Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SepiMies

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9
121
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 24.04.10 - klo: 22.30 »
Viikonloppuna pitäis Rustleriin viritellä noi http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17521&grpid=5035 ja noi http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8079 alle ja mennä testaamaan FK-radalle. Niin ja samalla pitäis kiinnittää uuden puskurin (RPM), wheelie bar:in ja vaihtaa iskareihin öljyt. Jos ajokäytös muuttuis vähän rauhallisemmaksi uusilla öljyillä (jonkin verran vakio litkuja jäykempää). Ja samalla Whelie bar estäisi jatkuvan katolleen menon.
Näillä muutoksilla auton ajettavuus muuttui hurjasti. On mukava ajella, kun ei kokoajan lähde käsistä.

Ihan mielenkiinnosta, mitä litkua iskareihin laitoit? Sabesta jos ja kun hait niin Losin öljyä, mutta mikä paksuus? Sitten sarjassamme tyhmät kysymykset: mikä on FK-rata?

122
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 24.04.10 - klo: 22.28 »
Kuinka nopee toi rustler xl-5 auton vakio moottori sitte kuluu? Mulla ollu Joulusta asti ja auton ajo on yhtäkkiä 'hyytynyt'.

Jotkut väittää, että jopa vakioväleillä kestäisi vain n. 20 akullista. Välityksiä lyhentämällä kestäisi sitten paremmin. Mene ja tiedä, kun en ole ikinä XL-5:ttä omistanut. Piti se alunperin hankkia, mutta ne sattui silloin olemaan loppu joten VXL tarttui mukaan :grin:.

123
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 19.04.10 - klo: 21.41 »
Jep. On irti ruuvattavissa, laittaa jotain paperia iskarin varren ympäri pari kierrosta ja pihdeillä kiinni. Paperia siksi jottei naarmuta vartta ja pihdit pitää paremmin. Kyseessä siis tämä osa kuten Penguin jo laittoikin.

124
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 19.04.10 - klo: 13.17 »
Voisinpa varoittaa ihmisiä tekemästä samaa virhettä kuin itse tein. Älkää laittako ulkokäyttöön mitään kovaeloksoituja alumiinipinjoneita. Itse tosiaan näin tein, koska muuta ei ollut lauantaina saatavissa (en halua välittää liikkeestä huonoa kuvaa, joten nimi jää mainitsematta). Vakuuttelusta huolimatta se on 5 akullisen jälkeen niin rujossa kunnossa, että on ihme, että se on yhä 1:ssä osassa. Ja mulla on sentään kiinni suljettu ratassuoja, mutta jostain silti sellaisia ihan pikkukiviä sinne pääsee. Terästä tilalle ja taas menee :grin:. Sisällä saattaisi toimiakin ja oli se ihan mukavan hiljainen vrt. teräspinjoniin.

125
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 18.04.10 - klo: 23.19 »
Oli kyl hienoa ajella pitkästä aikaa 5 min. Sitte iskari alapäästä poikki :tongue: Ei millään huvittais satsata big boreihin, kattoo ny mitä tekee. Kumma kyllä että alapäästä meni kiinnitys rikki, yleensä hajoo korkit.

Siis menikö iskarin runko (se harmaa osa) poikki alaosasta vai "pallolinkki" vai peräti iskarin varsi? Hiukan epäselväksi jäi. Saahan noita kaikkia erillisinäkin. Rungot ~3,5€ pari, "pallolinkit" 6kpl ~5€ ja varret ~4€. Ainoa, että noita runkoja ei sabella ole varastossa.

Uutenahan vakioiskareita ei kannata ostaa, ovat n. 20€ pari. Vrt. big boret ~30€ pari.

126
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 18.04.10 - klo: 16.43 »
Tulipa muuten rottapaavo mieleen, että ootko milloin viimeksi avannut iskarit? Siellä voi olla ilmaa, jos niitä ei ole pitkään aikaan avaanut. Sen tuntee siitä "tsjup" äänestä, kun iskarin painaa pohjaan. Jos iskarissa on paljon ilmaa, sekin aiheuttaa aikamoista poukkoilua. Öljy kannattaa myös aika-ajoin vaihtaa, varsinkin talven jäljiltä. Itellä oli vissiin päässyt kostetutta sisään --> öljy oli sellaista "löysää tahnaa" :grin:.

