Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 898233 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1590 : 19.06.11 - klo: 20.48 »
Vaikuttais, että mullakin olis sama juttu. Eilen lähti tehot 1,5 akullisen jälkeen ja kun pääsin auton luokse, niin sieltä tuli moottorin suunnalta hieman savua. Sähköt samantien pois ja annoin koneen jäähtyä. (Onko muuten ok, että kone tulee sen verran kuumaksi akullisen jälkeen, ettei sormella oikein voi koskea.

Tänään kävin kokemuksen vuoksi voimansiirroon takaata läpi ja siellä kaikki vaikuttaisi olevan ok. Koneen irrotin ja kokeilin akselista klappia ja sormiin kyllä tuntui pieni. Jos painan kaasua ja yritän pitää vastaan, niin näpeissä ei riitä voima pitämään vastaan. Pientä rahinaa koneesta myös kuuluu. Maksaako vaivan yrittää tuolla saben rebuildkitillä saada tuosta kalua vai onko tuo savu+kuumuus tehnyt tehtävänsä ja motin voi lahjoittaa vaikka vaimolle kukkaruukuksi?

Mikäs motti tuohon tilalle kannattaisi hankkia? Vai kannattaako uusia esc samalla?

Tuolla näyttäis olevan myyntiosastolla vakio motti noparin kanssa 100e.
Ite ostin käytettynä noin 40€ vakiota tehokkaamman motin, tosin tilasin myös tuon kitin ja koitan saada alkuperäsen toimimaan, ei se kuitenkaan maltaita maksa.

esc:n uusiminen taitaa mun käsityksen mukaan olla ihan siitä kiinni minkälaisia viritys suunnitelmia on, jos tulee paljon isompaa mottia ettei nopari kestä niin sitte sen joutuu uusimaan.

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1591 : 20.06.11 - klo: 14.00 »
Vaikuttais, että mullakin olis sama juttu. Eilen lähti tehot 1,5 akullisen jälkeen ja kun pääsin auton luokse, niin sieltä tuli moottorin suunnalta hieman savua. Sähköt samantien pois ja annoin koneen jäähtyä. (Onko muuten ok, että kone tulee sen verran kuumaksi akullisen jälkeen, ettei sormella oikein voi koskea.

Tänään kävin kokemuksen vuoksi voimansiirroon takaata läpi ja siellä kaikki vaikuttaisi olevan ok. Koneen irrotin ja kokeilin akselista klappia ja sormiin kyllä tuntui pieni. Jos painan kaasua ja yritän pitää vastaan, niin näpeissä ei riitä voima pitämään vastaan. Pientä rahinaa koneesta myös kuuluu. Maksaako vaivan yrittää tuolla saben rebuildkitillä saada tuosta kalua vai onko tuo savu+kuumuus tehnyt tehtävänsä ja motin voi lahjoittaa vaikka vaimolle kukkaruukuksi?

Mikäs motti tuohon tilalle kannattaisi hankkia? Vai kannattaako uusia esc samalla?

Tuolla näyttäis olevan myyntiosastolla vakio motti noparin kanssa 100e.
Ite ostin käytettynä noin 40€ vakiota tehokkaamman motin, tosin tilasin myös tuon kitin ja koitan saada alkuperäsen toimimaan, ei se kuitenkaan maltaita maksa.

esc:n uusiminen taitaa mun käsityksen mukaan olla ihan siitä kiinni minkälaisia viritys suunnitelmia on, jos tulee paljon isompaa mottia ettei nopari kestä niin sitte sen joutuu uusimaan.
Minusta tuossa noparissa on moottorisuositus hobbykingin sivuilla 3500kv.
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa Erkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1592 : 20.06.11 - klo: 14.36 »
Laakerit tilattu. Jostain syystä Sabesta oli loppu noi rebuild kitit. Kuulemma oli kova menekki ollu  :tongue: . Tosta aiemmasta kuvasta ja vinkistä tuli pieni epäilys, että josko se olis munki pinionin ruuvi osunu spurriin ja aiheuttanu tämän ongelman.

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1593 : 20.06.11 - klo: 15.06 »

Minusta tuossa noparissa on moottorisuositus hobbykingin sivuilla 3500kv.

En mä ainakaan löytäny, jos tuosta mun slashistä oli kyse?

