Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 898238 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #720 : 17.09.10 - klo: 07.07 »
itelle tulee takatyöntö slashi tänään, käytettynä.
bowtiet tulee mukana mutta:

renkaita joutu jo eilen tilaileen,
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17530&grpid=5035

ja

http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17525&grpid=5035

Sitten tarvis ruveta etsimään sopivaa noparia 4700kv motille. Hyviä ehdotuksia?
Moottori kuulemma CS Magnetic 7.5t

eli oiskohan sitten tämä
http://www.cs-shop.de/lshop,showdetail,5102,d,1284696743-5102,produkte.motor.elektro_motor.brushless-modified-motor,C110206,12,Tshowrub--produkte.motor.elektro_motor.brushless-modified-motor,.htm
« Viimeksi muokattu: 17.09.10 - klo: 07.15 kirjoittanut Ville Vainio »
Kyosho Inferno MP9e

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #721 : 17.09.10 - klo: 09.51 »
Olen päätymässä pienemmän Slashin sijasta 1/10 malliin ja nimenomaan nelivetoon. Muutamaan kysymykseen kaipais kuitenkin vielä vastausta ennen kun marssin kauppaan  :azn:

1. Nelivetoa perustelen sillä, että on talvi edessä. Mutta miten nämä käytännössä kulkevat talvella (missään umpihangessa ei ole tarkoitus ajella ja piikkirenkaat on tarkoitus työstää)? Voiko Lipoja käyttää pakkasessa, tai edes siinä nollan tienoilla?

2. Mitä perusteluja takatuupparille keksis pihasuttailuun ja radalle.? Halvempihan se ainakin olisi. Kestävämpi?

3. Olen tilailemassa HobbbyKingistä lipoja. Onko esim 3S 5000mAh 40C ihan ok?

4. Laturiksi ajattelin Turnigy Accucel-6 6A.

5. Miten nuo edellä mainitut kannattaisi tilata (2xlipo + laturi)? Mikä on tuo raja, josta joutuu maksamaan tullit?
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #722 : 17.09.10 - klo: 09.57 »
Ihan turvallisuuden kannalta, ei lipoja talvella. Sensijaan noita life akkuja voi käyttää.
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?catname=LiFePo4&idCategory=218&ParentCat=85

Muovi on myös paljon hauraampaa pakkasella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #723 : 17.09.10 - klo: 10.06 »
Hyvin ne lipot talvella toimii kunhan laittaa vaikka taskusta autoon ja autosta taskuu. Eikä pidämuovipussissa ja säilytä sitä hangessa.

Hienosti se nelkku lässi menee hangessakin jos on vähän hankikantoa:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yKM1SVwYgR4[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LGPbGhImQkI[/youtube]

Nyt kun noi omat videot katto läpi niin vois olla talvea päälle kyllä tämä nelkku lässi taas oiva hankinta XD. Lumi ei paljoa haittaa kardaani tunnelissa...

Tuuppi on kyllä kestävämpi voimansiirron suojauksen puolesta, mutta nelkku on aina nelkku siitä ei pääse mihinkään vaikka voissa paistais.

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #724 : 17.09.10 - klo: 11.00 »
Lainaus
Mitkä olisi slässiin hyvät & halvat(tuntematon yhtälö?) renkaat/vanteet savi/hiekkapohjaiselle radalle?
Traxxas Slash 4x4 on muuten hyvä

Mut iskarit ja renkaat meni vaihtoon nyt on Big bore iskarit ja Proline Caliber SC renkaat kiinni ja ajettavuus nousi reilusti

Proline Caliber SC Racingfactorystä 27€

Proline Caliber SC ja Proline Hole Shot SC on tosi kehutut renkaat ja nyt huomaan itsekkin syyn

Juurikin noita katselin että löytyisi rf:stä hyllystä vanteineen, ei varmasti olisi huono hankinta.

