Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 898266 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #600 : 10.07.10 - klo: 19.56 »
Tuommoisen Buggyn korin hommasin. Väriksi valitsin helmiäisoranssin sekä kattoon mustan.
Auringonpaisteessa tuo väri on pirun hieno, Kuvat on otettu varjossa jolloin helmiäinen ei pääse oikeuksiinsa. Noh, pidän tuota koria varmaan hiekkaradalla ja piha-bässäämiseen käytän orkkiskoria.

Renkaat ovat GRP:n 1/8 tiheänappulaiset, en muista nimeä tai koodia, samapa tuo :)

Sivukatteet on vielä kiinnittämättä, joten tuo näyttää helmoista hieman alastomalta vielä. Lisäksi tuohon "takaluukun" päälle kuuluu sellainen ritilikkö jonka maalaus meni sudeksi ja pesin maalit pois. Pitänee maalata se jossain vaiheessa jos jaksaa..



KUVA2
KUVA3
KUVA4
KUVA5
KUVA6
« Viimeksi muokattu: 10.07.10 - klo: 21.10 kirjoittanut Lehtila »
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #601 : 14.07.10 - klo: 08.32 »
Tuossa eilen meinasin vaihtaa keskidiffin paikoilleen niin eikös vain tästäkin ollut se slipin laakeri entinen. Kuulia ei näkynyt enää missään ja laakerin ulkokehä oli kalvanut moottoripukista pesänsä liian väljäksi.. Että pisti kiukuttamaan moinen typeryys auton suunnittelussa. Vaikka uusi laakeri ja moottoripukki eivät maksakaan juuri mitään niin suhteettoman kova työ niiden vaihtamisessa on kuitenkin.
Ymmärtäisin jos ne pitäisi vaihtaa kerran puolessa vuodessa mutta kun viikon vanhassa autossa ne ovat jo täysin entiset niin kyllä vetää mielen matalaksi. Melkoinen aivopueru Traxxasin suunnittelijoilta..
Seuraavaksi pitää miettiä kunnon suojaus hiekalta sekä alkaa harkitsemaan alumiinista pukkia..

Jotain hyvääkin sentään, pistin joka iskariin Losin 60:t öljyt, yhden niistä paksuimmista korotuspaloista sekä siirsin kaikki ylä- ja alapäät ihan uloimpiin kiinnitysreikiin. Tul aika napakka asvalttialusta. Ennemmin spinnaa kuin kaatuu. Pitää koittaa miten toimii hiekalla. Eteen pitänee vielä laittaa kallistuksenvakaaja koska nostaa takatassua kurveissa vieläkin..
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #602 : 14.07.10 - klo: 13.20 »
Jos aiot asfaltilla ajella, laita samantien kallistuksenvakaajat molempiin päihin, niin pääset hieman säätämään onko enempi yli- vai aliohjaava. Vauhdikkaampi asfaltti ajo syö sen moottoripukin laakerin sitten tosi nopeesti, kannattaa tarkistaa parin akullisen välein. Jos on keskidiffi käytössä, menee diffin kotelo piloille ensimmäisenä laakerin kilahtaessa.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #603 : 14.07.10 - klo: 14.39 »
On melkein pakko hankinta se alumiininen laakeripukki sekä alumiininen soviteholkki laakerille. Ei edes ole ihan hirveän paljoa kalliimmat vs. muoviset vastaavat(hinnat tosin kovemmat alkuperäis traxxas alu osialla, tarvikkeetkin kelpaa yhtälailla). Varsinkin kun sen muovisen soviteholkin kanssa joutuu ostamaan sen akselin mukaan.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #604 : 14.07.10 - klo: 21.03 »
Tuossa eilen meinasin vaihtaa keskidiffin paikoilleen niin eikös vain tästäkin ollut se slipin laakeri entinen. Kuulia ei näkynyt enää missään ja laakerin ulkokehä oli kalvanut moottoripukista pesänsä liian väljäksi..

Huomasin että ajelet myös 3s akulla ja keskidiffin kanssa. Ulkomaisilla foorumeilla ovat varoitelleet, että keskidiffin tähtipyörät tulee diffistä ulos jos antaa asfaltilla liikaa kaasua kiihdytyksessä 3S akulla.

