Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 898205 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #870 : 18.10.10 - klo: 13.53 »
Mulla katos eilen etuveto autosta. Onkohan jonnekkin tehty sanakirja noita osia varten?  :huh: :mrgreen:

Kaippa se sitten toi oli joka hajosi. Tilalle on olemassa myös metallinen palikka.

Onko tuo etupään ulostulo jossain vaiheessa päivitetty jo tehtaalla metalliseen? Minulla ainakin oli jo uutuuttaan metallinen palikka siinä.

Onko nuo alumiiniset takahubit kannattava hankinta? Vai porsiiko niiden kanssa jokin muu paikka? Kun tuntuu nuo muoviset hajoavan vähän väliä, viimeeksi meni vetarikin rikki kun en heti huomannut että pyörä on linkussa..

Pitääpä tänään koettaa tutkia, että mikä on hajalla.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #871 : 18.10.10 - klo: 16.25 »
Onko nuo alumiiniset takahubit kannattava hankinta? Vai porsiiko niiden kanssa jokin muu paikka? Kun tuntuu nuo muoviset hajoavan vähän väliä, viimeeksi meni vetarikin rikki kun en heti huomannut että pyörä on linkussa..

Jos sama osa on hajonnu jo useampaan otteeseen rikkoen vielä muutakin samalla niin aluosa on varmasti kannattava hankinta muovisen tilalle. Seuraava sulake-osa on sitten varmaan alatukivarsi jos muoviset hubit vaihtaa alupalikoihin.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #872 : 18.10.10 - klo: 16.31 »
Ainakin multa väänty aluhubien jälkeen aina ne tapit mihin ruuvataan mutteritkin kiinni. Vmäistä irrottaa moista kun ei meinaa laakeritkaan tulla pois kun vääntyy sopivasti.

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #873 : 18.10.10 - klo: 16.36 »
Ainakin multa väänty aluhubien jälkeen aina ne tapit mihin ruuvataan mutteritkin kiinni. Vmäistä irrottaa moista kun ei meinaa laakeritkaan tulla pois kun vääntyy sopivasti.

Ok, pitää nyt vielä yrittää tulla toimeen noiden muovisten kanssa. Tuli tänään keitettyä noita palikoita(myös takahubit), saa nähdä oliko tuosta mitään hyötyä.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #874 : 18.10.10 - klo: 17.10 »
Paperia kyllä ne orkkiksetkin oli, että tiedä sitten kumpi on parempi vaihtoehto. Noppeemmin sellasen hubin kyllä vaihtaa, mutta mun ajotavalla niitä meni helposti. Eka tais mennä 5min ajon jälkeen :).

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #875 : 20.10.10 - klo: 18.39 »
Nyt sekosi. Ei syty nopeudensäätimeen minkäänlaista valoa, mutta vastaanottimeen kyllä.
Kääntyy, mutta ei kaasuta. En tajua. Muilla toimii täydellisesti ku ostettiin yhtä aikaa 3 kpl ja samalla lailla ajeltu.

Poissa Hartsa24

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #876 : 21.10.10 - klo: 07.42 »
Onkos porukoilla kuinka tota overtray koteloo ja mistä ootte niitä hommaillu? Just sain auton ajokuntoo ja meinasin josko tollasen laittas ennenku lähtee kunnolla ajeleen.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #877 : 21.10.10 - klo: 08.21 »
Kyl mä laitoin talven varalle tilaukseen. Ite ostin Liquidista, mutta taisi olla viimeinen, kun ei löydy enää mallia haulla. Tilausvahvistuksessa lukee "Illuzion Slash 4x4 Over Tray" ja hinta $23.99. Kesällähän ihmiset on raportoineet lämpö-ongelmia noiden kanssa.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #878 : 21.10.10 - klo: 12.17 »
Nyt sekosi. Ei syty nopeudensäätimeen minkäänlaista valoa, mutta vastaanottimeen kyllä.
Kääntyy, mutta ei kaasuta. En tajua. Muilla toimii täydellisesti ku ostettiin yhtä aikaa 3 kpl ja samalla lailla ajeltu.

VXL-nopari? Mulla teki samaa kun virtanappi oli juuttunut pohjaan, savea välissä. Nopari aukeaa helposti ja nappi on putsattavissa. Kun noparin piirilevyt irrottaa toisistaan niin tämän jälkeen vaatii kalibroinnin.
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #879 : 21.10.10 - klo: 12.44 »
Nyt sekosi. Ei syty nopeudensäätimeen minkäänlaista valoa, mutta vastaanottimeen kyllä.
Kääntyy, mutta ei kaasuta. En tajua. Muilla toimii täydellisesti ku ostettiin yhtä aikaa 3 kpl ja samalla lailla ajeltu.