127
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 17.04.10 - klo: 18.22 »
Voiko vaikuttaa ajettavuuteen, kun Rustlerista lähti irti taka spoikka ja perä tuntuu koko ajan tosi levottomalta? Ite en usko, että vaikuttaa... mutta jos joku viisaampi tietäis.

En mitenkään pysty uskomaan, että tuo vaikuttaisi mihinkään muuhun kuin ulkonäköön. Toisaalta nämä laitteet on melko aliohjaavia, joten itse en ainakaan kaipaisi perään yhtään lisää downforcea, siksi siipi ei ole paikalleen ikinä eksynyt. Se levottomuus saattaa johtua aika monesta tekijästä. Helpoin lääke siihen lienee hiukan paksumpi öljy iskareihin. Itse käytän 45WT 3:lla reiällä. Toki jousetkaan eivät ole vakiot. Ja muutenkin oma laite on aika yliohjaavaksi säädetty (menee herkästi kylki edellä, mutta kääntyy paremmin).

Ettei vaan juuri siiven puuttuminen aiheuttaisi levottomuuden tuntoa?  :grin:

128
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.04.10 - klo: 19.29 »
Kenelläkään kokemusta yuntong akuista?

itsellä on tuo eikä ole mitään valittamista ole ollut. Tosin muitakaan lipo akkuja minulla ei ole ollut auto käytössä joten paha verrata.

Täällä sama pötkö. Ei pahaa sanottavaa. Ei lämpene VXL rustyllä ajellessa ellei ihan sellaista ON - OFF - ON - OFF ajoa harrasta. Tarkoitan sitä kaasu pohjaan 2 sekunniksi ja sitten jarru pohjaan. Mullakaan ei kokemusta muista lipoista joten hankala vertailla.

129
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 09.04.10 - klo: 11.21 »
Juu, Rustlerin alkuperäinen on. Onko siitä sun Rustlerista ollu täällä kuvaa, muistelisin, että ois ollu?! Tarkotus olis itellä joskus hommata toinen koppa.

Eipä ole ollut. Voisin kyllä koittaa laittaa, jos siitä ottaisi jonkun "hyvän" kuvan.

130
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 08.04.10 - klo: 22.31 »
Koppa meni vaan tänään rikki, mutta sehän on vaan kosmeettinen haitta.  :laugh:

Ihan mielenkiinnosta, että mikä koppa sulla on? Jos se on traxxasin oma, niin se ei ole mikään liian kestävä. Itse hommasin viime syksynä pro-linen desert rat korin, mikä on huomattavasti kestävämpi kuin tuo vakio. Tai ei mulla rustyn koppaa ole ollut, mutta vakio speden kori meni aika rei'ille. Eikä kestänyt kauaa, kun koritolpat löi korista läpi.

Ainoa haitta tuossa Pro-Linen korissa oli maalaaminen sisätiloissa. Oli pactran maali aika "pölyävää".

131
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 06.04.10 - klo: 11.53 »
Ainakin itse olen ollut tietoinen tuon olemassaolosta jo muutaman viikon. Hinta on tosiaan aika halpa verrattuna muihin vastaaviin. Itse odotan enemmän, että tuonkin "etiketissä" mainostettu 3s kovakuorinen tulisi myyntiin. Niitä kun ei ole ainakaan liikaa missään markkinoilla. Tai sitten kapasiteetti on ~3500mAh.

132
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.04.10 - klo: 01.50 »
Tuli tuossa sitten mieleen että mikähän ois hyvä madallus satsi spedeen. Katselin tuossa että speden jouset ois 2,5" niin siihen vois koittaa sovittaa noita rustlerin 2,0" jousia. sehän jo vähän laskis alas. Kun onhan tou ihan törkeen korkea, varsikin jos radalla meinais käydä.

Vinkkiä mistä hyvää madallussarjaa?

Mulla on rusty madallettu losin jousilla. Näihin menee suoraan ainakin 2,5" ja 2" jouset losin valikoimasta. Edessä on nyt 2" 3,8 rate jouset ja takana E-MAXX:in progressiiviset jouset. Tarkoitus on taakse lyödä jotkut ~4 rate 2,5" jouset. Ulosjoustoa on pakko rajoittaa em. keinoin jos ei halua käyttää niitä "korkeussäätörenkaita". Muuten jouset jää pari milliä vajaaksi. Taitaa olla nyt edessä ~3mm renkaita ja takana korkeuden takia ~4mm (viivoittimella mitattuna). Ainakin tuntuu paremmalta ajettavalta kuin vakioalustalla :grin:.


