Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mamyllyn

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 15
211
Isot kiitokset talkoon vetäjälle! Nyt kelpaa taas ajaa :-)

Erityismaininnat myös niille laiskoille ********, jotka eivät viitsineet osallistua yhteisen edun mukaiseen hommaan.

Kiitokset kaikille siivoustalkoolaisille.
Yllättävän hienosti meni ja paljon enemmän tuli tehtyä mitä olin ajatellut että tehdään.
Yhditys ja Jerzi kiittää  :wink:
Jerzi

212
Voihan video:
Mä ponnistin eilen sisäradalla Jamminin pohjalevyn kieroksi! Ei voi tosin levyä haukkua, vaan radan kolmen hyndan osuus on tappava jos oikein pahasti tulee nokalleen vikan nousuun.

Nyt on Kingshedaz matkalla A Mainista...

213
RC-kerhot ja -radat / Re: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 30.10.12 - klo: 13.29 »
Hello,
Onko torstaina SC-karkelot luvassa?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


214
Kiitokset mukavasta kisatuokiosta ja toimivasta aikataulusta! Tämä kisa vedettiin läpi varmaan pienemmillä mahdollisilla tuoilla ja se piti fiiliksen yllä.

Tuomaroinnista myös isot kehut -hienoa huomata, että tällä kerralla uskallettiin antaa stoppareita aiheesta. Toivottavasti samalla tavalla toimitaan myös jatkossa.

Omalla kohdalla homma ei nyt mennyt aivan putkeen ja RX8 antoi periksi. Uudella noparilla pääsin kuitenkin takaisin radalle toimivalla laitoksella ja vimppa ajo meni jo oman "tason" mukaisesti.d

Loistavaa kisaporukkaa, kiitokset kaikille :-)

215
Isot kiitokset Nickelle ja Hoffalle näistä kisoista! Homma toimi mielestäni hienosti ja molemmat osaavat kuuluttajan homman -ei mikään helppo homma sekään osuus! Itse en ikinä pystyisi olemaan sotkematta kaikkia autoja keskenään...

Oma ajo ei jännityksen vuoksi ollut parhainta tasoa, mutta auton sain säädettyä loppua kohden haluamaani suuntaan ja vikassa ajossa se toimi hienosti.

Tomin kanssa ajettiin muutama kierros aivan peräkanaa ja se oli kyllä mahtava veto: olin perässä ja hajurako toisen puskuriin oli hyvin pieni. Olin extravarovainen, etten TAAS pamauta toisen perään. Kauniisti toi sitten ainakin omasta mielestä meni. Onneksi mulla oli paremmat renkaat alla kuin kumppanilla...

216
Olipa taas hauskat kisat tällä radalla :-) Kahden kierroksen ralleissa on toimintaa ja radalla pärjää renkailla kuin renkailla.

Losi SCTE
Team Tekin RX8 & PRO4 4000

217
Eka ajo takana Lavangon Ralli + femmaradalla emulsioiskareilla. Takana hopeiset jouset ja Losin 35 öljyt, edessä kultaiset jouset ja 30 öljyt.
Auto tuntui poimivan etenkin pienet kummut huomattavasti aiempaa paremmin :-)


218
Hello,
Taiteilin eilen 2 mm hitsauslangasta hex ja akselipinnit. Koko on täydellinen koska hexit todellakin lukkiutuvat tuohon kiinni, eivätkä irtoa ilman lievän voiman käyttöä.

Samat sanat akselin sisemmän pinnin osalta: lanka menee juuri ja juuri akselin reiästä sisään. Välystä ei jää ja reiät saattavat kestää entistäkin pidempää käyttöä :-)

Hyviä vinkkejä ja varmasti toimivia :-)

Mittoja voi joskus kaivata, joten tässä mahdollisimman tarkat mittaukset:
- Hexien pinnit: 1,95 x 9,72 mm
- Vetareiden pinnit x,xx x x,xx mm (lisätään mittauksen jälkeen)
- Diffien outdriven pinnit: 1,98 x 9,98 mm
 

Hitsaustarvikelaatikostasi kaivat 1,6mm rosterilankaa ja pätkit valmiiksi sivareilla jokusen varastoon. Sama pinni käy vetareihin ja diffin ulostulojen lukitsemiseen.