ajv: Näin tuoreena 4x4 slash omistajan uskaltaisin suositella, itse en ole vielä 16 akullisen jälkeen saanut muuta rikki kuin taka-akselin kannattimen, kun tuli hyppyristä vähän huonosti alas. Myös se kuuluisa slipperin laakeri on vieläkin kunnossa(toki ostin jo varastoon jokusen), kun tein heti alkuun kunnolliset suojaukset kardaanille. Itsekkin ostin nelikon lähinnä sen takia että hupia riittäisi myös talvella. :D Ja noista kysymyksistä osaan ehkä vastata kahteen:

3. Tuo vaikuttaisi mittojen perusteella liian leveältä ja korkealta, joten suoraan ei ainakaan sovi alkuperäiselle paikalle. Tässä orkkispaikan max. mitat: 165mm pituus, 49mm leveys ja 26mm korkeus. Toki työstämällä saa varmaan minkä hyvänsä käymään mutta itse tilasin sellaiset akut jotka käy suoraan paikalleen.

5. Muistaakseni raja on 45,50e josta alkaa menemään jo jotain maksuja?
« Viimeksi muokattu: 17.09.10 - klo: 11.05 kirjoittanut S50 »
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #725 : 17.09.10 - klo: 11.47 »
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUVZ8&P=Z Tollasella saa lisää korkeutta jonkun verran. Sopii myös tuuppiin.

Alvi 23%:lla se on vähän vähempi euroja (joku 43e vissiin). HK:sta piirun alta 2500usd (9-300usd tilaus) tilanneena ei ole ainuttakaan ole jäänyt haaviin.

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #726 : 17.09.10 - klo: 12.29 »
Lainaus
Hyvin ne lipot talvella toimii kunhan laittaa vaikka taskusta autoon ja autosta taskuu. Eikä pidämuovipussissa ja säilytä sitä hangessa.

Niin varmasti toimiikin kun kamppeet tuodaan sisältä lämpimästä takapihalle ja aletaan ajamaan. Mutta entä sitten kun mennään jonnekkin kauemmas ajamaan? Itse en sitä riskiä ottaisi että auto muuttuu palavaksi soihduksi. Varsinmkin kun se riskin voi poistaa noilla life akuilla ja niitä voi ladata myös isommilla virroilla.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #727 : 17.09.10 - klo: 12.35 »
Luikko nää ollenkaan mitä kirjotin? Säilyttää taskussa. Ihan sama onko takapihalla tai montulla... Itellä on kyllä ollut niitä auton takaluukussa ja montulla sitten iskenyt autoon ilman ongelmia. Pitää vaikka povitaskussa aina sitä seuraavaa ajoon menevää akkua. Lipottimet lämpiää kyllä ajossa sen verran, että siinä ei tule ongelmia.

Lifet on kohtalaisesti kalliimpia...

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #728 : 17.09.10 - klo: 12.50 »
Luin.
Enkä väittänytkään että ei toimi, mutta se riski on kuitenkin olemassa. Ja jos on reippaasti ylimitoitetut akut eli iso C-arvo niin ei ne akut juur nimeksikään lämene. Toisin kuin sellasilla akuilla joissa virranantokyky on lähellä auton maksimi virrankulutusta.

Eikä tässä kai rahasta keskusteltu. Ja jos keskustellaan niin on kai sillä autolla jokin rahallinen arvo jos käy niin huonosti että se sattuu palamaan.

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #729 : 17.09.10 - klo: 13.11 »
Luin.
Enkä väittänytkään että ei toimi, mutta se riski on kuitenkin olemassa. Ja jos on reippaasti ylimitoitetut akut eli iso C-arvo niin ei ne akut juur nimeksikään lämene. Toisin kuin sellasilla akuilla joissa virranantokyky on lähellä auton maksimi virrankulutusta.