Omani kesti kyllä aika rajujakin kiihdytyksiä. Vaikka eipä siitä kaasusta ole mitään hyötyä, kun eturenkaat vaan lyö tyhjää. Nyt ajelen taas sliperin kanssa, koska keskidiffin uusiminen aina laakerin kilahtaessa on vähän turhan kallista. Joko niitä keskidiffin koteloita alkaa saada varaosana, siirryn kyllä takaisin.
« Viimeksi muokattu: 14.07.10 - klo: 21.15 kirjoittanut hukka »
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #605 : 14.07.10 - klo: 21.14 »
Onkos kukaan törmännyt tähän sopiviin drift renkaisiin? Auto oli talvella niin mahtava ajettava, että tekisi mieli kokeillla driftausta myös asfaltilla.

Laitoin taas vaihteeksi gyron autoon kiinni. Normaali ajossa noilla vakio renkailla gyrosta on ehkä enemmän haittaa kuin hyötyä (ei oikein tahdo kääntyä jos on kaasua, spinnaa kuitenkin, ajaa ässää jarrutettaessa jne..).

Mutta nyt gyron lisäksi lusikoin etudiffiin 500k:set rasvat ja kiepasin muutaman kierroksen pakkausteippiä renkaiden ympäri liukasteeksi - ja KYLLÄ OLI KIVAA, sen pari minuuttia kun teippi kesti. Entistä enemmän aloin kaipaamaan ihan oikeita drift renkaita tähän vekottimeen.
« Viimeksi muokattu: 15.07.10 - klo: 13.42 kirjoittanut hukka »
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #606 : 15.07.10 - klo: 13.37 »
Laitanpa myös pari kuvaa autosta Proline VW kopalla:





Lisätty "puskuriton" versio. Puskurin yläosa jätetty pakoputkiksi.
Jos näin jättäisi, pitäisi leikata irti puskurin alaosasta ja ruuvata paikalleen tuo pala, joka pitää tukivarsien tapit paikallaan. "Pakoputket" pitäisi myös maalata ja hieman taivuttaa ylöspäin, niin olisi tosi hyvän näköinen.

Sitten en omilla ajotaidoillani uskaltaisi tuolla enää kovin kovaa ajaa.

« Viimeksi muokattu: 16.07.10 - klo: 09.29 kirjoittanut hukka »
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #607 : 15.07.10 - klo: 14.06 »
On kyllä hieno.
Kuinka leveä toi koppa on "ovien" kohdalta. Ei lokareiden.
« Viimeksi muokattu: 15.07.10 - klo: 14.47 kirjoittanut *HOKE* »
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #608 : 15.07.10 - klo: 16.20 »
Kuinka leveä toi koppa on "ovien" kohdalta. Ei lokareiden.

Leveys on kyljistä (oven alareuna) sama kuin auton pohjalevyn leveys 18,5 cm. Helmasta ja keskeltä ovea 19 cm. Eli autossa ei ole kylkisuojia. Ja koska joku kysyy kohta niistä lokareista, niiden leveys on aika lailla sama kuin renkaiden sisäreunojen.
« Viimeksi muokattu: 15.07.10 - klo: 18.39 kirjoittanut hukka »
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #609 : 15.07.10 - klo: 20.53 »
On kyllä pirullisen hieno vempele.

Pienempää takapuskuria vaan huutaa.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #610 : 15.07.10 - klo: 21.18 »
On kyllä pirullisen hieno vempele.

Pienempää takapuskuria vaan huutaa.

Näin on, komee peli!

Oliskos wheeliebar mitää

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_926/products_id/17577/n/Traxxas-Wheelie-Bar-Assembly
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #611 : 15.07.10 - klo: 21.56 »
Saahan sen puskurin kokonaan pois, jos tykkää. Ja niin se on lienee ajateltukkin. Puoli konetta piti korista poistaa, että saatiin puskuri mukaan. Jotenkin tuo auto vaan pyrkii aina poistumaan halutulta ajolinjalta perä edellä, joten jätin puskurin.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #612 : 15.07.10 - klo: 22.22 »
On kyllä pirullisen hieno vempele.