219
Kilpailijoiden kanava / Re: Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 01.09.12 - klo: 14.35 »
Tuo yhden C:n sallittu maksimilataus on jälleen jostain kivikaudella kotoisin. Eiköhän akkutekniikka ole jo kehittynyt ekoista lipoista ja nythän luvataan 5-10C:n latausarvoja. Tämän vuoksi perusteet useiden akkujen tarpeesta kisoissa on erittäin huono peruste taukojen tyhjennystä ajatellen.

T: Nanotech ja 20-30 A latausvirrat. Akut ovat kestäneet sen hyvin.

Mä lataan akkuja 5C arvolla, jotta olisin nopeampi vai miten se menee? :)

Muistaakseni muuten 1C lataus ei koske SC kisoja.

Mutta asiaan. 4 kisaa on aika ok määrä, mutta en pidä kuutta kisaa mahdottomana.
Mulla on varmaan mennyt ohi, mutta mitkä kisat on jo varmoja? Ilmeisesti PKSRCA järjestää ainakin yhden kisan?

220
Kilpailijoiden kanava / Re: SC Winter Cup 2012-2013
« : 31.08.12 - klo: 01.17 »
Karsitaanko eriä?

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000

221
Sähköautot / Re: SC autot rata-ajossa (Onroad)
« : 31.08.12 - klo: 00.44 »
Anteeksi virheeni: "Oi RC-Jumala" ;-)

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000

222
Sähköautot / Re: SC autot rata-ajossa (Onroad)
« : 30.08.12 - klo: 23.31 »
Loistava idea ja hieno homma tuo kokeilu Lavangolla :-)
Itse ajaisin mielelläni yhden Winter "jumps" kisan asfaltilla ja kisa olisi täysin erillainen samasta autosta huolimatta -täysin eri asetuksilla :-)

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000

223
Loistavaa :-)

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000

224
Kilpailijoiden kanava / Re: SC Winter Cup 2012-2013
« : 30.08.12 - klo: 23.22 »
Mun mielestä 7 min finaalit olisivat paikallaan. Tuo viisi minuuttia on aivan turha jäänne.

Kesäpäiviä taas voisi lyhentää jättämällä turhat tauot pois. Jos päivä kestäisi about 09-15 niin keskittyminen ajoon säilyisi koko päivän.

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000

225
Tulokset / Vs: SC mAsters Vaasa
« : 27.08.12 - klo: 12.16 »
Suuret kiitokset myös tälle puolelle näistä kisoista. Järjestelyt ovat niin hyvää luokkaa, ettei noista paljon paremmaksi saa enää pistettyä -pitäkää tämä taso yllä!

Rata oli todella mahtava ja se toi selvästi eroa jopa huippukuljettaien välille. Toinen osaa toisen radan paremmin ja toinen taas toisen.

Omasta ajamisesta on turha kommentoida muuta, kuin auton toimineen todella hyvin. Tällä kerralla tein monia säätöjä kesken päivän ja taidan jättää sen osan jatkossa väliin. Aina menee aikaa opetellessa ajamaan sitten erillaisella setupilla.