VXL-nopari? Mulla teki samaa kun virtanappi oli juuttunut pohjaan, savea välissä. Nopari aukeaa helposti ja nappi on putsattavissa. Kun noparin piirilevyt irrottaa toisistaan niin tämän jälkeen vaatii kalibroinnin.

Taitaa olla sama vika. Ku välillä kuulu pari kertaa sellanen tilulii ääni ku se jotain asetuksia sekoili. Pitääpä putsailla. Miten kalibrointi tehdään?

Poissa peccis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #880 : 21.10.10 - klo: 14.16 »
Lainaus
Taitaa olla sama vika. Ku välillä kuulu pari kertaa sellanen tilulii ääni ku se jotain asetuksia sekoili. Pitääpä putsailla. Miten kalibrointi tehdään?

lataa manuskat täältä
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #881 : 21.10.10 - klo: 15.01 »
Onkos porukoilla kuinka tota overtray koteloo ja mistä ootte niitä hommaillu? Just sain auton ajokuntoo ja meinasin josko tollasen laittas ennenku lähtee kunnolla ajeleen.

Minä tilasin rc-garagelta, ei löydy nettikaupasta mutta soittamalla selviää onko varastossa.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #882 : 26.10.10 - klo: 18.51 »
No nyt tuli ostettua sitten tämmönenkin http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_98&products_id=23493 Ihan hyvä kyllä.Lataa noin tunnissa 7kennosen 3000mah akun. :smiley: Ei oikee kestäny tota slashin mukana tullutta laturia jolla kestää ladata kahdeksan tuntia. :lol: Kyllä kannatan jos vielä on toi kännykkälaturin kokoinen vakiolaturi :roll:
« Viimeksi muokattu: 26.10.10 - klo: 18.55 kirjoittanut Rossari »
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #883 : 26.10.10 - klo: 21.32 »
No mutta miksi ei suoraan lipoillekin sopivaa laturia? Lähes samalla hinnalla olisit saanut hinta/laatu suhteesen nähden hyvän lipo laturin.
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #884 : 31.10.10 - klo: 12.12 »
Tuli luvattua laittaa yksi nelkku-slash kuntoon ja nyt kaivataan hiukan vinkkejä. Pahoittelen jos näihin on tässä ketjussa jo vastaus, mutta aika ei anna periksi käydä koko ketjua läpi kovin tarkasti. Jos näistä on jo puhuttu, niin suuntaa antava sivunumerokin auttaa.

1. Moottorin laakerit ovat tiensä päässä (johtojen puoleinen ruosteessa). Helppo homma vaihtaa, tai oli ainakin vanhan mallisessa velineon 3500 motissa. Tässä kun ei aukea kuin johtojen puoleinen pääty. Eli pitääkö akseli/roottori sitten vetää jollain pihdeillä sieltä ulos kun ainakaan oma sormivoima ei siihen riitä? Samalla pitää sitten varoa naarmuttamasta/vahingoittamasta kyseistä osaa. Ja mitenkä sitten se pinjonin puoleinen laakeri? Lyödään paikastaan ulos ja ravistellaan kannun läpi pois? Ja uusi sitten roottorin mukana paikalleen?

2. Etudiffi "ritisee". Vähän samanlainen ääni kuin rustlerissa kun vaihteistoon ei laita ollenkaan rasvaa. Sellainen metalli vasten metallia ääni. Auki, puhdistus ja rasvaa?

3. Renkaat on ihan hävyttömän epätasapainossa. Tarkemmin taitavat olla vettä täynnä (sitä tulee loputtomasti ulos kun gummia puristelee). Lienee pakko repiä auki vai saako sieltä jotenkin tuon veden pois. Toki sitä voisi puristella aikansa ja kun se lopulta loppuu niin vaikka saunaan kuivumaan.