Eikä tässä kai rahasta keskusteltu. Ja jos keskustellaan niin on kai sillä autolla jokin rahallinen arvo jos käy niin huonosti että se sattuu palamaan.
Jaa.. Oon kyllä OV:n kanssa samoilla linjoilla. 2-3 viimeisenä talvena ajanut lipoilla eikä ensimmäistä soihtua näkyny.. Tasku on hyvä ja akut ei jäädy
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #730 : 17.09.10 - klo: 13.59 »
30C-40C 5,2Ah akuilla ajanut. Eli virrananto kykyä on 150A-> VXL yhdistelmä:n kulutukset näkeekin tossa videopätkällä lopussa Ap 70 eli piikki 70A joskus saanut vähän päälle 80A:kin eli akuissa on mehua jäänyt käyttämättä. Eikä ongelmia.

En ole kuullut ainoatakaan tapausta, että lipo olisi talvella syttynyt palamaan. Väittäisin, että todella harvinaista vaikka niitä akkuja ei taskussa säilyttäisikään. Ja todella moni ajaa tavella lipoilla.

Siksi vaan tuon raha puolen otin esiin kun moni ei noita Lifejä käytä juurikaan sen takia kun maksavat aika paljon enemmän. Olkoot sitten vaikka kuinka hyviä, mutta ilmeisesti moni on samalla linjalla, että ei maksa vaivaa panostaa niihin.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #731 : 17.09.10 - klo: 15.23 »
Kiitoksia kaikille vastauksista!

Eli Hobbykingin LiPot ja laturi lähti tilaukseen. Hintaa paketille tuli $165 - toivotaan, ettei jää tulliin (jos ei veikkaa ei voi voittaa  :grin:)

Slashin akkukotelo: 165 x 49.5 x 25
Flightmax 3s 5000mAh: 145 x 50 x 27
Slashin manuaalissa mainitaan (vapaasti suomennettuna), että vähän isommatkin akut mahtuu pienellä väkivallalla  :azn:

Myös Slash 4x4 Ultimate lähti tilaukseen Hobbylinnasta. Ensi viikolla tulossa ainakin Turun varastoon.

Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #732 : 17.09.10 - klo: 17.29 »
Slashin akkukotelo: 165 x 49.5 x 25
Flightmax 3s 5000mAh: 145 x 50 x 27
Slashin manuaalissa mainitaan (vapaasti suomennettuna), että vähän isommatkin akut mahtuu pienellä väkivallalla  :azn:

No tuota leveyttä ei kyllä ole ihan helppo taikoa lisää.. Ehkä tuo 50mm leveä akku saattaa juuri ja juuri mennä - tai sitten ei.

Ah, tänään hain jconseptin overtrayn matkahuollosta, vähän ehkä helpottuu tuo ajon jälkeinen putsaus/pesu. :smiley:
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #733 : 17.09.10 - klo: 18.38 »
Slashin akkukotelo: 165 x 49.5 x 25
Flightmax 3s 5000mAh: 145 x 50 x 27
Slashin manuaalissa mainitaan (vapaasti suomennettuna), että vähän isommatkin akut mahtuu pienellä väkivallalla  :azn:

No tuota leveyttä ei kyllä ole ihan helppo taikoa lisää.. Ehkä tuo 50mm leveä akku saattaa juuri ja juuri mennä - tai sitten ei.

Ah, tänään hain jconseptin overtrayn matkahuollosta, vähän ehkä helpottuu tuo ajon jälkeinen putsaus/pesu. :smiley:

Auttaa todella paljon, ajon jälkeen ämpärillinen vettä päälle ja alkaa olla valmista.
Lämmöt tuppaa kyllä kopan alla nousta aika pahasti, täytyy pitää jäähdyttely taukoja parin minuutin välein.
Lyhyet välitykset, moottorisiili ja noparin tuuletin auttaa hieman.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Sokar

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #734 : 17.09.10 - klo: 19.15 »
Lainaus
Nelivetoa perustelen sillä, että on talvi edessä. Mutta miten nämä käytännössä kulkevat talvella
Olen vasta tuore Slash 4wd omista mut luulen et lumessa kulkee yhtä hyvin kuin kulkee hiekallakin maavaraa ainakin on käsi mahtuu alle

