Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 898221 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1140 : 21.12.10 - klo: 15.28 »
Kiitokset!
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1141 : 21.12.10 - klo: 15.51 »
Mikäköhän slässissä on vikana kun valot syttyy nopariin ja vastariin, mutta servo eikä moottori toimi. Servo ei edes keskitä ohjausta.  :huh:  :wink:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1142 : 21.12.10 - klo: 16.28 »
Kokeile kalibroida nopari.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa peccis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1143 : 21.12.10 - klo: 16.38 »
jos servokaan ei toimi lähtisin etsimään vikaa vastarista/lähettimestä, kokeile palauttaa bindaukset tehdasasetuksille, muistaakseni näin(olettaen että käytössä jos tq2.4 link radiot): pidä SET pohjassa kun laitat ohjaimen päälle. punainen vilkkuu kun löysäät setin. pidä vastarin LINK nappi pohjassa samalla kun kytket autoon virran. vähän ajan päästä molemmat ledit pitäisi palaa vihreenä.
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1144 : 21.12.10 - klo: 17.48 »
kunnossa on kokeilin molempia, jonka jälkeen toimi  :laugh:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Jokipoika

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1145 : 23.12.10 - klo: 02.24 »
Täällä yksi Platinum Edition nelkku-slashin omistaja lisää. Ostin rullaavana ja aloin istuttamaan Nosramin harjatonta tekniikkaa sisälle. Auto siis uusista osista. Tuli vain pikkunen probleema. Kaasua mattoa vasten rullatessa kuuluu hirmuinen rallatus/jurina koko kardaanin matkalta. Kattelin eka, et ottaako kardaani jostain syystä koriin kiinni, mutta ei näytä siltä.

-Pinjonin ja spurrin kehän välys kiristetty manuskan mukaan, slipperiä säädetty edestakaisin.

EDIT: No voi kun kerpeleen kivaa... Mä pääsen sit heti tutustumaan tuohon auton perään. Otan huomenna ton auki ja nappaan pari kuvaa. Isompi hammasratas / spurrin kehä on pystyheitoltaan kiero. Ei ole ihme, että ei saa kunnon kosketusta millään pinjonilla.  :angry:
« Viimeksi muokattu: 23.12.10 - klo: 03.38 kirjoittanut Jokipoika »
"Listen son...This ain´t no icehockey. This is a lifetime deal"

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1146 : 23.12.10 - klo: 12.06 »
oliko auto uusi?
jos metriäkään en olis ajanu niin myyjä liike kuulis tuosta heti ensimmäisenä

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1147 : 23.12.10 - klo: 12.21 »
Mulla on spurrissa pieni sivuttaisheitto, spurri/pinjoni pitää aikamoista meteliä, mutta en ole antanut häiritä, sen kyllä saa hiljaseks jos säätää välyksen (liian)isoksi.  Ja hyvin on pelannut, nimim. alkuperäinen spurri ja lähemmäs sata akullista takana.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa Jokipoika

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1148 : 23.12.10 - klo: 13.36 »
oliko auto uusi?
jos metriäkään en olis ajanu niin myyjä liike kuulis tuosta heti ensimmäisenä
Myyjä-liikkeeseen otan luonnollisesti yhteyttä ja kuten viestissäni lukee:
Auto siis uusista osista.

Myyjäliikettä tuosta on turha syyttää, sillä syy on Traxxaksen laadunvalvonnassa.
Myyjäliike voi toki toimia halutessaan esimerkillisesti ja jeesata miestä mäessä.
"Listen son...This ain´t no icehockey. This is a lifetime deal"

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1149 : 23.12.10 - klo: 15.57 »
oliko auto uusi?
jos metriäkään en olis ajanu niin myyjä liike kuulis tuosta heti ensimmäisenä
Myyjä-liikkeeseen otan luonnollisesti yhteyttä ja kuten viestissäni lukee:
Auto siis uusista osista.