Kiitokset myös kaikille kilpakumppaneille -sain tehdä tosissani töitä edes pysyäkseni suunilleen samalla kierroksella. A-finaali ei ollut mun paikka ainakaan tällä kerralla  :shocked:

Ps. Samin kanssa oli muutama hyvä vääntö :-)

226
Kiitokset Vaasan porukalle MAHTAVASTA radasta ja järjestelyistä! Kiitokset myös kilpakumppaneille, jotka todellakin kyykyttivät mut märkäpukuun asti ;-)

227
Hyviä vinkkejä ja varmasti toimivia :-)

Mittoja voi joskus kaivata, joten tässä mahdollisimman tarkat mittaukset:
- Hexien pinnit: 1,95 x 9,72 mm
- Vetareiden pinnit x,xx x x,xx mm (lisätään mittauksen jälkeen)
- Diffien outdriven pinnit: 1,98 x 9,98 mm
 

Hitsaustarvikelaatikostasi kaivat 1,6mm rosterilankaa ja pätkit valmiiksi sivareilla jokusen varastoon. Sama pinni käy vetareihin ja diffin ulostulojen lukitsemiseen.

228
Kysymys: onko joku löytänyt pelkkiä rengashexien tai diffien pinnejä nettikaupoista?
Nimimerkillä: kaksi hexien pinniä hävittänyt.

Osta sellaiset hexit, joissa pinni lukitaan ruuvilla paikalleen.
Mittaa pinnit ja katso löytyykö vaikka A Mainista about samankokoista tuotetta.
Tossaolisi edullisia. Laadusta en tiedä.

Molempien ehdotukset on ihan hyviä -joskin kiertävät vielä hieman asiaa ;-)
Haluaisin PELKÄT pinnit, kun on jo kahdeksan hexiä.

229
Kysymys: onko joku löytänyt pelkkiä rengashexien tai diffien pinnejä nettikaupoista?
Nimimerkillä: kaksi hexien pinniä hävittänyt.

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000

230
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 07.08.12 - klo: 09.07 »
Oman kokemuksen perusteella voin suositella ko. liikettä todella positiivisessa mielessä. Itse tilaan kamat ensisijaisesti kotimaasta, Sabelta ja jos siellä ei ole hyllyssä niin tonne lähtee tilaus.

Kotimaassa ainoa vika on toi pirun Itella: aivan mielettömät postikulut oman maamme sisällä!

231
Kiitokset järjestäjille koko kauden parhaan radan sekä järjestelyn osalta! Radassa on tähän mennessä parhaat elementit jotka olen nähnyt lyhyellä kokemuksellani. Kaakelit kesken radan on ollut mahtava idea!

Kiitokset myös hyvälle kilpaporukalle!

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000
Savox

232
Tässä tapauksessa auto ei ollut varmasti myyjälle tuttu. Toisaalta tehtaan mukaan moottorin pitäisi olla tehty ja toimia kaikissa SC-autoissa...poikkeuksia ei ole mainittu.

Alan firmat tosiaan vaikuttavat jakautuvan erittäin jyrkästi maassamme. Eräs kauppa Turun suunnalla hoitaa aina kaikki asiat viimeisen päälle ja varmistaa asiakkaan tyytyväisyyden tilanteessa kuin tilanteessa.

Vaikuttaa myös kovasti siltä, että moni liike ei ymmärrä mikä on myyjän vastuu ja mitä se tarkoittaa esim. takuuasioissa.

Kysymys kuuluukin, että tietääkö myyjät mitä esim SC4-10 luokan autot vaatii moottorilta? Tuossa LRP tapauksessa hiukan ihmetyttää se miksi myydään sopimatonta moottoria kun auton merkki ja malli oli kuitenkin tiedossa.

Jos suomalaisilta myyjiltä ei saa asiantuntevaa palvelua, niin miksi edes vaivautua ostamaan täältä.

Jotenkin tuntuu, että täällä on kahdenlaisia RC firmoja. Toiset tekee ihan oikeasti kauppaa ja huolehtivat asiakkaista ja toiset tekevät kauppaa vasemmalla kädellä, jotta saavat tehtaalta itselleen ilmaiset/sponsoroidut tuotteet... Kumpikohan kantaa pidemmälle?