Lainaus
Tuuppi on kyllä kestävämpi voimansiirron suojauksen puolesta
Jos näkee pientä vaivaa niin kardaani ja etu kolon saa hyvin suojattua kuten täälläkin ohjeet siihen

neli veto on vaan niin hyvä esim mutkista lähtö parempi \ nopeempi 4wd 4ever :p

Lainaus
Säilyttää taskussa.
Hmm Säilyttää dynamiitti pötköä rinta taskussa  :huh:

No eihän Dynamiitti tai Lipo räjähdä oikein säilytettynä mut ite en uskaltaisi taskussa pitää lipoa

Varsinkaan kun on nähnyt 3s 11.1v lipo tulipallon jos tuo tapahtuisi taskussa vois olla liian kuumat oltavat jo pakkasella
Credendo Vides -> ? <-  mulla on luki häiriö jätä teksti mielummin lukematta kun valitat

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #735 : 17.09.10 - klo: 20.21 »
No eihän Dynamiitti tai Lipo räjähdä oikein säilytettynä mut ite en uskaltaisi taskussa pitää lipoa

[ot] Missä sitten pidät puhelinta? Monissa puhelimissa ei ole akulle mitään suojauksia... [/ot]

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #736 : 17.09.10 - klo: 21.06 »
No, on ne puhelinten akut vähän suojassa siellä akkukotelon kuoren alla, ei kennoon ihan helpolla saa taskussa reikää tehtyä. Ja akussa itsessään on suojauselektronikka esim nastojen oikosulkemisen tai ylilatauksen varalta (ainakin kaikissa "merkki" akuissa).
Mutta on meillä suurimalla osalla kuitenkin siis lipo taskussa päivittäin.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #737 : 17.09.10 - klo: 21.16 »
Paljon enemmän olisin huolissani tilanteesta, jossa Windows huolehtii akun latauksenvalvonnasta.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #738 : 17.09.10 - klo: 22.46 »
Pitkään aikaan ei ole käynyt, mutta nyt pikkusen pääsi laakeri lämpenemään. Kumitiivisteet on haihtunut taivaan tuuliin ja keskidiffin kotelo hieman suli. Onko kokemusta (jos ajatte molemmilla) kestääkö 2S akulla tuo kannatinlaakeri paremmin, eli olisko 3S vaan vähän liikaa tuolle laakerille?

||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Sokar

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #739 : 18.09.10 - klo: 00.21 »
Lainaus
Missä sitten pidät puhelinta? Monissa puhelimissa ei ole akulle mitään suojauksia...
Jaa en tiedä minkä puhelimen omistat mut kaikissa omissa on ollut Lion akku tekniikka ei lipo ja kaiken lisäksi känny on 3.7v 1000mha

Onhan niitä autotalleja palanut kun 24v porakoneen lion akku jysähtänyt

Lyijy - Nicd - Nimh tai lion 99.8% räjähdyksistä on tapahtunut latauksen aikana ei käytön

Nojoo se akuista kaikki on vaarallista väärin käytettynä mut muistakaa käyttää Lipo varoitus merkkiä takissa :lol:



   
Credendo Vides -> ? <-  mulla on luki häiriö jätä teksti mielummin lukematta kun valitat

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #740 : 18.09.10 - klo: 01.43 »
edit: eipä mitään..
« Viimeksi muokattu: 18.09.10 - klo: 12.12 kirjoittanut S50 »
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #741 : 18.09.10 - klo: 09.32 »
Lainaus
Missä sitten pidät puhelinta? Monissa puhelimissa ei ole akulle mitään suojauksia...
Jaa en tiedä minkä puhelimen omistat mut kaikissa omissa on ollut Lion akku tekniikka ei lipo ja kaiken lisäksi känny on 3.7v 1000mha

Onhan niitä autotalleja palanut kun 24v porakoneen lion akku jysähtänyt

Lyijy - Nicd - Nimh tai lion 99.8% räjähdyksistä on tapahtunut latauksen aikana ei käytön

Nojoo se akuista kaikki on vaarallista väärin käytettynä mut muistakaa käyttää Lipo varoitus merkkiä takissa :lol:

   
Vaikka ollaankin vähän väärän otsikon alla, niin vielä yksi matkapuhelin akuista.
Kyllä Li-po alkaa olla hyvin yleinen. Li-ion löytyy useimmiten vanhemmista ja hintahaitarin alapään puhelimista.
Joka tapauksessa molemmat "palaa" samalla tavalla ja lataus on se suurin riski kohta.

