Kiitokset kisoista! Järjestelyt pelasi todella hyvin ja lämpimästä ruuasta isosti plussaa!
Tultiin tosiaan Jussin kanssa jo perjantaina treenaamaan hieman pelonsekaisin fiiliksin, ei oikein tiennyt mitä odottaa EOS + traxas yhdistelmältä käytyjen keskustelujen pohjalta tuntui olevan todella paljon näkemys eroja pidon suhteen. Edellisen vuoden kammottava minipin sekoilukin jyskytti vielä takaraivossa, jonka takia auto oli ruuvattu tosiaan liian lättänäksi. Perjantaina lähinnä läpsyteltiin ja manattiin huonoa hyppäämistä ja muutenkin kankeaa autoa. Pe illan kamperin säätö reissulta löytyi sitten valoa pimeyteen ja la ruuvattiin autot ylös ja joustot maksimiin. Johan alkoi auto hyppään ja kääntyyn mutkiin nätisti ilman pakottamista.
Su kisa päivänä tulikin ajettua melkein samaa vauhtia koko päivä treenistä viimeiseen finaaliin. Auto oli erinomainen ajaa, joten tasaista tulosta oli aika helppo ajaa. Alkuerissä meinasi olla hieman vaikeaa saada omaa ajorauhaa johtuen nopeasta radasta, alle 20sek kierroksella tulee hyvin äkkiä porukkaa perä edellä vastaan. Sain kuitenkin omaa ajopaikkaa hakemalla vielä puristeltua Ruotsalaisen hyökkäyksen jälkeen muutaman kympin eroa ja päivän TQ.
Finaaleissa lähdettiin ensimmäiseen melkoisen jännityksen kanssa, Lauri oli nostanut vauhdin samaan kuin itsellä ja jopa kovemmaksi ja tiesin Laurin olevan todella kova kuski, joten vaihtoehtona oli koittaa repiä se 2-3sek eroa ja pitää hyvä flow ajossa. Tämä onnistuikin ensimmäisiin kierroksella ohitettaviin saakka, jolloin Lauri pääsi ekaa kertaa iskuetäisyydelle, kuitenkaan lähtemättä väkisin työntämään ohitse. Lopulta kestin prässissä sen muutaman kierroksen ja seuraavien kierroksella ohitettavien tullessa vastaan Lauri kärsi vähän ja sain muutaman sekan eron jonka turvin voitto ekasta finaalista.
2 ja 3 finaali menikin aivan puolustus taisteluksi, Lauri pääsi heti kantaan kiinni ja jouduin ajamaan todella tarkkaan sisämutkaa, ettei jää yhtään tilaa ohitukselle. Molemmat erät ajettiin alusta maaliin asia aivan peräkanaa, joka tällä kokemuksella on todella kuumottavaa hommaa. Onneksi auto oli niin hyvä ajaa että pystyi pitämään kohtuu vauhdissa vaikka ajoi vähän vääriä linjoja pitkin puolustaessa sijoitusta. Voitot 2-3 finaalista sinetöi kisan voiton.
4 finaali menikin melkein lähdöstä jo poskelleen kovimman latauksen hävittyä kisan voiton varmistuttua. Auto sisämollasta katolleen Lauri kärkeen ja sen jälkeen koitin minkä pystyy, mutta kiinni ei saanut
5 finaaliin lähdin kokeilemaan ajaa "täysiä" ja sain pidettyä kohtuun kyydin koko finaalin ja Lauri pääsi vasta ihan lopussa iskuetäisyydelle, jonka jälkeen tapahtuikin jotain legendaarista, oltiin nipussa oikean reunan tuplan lähdössä ja ilmeisesti sen jälkeen Lauri jäi kierroksella ohitettujen kanssa aika pahaan kasaan
kaikkiaan kisasta ja varsinkin EOS + Traxas renkaasta jäi todella hyvä maku. Matto alustana oikealla renkaalla on vain aivan parasta. Olosuhteet pysyivät koko kisan hyvänä ja tasaisena kaikille, taidettiin ainakin yhdet iskariöljytkin saada radalle ja se ei aiheuttanut mitään vaikeuksia ajoon.
Samaan asiaan kuin Jussi haluaisin myös puuttua, eli kuskeilta jotka tätä luokkaa ajaa toivoisi osallistumista korkeammalla prosentilla. Toki kaikkiin ei pääse, mutta kalenteri on tehty ajoissa ja on vähintään riittävän väljästi kisat toisistaan. Kisoista häviää aika iso osa jos joka paikassa on sen 14 kuskia/luokka Tasoerot venyy vähän rujoksi finaalissa ja alemmassakaan finaalissa ei saada niin hyvää kapinaa jos ei ole kuskeja.
Kaikki siis mukaan seuraavaan Joensuun kisaan, kisa ajetaan liki kaikkien pitämällä Betoniradalla!
Iso kiitos vielä sponsorille
www.rcjkl.fi Kyosho & Orion
-#6-
-Miro Simonen-