233
Oma aikaisempi kirjoitukseni takuuasian/ tuotevirheen käsittelyn osalta poistettiin välittömästi topicin ”palautetta Power Racingille” alta. Sinne ei siis ilmeisesti saa antaa negatiivista palautetta toiminnasta.
Alla tietoa oman takuuasiani hoidosta:

Päätin ostaa LRP:n combon Suomesta, Power Racingilta. Heiltä löytyi 550-kokoluokan moottori, jonka pitäisi sopia jokaiseen SC- autoon. Mainitsin oston yhteydessä moottorin tulevan Losin SCTE:n.

Nopeudensäätimen sain hankittua heidän maahantuomana, toisen liikkeen kautta ostettuna.

Combo ei toiminut SCTE:ssä. Moottori ylikuumeni jatkuvasti valmistajan suositukseen nähden jopa muutaman minuutin harjoitteluajossa Lavangon sähköradalla.

Säätimen asetuksissa oli boost 0:lla ja moottorin pinjonina kokeiltiin 13-15T:tä.

Kertaakaan combolla ei saatu ajettua kokonaista akullista.
 
Nyt se siirrettiin varmuuden vuoksi toiseen samanlaiseen autoon ja jatkettiin testausta.
Lopputulos pysyi samana.

Kaiken huipuksi, testiä suorittaessa nopeudensäädin sammui kesken ajon – lopullisesti. Mietin mikä sille mahtoi tulla ja löysin RC Techin alta keskustelua kyseisestä nopeudensäätimestä.
http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/595069-lrp-sxx-v2-escs-stop-working.html

Keskustelupalsta tosin ei ole oikea lähde faktatiedon perusteeksi.

Tehtaan oma ilmoitus taas oli mielestäni riittävä peruste:
http://www.lrp.cc/en/news/news/news/?tx_ttnews[tt_news]=5870&tx_ttnews[backPid]=11&cHash=9b046c62ae0967dd05fa58908ce3dee8

Nopeudensäädin ei siis ole ollut tarpeeksi luotettava ja se voidaan päivittää fyysisesti komponentteja vaihtaen paremmaksi.

Edellä mainittuihin asioihin vedoten, pyysin kaupan purkua combon osalta. Lähetin moottorin ja nopeudensäätimen Power Racingille.

Moottorista sain vastauksen, että se näyttää olevan ok. Nopeudensäädin taas haluttiin lähettää tehtaalle, joka päättää kuuluuko vika takuun piiriin. Visuaalisesti tuote oli ”uuden veroinen”, joten oikosulkuun kytkemistä ei ollut tapahtunut.

Aikataulua tarkistuksen kestolle ei osattu sanoa.

Tässä vaiheessa olin ensimmäisen kerran yhteydessä kuluttajavirastoon ja kysyin heiltä neuvoa. Sain vastaukseksi, että jos tuotteessa on virhe he voivat korjata tämän tai lähettää toimivan, vastaavan tuotteen rikkoutuneen tilalle. Kohtuullinen korjausaika riippuu tuotteesta ja sen tärkeydestä, tässä tapauksessa se olisi noin kaksi - kolme viikkoa.

Jos taas tuotteessa on tyyppivika tai se ei sovi käyttöön johon se on tarkoitettu, niin voin vaatia näillä perusteilla kaupan purkua.

Näillä tiedoilla lähdin viemään asiaa eteenpäin, ollen yhteydessä niin puhelimitse kuin e-maileilla liikkeeseen. Edellä mainituilla perusteilla en kuitenkaan saanut vaatimaani hyvitystä tuotteista.

Pyysin apua asian hoitamiseksi kuluttajavirastolta, josta oltiin yhteydessä ko. liikkeeseen kun asiassa oli mennyt jo viikkoja.

Säätimen osalta korjausaikataulua kysyttäessä, arvioitiin siinä menevän edelleen 2-3 viikkoa lisää. Moottorin osalta taas kerrottiin vian olevan muissa asetuksissa.