Näihinkin kun saisi apua, niin pääsisi jo pitkälle :grin:. On tuossa muuten muutamia aika ihme ratkaisuja, mutta toisaalta keula ja perä lähtee näppärästi auki.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #885 : 31.10.10 - klo: 12.19 »
Siis kannuhan aukeaa vain perästä, joten paina toisesta päästä roottorin akselia, niin saat koko roottorin ulos kannusta. Mangneetti vähän pistää hanttiin, mutta pullahtaa ihan nätisti ulos. Laakerin irroittaminen kuten kuvasit. Jos laakeri ihan romuna, niin pientä haastetta voi olla irroittamisessa, mutta kyllä sen sieltä ulos saa. Varo kuitenkin ettet riko käämejä.

Katso mitä etudiffi on syönyt, niin sillä se selviää mikä on vikana. Voi olla laakerit entiset sieltäkin.

Vie renkaat kuumaan saunaan ja revi siellä nätisti auki. Voi tietty myös keittää tai paistaa uunissa, itse olen viime aikoina suosinut tuota saunaa. Jos foameista on vielä jotain jälkellä niin huuhdo suurimmat hiekat ja savet pois ja jätä kuivumaan. Kun kaikki kuivat, pistä takaisin kasaan ja liimaa renkaat hyvin vanteille.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #886 : 31.10.10 - klo: 12.20 »
En tiä mitä liimaa veijo traxxas on käyttäny, mut pikaliimankarkoitinta kannattas koittaa.
/ Jere Siirilä

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #887 : 31.10.10 - klo: 12.29 »
3. Renkaat on ihan hävyttömän epätasapainossa. Tarkemmin taitavat olla vettä täynnä (sitä tulee loputtomasti ulos kun gummia puristelee). Lienee pakko repiä auki vai saako sieltä jotenkin tuon veden pois. Toki sitä voisi puristella aikansa ja kun se lopulta loppuu niin vaikka saunaan kuivumaan.
Ei kai niitä renkuloita nyt veden takia tarvii irti repiä.. :huh:
Poraa kolme n.2-2.5mm reikää varovasti renkaan kekilinjalle eri puolille rengasta ja eikun ajoon.Sieltä se vesi sitten tulee pois omia aikojaan mutta kannattaa varoa poratessa ettei foumi pyörähdä terän mukaan.Tuota kannattaa ensin kokeilla ja jos ei auta niin sittenhän se renkula on täynnä shaissea tai foumi möyhönä ja ei auta kuin irroittaminen vanteelta
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #888 : 31.10.10 - klo: 13.28 »
Tuo Savon konsti on toimiva, itse tehnyt reijät pienillä sivuleikkureilla ja kaksi reikää renkaaseen on riittänyt vastakkaisille puolille.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #889 : 31.10.10 - klo: 13.29 »
Eivätkös nämä renkaat lisää repeämisen riskia, yhdessä kuvassa näin kun jätkällä oli foami irronnut reiän/repämän kautta.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #890 : 31.10.10 - klo: 13.39 »
Yleisimmiten foumi tulee gummista läpi siinä vaiheessa kun foumi painaa sen kilon kun on imeny vedet sisuksiinsa ja sit mr keskipakovoima piäksee renkaan keston 10-0.
/ Jere Siirilä

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #891 : 01.11.10 - klo: 09.25 »
kokeneemman vinkkiä slässin setupeista kaipaisi.

maalattu betoni sisärata alustana.itsellä eka SC auto ja ennen ekaa ajoa voisi koittaa laittaa edes jonkinlaisen perussäädön ja siitä voisi olla jollain tuntumaa.pyöränkulmat,iskarit jne? renkaina pro-linen caliberit(m3).
Kesämies!

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #892 : 01.11.10 - klo: 10.04 »
Taitaa olla aika liukas alusta.

Oma mielipiteeni tuosta autosta radalla, että koita vetaa sitä tonttiin. Se kun on kuin monsteri vakiona. Tarkista pyöräkulmat ettei ihan hirveästi ole pielessä ja ruuvien ja muttereiden kiinnitykset ihan yleisesti. Eteen haritusta sopivasti, selviää kun testaa ja säätää, niin näkee mitä se vaikuttaa ja mikä tuntuu itselle sopivalta. No joo, joku aste tai puolitoista alkuun. Muuten pyöräkulmista ei tuossa saa säädettyäkään kuin camber-kulmat, paitsi vaihtamalla axle carrierit taakse. Alumiinisilla ja RPM:n muovisilla saa lisää aurausta. Sellainen 1 - 1,5 astetta lisää vakioon verrattuna voisi olla ihan ok. Itse olen käyttänyt aika runsasta kulmaa cambereissa, asteita en muista ulkoa. Taisin säätää siten, että ylätukivarsi uloimmassa kiinnityksessä (taka)rengas ihan pystyyn ja sitten tukivarsi/linkki sisempään reikään. Ehkä joku aste tai puolitoista voisi olla sopiva, omassa setupissa oli varmaan enemmän.

