Jos nyt ajatellaan, että mitkä asiat vaikuttavat auton nopeuteen radalla:
1) Kuljettajan taidot
2) Auton ominaisuudet (ml.sähköt)
3) Rata
Jos edelleen päämäärä on se, että vakioluokkien vauhtia pitää hidastaa, voidaan helposti tulla siihen johtopäätökseen, että kun kuljettajia ei haluta rajata, radat on mitä on, ainoa jäljellä oleva keino on rajata auton ominaisuuksia (tehoja) tavalla tai toisella.
Tässä topikissa on esitetty mielestäni useita ihan harkitsemisen arvoisia vaihtoehtoja, kuten:
- Moottorin lankamäärän muuttaminen
- Nopeudensäätimien rajaaminen
- Akun jänniteen rajaaminen
Varmaan se pätevä kompromissi jostain edellä mainittujen yhdistelmästä löytyy, ehkä kysymys on enemmänkin siitä, miten paljon tehoja pitäisi rajata, jotta luokkien väliset erot pysyvät myös tulevan kauden jälkeen ja kaikilla ja kaikkiin sarjoihin osalistujilla olisi vertaistaan seuraa ja ennen kaikkea innostusta ja mielenkiintoa lajia kohtaan.
Oma mielipiteeni edelleen on se, että tässä kohtaa voisi olla paikallaan tehdä arvioitua suurempi pesäero luokkien välillä, koska lähimenneisyys on osoittanut todeksi sen, että nopeasti kehittyvä tekniikka paikkaa puutteet tavalla tai toisella.