Mitä akun taskussa pitämiseen pakkasella tulee, on se ihan järkevää. "Jäätyneen" Li-Po:n (ja Li-Ion) akun purkuvirta laskee huomattavasti, jolloin sen ylikuormitus autolla hangessa kaahatessa on selvästi helpompaa. Syttyminen on aika epätodennäköistä, ellei akkua nyt ihan oikosuljeta. Mutta lievemmät kennovauriot ovat hyvinkin mahdollisia. Tällöin akun kapasiteetti ja purkuvirta jää pysyvästi alemmaksi, jolloin ylikuormitus normaali lämpötiloissakin on helpompaa (ja syöksykierre on valmis).
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #742 : 18.09.10 - klo: 09.44 »
Mitkä olisi slässiin hyvät & halvat(tuntematon yhtälö?) renkaat/vanteet savi/hiekkapohjaiselle radalle? Kisaa en ole ajamassa vaan ihan hupiajoa.. Silti tuntuu ettei noista orkkisrenkaista ole mihinkään, tai sitten en vain osaa ajaa. 1:8 renkaita ei tarvitse ehdottaa. :smiley:
Tässäkin saattaisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto, tuollaiselle irtonaisemmalle alustalle.
http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=37611
Kivat vanteetkin mukana (saa nuo toki ilman vanteitakin).
Omiani en ole vielä saanut, joten en osaa sanoa miten hyvin oikeasti toimivat.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #743 : 18.09.10 - klo: 11.07 »
Tuo tuli jo mainittua aiemmin ja se ei toimi liian irtonaisella alustalla. Sopii parhaiten kovalle savialustalle, jossa vain vähän tai ei ollenkaan irtohiekkaa. Myös kova sora-alusta sopii, kun siinä ei ole paljoa irtohiekkaa, joskin ajamisen jälkeen tuppaa olemaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Sokar

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #744 : 19.09.10 - klo: 02.30 »
Lainaus
Kyllä Li-po alkaa olla hyvin yleinen. Li-ion löytyy useimmiten vanhemmista ja hintahaitarin alapään puhelimista.
Ähh pakko vastaa

Akuista on ollut hiukka ristiriitaista tietoa specseissä lukee li-po mutta Suomessa myydyt ovat lion en tiedä miks

Itellä on Samsung omnia HD ja kakkos puhelimena HTC HD2 ja Kaverilla Nokia N97 kaikissa lion akku
no onhan nuo jo melkein vuoden vanhoja mut ovh kalliimpi kuin Traxxas Slash 4x4 VXL


Mut asiaan


Tuo Hukan ehdottama rengas ei toimi hiekka ym irto alustalla puolet tehosta menee sutimiseen

Vaikka en ole harrastanut moneen vuoteen R\C auto niin renkaat ei muutu pitää olla nappula tai sitten sand paw "lapio" tyylinen rengas irto alustalla

Traxxas Anaconda tai Hukan ehdottama on tosi hyvät asfaltille ym kovalle ajo alustalle koska matala kuvio antaa pienen pyörintä vastuksen

Nyt kun Hietsun ranta on tyhjä niin kokeilin uusia Pro-Line Caliper renkaita tosi pehmeällä alustalla eli ranta hiekassa hyvin meni ei sutinut paljoo eli pitoa riitti

Esim pelto traktorissa on tosi paksut kuviot tai nappulat

Kun taas F1 autossa on pehmeä sliksi pidon saamiseksi asfaltilla

Samat valinnat toimii R\C autossa

Pehmeä kuluu nopeammin mut pitää paremmin mut eipä mikään harrastus halpaa ole
Credendo Vides -> ? <-  mulla on luki häiriö jätä teksti mielummin lukematta kun valitat