Säätimen asetukset ja moottorin välitykset oli kerrottu niin kirjallisissa reklamaatioissa kuin aiemmissa puhelinkeskusteluissa. Kysyin puhelimitse mitä asetuksia voidaan vielä muuttaa, mutta tähän ei löytynyt ratkaisua.

Edelleenkään hyvitykseen ei suostuttu.

Tässä vaiheessa minua neuvottiin viemään asia kuluttajariitalautakuntaan koska ratkaisua asiaan ei saada.

Päätin vielä kokeilla yhteydenottoa suoraan LRP:n tehtaalle.

Kävin ensin puhelinkeskustelun heidän kanssaan ja tämän jälkeen lähetin e-mailin keskustelumme sisällöstä sekä koko tapahtumaketjusta. Mailista laitoin kopion myös tehtaan toimitusjohtajalle.

Asiat lähtivät etenemään todella ripeästi. Tehtaan palvelu oli todella hyvää ja he yrittivät tosissaan auttaa ongelman kanssa. Tästä asiasta suuret kehut LRP:lle!

Kerroin heille aiemmin jo ostaneeni uuden, toisen merkin combon koska en halunnut olla koko kesää ajamatta takuukäsittelyn kestäessä kohtuuttoman kauan.

Muutaman mailin jälkeen sain vastauksen, että saan tuotteista rahallisen hyvityksen tehtaan ja maahantuojan yhteisen sopimuksen mukaisesti.
 
Power Racing pyysi tilinumeroani ja teki hyvityksen tililleni muutamien päivien päästä – moottorin osalta. Tämän jälkeen otin yhteyttä uudelleen tehtaalle ja he kertoivat, etteivät osaa sanoa miten hyvitys säätimen osalta on järjestetty, mutta voivat olla uudelleen maahantuojaan yhteydessä. Kerroin ottavani ensin itse yhteyttä vielä säätimen myyneeseen liikkeeseen, jolla on vastuu ko. tuotteesta omaan suuntaani.

Liikkeeseen soittaessa ja tilanteen kertoessani sain hyvityksen nopeudensäätimestäni saman päivän aikana.

Ainoa maksamatta jäänyt kulu tässä vaiheessa oli tuotteiden postituksen osalta takuukäsittelyyn Power Racingille. Nopeudensäädin tilattiin nettikaupan kautta, joten sen takuukorjauksesta ei saa tulla asiakkaalle kuluja.

Tuotteiden ostosta rahojen takaisin saamiseen meni n. kahdeksan viikkoa. Olin yhteydessä niin puhelimitse kuin mailin välityksellä lukuisia kertoja eri tahoihin.

Toivottavasti tästä esimerkistä on hyötyä muille harrastajille. Kannattaa olla tarkkana sen suhteen, mistä ostaa ja mitä tuotteita. Kotimaassa luulisi takuuasioiden toimivan hyvin, mutta näin ei aina valitettavasti edelleenkään ole.

234
Isot kiitokset Turun porukalle mahtavista järjestelyistä. Teillä on homma hanskassa!

235
Olipa mukava lukea, että meillä on Suomessa nyt ainakin kaksi liikettä jotka ymmärtävät ja ottavat nämä asiat tosissaan!

Lisään juuri oman palautteeni toisen yrityksen toiminnasta -he eivät todellakaan ymmärrä/ välitä asioista ja heikompi olisi jo antanutkin periksi...

Kauppiailla on Suomessa iso vastuu, mutta niin on myös kuluttajilla. Kuluttajien tulee käyttää tuotteita oikein, näin harvoin käy. Mutta se on kauppiaan vastuulla osoittaa että tuotetta on käytetty väärin.

Esimerkiksi, moottori vaihdetaan kireempään mutta välitystä ei osata eikä haluta vaihtaa, lopputulos rikkoutuneita osia. Myyjä kyselee mm välitystä mitä on käytetty ja tästä saadaan hyvä kuva siitä onko asiakas perehtynyt tuotteeseen tarpeeksi.

