Paljastui, että muovinen jousen jälkein osa (6893x) oli leikannut spurrin keskellä olevaan laakeriin kiinni. Olettaisin näin, että tämä aiheuttaa nylokkiin sen verran painetta, että saa sen pakotettua auki.
Duoda, jos 6893 on muovia niin se on Traxxasin vamistama osa eikä KHZ. 6893 lämpenee harmillisesti eikä alkuperäinen osa vastaa lämpimänä lujuudeltaan käyttäjän tavoitetta vaan pehmenee ja antaa jousen alla periksi. Köykämiinistä valmistettu "moottoripukki" helpottaa tilannetta johtamalla lämpöä pois slipperin akselista alkuperäistä, muovista paremmin mutta tässäkin ajatuksessa on erilaisia koulukuntia, osa on sitä mieltä että laakeri lämpenee liikaa vierintävastuksen vuoksi, osa sitä mieltä että luistava slipperi on eniten syypää lämpöön.
Olen vaatimattomalla kokemuksella sitä mieltä että tehtaan speksin mukaan luistavaksi säädetty slipperi on kokonaisuuden suurin lämmönkehittäjä, tämän hallintaa helpottaa jousen kiristäminen == luiston vähentäminen mutta se tietysti siirtää mahdollista mekaanista vikapaikkaa muualle voimansiirtoon.
Minä en käyttäsi slipperin kanssa alkuperäistä, muovista laakerisovitetta ollenkaan, oli sitten muut osat vakioita tai nou. Sovite on melko yksinkertainen valmistaa alumiinista eikä materiaalin tarvitse olla mitään eksoottista 70xx:ää - alumiinin näkoinen kanki riittää aihioksi ja miksei siinä menisi vaikka musta tai kuparikin koska osan massa on joka tapauksessa pieni ja pyörimishalkaisijan kautta momentti myös. Kyky siirtää lämpöä muovia paremmin on tuossa osassa tärkeintä.
Nylocit ovat tuollaisessa käytössä kertakäyttötavaraa, muovilukitteista mutteria voi testata mittaamalla uuden ja käytetyn mutterin vaatiman kiristys- ja aukaisumomentin vapaassa kierteessä, hankala yhtälö koska tässä mutteri on tarkoitettu säädettäväksi. Perinteinen kontramutteri tai mieto lukite saattaisi olla parempi ratkaisu. Joka tapauksessa mielenkiintoinen kokonaisuus, osa käyttäjistä kokee että alkuperäinen setuppi syö laakereita ja ratkaisuna pidetään alumiinista pukkia ja suurempaa laakerin ulkokoolia. Onko kukaan kokeillut meneekö niitä laakereita jos pelkästään vaihtaa sovitteen muovisesta metalliseen käyttäen alkuperäistä laakeria ja pukkia?
Mä vaihdoin nuo kaikki kerralla kun olivat edullisia, olisi pitänyt testata osa kerrallaan.