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #745 : 19.09.10 - klo: 03.17 »
Kiitos kaikille ketkä tuohon rengas-dilemmaan vastasivat, laitoin nyt nuo prolinen caliberit split six(1 pcs) vanteilla tilaukseen, mitä olen aiheeseen tutustunut niin ei pitäisi olla hukkaan heitettyä rahaa. Samalla tilasin erinäisiä iskari -ja diffiöljyjä, jospa tuon saisi jotenkin laukkaamaan radalla.  :azn:  Ihme touhua tämä on kun rahaa palaa niin p*rkeleesti. :grin:  Aluksi ajattelin että hommaan tuon auton vain pihasuditteluun ja sitten kun erehtyi käymään paikallisella rc-(ulko)radalla niin vauhtia/käsiteltävyyttä pitäisi saada jo pirusti lisää ja rahaa on palanut kohta jo auton hankintahinnan verran erinäisiin osiin ja tarvikkeisiin. :cheesy:  Ja nyt jo suunnittelen seuraavan auton ostoa.. Kohta pitää laittaa toinen 1:1 auto myyntiin että rahat riittää tähän harrastukseen. :D
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #746 : 19.09.10 - klo: 09.52 »
Lainaus
Kyllä Li-po alkaa olla hyvin yleinen. Li-ion löytyy useimmiten vanhemmista ja hintahaitarin alapään puhelimista.
Ähh pakko vastaa

Akuista on ollut hiukka ristiriitaista tietoa specseissä lukee li-po mutta Suomessa myydyt ovat lion en tiedä miks

Itellä on Samsung omnia HD ja kakkos puhelimena HTC HD2 ja Kaverilla Nokia N97 kaikissa lion akku.
Älkää nyt suuttuko, mutta just näin: Halvoissa ja (teknisesti) vanhoissa on li-ionit :afro: Toi HTC on sitten vissiin se poikkeus joka vahvistaa tämän säännön.

Ja myös minulta kiitos kaikille rengas teemaan osallistuneille. Paikallinen rata on aika kova, joskin hyvin epätasainen. Siinä toimii tuo vakiorengaskin kohtuu hyvin. Olen aina pitänyt noita "karva kuvioita" todella pehmeän alustan renkaina (mm. hiekkaranta). Mutta erehtyminen on inhimillistä ja täytyy katsoa miten nuo uutukaiset toimii. Voi olla että ei menny kuitenkaan aivan penkin alle.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #747 : 19.09.10 - klo: 11.38 »
OT: Nokia N97:ssa on Lipo-akku riippumatta mitä puhelimesi akkun päällä olevassa tarrassa lukee. Li-ion ei sinänsä kerro akun kemiasta yhtään mitään ja kyse voi olla monesta erilaisesta akusta. Myös LiPo-akku on Li-ion -akku. Käytännössä puhelinakkujen 3,7V:n nimellisjännite kertoo kyseessä olevan LiPo-akun.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #748 : 19.09.10 - klo: 11.54 »
Ja OT jatkuu
Sony erkissä on myös LIPO-akku (Sony Ericsson k800i)
.

Poissa Sokar

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #749 : 19.09.10 - klo: 12.41 »
Lainaus
Paikallinen rata on aika kova, joskin hyvin epätasainen. Siinä toimii tuo vakiorengaskin kohtuu hyvin.
Mitä netistä lukenut et jos RTR paketissa tulevat renkaat toimii niin Traxxas Anakonda tai vastaavanlainen on hyvä päivitys



Traxxas Anacoda näyttää samalta kun perus oikeissa 1:1 autoissa on rengas

Traxxas vakio rengas on muuten hyvä mut pehmeällä alustalla kuvio täytyy ei itse puhdistu
joten kun kuvio täytyy renkaasta tulee sliksi eikä pitoa juuri ole

Asfaltilla ja soralla vakio rengas toimii tosihyvin
Credendo Vides -> ? <-  mulla on luki häiriö jätä teksti mielummin lukematta kun valitat