Myyjäliikettä tuosta on turha syyttää, sillä syy on Traxxaksen laadunvalvonnassa.
Myyjäliike voi toki toimia halutessaan esimerkillisesti ja jeesata miestä mäessä.

Vaikka ongelma ei olekkaan myyjän vika, on se nimenomaan myyjäliikkeen asia hoitaa homma kuntoon. Ei ole kysymys varsinaisesti myyjän hyvästä tahdosta, se on semmonen laki Suomessa.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1150 : 23.12.10 - klo: 16.15 »
Nyt kun on päässyt ajamaan vähän kovemmilla pakkasilla, on tullut vastaan omituinen murhe.
Ajon aikana häviää spurrin ja pinionin välys kokonaan. Äänestä päätellen alkaa kiristymään noin 5 minuutin ajon jälkeen. Noin 10 minuutin jälkeen alkaa meno hyytymään ja iskee lämpökatkaisu päälle.

Ja on ruuvattu tuo säätö kiinni niin kireälle, kuin tuohon alumiinipukkiin uskaltaa ja kaksi prikkaa välissä.

Auton lämmettyä (kun tuodaan takaisin sisälle) on kuin olisi puristimella vedetty kiinni välystä säädettäessä, ei meinaa kone pyöriä, jos renkaita pyörittää.

Onko muut huomannut saman, tai onko ideoita miten tuon saisi korjattua. Ei se tietysti suuri vaiva ole säätää uudestaan. mutta olisi se kiva ajaa pari akullista samaan syssyyn säätelemättä.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Jokipoika

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1151 : 23.12.10 - klo: 16.28 »
Vaikka ongelma ei olekkaan myyjän vika, on se nimenomaan myyjäliikkeen asia hoitaa homma kuntoon. Ei ole kysymys varsinaisesti myyjän hyvästä tahdosta, se on semmonen laki Suomessa.
Totta tuokin. Itselleni on vain hieman epäselvää, että millaiset takuut näissä rc-autoissa on nykypäivänä ja jos se on muillakin kestänyt, niin kyl se kestää mullakin.

Säädin parin kahvikupillisen verran ja sain rattaiden kosketuksen keskenään välttävän hyväksi. Nyt ei kuulosta enää ihan niin raisulta betoniporalta.

Leikkelin overtrayn sinnepäin (tavallisilla saksilla ihan aunuksesta tuo homma, pitänee sijoittaa kunnon leikkureihin ja viimeistellä myöhemmin) ja rakensin Nvidian 3-way SLI-sillasta dremelöimällä nopeudensäätimelle kiinnityslevyn.

En tiedä kuinka lujasti tuon noparin tulee olla tuolla ton kokoluokan vehkeissä, mutta levy on kiinni auton pohjassa 2-puoleisella teipillä ja nopari kiinni levyssä samalla tekniikalla. Kestää nostaa auton noparista, mikäli näppivoimat riittää ja on vielä saatavissa irtikin inhimillisellä vaivalla tarvittaessa.

Alustan säädöt oli tehtaan jäljiltä, rengastus PE:n vakio.
Hieman pitää ruuvata vielä, kun ohjaus puoltaa oikealle.

Kopan maalausta olen vasta harkinnut ja kaavaillut mahdollista värimaailmaa, sekä teippauksia ja pieniä säätöjä sinne tänne tarvitaan.

Auto oli kuitenkin yhden illan ja yhden aamun pakertamisen jälkeen ajokunnossa, joten kävin tekemässä hiekoitetulla ja lumesta kovaksi pakkautuneella pihatiellä pientä lenkkiä. Kulkee aivan järjettömän nätisti ja Savöxin servon valitseminen tuntui osuneen todella nappiin tuon auton kohdalla, sillä tuo ei paljon epäröi käännyttäessä ja se sopii omaan ajotapaan oikein mainiosti.