Kauppiaan tulee taas seistä tuotteensa takana ja hoitaa virhevastuuseen liittyvät asiat. Taku laajentaa virhevastuutta se ei rajaa sitä. Kauppais ei voi mitenkän vaikuttaa virhevastuun voimassaoloon. Virhevastuu korvaa siis rikkinäiset tuotteet ei kuluttajan rikkomia tuotteita.

Jos tuote menee rikki ja menee virhevastuun piiriin on kuluttaja oikeutettu korvaavaan tuotteeseen jos uutta ei voida toimittaa kohtuullisessa ajassa. Mikä on kohtuullinen aika? Itse kuluttajana sanoisin että 1-2 viikkoa. Kauppiaana puhuisin reilusta kuukaudesta. Todella harva tehdas pystyy hoitamana takuu keissejä alta 1kk, yleensä siihen menee se reilu kuukausi. Korvaava tuote ei tarvitse olla samanlainen vaan se voi olla toinen tuote joka hoitaa saman funktion. Esim Hobbywing 60A menee rikki, sijaislaitteeksi voidaan antaa Tekin RS.

Sitten tullaan kauppiaan pelisilmään, jos tehdas aina lähettää tai melkeen aina lähettää korvaavan tuotteen ja kauppiaalla on riittävästi tuotetta hyllyssä pelimies antaa toki uuden heti tilalle kun on testannut että tuote on oikeesti rikki. Vaihtoehtoisesti voidaan tarjota välirahaa parempaan tuotteeseen jos asiakas haluu päivittää tai tuote on kohtalaisen rajoilla sen käytössä.

Esim Tekinin tehtaalla tulee todella paljon tuotteita takaisin jotka eivät oikeesti ole rikki. Huonot juotokset, rikkoutuneet sensoripiuhat tai huoltamattomat laitteet(paljon likaa) ovat yleisimmät syyt miksi tuotteita palautetaan koska ovat "rikki".

Suomesta kannattaa ostaa ja kannattaa maksaa aika paljon lisää siitä että saa "Suomalaisen takuun" tämä takuu ei myöskään häviä vaikka tuote myytäisiin seuraavalle. Itse kysyn yleensä itseltäni: "Mitäs jos tämä tuote menee rikki?" ja puntaroin paljonko vaivaa siitä on minulle ja peilaan sitä tuotteen hintaan Suomesta ja ulkomailla. Riippuen kaupasta joutuu toki painimaan oikeuksistaan.

Säätimissä tosin kannattaa varautua siihen että jos haluaa aktiivisesti harrastaa niin rikkoutuneen tilalle joutuu ostamaan toisen ja takuusta palautunut säädin voidaan "käytettynä" myydä eteenpäin. Kauppiaalta kannattaakin kysyä että miten teillä hoidetaan takuuprosessi? Saako takuuprosessin aikana toisen säätimen tilalle?

236
Provotus:
Kaikkien nettikeskusteluiden kukkanen!

 :angel:

237
Hyvä yritys, mutta: merkkiakun päällä lukee 6500 mAh. Otti aluksi vastaan sen verran latauksessa, muutaman hassun kuukauden kuluttua n. 5500 mAh.

Turningy Nano-Tech rulettaa! Tosin maksaahan tuo 46,80 € ~38,22 €/ kpl + toimituskulut Saksasta tilattuna.

Lopputulos: Nanot toimivat ja merkkiakku hävitti osan kapasiteetistaan kahdessa-kolmessa kuukaudessa. Voimaa merkkiakku antoi enemmän, eli sen purkuvirta oli suurempi.
PS sun merkkiakku on oikeesti 5300mah akku :) joten siinä on oikeesti 200mah enempi kapasiteettiä kuin pitäisi :).