Pienempää takapuskuria vaan huutaa.

Näin on, komee peli!

Oliskos wheeliebar mitää

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_926/products_id/17577/n/Traxxas-Wheelie-Bar-Assembly

Ei taida heittämällä ainakana mennä tuo tuuppi autojen wheeliebar...

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #613 : 16.07.10 - klo: 12.45 »

Lisätty "puskuriton" versio. Puskurin yläosa jätetty pakoputkiksi.
Jos näin jättäisi, pitäisi leikata irti puskurin alaosasta ja ruuvata paikalleen tuo pala, joka pitää tukivarsien tapit paikallaan. "Pakoputket" pitäisi myös maalata ja hieman taivuttaa ylöspäin, niin olisi tosi hyvän näköinen.

Sitten en omilla ajotaidoillani uskaltaisi tuolla enää kovin kovaa ajaa.

Siis jotain tämän tapaista tarkoitin:


||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #614 : 16.07.10 - klo: 13.15 »
Ilman puskuria tuo on kyllä paljon hienomman näköinen mutta altis kolhuille.

Mitäs jos koittaisi tehdä pienemmän custom-puskurin taakse?
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #615 : 16.07.10 - klo: 15.19 »
Tuohon jäi aika paljon alkuperäistä puskuria, oikeastaan ihan takimmainen ritilikkö vain puuttuu ja loput on taivutettu lähemmäs koria. Puskurin yläosa leikkii pakoputkia ja alaosa moottori suojaa.
Ekat kärrynpyörät otettu koeajolla ja siitä tuo ainakin selvisi kunnialla.

Vielä kun saat tehtyä nätit drift kiekot, niin tämä alkaa olemaan aika valmis.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #616 : 16.07.10 - klo: 15.51 »
Kappas, en katsonutkaan riittävän tarkasti noita puskurin tynkiä..
Olen itsekin ajatellut että driftauskäytössähän noita puskureita ei tarvitse ollenkaan ja ne voisi periaatteessa siksi aikaa poistaa kokonaan.

Seuraavien kiekkojen teko menee hieman yli viikon päähän koska olen ensiviikon lomilla ja kypsyttelen ajatusta hieman erilaisesta "vanne"-mallista tuohon renkaaseen..

Melko pian niitä olisi kuitenkin tarkoitus tehdä koska kysyntää tuntuisi olevan :)
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #617 : 17.07.10 - klo: 17.08 »
jaksaako tämä combo http://bbthobbies.com/product.php?productid=21092
liikuttaa kyseistä autoa nopeammin kuin vakio sähköt??
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #618 : 17.07.10 - klo: 17.28 »
jaksaako tämä combo http://bbthobbies.com/product.php?productid=21092
liikuttaa kyseistä autoa nopeammin kuin vakio sähköt??

Ei tosiaan. Luultavasti vain palaa noparisi. Tuo auto kuitenkin haukkaa kohtuu kovia amppeereja, joten noilla 30-40A nopareilla ei tee mitään tämän laitteen kanssa. Tuo setti voisi kelvata takavetolaitteeseen tai drifteri/turisti käyttöön.
 
Tosin vakio sähköt ja 3S lipo kiinni, niin mihin tuossa edes tarvitsee nopeampaa settiä. Noillakin tehoilla täysin holtiton ajettava, eilen viimeksi kun huippuja hain asfaltilla niin lähti lapasesta(otti ilmaa korin alle ja siitä kerien) ja meinas tulla volteilla puolen metrin korkeuteen jaloille.

Mutta jos tehokkaampaa settiä hakee niin MMM 2650kv combona kiinni ja 4S + hiukan välitystä niin luulisi liikahtavan.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #619 : 17.07.10 - klo: 22.37 »
Nuo castle-neut on over killiä tähän pirssiin. Jos sairaasti tehoa haluaa niin noavakin hv sarja ja muut vastaavat isomman kv luokan L sarjan koneet.

Novakin 4.5HV oli muutaman akullisen nelkussa kiinni ja kyllä sillä jalkoja saa irti jos sikseen. Ohjattavuus täysi nolla... 7m leveellä asfaltti tiellä pienet korjaukset vaatii suunnilleen tien levyden verran tilaa. Enempi ku yrittä niin lentää... 3s:llä ajelin ja täydestä kaasusta pääsi haaveilemaan vain. 4s:ää en sitten edes viitsinyt kokeilla.