133
Radiolaitteet / Vs: Traxxas radiot
« : 01.04.10 - klo: 21.38 »
Päätyipä tännekkin sitten tuo 2.4GHz setti mallia TRX. Tuli "ohittamaton tarjous" joten ei pystynyt jättämään väliin. Yksi havainto ohjaimesta, mikä on se "liitin" tuolla patterikotelossa sen ohjelmointipaperin alla? Latausliitin?

Ja toinen kysymys. TRX kieltää antennijohdon taittamisen johdon päästä ja välttämään tiukkoja mutkia. Rustlerin antenninpaikka vaan ei salli kovin "löyhää mutkaa" vaan siihen tulee väkisinkin melko tiukka mutka. Haittaa? Kestävyys tulee kuitenkin olemaan antennilla hyvä, sillä se jää kokonaan korin alle  :grin:.

134
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 31.03.10 - klo: 17.27 »
Ja itse en tarkoituksella ainakaan halua ajaa akkuja kuttiin asti koska se lyhentää akkujen ikää.

Tämäkin lienee hiukan noparikohtaista tai sitten jos on säädettävä cut-off, niin kuinka matalalla sitä pitää. Oma 4100mAh akku antaa käytöstä riippuen 15-25min. ajoaikaa ja siltikin kennojännitteet on ajon jälkeen ~3,6V ja jos lataa kerralla täyteen, niin sinne menee ~3900mAh. Epäilen ettei ole liian kuiva, kun jotkut joilla cut-off on ~3V/kenno niin laturi puskee yli nimelliskapasiteetin. Toki on akku- ja laturikohtaista paljonko sinne menee. Noparina siis 1. sukupolven VXL-3s.

Mutta kun muisti-ilmiötä ei ole yms. metalliakkujen juttuja, niin mikään ei estä tuota em. 80%:n toimintaa :grin:.

135
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 30.03.10 - klo: 23.13 »
Jep. Lisäisin vielä tuohon JL-:n listaan takaiskaritornin. Itsellä ei ole mennyt, mutta muilla mennyt niitä paljon, rottapaavo? Myös vielä jos haluaa, niin vetoakselit, diffin ulostulot ja taka stub axlet voi hommata pakkiin. Tällöin on ehkä ajonkatkaisevat osat käsillä. Pari spurriakin voi toki olla.

Voisin vielä suositella RPM:n suljettua "gear coveria". Ei mene yhtään niin paljon kiviä ja hiekkaa rattaisiin --> kuluvat vähemmän. Maksaa jotain ~7€.

Älä käsitä väärin, kyseessä ei ole heikko auto :grin:. Nuo on vaan ne osat jotain itsellä on mennyt, joten nykyään niitä on "kentällä" mukana ettei ajoa tartte keskeyttää jos jokin ratkeaa. Paikallisessa kaupassa sanoivat vitsinä "näitä on vähän huono myydä, kun ei näistä juurikaan mitään hajoa". Joten hyvän valinnan teet.

136
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 30.03.10 - klo: 17.34 »
Jaa, miksine myy sitten semmoista, mikä ei kestä. Mutta hauskaa varmasti olisi. :D

Noo mamba max kestää 4s eikä silti paljon ole suotavaa ajella castlen moteilla 4s:llä. Ja mamba max pro 6s...

Niin ja tuo em. setti keräisi jo 6s:llä rapiat 143000rpm joten saisi olla melko "jykevää" materiaalia moottorin sisukalut, jotta ne ei repeisi osiin. Alkaa jo hivenen se kuuluisa "keskipakoisvoima" vaikuttamaan :grin:

137
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.03.10 - klo: 00.07 »
Ettei olisi tämä akku? Jos vaikka näin olisi, että se tuon on (vaikka ei ole 400mAh) niin älä hyvä ihminen sitä 3A:lla lataa. Se olisi jo ~16C lataus millä se "saattaa lähteä jo kuuhun". Vaikka se olisi tämä akku niin sitäkään ei saa ladata 3A:lla. Tuota suurempaa saa ladata 0,3A:lla ja pienempää 0,18A:lla. Jos vaikka ensin varmistat, että mitä tarkkaan siinä akussa lukee tai linkität losin sivuilta (tai muualta mistä löytyy sen tiedot). Jos se on 400mAh, niin latausvirta on maks. 0,4A. Lipoissa tosiaan (poislukien kisa-akut ja jotkin uudet pakat) maks. latausvirta on 1C.