Iskarit... no joo. Litkut sisällä riippuu aika paljon siitä mihin reikiin ne laittaa. Itse laittaisin alapään niin ulos kun saa yläpään pitäisin siinä keskimmäisessä. Sisimpään siirtämällä saa autoa vielä alemmas, mutta tulee aika löysä jousitus jo sitten. Jousta toki saa esikiristettyä, mutta se taas nostaa autoa ja tässä kiesissä kun on painopiste jo muutenkin ihan tarpeeksi korkealla. Vähän merkistä riippuen eteen voisi laittaa jotain 60wt ja taakse 50wt. Männät voi olla aluksi alkuperäiset.

Etudiffiin jotain 30k tavaraa ja jos sulla on keskidiffi niin sinne jopa 100k. Näissä on niin pirun ohuet rattaat sisällä, että pitää olla vähän jäykempää tavaraa diffeissä että vaikuttaa mitään. Taakse vakiot tai joku 5k - 10k. Vakiona siellä ei taida tosin olla kuin joku rasva.

Kallistuksenvaimentimet on mielestäni välttämättömät, muuten on ihan turha säätää mitään. Kaikki säädöt menee kuitenkin uusiksi kun ne vaimentimet lopulta kuitenkin laittaa autoon.

Toisaalta en mä näistä mitään tiedä, enkä mielestäni saanut tuota autoa koskaan haluamaani setupiin. Lähelle kyllä, mutta sitten porsi voimansiirto ja meni hermot ja merkki vaihtoon.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #893 : 01.11.10 - klo: 12.58 »
meni hermot ja merkki vaihtoon.

+1

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EWeUUoCyTCc[/youtube]

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #894 : 04.11.10 - klo: 17.48 »
Tuli tänään ostettua kyseinen vehjes... eli mitä osia pitäis heti kättelyssä päivittää jne vai pitääkö vaan kerran sutia matolla ja laittaa kiertoon?
liikkuva shikaani

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #895 : 04.11.10 - klo: 18.10 »
Kannattaa oikeasti lukea nää kirjoittelut läpi niin saa kuvan mitä osaa on hajonnut ja mitä modattu.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #896 : 04.11.10 - klo: 18.28 »
Tuli tänään ostettua kyseinen vehjes... eli mitä osia pitäis heti kättelyssä päivittää jne vai pitääkö vaan kerran sutia matolla ja laittaa kiertoon?

Voimansiirron kunnollinen suojaus ennen ulkona ajeluja, ja takahubeja, tukivarsia sekä slipperin laakereita varalle. Tosiaan kannattaa lukea tätä topiccia niin saa aika hyvän kuvan. Tulipa hommattua parman rattler kori slässiin, oli hinnaltaan edullinen ja vaikuttaa ihan pätevältä, varsinkin renkaille on mukavasti joustovaraa.


Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #897 : 04.11.10 - klo: 19.54 »
moi.olisiko kellään läheltä nummelaa etutukivartta tai kumpaakin niin voisin ostaa.hajosi juuri ja ei kerkeä viikonlopuksi enään sabesta millään kun oli tarkoitus viikonloppuna fiilistellä kun juuri auton sain itselleni.eli etu vasen.meni saranasta poikki :sad:löytyykö apuva :huh:

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #898 : 05.11.10 - klo: 13.46 »
Ollaan suunittelemassa mun veljen kanssa, että tehtäisiin itse polykarbonaatista overtrayta käyttäen 4x4 slashin muottia. Jos kokeilu onnistuu niin jatkossa voisi miettiä muihinkin autoihin sopivia. Löytyykö kiinnostuneita ostajia jos kokeilu onnistuu? Hintaa tulisi varmaankin noin 20e johon kuuluisi materiaalin hinta, vaivanpalkka sekä postikulut.
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #899 : 05.11.10 - klo: 17.28 »
Mikähän on helpoin konsti irroittaa slässin orkkisrenkaat vanteiltaan? Tuo kromipinnoite tuskin tykkää keittämisestä? Nimim. juuri haettuna kaupasta vajaa parisataa kappaletta leveäkantaisia 13mm ruuveja. :grin:
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18