä savun määrästä. Nelari tykkää olla rikkaammalla. Ja laihalle säätäminen verottaa tehoa, kuten ylirikas seos myös.
Nelarii ei saa kiljuttaa sitten ilman vastusta, eli kaasari säädetään yläalueelta ainoastaan autolla ajamalla, ei huudattamalla pukin päällä. Tolla huudattamisella saa vaan venttiilit sekoomaan. Ja kannattaa tarkastaa venttiilivälykset ja varmistaa että ne pysyy kiinni ja säädöissä.

Sytytyspuolella vajaalla hehkulla on turha yrittää. Itsellä on 2 volttinen iso hehku. Kylmäkäynnistyksessä seoksilla ei oo niin suurta merkitystä kuin 2T.

5% kuulostaa todella poloselta... paljos siinä on öljyä prossina?

Tervetuloa usa-1 nelareiden joukkoon. Minkä takii koneen koko o salasuus?
No nyt mä sain vihdoin ja viimein sen nelarin käymään, oikeastaan laitettiin vaa kiekko siihen vauhtipyöräksi ja remmillä vedettiin käymään. Kyllä se hienoo ääntä piti, kuin joku manki  :grin: Nyt on onkin koko talvi aikaa askarrella sitä autoon  :grin:

Poissa INFERNO ST US

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hienoo :mrgreen:. Tää aihe heräs henkiin ainakin toivottavasti :lol:.
Lykkyä pyttyy!

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Minä myin kaikki rc-kamat pois. Ei vaan kerkeä enää harrastamaan.

Palaan varmaan jossain vaiheessa bensa-autojen muodossa harrastukseen.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Minä myin kaikki rc-kamat pois. Ei vaan kerkeä enää harrastamaan.

Palaan varmaan jossain vaiheessa bensa-autojen muodossa harrastukseen.
Häh oikeesti, 20cc nelarit hobaoineen? Noh ei sille kyl voi mitään jos ei ehdi  :undecided:

Täytyy kyl sanoo että mun projekti hiukan venähti ja venähtää niin kauan kun saan fg kytkinpalat, olen havainnut bensa autojen kytkin homman parhaaksi koska niitä kytkinpaloja saa valmiina hyllyltä.

Mikä on vetänyt herran niin kiireiseksi  :huh:

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Minä myin kaikki rc-kamat pois. Ei vaan kerkeä enää harrastamaan.

Palaan varmaan jossain vaiheessa bensa-autojen muodossa harrastukseen.

Höh. JariV:n projekteja oli hieno seurata  :sad:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Mulla on itsellä toistaiseksi vakio GST 7,7ccm jota tullaan viilaamaan virtausten parantamiseksi.
Nyt frendi laitto TT:n EK4-V2:en sillä .70 pannulla, ja oli tilaamassa saman tien TT:n .90 pannuu siihen, autoon tulee myös konversion kit. paljon alupalikkaa, titaanivantit ja nivelvetarit. Voi olla että tulee sairas peli siitä TT:stä.

Katotaan miten tuo Cen GST 7,7 naukuu 20% nitrolla ja viilatulla sylinteriputkella.

-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa mousemaster

  • Jäsen
    • Profiili
Näistä virityksistä? Toimiiko näissä samat kaavat kun 2-t mopoissa?...meinaan että kun mopon (tunturi sport)"vuonna miekka ja kilpi"..siis mopon männän imupuolen alahelmasta otti vähän pois ja pakopuolen ylähelmaa madalsi niin saatiin lisätehoa ihan mukavasti. onko kukaan koittanut näissä "leluissa", vai tuleeko vain tuhoa... luulisi kisaporukoiden koittaneen ihan kaikkea...Vaikuttaako imukaulan pituus samalla tavalla kun mopoissa eli tehoalueeseen..pitkä kaula tuo matalalle vääntöä ja kun taas lyhyt lisää kierroksia... TAIS tulla väärään topikkiin mut kun tossa oli noista virityksistä.  :wink: ....moponkin sain kulkemaan hyvän matkaa toistasataa...v-90 :grin:   oi niitä aikoja :kiss:

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Mulla on itsellä toistaiseksi vakio GST 7,7ccm jota tullaan viilaamaan virtausten parantamiseksi.
Nyt frendi laitto TT:n EK4-V2:en sillä .70 pannulla, ja oli tilaamassa saman tien TT:n .90 pannuu siihen, autoon tulee myös konversion kit. paljon alupalikkaa, titaanivantit ja nivelvetarit. Voi olla että tulee sairas peli siitä TT:stä.

Katotaan miten tuo Cen GST 7,7 naukuu 20% nitrolla ja viilatulla sylinteriputkella.


Öö mikä tuo EK4-V2 on? Onko noi 70 ja 90 pannut nelareita?