238
Aiheena kun oli Hobbykingistä akkujen tilaaminen, niin tein tulkintavirheen sanan "Honkkari" kohdalla. Myönnän lukeneeni sen "Hobbykinginä".

LUETTAVAA

Tiivistelmä:
-Lithium akkuja lähtöisin HongKongista
-Akkupalo kesken lennon
-Kone tonttiin

Eikä ole edes ainoa tapaus.

Ei ole mitään propagandaa, kerroin vain syyn miksi on ollut ongelmia. Kuljetusfirmat eivät akkujen laatua tai merkkiä katso. Jos niillä on jokin määräys niin se on sitten kaikki Li-on akut. Eli ongelmana on voinut olla esim kännykkä-akut joita sieltä varmaan tulee 10000x enempiku rc-akkuja.
"Honkkarissa oli yhdessä varastossa lipopalo huonolaatusten kennojen takia ja nyt harva rahtiyritys ottaa lipo akkuja kyytiin, eli tilanne on kohtuu heikko. Honkkarin posti ei oo pitkiään aikaan ottanut." tuossahan mainitsit syyn olevan Honkkarin huonolaatuisten lipojen? Miten se syy nyt yhtäkkiä onkin esim kännykkä akut??

Kännyköissä käytetään nykyään Lithium akkuja. Kuten myös läppäreissä, ruuvinvääntimissä, akkuporakoneissa yms. akkukäyttöisissä laitteissa.

Ja mamyllyn:hän se ihan itse tulkitsi että goos:in kertoma syy koskee nimenomaan Hobbyking:in RC-käyttöön tarkoitettuja akkuja, joka on sinänsä huvittava tulkinta koska goos ei tuossa lainatussa tekstissä mainitse sanallakaan että kyseessä olisi, RC-käyttöön tarkoitetut, tai Hobbyking:in myymät akut.

239
Moi,
Nyt tällä osastolla on jo sellaista propagandaa Hobbykingin akuista, että kerron myös omat kokemukseni ja näkemykseni asiasta.

Ensinäkin: jos Suomalainen, kilpailevia tuotteita maahantuova yritys haukkuu yksityisen ihmisen nimissä HK:n akkuja "huonolaatuisiksi", niin se ei varmaan ole kovin korrektia toimintaa?

Toiseksi, olen lennokki -ja autokäytössä käyttänyt vuosia heiltä ostettuja akkuja ja jonkin verran myös "merkkiakkuja". Merkkiakut saatetaan mahdollisesti muuten valmistaa aivan samoissa tehtaissa ja lyödään eri leima päälle? Tekeekö pelkästään se siitä paremman ja kolme-neljä kertaa arvokkaamman käyttäjälle?

Lennokkipuolella testasin alkeellisella menetelmällä muutama vuosi sitten kolmen eri valmistajan akkua sillä perusteella, kauanko niillä tuli lentoaikaa staattisesti samalla kaasulla ja lentotavalla.

Voittaja oli silloin Rhino ja kakkosena Zippy. Merkkiakku oli tuolloin viimeinen testissä.

Nyt autopuolella olen käyttänyt niin Turningyn Nano-Techejä ja toistaiseksi vasta yhtä merkkiakkua.

Lopputulos: Nanot toimivat ja merkkiakku hävitti osan kapasiteetistaan kahdessa-kolmessa kuukaudessa. Voimaa merkkiakku antoi enemmän, eli sen purkuvirta oli suurempi.

240
RC-kerhot ja -radat / Vs: PK-Seudulle RC-Halli Areena
« : 25.07.12 - klo: 08.36 »
Hello!

Sisähallissa oleva savirata kuulostaa todella herkulta! Mikäli rata saadaan vielä soveltumaan hienosti myös Correille (ei mitään järjettömän jyrkkiä hyndiä), niin uskon teidän saavan reippaasti uusiakin harrastajia paikalle :-)

Onnea projektiin, ellei tää ole tosiaan trolli.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 15