Imo tähän pirssiin ei tartte vakio mosaa parempaa konetta. Ainut poikkeus voi olla ulkokisat ja max 2s lipon käyttö, mutta sitten tarttee olla jo rattimiehiä. Kuten matti jo totes 3s:llä päätön vehje vakionakin.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #620 : 18.07.10 - klo: 11.52 »
Vakio antaa parhaimmillaan kilowatin tehot ja haukkaa 2S-akulla pitkälti yli 100 A virtaa. 3S:llä maksimitehot samat, mutta virrat pienemmät. Tuohon voi suhteuttaa ja jos lukisi edes vakiosähköjen speksit, niin tietäisi itsekin ettei tuollaiset buggy-sähköt tätä auto mihinkään liikuta.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #621 : 18.07.10 - klo: 22.03 »
Nyt löytyi alusta jossa nelikko Slash on omiaan. Kadulla kun ei ole mitenkään herkullinen ajettava ja hiekkaakaan ei oiken siedä. Eli kunnon vanha savipohjainen soratie.  Tuo auto suorastaan liihottelee siinä peukalonpään kokoisten kivien päällä ja ne ei mahdu mihinkään rakooon tekemään tepposia. Kaasun kanssa saa olla aika varovainen, mutta kuulalaakeri sora kyllä opettaa ajamaan.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #622 : 25.07.10 - klo: 11.07 »
Tuntuu että on jotain vikaa, kun ei ole tullut mitään vikaa. Kuin jostain taikaiskusta alkoi auto kestämään. On 8 akullista päästelty lujaa asfaltilla, hiekkakentällä, tiilimurskajuksuradalla ja skeitti puistossa. Tappioina vain yksi vähän vääntynyt taka-akselin ulostulo ja sekin ihan oma moka, noin kuuden metrin loikka pieneltä skeitti rampilta ja kyljelleen alas.
On tämä mahtava peli.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #623 : 25.07.10 - klo: 12.47 »
Aikaisempaan jarruongelmaankin löytyi eilen ratkaisu. Kyllä nykytekniikka on vaan ihmeellistä.
Perehdyin hieman tuohon ohjaimeen ja lisäsin travellia parikymmentä prosenttia ja jo rupesi jarruttamaan :)

Alustakin vaikuttaisi nyt todella toimivalta.

Iskarit ovat ylhäältä ja alhaalta kaikkein uloimmissa rei'issä sekä joka tolpassa Losin 60-öljyt. Driftikäytössä mulla ei ole yhtään korotussokkaa paikallaan ja alusta on sopivan matala sekä napakka. Kumirenkailla pistän joka iskariin yhdet niistä paksuimmista sokista paikalleen ja toimii hienosti sekä hiekalla että asvaltilla. Edes Holeshot-kumeilla ei kaadu vaan spinnaa asvaltilla.. Kallistuksenvakaajatkin ovat vielä pussissa odottamassa asennusta.

Kardaanin takapäähän pistin millin butyylikumista tiiviin palan jotta sitä kautta ei ainakaan enää pöly pääse kiusaamaan laakeria. Kardaanitunnelin etupään tilkitsi niin ikään tiukalla kumin palalla josta kardaani menee jämäkästi läpi. Toivotaan että nyt pysyisi kivet ja hiekka ulkopuolella.

Pitipä eilen vielä kokeilla laittaa nuo luisuttelurenkaat väärin päin autoon. Mutteri hexin koloon ja kiristys. Tuli aina hurjan näköinen. Nyt siihen sopisi joku leveä kori päälle :)