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1594 : 20.06.11 - klo: 15.21 »
Laakerit tilattu. Jostain syystä Sabesta oli loppu noi rebuild kitit. Kuulemma oli kova menekki ollu  :tongue: . Tosta aiemmasta kuvasta ja vinkistä tuli pieni epäilys, että josko se olis munki pinionin ruuvi osunu spurriin ja aiheuttanu tämän ongelman.
Ite koitin laakerisarjaa tilata mutta mulle ilmottelivat että löysi pelkät laakerit, kahta eri kokoa ja postittaa muun tilauksen yhteydessä molemmat koot mulle. Eli tainnu noita mennä kun kaikki loppu.

Palvelu pelaa näköjänsä  :cool:

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1595 : 20.06.11 - klo: 15.29 »
Holy moly!!
Siinä lukikin että enintään 250.000 kierrosta ja toi velineon laittaa ilmeisesti 50.000 :shocked:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1596 : 20.06.11 - klo: 15.31 »
Väärässä olin. Muisti takkuilee nyt :grin:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1597 : 20.06.11 - klo: 15.32 »
Holy moly!!
Siinä lukikin että enintään 250.000 kierrosta ja toi velineon laittaa ilmeisesti 50.000 :shocked:
ei saa säikytellä, luulin jo hetken että pitää seki vielä uusia :DD

Itekki manuaalin tosta latasin ja kattelin että ei kyllä mitkään rajat pitäis tuolla 4000kv paukkua.
Tosin en mä noista kierrosjutuista mitään tajuakaan että ehkä sen takia ei rajat paukkunu :D

Poissa ratikka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1598 : 20.06.11 - klo: 21.46 »
Taisin viedä viimeisen moottorin korjaussarjan. Muutaman kerran nyt Sabelta tilanneena täytyypi kehua paikkaa ja varaosahyllyä.

Sanokaas löytyykö tähän hyviä teräsvetareita? Yhdessä pyörässä mulla oli, mutta kiinnitysruuvi kului lähes poikki.
Tamiya Dark impact brushless 9t  & Traxxas Slash 4x4.

Poissa simpo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1599 : 22.06.11 - klo: 11.38 »
Hei!

Kysyisin aloittelijaja että mitkä ovat yleisimmät osat mitkä hajoaa nelkku slassistä?
Että tietäisi ostaa varaosia kesän leirejä varten  :laugh:
VASEN!!! EI KU...

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1600 : 22.06.11 - klo: 11.50 »
Spur rattaita jos on lipot. muuten kannattaa ostaa tukivarsia, hubeja, renkaisiin liimaa ainakin. voihan ostaa ruuveja varmuuden vuoksi jos sattuu tippumaan autosta (ja päästä)  :cheesy:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa simpo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1601 : 22.06.11 - klo: 12.03 »
Kiitos vinkeistä :wink:
Tukivarsia ja ohjauspaloja löytyy pari, mutta pitää tilata noita rattaita ja muita osia.
VASEN!!! EI KU...

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1602 : 22.06.11 - klo: 13.24 »
spurrista tuliki mieleen että onko jotain tiettyjä merkkejä todettu kestävämmiksi?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1603 : 22.06.11 - klo: 14.06 »
Joku osa pitää jättää "sulakkeeksi". Spurri on halpa ja helppo vaihtaa. Jos spurri ei hajoa, jotain muuta hajoaa ja kaikki muut mahdolliset osat ovat kalliimpia. Eli käytä TRX:n omia spurreja.

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1604 : 22.06.11 - klo: 17.09 »
Nyt tuli laakerit koneeseen mutta en kyllä tajua kun sain ne molemmat koot, toiset on liian pienet halkasijaltaa(heiluu koloissa) ja toiset liian isot(ei mahdu takakansi takas kiinni eli niiden "leveys" tai "syvyys" on liian iso???

btw, se laakeri joka on takakannessa oli ihan loppu, sen takia heilu moottori päin seiniä, eli sen puoleen vaikuttais hyvältä.


Kuva1, keskimmäinen laakeri on alkuperäinen, vasemmalla on isompi ja oikealla pienempi, sekä kannessa on myös kiinni isompi joka ei uppoa enempää koloon




Kuva2, sama järjestys mutta ylhäältä niin näkee että tuo pienempi on liian pieni?





edit: muutin jo no poiskin kun luulin selvittäneeni mutta siis ei se mahdu kyllä kiinni noilla laakereilla jos se taaimmaisen laakerin edessä oleva välipala on kiinni. Ja jos se ei oo siinä niin sittehän toi "sydän" liikkuu edestakas siellä sisällä.
« Viimeksi muokattu: 22.06.11 - klo: 18.05 kirjoittanut sprawl »

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1605 : 22.06.11 - klo: 18.21 »
Jos laitan sen "holkin" tilalle vaikka tommosen pienemmän laakerin jonka leveys on vähän pienempi kuin sen holkin niin kotelo menee hyvin paikalleen mutta moottori liikkuu ehkä noin puolisenttiä sivusuunnassa jos akselista painaa sisällepäin.

Saakos se olla niin? VAi pitäiskö olla ihan jämpti?

Kokeilin niinkin että isompi uus laakeri "eteen" eli akselin puolelle ja ehjä alkuperäinen taakse niin ei aivan riittäny niinkään paketti kasaan.


edit:
AHAA, tuohon kokonaiseen rebuild kittiin näköjään kuuluu oikeen kokonen välipala jos en ihan väärin kattellu noita kuvia. Täytyyki ilmotella sabelle että pitää sellaset vielä saada... aAAARGHHH:!
« Viimeksi muokattu: 22.06.11 - klo: 19.00 kirjoittanut sprawl »

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1606 : 22.06.11 - klo: 19.08 »
Itse sain aikoinaan ratkaistua laakeri ongelman siten että laitoin molempii päihin ne 5mm laakerit mutta otin perässä olevan holkin pois ja laitoin tilalle ehjäksi jääneen 4mm laakerin. Hyvin tuntuu toimivan. Tällöin roottori tosin siirtyy 1 mm verran toiseen päätyyn päin alkuperäiseltä paikaltaan mutta empä huomannut tällä olevan mitään vaikutusta.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1607 : 22.06.11 - klo: 19.10 »
Itse sain aikoinaan ratkaistua laakeri ongelman siten että laitoin molempii päihin ne 5mm laakerit mutta otin perässä olevan holkin pois ja laitoin tilalle ehjäksi jääneen 4mm laakerin. Hyvin tuntuu toimivan. Tällöin roottori tosin siirtyy 1 mm verran toiseen päätyyn päin alkuperäiseltä paikaltaan mutta empä huomannut tällä olevan mitään vaikutusta.

Juuri tuota kysyin että onnistuuko, täytyy koittaa painella kovemmin kun ei meinaa mahtua kansi kiinni, on jostain nanomilleistä kiinni tuo...

Poissa Erkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1608 : 22.06.11 - klo: 19.17 »
En oo vielä omia laakereita ruvennut asentelemaan , mutta tuohon vanhaan konstruktioon kuului pari "shimmeriä", todella ohuita prikkoja, joilla voi mahdollisesti säätää sitä akselin pötikän ja holkin välistä tiiviyttää suhteessa kanteen/pohjaan.

Kuinka paljon sulla oli klappia alunperin sillä akselilla sivusuunnassa? Oliko hädintuskin sormilla tunnettavissa vai enempi?

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1609 : 22.06.11 - klo: 19.28 »
eipä muuten auttanu tuohon moottoriongelmaan laakerien vaihto.

SAmanlainen raksutus kuuluu kuin ennenkin  :undecided:
Noh, huomenna tulee uus moottori niin näkee mitä se tekee, jos tekee samaa niin sitte pistää kyllä hiljaseksi kun mitään ääntä ei kuulu jos nostaa moottorin pois spurrin päältä.

Erkkeli, en muista tarkalleen mutta sellanen mielikuva on että siinä vähän klappia olis ollu akselin suuntaisesti.


Lisäys:
Eli rätisee edelleen, eikä oo vääntöjä tullu takas, enään ei oo sellasta sivuttaista klappia kuin vanhoilla laakereilla joten jotain on korjaantunut kyllä.

Nostin moottoria niin ylös ettei osu spurriin ja kiristin sen siihen että pyörii ilmassa, otin pihdeillä kiinni akselista, motti päälle ja nappi pohjaan, motin sisältä kuuluu jonkinsortin sirinää mutta vääntöä ei oo kyllä siis oikeestaan nimeksikään. eli oisko tuo nyt sitte lopullisesti vain kuollu kone. ei osunu hukan veikkaus tällä kertaa oikeeseen, harmi kyllä. :)

Mutta kyllä mua vieläkin ihmetyttää se miksi tuo hobbyn nopari ei pidä enään tervetuliais seremonioita....  :huh:
« Viimeksi muokattu: 22.06.11 - klo: 19.36 kirjoittanut sprawl »

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1610 : 22.06.11 - klo: 20.43 »
Valitettavasti taisin veikata oikein, että olisi moottori "kuollut" Mikäköhän siihen nopariin on mennyt kun ei tervehdi. Toivottavasti saat toimimaan
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1611 : 22.06.11 - klo: 20.52 »
Lainaus
Mutta kyllä mua vieläkin ihmetyttää se miksi tuo hobbyn nopari ei pidä enään tervetuliais seremonioita.... 

mulla teki hobbykingin noppa samalla tavalla eli hiljeni kun moottori "suli".osa vaiheista oli oikosessa ja osasta katkesi yhteys kokonaan.äänet tuli uuden moottorin myötä takaisin.kannattaa mittailla moottorin käämien vastukset.

ilmoittaa nähtävästi moottoriongelmat vaikenemalla.
Kesämies!

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1612 : 22.06.11 - klo: 20.53 »
Noh sen näkee jos/kun tulee huomenna seuraava motti että mitä se siitä sanoo. Toivotaan että lähtee.

Jos ei niin sitte varmaan ostan siihen kokonaan uuden combon...

Aattelin tässä muutenkin varmaan panostaa noihin autoihin vähä rahaa niin voi tuon ezrunin joka tulee siirtää sitte tuohon 2wd malliin ja hankkia siihen eri nopari


btw, ootteko mitä 3s lipoja todenny hyviksi nelkussa, sellasia mitkä mahtuis kutakuinkin normaalipaikalle? Zippyn kanssa on sellanen nippuside viritelmä mutta ei haittaa juurikaan. plussaa on traxxas liitin vakiona jst-hx tasausliitin(en ny ihan varma tosta  kirjainten järjestyksestä mutta kyllä te tiiätte:D )
« Viimeksi muokattu: 22.06.11 - klo: 21.05 kirjoittanut sprawl »

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1613 : 22.06.11 - klo: 21.11 »

Nostin moottoria niin ylös ettei osu spurriin ja kiristin sen siihen että pyörii ilmassa, otin pihdeillä kiinni akselista, motti päälle ja nappi pohjaan, motin sisältä kuuluu jonkinsortin sirinää mutta vääntöä ei oo kyllä siis oikeestaan nimeksikään. eli oisko tuo nyt sitte lopullisesti vain kuollu kone. ei osunu hukan veikkaus tällä kertaa oikeeseen, harmi kyllä. :)



Jos se kone sillälailla hiljaa sirittää kun kaasua painetaan, mutta akseli ei pyöri kiinnipidettäessä, on akseli ehkä irronnut roottorista. Tuonkin voisi ehkä korjata. Mutta onneksi oli uusi kone tulossa.



Sent from my U20i using Tapatalk
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1614 : 22.06.11 - klo: 21.17 »

Nostin moottoria niin ylös ettei osu spurriin ja kiristin sen siihen että pyörii ilmassa, otin pihdeillä kiinni akselista, motti päälle ja nappi pohjaan, motin sisältä kuuluu jonkinsortin sirinää mutta vääntöä ei oo kyllä siis oikeestaan nimeksikään. eli oisko tuo nyt sitte lopullisesti vain kuollu kone. ei osunu hukan veikkaus tällä kertaa oikeeseen, harmi kyllä. :)



Jos se kone sillälailla hiljaa sirittää kun kaasua painetaan, mutta akseli ei pyöri kiinnipidettäessä, on akseli ehkä irronnut roottorista. Tuonkin voisi ehkä korjata. Mutta onneksi oli uusi kone tulossa.



Sent from my U20i using Tapatalk

Juu justiin sellasta siritystä se pitää. youtubesta löytyy muutamia videoita missä kuuluu vähän samanlaista siritystä.

Jos sen haluaa korjata niin miten se akseli on siellä kiinni, pitääkö se jotenkin sulattaa paikalleen vai miten?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1615 : 22.06.11 - klo: 22.57 »
Juu justiin sellasta siritystä se pitää. youtubesta löytyy muutamia videoita missä kuuluu vähän samanlaista siritystä.

Jos sen haluaa korjata niin miten se akseli on siellä kiinni, pitääkö se jotenkin sulattaa paikalleen vai miten?

http://rc10.fi/index.php?topic=58031.msg532393#msg532393
Toimii. Moottori on nyt varalla pakissa, ajettiin Myyrin sisäradalla >15 akullista, kuskina 10v hurjapää.

Poissa Erkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1616 : 22.06.11 - klo: 23.23 »
Nyt meni kummalliseksi... Mulla moottori kunnossa lukuunottamatta ihan snadia akselin sivuttaista klappia ja rupesin käymään eri osa-alueita läpi lähtien moottorista.

Paljastui, että jostain syystä slipper clutch onnistuu löysäämään ittensä, jonka jälkeen kytkin luistaa vaan ja veto ei siirry pyörille juuri ollenkaan. Jos kytkimen kiristää ohjekirjan mukaisesti, niin heti ensimmäisen kiihdytyksen jälkeen on löysällä. Vaihdoin testiksi center diffin sisään ja lähti pelittämään heti.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1617 : 22.06.11 - klo: 23.34 »
Vaihda slipperin akselille tuleva M4 lukkomutteri uuteen... Nylocit on periaatteessa kertakiristeisiä - jos käännät takaisin mutteri roskiin. Näissä touhuissa kesto on sitten parempi mutta ikuisia ne eivät ole.

Poissa Erkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1618 : 22.06.11 - klo: 23.52 »
Jep näin arvelinkin. Tosin muistin jonkun kehoittaneen ostamaan king headzin osia (http://www.kingheads.com/index.php?cPath=109&osCsid=ef9db8aa935758d6684f125f54f8ff19)laitteeseen ja sen olin tehnykkin. Paljastui, että muovinen jousen jälkein osa (6893x) oli leikannut spurrin keskellä olevaan laakeriin kiinni. Olettaisin näin, että tämä aiheuttaa nylokkiin sen verran painetta, että saa sen pakotettua auki.

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1619 : 23.06.11 - klo: 03.56 »

 Paljastui, että muovinen jousen jälkein osa (6893x) oli leikannut spurrin keskellä olevaan laakeriin kiinni. Olettaisin näin, että tämä aiheuttaa nylokkiin sen verran painetta, että saa sen pakotettua auki.


Duoda, jos 6893 on muovia niin se on Traxxasin vamistama osa eikä KHZ. 6893 lämpenee harmillisesti eikä alkuperäinen osa vastaa lämpimänä lujuudeltaan käyttäjän tavoitetta vaan pehmenee ja antaa jousen alla periksi. Köykämiinistä valmistettu "moottoripukki" helpottaa tilannetta johtamalla lämpöä pois slipperin akselista alkuperäistä, muovista paremmin mutta tässäkin ajatuksessa on erilaisia koulukuntia, osa on sitä mieltä että laakeri lämpenee liikaa vierintävastuksen vuoksi, osa sitä mieltä että luistava slipperi on eniten syypää lämpöön.

Olen vaatimattomalla kokemuksella sitä mieltä että tehtaan speksin mukaan luistavaksi säädetty slipperi on kokonaisuuden suurin lämmönkehittäjä, tämän hallintaa helpottaa jousen kiristäminen == luiston vähentäminen mutta se tietysti siirtää mahdollista mekaanista vikapaikkaa muualle voimansiirtoon.

Minä en käyttäsi slipperin kanssa alkuperäistä, muovista laakerisovitetta ollenkaan, oli sitten muut osat vakioita tai nou. Sovite on melko yksinkertainen valmistaa alumiinista eikä materiaalin tarvitse olla mitään eksoottista 70xx:ää - alumiinin näkoinen kanki riittää aihioksi ja miksei siinä menisi vaikka musta tai kuparikin koska osan massa on joka tapauksessa pieni ja pyörimishalkaisijan kautta momentti myös. Kyky siirtää lämpöä muovia paremmin on tuossa osassa tärkeintä.

Nylocit ovat tuollaisessa käytössä kertakäyttötavaraa, muovilukitteista mutteria voi testata mittaamalla uuden ja käytetyn mutterin vaatiman kiristys- ja aukaisumomentin vapaassa kierteessä, hankala yhtälö koska tässä mutteri on tarkoitettu säädettäväksi. Perinteinen kontramutteri tai mieto lukite saattaisi olla parempi ratkaisu. Joka tapauksessa mielenkiintoinen kokonaisuus, osa käyttäjistä kokee että alkuperäinen setuppi syö laakereita ja ratkaisuna pidetään alumiinista pukkia ja suurempaa laakerin ulkokoolia. Onko kukaan kokeillut meneekö niitä laakereita jos pelkästään vaihtaa sovitteen muovisesta metalliseen käyttäen alkuperäistä laakeria ja pukkia?

Mä vaihdoin nuo kaikki kerralla kun olivat edullisia, olisi pitänyt testata osa kerrallaan.
Slash 2x4, Slash 4x4