Kyllä tällä autolla pääsee taas takaisin harrastuksen makuun, se on varma. Suosittelen! :wink:
"Listen son...This ain´t no icehockey. This is a lifetime deal"

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1152 : 23.12.10 - klo: 20.30 »
Jostain syystä on alkanut tehokas takaveto hieman syyhyttämään. Ja tästä nelikostahan saisi aika helpolla sellaisen tehtyä. Sliperi paikalleen, kardaani ja etuvetarit vaan pois. Mutta onko kokemusta, olisiko tälläisellä virityksellä mitään jakoa jonkun oikean takavero SC:n kanssa?
Ainakaan ei olisi 3S:n kanssa näin talvikeleillä kovin "tylsä" ajettava.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa peccis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1153 : 23.12.10 - klo: 20.50 »
Jostain syystä on alkanut tehokas takaveto hieman syyhyttämään. Ja tästä nelikostahan saisi aika helpolla sellaisen tehtyä. Sliperi paikalleen, kardaani ja etuvetarit vaan pois. Mutta onko kokemusta, olisiko tälläisellä virityksellä mitään jakoa jonkun oikean takavero SC:n kanssa?
Ainakaan ei olisi 3S:n kanssa näin talvikeleillä kovin "tylsä" ajettava.

En ole kokeillu, mutta äkkiseltään tulisi mieleen painojakauma joka on liian edessä, eikä takarenkaille riitä pitoa. Moottori tulisi tuupparissa olla taka-akselin takapuolella
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1154 : 23.12.10 - klo: 21.20 »
Itse ajanut hetken aikaa takavetoisena kun toinen etuvetari sanoi itsensä irti eikä ollut varaosia sillä hetkellä joten otin toisenkin pois. Painoa oli tosiaan edessä liikaa mutta tein noparille telineen rattaidensuojan päälle ja alkoi olemaan painopiste ihan hyvässä kohdassa.
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1155 : 23.12.10 - klo: 21.36 »
joo tuossa 2wd näyttäis olevan paino piste paljolti takaka kun se moottorikin ihan perässä roikkuu.

onko 4wd mallin over tray suoja toiminut hyvin? lämpeekö kone ja pitääkö sitä jotenki erikseen viilentää? Tuota olen miettinyt tässä kun kesäks 4wd mallii suunnittelen 2wd kaveriks.

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1156 : 23.12.10 - klo: 21.47 »
EI lämpene jos välitykset ovat kohdallaan, tunnin kaasupohjassa ajon jälkeen näytti 46astetta overtrayn alla motti.
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1157 : 23.12.10 - klo: 22.49 »
miten kesällä? kun näin talvella varmasti pysyy kurissa helpostikkin.
Mutta taitaapa toi moottorin lämpöongelma olla enempi nuissa harjallisissa

Poissa peccis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1158 : 23.12.10 - klo: 23.15 »
miten kesällä? kun näin talvella varmasti pysyy kurissa helpostikkin.
Mutta taitaapa toi moottorin lämpöongelma olla enempi nuissa harjallisissa

Miksi tuota overtrayta tarvis kesällä käyttää? Mulla se on ollu vain ja ainoastaan sen takia ettei lumi/loska keräänny autoon ja tee siitä 2kg painavampaa.
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1159 : 23.12.10 - klo: 23.23 »
jokseenkin esim tämän takia.
http://www.rctech.net/forum/attachments/electric-off-road/542866d1263785766-slash-pictures-only-mud3.jpg
ja tämän takia
http://rccaraction.com/Media/BlogMembers/slash%20dirty%20005.jpg

uskoisin puhdistuksen olevan paljon helpompaa kun ei tarvitse alkaa peseen sähköjä tuosta hiekka muta sopasta

Talveksi hommasin sähköjen takii tuon overtrayn en sen vuoksi että siihen nyt painoo lisää tulis.. siteeraan vielä yhtä foorumilla kirjoitettua "on omasta pussista pois sitten kun kajahtaa kun ei ollutkaan vesitiivis"

« Viimeksi muokattu: 23.12.10 - klo: 23.28 kirjoittanut Daworder »

Poissa peccis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1160 : 24.12.10 - klo: 00.07 »
joo no meikä ei vaan aja tuossa märässä savip*skassa, mutta tietty tarpeen tollasessa
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1161 : 24.12.10 - klo: 01.16 »
No kyllä se on tarpeen hiekallakin. Sitä rapaa ja p****a on rajatta auton sisällä, kun kori menee renkaiden yli, jos ei jotain suojaa pidä päällä ulkona ajellessa. Oikeastaan ainoa alusta missä sitä ei tarvitse, on kuiva asfaltti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1162 : 24.12.10 - klo: 01.31 »
No kyllä se on tarpeen hiekallakin. Sitä rapaa ja p****a on rajatta auton sisällä, kun kori menee renkaiden yli, jos ei jotain suojaa pidä päällä ulkona ajellessa. Oikeastaan ainoa alusta missä sitä ei tarvitse, on kuiva asfaltti.

Enpä ole kuivalla savipohjaisella radallakaan kovin tarpeelliseksi kokenut sisäkoppaa, vähän ehkä pölyä kertyy. Märkä savirata on toinen juttu, kerran sain pestä auton painepesurilla ajon jälkeen. :grin:
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1163 : 24.12.10 - klo: 09.44 »
Kyllä nyt pitäis sen verran aikaa ja viitseliäisyyttä et jaksaa kesällä putsata ylimääräset p*skat sisältä pois :D
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1164 : 24.12.10 - klo: 12.45 »
vedellä? ja sokeesti luottaa että sähköt kestää, ei huvittas alkaa yhden pesun takia noparia sun muuta uusimaan kun sisäkopan hinta vaan 20euroo

Mutta ne putsaa jotka viittii :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 24.12.10 - klo: 13.51 kirjoittanut Daworder »

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1165 : 24.12.10 - klo: 18.52 »
Hammasharja, wd40 + rätti on aika kova sana.
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1166 : 24.12.10 - klo: 23.50 »
Hammasharja, wd40 + rätti on aika kova sana.

Totta puhut! Niin, rätin tilalle vaihdan "ison" karkean harjan ja paineilman.
Monesti kyllä olen käynyt ihan suihkussa auton kera (Velineonit paikoillaan) :grin: jonka jälkeen paineilmaa, wd40 ja vielä paineilmaa.

Sisäkoria olen käyttänyt aina ja joka olosuhteissa (kun sen vihdoin kesällä sain hankittua).
Moottorin päällä on puhallin ja siili, kolmella kennolla tai isolla pinionilla kahdellakin kennolla kuumenee
ihan sairaasti, joten maltti akuissa ja pinioneissa / spurreissa kannattaa.

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1167 : 25.12.10 - klo: 00.38 »
eli moottoripääsee siis kuumeneen 4wd mallissa overtrayn kanssa.
hmm,täytyy tuohon kesällä sit järkeillä kun 4wd vaan eka hommailee ettei ihan mahdottomissa lämmöissä pääsis käymään.. Nopari pysynyt viileejä kesällä tuon puhaltimen kanssa?

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1168 : 25.12.10 - klo: 00.50 »
Noh, kyllähän tuo on ihan "siedettävissä" lämmöissä pyörinyt kesälläkin overtrayn kanssa sillä isommallakin
pinionilla mikä auton mukana tuli, tosin riippuen päivästä (kahdella kennolla). :wink:
Kolmella kennollahan sisäkoria en ole pystynyt käyttämään, tilttaa...

Niin , noparilla en ole tuuletinta (VIELÄ) käyttänyt, koska en saanut aikaiseksi.
Toki ostan tutusta elektroniikkaliikkeestä noparin päälle föönin ensi kesäksi kun lupasivat
kahdella ja puolella eurolla. Muistaakseni koko oli sama mitä Hobbywingin 150A noparissa.

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1169 : 25.12.10 - klo: 00.54 »
ahaa kahella ja puolella eruolla :tongue: ja mä jouduin kärsimään yli 25euroo tuosta kun sapesta viimeisen propellin noparille tilasin XD