138
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 28.03.10 - klo: 02.39 »
Onkohan kenelläkään kokemusta täällä tosta akusta?
http://rfipower.en.made-in-china.com/product/ZebEqjuCpHkF/China-RFI-7-4V-25C-5000MAH-Li-Polymer-Battery.html

Eipä ole tuosta em. akusta eikä tuosta viimeiseksi linkitetystä, mutta tuosta viimeisestä voisin sanoa, että ei tod. näk. sovi näihin autoihin ilman akkukotelon dremelöintiä. Nuo sivusta tulevat johdot kun eivät mahdu. Kait nuo muuten ihan toimivia on.

139
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.03.10 - klo: 18.11 »
Mitenkäs täällä immeisillä on kestänyt speden, rustyn tai banditin Waterproof- malllit vettä? Ootteko mitenkään extra suojannu systeemejä?

Aiemmin näitä epäilin, että mitenkähän mahtavat kestää, mutta kun näin livenä millaista "roiskevettä" ne pitävät, niin epäilykset katosivat. Auto oli vesiloskassa kirjaimellisesti pohjasta kattoon ja nopari sulatti vielä päälleen lisää vettä, mutta niin se vain porskutti eteenpäin. Sulatus lämpimällä vedellä ja ylösalaisin kuivumaan. Ja kun akku oli ladattu homma jatkui. Eli kyllä ne vissiin pitää ihan hyvin. Jenkkilässä jotkut näillä "soutaa" eli autosta ei näy kuin antennin kärki, muu auto on upoksissa.

140
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 19.03.10 - klo: 21.53 »
Onpa tosiaan outoa, että on noita takaiskaritolppia mennyt noin herkästi. Enpä tiedä onko se pedessä sitten "kestävämpi" kun kerran siinä on vielä lisänä koritolpat päällä. Mutta silloin kun nykyinen rusty oli vielä pede, niin tuli aika usein katolleen alas, korkeimmillaan varmaan jostain 1m korkeudesta ja vielä mennään alkup. tornilla :grin:. Rustyllä tuli kelit vastaan, ennenkuin ehti kunnolla hypyttämään, mutta on tämäkin jostain 0,5m korkeudesta tullut alas katolleen. Tekisikö sitten talvi osansa tuohon kestämättömyyteen.

Ja niinkuin tosiaan jo mainostettiin, niin 6s NiMH ja 2s LiPo ei ole mitenkään vertailukelpoisia keskenään. Lähinnä 8s vs. 2s on tehollisesti lähempänä, tosin 8s kerää ihan hiukan enemmän huippuja. Vielä kun jostain kesäksi löytyisi 3s kovakuorinen LiPo. Tai löytyyhän niitä Suomestakin, mutta kapasiteetti on vain 3400mAh. Hobbycityllä olisi kovakuorinen 4500mAh 4s LiPo, mutta sillä taitaa jo toimintasavu poistua kohtuu ripeästi...

141
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 13.03.10 - klo: 22.01 »
Laitetaan nyt tänne, kun ei akku-osiosta tule vastausta. Onko kenelläkään tietoa, että onko tämä akku http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/GM-Lipo-4200-25C-74V-Car-108334 sopiva Rustleriin? Auto on uusi xl-5. Ja onko tietoa, että onko hyvä akku?!
Onko tietoo?

No tuota jos tuon mitat yhtään pitää valmistajan sivuilla paikkansa, niin pitäisi silloin sopia. Tämä siis se sivu. Ja kyllä ne tuolla RF:llä varmaan osaa vastata, jos sinne pistät kysymyksen, että "sopiiko tuo akku rustleriin?". Hyvä/huono, siitä en tiedä, mutta tuskin ihan sukkakaan. Ainakin parempi kuin NiMH akut. Vanhaan runkoon menee ainakin 138mm x 47mm kokoinen akku, mutta voi sen sopivuuden sieltä varmistaa.

142
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 13.03.10 - klo: 21.43 »
Onko muuten kenelläkään tietoa, että saako rpm:n muoviosia suomesta ostettua?