-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #624 : 26.07.10 - klo: 21.59 »
Tilata päräytin toisen Slash 4x4 auton varaosiksi. Josko 2,75 autoa riittäisi vähän huonommallakin tuurilla varustetulle kuskille.
Tuon uuden sähköt ajattelin tuupata Tamiya TT-01:een, niin eiköhän sekin saada 3S:n kanssa vähän liikahtamaan.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #625 : 28.07.10 - klo: 22.04 »
Onko kokemusta tuosta vakio koneesta. Moottorin akseli klappaa noin millin ja kone ei pyöri. Selviääkö pelkällä moottorin laakerin vaihdolla, vai meneekö koko kone uuusiksi. Onko havaintoa mistä moottorin laakerin saisi? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Tosin näin lomalla kun olen vain todella hitaan matkapuhelin yhteyden päässä niin suffaaminen on niin tuskaista, että en ole kovin monesta paikasta ehtinyt edes etsiä.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #626 : 28.07.10 - klo: 22.09 »
Onko kokemusta tuosta vakio koneesta. Moottorin akseli klappaa noin millin ja kone ei pyöri. Selviääkö pelkällä moottorin laakerin vaihdolla, vai meneekö koko kone uuusiksi. Onko havaintoa mistä moottorin laakerin saisi? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Tosin näin lomalla kun olen vain todella hitaan matkapuhelin yhteyden päässä niin suffaaminen on niin tuskaista, että en ole kovin monesta paikasta ehtinyt edes etsiä.

Uusi kone (orginal) maksaa muutaman kympin jos ei halua siirtyä harjattomien maailmaan.. mutta tämän varmaan jo tiesitkin :) ja vastaavia patoja taitaa löytyä kaikista alan liikkeistä.
Tiger II

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #627 : 28.07.10 - klo: 22.11 »
tää viesti on poistettu kun joku ehti vastata ensin
pöö

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #628 : 28.07.10 - klo: 22.19 »
Onko kokemusta tuosta vakio koneesta. Moottorin akseli klappaa noin millin ja kone ei pyöri. Selviääkö pelkällä moottorin laakerin vaihdolla, vai meneekö koko kone uuusiksi. Onko havaintoa mistä moottorin laakerin saisi? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Tosin näin lomalla kun olen vain todella hitaan matkapuhelin yhteyden päässä niin suffaaminen on niin tuskaista, että en ole kovin monesta paikasta ehtinyt edes etsiä.

Uusi kone (orginal) maksaa muutaman kympin jos ei halua siirtyä harjattomien maailmaan.. mutta tämän varmaan jo tiesitkin :) ja vastaavia patoja taitaa löytyä kaikista alan liikkeistä.
Näissä 4x4 slasheissä on kyllä harjaton kone ihan vakiona kiinni eikä sitä harjallista Titanin konetta. Joten ihan muutamalla kympillä ei saa uutta.

Mutta tuosta löytyy esim.

Ja eikös melkein mikä tahansa keraaminenlaakeri 5 x 11 x 5mm koossa tuohon käy.
« Viimeksi muokattu: 28.07.10 - klo: 22.26 kirjoittanut matti.l »
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #629 : 28.07.10 - klo: 22.26 »
Onko kokemusta tuosta vakio koneesta. Moottorin akseli klappaa noin millin ja kone ei pyöri. Selviääkö pelkällä moottorin laakerin vaihdolla, vai meneekö koko kone uuusiksi. Onko havaintoa mistä moottorin laakerin saisi? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Tosin näin lomalla kun olen vain todella hitaan matkapuhelin yhteyden päässä niin suffaaminen on niin tuskaista, että en ole kovin monesta paikasta ehtinyt edes etsiä.

Uusi kone (orginal) maksaa muutaman kympin jos ei halua siirtyä harjattomien maailmaan.. mutta tämän varmaan jo tiesitkin :) ja vastaavia patoja taitaa löytyä kaikista alan liikkeistä.
Näissä 4x4 slasheissä on kyllä harjaton kone ihan vakiona kiinni eikä sitä harjallista Titanin konetta. Joten ihan muutamalla kympillä ei saa uutta.


Samaa oli kans just ihmettelemässä. Uusi kone noin 70$ + postit. Suomi hinnoista ei tietoa.
Mullakin tuli klappia eikä liikkunut eteenpäin. Pinjonin puoleinen laakeri oli päreinä. Näyttäis siltä että vaihdolla selviää. Laakereita löytyy kyllä useammastakin paikasta mutta laadusta en sitten tiedä. Itse tilasin amainhobbiesin kautta keraamiset.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux