Nyt taitaa olla niin, että kun yksi asia saadaan selväksi, kolme uuttaa spekulaatiota alkaa. Kuten aina aiemminkin perustelen oman(yhteisen) kantani:
- Renkaat: Ajatus on, että edessä ja takana käytetään samanlaista rengasta, kumiseoksen kovuus voi olla eri. Ei siis taakse (tai eteen) leveämpiä (tai halkaisijaltaan suurempia) renkaita. Kuluminen on toinen juttu, ei ollut tarkoitus mennä mikrometritasolle.
- Pohjalevy: Ajatus oli karsia "tuumalla jatketut" pohjalevyt, jos porataan reikä tai kaksi, so what, taaskaan ei ollut ajatus mennä mikrometritasolle. Pohjalevy olisi voinut olla yksi keino rajata GT- auton peruste, jos muokkaaminen sallitaan, rajaus pitää tehdä muutoin. Tekniset mitat on tietysti absoluuttisin keino, ja ilmeisesti ainoa vaihtoehto. Eli määritellään maksimi ja minimi mitat ja -painot, akselivälit jne. Korostan nyt vielä, että aikomukseni ei ollut tässä, tai missään muussakaan asiassa sorsia ketään tai mitään. Minulla ei ole mitään muita automerkkejä vastaan, päinvastoin toivotan omasta puolestani kaikki mahdolliset merkit ja mallit mukaan kilpailuun. On vaan jokseenkin monimutkaista yrittää olla neutraali ja kirjoittaa sääntöjä siten, että lopputulos passaa kaikille. Tässä yhteydessä kehoittaisin kaikkia miettimään niitä asioita omakohtaisesti ja varautumaan kompromisseihin.
- Yksityyppirenkaat ja -mottorit: Ei ole kokemusta tarpeeksi, jotta voidaan sanoa mikä rengas soveltuisi parhaiten, toisaalta eri auto vaatii toimiakseen erilaiset renkaat. Moottoreista tuskin päästään yksimielisyyteen.
Eli silloin mittojen ja muutaman teknisen määritelmän puitteissa auton saa rakentaa just ninkuin haluaa. Kenties Jerrykin pääsee kisaan mukaan.