Sabesta saa. Jos ei jotain ole suoraan hyllyssä, niin varmaan tilaavat.

143
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 12.03.10 - klo: 18.45 »
Olisikos Pedestä yhtään radalle? Kun tossa oon nyt ton RC kerhon kanssa menny, pitäis radalle saada auto. Enkä pysty oikein rata-autoa laittamaan (Off-Road)
Jos katos tekisi tämän levennyksen eteen (JL-:n autossa oleva modaus)
Jos itse tekisi tuon Peden pidemmän FLM rungon? Silloinhan saisi tämän Slahsin korin, jolloin auto näyttäisi paremmalta. Paljos nuo BigBoret maksaa, sillä saisi madallusta autoon..  :p

Pede ei kyllä oikein taivu radalle, mutta toisaalta kukaan ei kiellä sillä siellä ajamasta. Se saattaa vaan olla katollaan turhan usein, kun painopiste on niin korkealla. Helpommalla ja ehkä jopa halvemmalla pääsee, kun muuntaa sen rustleriksi. Toki pedeäkin voi koittaa madaltaa (muuten BigBoret ei madalla autoa yhtään, jos käyttää vakiojousia), vaikka Losin jousilla. Vakiot on 2,5" edessä ja ~3" takana. Eli miksei voisi kokeilla 2" eteen ja 2,5" taakse. Mutta rustlerin ajo-ominaisuudet on niin paljon paremmat, että samaan tuskin pedellä yltää. Tosin en ole pidennettyä ja levennettyä ikinä päässyt ajamaan.

144
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 12.03.10 - klo: 00.26 »
Onko Rustlerin akkukotelo samankokoinen kuin Spedessä?!

Uusissa käsittääkseni kyllä, vanhemmissa Rustlerin on hieman lyhyempi. Tämä ainakin oma kokemukseni. 2008 malliseen spedeen tehty akku oli rustyyn juuri ehkä sen 1mm liian pitkä eli meni kyllä paikoilleen, mutta "runttaamalla". Spedessä jäi n. 2mm tyhjää. Ihan takuuseen en tuosta mene, että onko se uusissa tasattu tuo ero.

Ja ei tosiaan tänne etelään sitä lunta tartte taaskaan varmaan paljoa odottaa.
Sori ot, mutta oli hauska lukea noita viimevuoden lopun juttuja lumen puutteesta! :grin: Nyt ei pitäis olla siitä puutetta!

Jep näinhän se sitten meni :grin:. Onneksi se sentään on jo sulamassa pois. Pitänee ensi Marraskuussa olla vaikka päinvastaisella asenteella liikkeellä eli toivoa metrikaupalla lunta, niin mitähän sitten tapahtuu. Paikoin voisi väittää, että lunta on jopa liikaa. Toivottavasti enää ei sada lisää, kun sulaminen on jo niin hyvässä vaiheessa.

145
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 10.03.10 - klo: 22.52 »
Koitin tuossa kelailla sivuja taaksepäin, mutten löytänyt mitään vastausta. Eli saisikohan tälläiseen stampedeen lukkoperää jotenkin? jos saa, niin miten?

Halvin ja pysyvin ratkaisu lienee tyhjentää diffistä öljyt ulos ja täyttää se sitten epoksilla. Tästä seuraa siis 100% lukko. Järkevämpi keino on käyttää tosiaan jotain 300k - 500k #öljyä" diffissä. Sen antaa kuitenkin sen verta periksi, että voimansiirto ei joudu ihan samanlaiselle rasitukselle.

146
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 09.03.10 - klo: 20.52 »
Homma hoidossa! Oli aikamoinen peli ajaa tuolla lumessa! :shocked: Ei meinannut näissä http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17530&grpid=5035 piisata pito! Meno on kyllä raivotautista verrattuna xl-5:seen! Akkuna oli vaan 6 kennoinen NiMH, mutta ei silläkään meinannut pitoa löytyä!

Juu eipä silläkään oikeen löydy pitoa. Noista kumeista saa oikeen hyvät, kun noista "nupeista" poraa vielä peltikattoruuvit läpi :grin:. Johan alkaa riemu.

Ja siitä ohjelmoinnista. Pidät kaasua pohjassa niin kauan, että se välkyttää valoa sen 2 kertaa. Eli 1 punainen välähdys --> kaasu pohjaan ja pidä siellä. 2 punaista välähdystä --> täysiä pakille ja pidä siellä. 1 vihreä välähdys --> päästä irti --> valmis.

147
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 09.03.10 - klo: 12.40 »
^ Niistä ei ole kokemusta, elleivät tule samasta lähteestä kuin nuo DXn "deansit" Ja onhan noissa pikkaisen toleransseja toisinaan. Eli jotkut tarttuvat sopivasti, ja jotkut turhankin tiukkaan. Yhtään löysää ei ole kuitenkaan tullut vastaan. Ja hienosti kestävät juottamista. Omia on juoteltu 10awg kaapeleihin jolloin pitää olla juottimessa tehoa ja laadukasta tinaa. Mahtuu kuitenkin passelisti. Päälle "tuplasukat" ja se on siinä :azn:

Sanotaan näin, että en suosittele noita dx.com:n liittimiä ainakaan kisoissa. Kyllä ne tykkää irrota ja mikäs sen mukavampaa kun liitin irtoaa ja nostaja ei osaa laittaa noparia päälle. No seuraavalla rundilla oli jesarilla teipattu kiinni :). Ajattelin hylätä nuo ja siirtyä 5,5mm plugeihin kunnes taas seuraavalla kierroksella irtosi ks. liitin  :angry: ja sitten teippasin senkin kiinni ja kyllä pysyy liittimet kiinni XD.

Ei vaan pysty kykene maksamaan niistä alkuperäisistä... Eikä tolla nyt muuten niin väliä ole ja kisoissa sitten teippaa vielä varmuudeksi.

Eihän ne alkup. deanssit nyt niin kalleita ole. Tai toki niille tulee hintaa jos akkuja on ~10. Onhan ~3€ parista liittimestä nyt sentään jotain, mutta ovat kuitenkin lähes ikuisia, joten siihen nähden maksavat itsensä takaisin.

148
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 09.03.10 - klo: 12.35 »
tännekkin on kotiutunut spede uudempaa mallia waterproof elektroniikalla
Onko muuten xl-5 vai vxl?!

xl-5 se on mutta en kadu ostostani hieno auto ja tarpeeksi tehoa ulkoleikkeihin
Mullakin on toi xl-5, mutta Rustler. Ja hankin ton velineonin setin vasta eilen, enkä oo vielä kerennyt sitä kiinni laittaa. Kyllä se xl-5 on ihan mukava ajaa varsinkin liukkaalla.

Ja kun saat sen kiinni, niin huomaat, ettei VXL setti ole enää niin kiva ajaa liukkaalla  :grin:. No ei kai, kyllä sillä riemua saa. Suosittelen kuitenkin sitä keulimatukea taakse. Muuten 2s lipolla ja 25/86 väleillä + hyvällä pidolla keulii jatkuvasti ympäri. 3s tulossa testiin kun lumet sulaa...

149
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 08.03.10 - klo: 11.28 »
Kuinkas suurilla virroilla tuollaista 6v 1600mAh hump vastarinakkua uskaltaa latailla? Olisi tuossa yksi vanha kännykän laturi josta ajattelin laturin kyseiselle akulle. Laturi pukkaa 6v/700mA

Jos tuo kännykän laturi vaan osaa NiMH akkujen "katkaisun" eli siis lopettaa latauksen, kun akkun on täynnä, niin noilla virroilla voi ihan huoletta latailla. Latauksen ylärajana voi pitää 1C:tä eli tässä tapauksessa 1,6A. Suurempi ongelma tulee tuosta jännitteestä. 5s pakka kun vaatii tullakseen täyteen n. 7,3V jännitettä. Joten iskeppä tuo laturi kiinni mittariin ja katso paljonko se antaa kuormittamatonta jännitettä. Jos se jää paljon alle tuon 7,3V, niin se ei sovellu tähän käyttöön.

150
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.03.10 - klo: 23.28 »
No niin kiitän. Juuri tuota hain takaa. Eli ei ole väliä vaikka lepojännitekkin olisi tuo 3V (kunhan ei tietenkään makuuta sitä siellä viikkoja). Harmi sinänsä, että tässä VXL-3s noparissa on kiinteä cut-off, joten tuolla mennään sitten. Jos tuo joskus päästää toimintasavun ulos, niin silloin sitten hommaan tilalle jonkun, missä on jotain säätöjäkin. Kiitoksia tästä.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9