Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pietari

Sivuja: [1] 2
1
@pietari: shimmaa diffit, niin kestävät paremmin :)


Eipä tainnu olla siitä kysymys:D
Kun diffikotelo katkeaa (takana se kun on pitkämäinen) yhdessä pitävän ruuvin huonommalta puolen, niin kyl sinne tahtoo tulla vähä turhan paljo välystä vaikka olis kourallinen shimmejä välissä. Ja Revossahan vain tuo yks ruuvi pitää kotelon puolikkaita toisissaan kiinni, muut ruuvit tulee yltä ja alta ja silleen, kyllä te tiiätte.

2
Tuli purettua tuo takapää. Sisemmästä laakerista ei ollut jäljellä kuin sisäkehä + metalli purua  :shocked:

Oli samalla kuluttanut laakeripesän muovista reilusti pois. Varmaan laakeri leikannut kiinni. Jännä kun ulkoisempi laakeri täysin ehjä eikä muissa renkaitten laakereissa mitään vikaa.

No onneksi tuli tarvittavat hilut eilen jo tilattua.

En kyllä sinänsä ihmettele kun diffi antaa periksi tolla setupilla, 3s ja laparenkaat. Slipperikin lienee aika tiukalla..?
Mulla meni diffi muusiksi ihan vakiosähköillä ja 2s:llä, kun takadiffikotelon toinen puoli katkes, ja alkas kuulumaan kummaa narskuntaa kovemmalla kaasulla. Pääsi kotelo antaan periks sen verran, että ratas pomppi yli, ja kohta se olikin etuvetoinen, ei hyvä.
Keskidiffikin joutaa kohta laatikkoon, käyttäytyy aivan liikaa etuvetomaisesti.

Mutta kiitti tosta Integyn jousi-linkistä, täytyy tilailla. Nuo TRXn omat "viri"jouset, ne mustatkin, on aivan liian löysiä. Ilman preloadia auto putoaa tonttiin jo ilman akkuakin.

Mut se Revosta tällä erää, kohta pitäs Kustin kiikuttaa mulle (anteeksi K-alkuinen kirosana) Kyösti Blizzard, pääsee kokeileen miten se etenee, vielä kun liunta on...

3
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 04.08.11 - klo: 12.03 »
kulkeeko tuo mini inferno ees nurmikolla?

Ei oikein kulje. Talvellakin on turha yrittää ajella jos on yli 1cm kerroslunta kovan pinnan päällä. Maapohjaisten leikkikenttien kovaksi tallaantunut hiekka/savipohja on ihan jees, irtokivikossa pomppii miten sattuu.

Ite luovutin MIn suhteen ja hommasin teoriassa samankokoisen, mutta oikeasti paljon isomman e-Revon. Pääsee vähän karummassakin maastossa ja luntakin saa olla aika paljon että kulku loppuu.

Mini jääköön odottamaan hetkeksi poitsun kasvamista ja olkoon tällä sitten pihasudittelijana.

4
Nyt riepoo. 3n ajokerran sisään jo kaks kertaa menny kivi kardaanitunnelin suojan alle ja sorvannu takakartsan poikki. Onko muilla ollu samaa onkelmaa? Hommasin auton talvella ja ajelin ihan käsittämättömiä määriä ilman moista ongelmaa, toki lumessa harvemmin kauheesti sopivan kokosia kiviä on.
Pitäskö suojan ja rungon väliin tunkee joku superlonin palanen, tuntuu hassulta kun aukko mistä kivet saattaa mennä sisään on auki taaksepäin, ja on muutenkin tosi pieni.
Mistä noita teräskardaaneja oote hommaillu, ite en löytäny kun jokusen nettikaupan läpi kävin?

5
Repolainen on alkanut kiinnostaa itseänikin aika pahasti, kestävyys tuntuu olevan melko traxxasia, mutta onko jotain osaa, jota kannattaa heti ottaa kaupasta mukaan?
Iskareista luin että vuotavat melko pahasti, nämä taitavat olla vaihdon kohde?
Mitä olen videoita pällistellyt niin auto tuntuu lentävän hyvin, onko auton pieni koko ongelmallinen ajossa, vai selviääkö sillä aivan hyvin kumpareista ja pienistä töyssyistä?

Pieni koko on sinänsä etu, ei tarvi olla kummonen tila kun sillä kaahailee. Ja akkukestokin on riittävä kokonsa takia. En nyt sanoisi että ainakaan heikosti kestää, omani sai ainakin melkoista runtua koko talven, ja ainoo mikä meni rikki oli spoileri. Ja nyt sitten tietenkin heti perään puolen vuoden jälkeen tuo takakardaani :) Ja meneehän mikä takansa muoviosa minkä merkkisestä autosta tahansa rikki kun pääsee sorvautumaan.

Iskarit vuotaa juu, mutta ilmeisesti vuotavat ne GTR-mallisetkin.

Kestää kyllä hienosti +10m ilmalennot alastulokärrynpyörineen. Kyöstiläisissä olis tuossa vaiheessa ollu ehjänä enää juuri ja juuri pohjalevy.

Alusta on kyllä orkkiksena tosi löysä, kiihdytyksissä menee perä heti tonttiin, mutta selviää siten mainiosti pienestä täryytyksestä. Isomöykkyisestä krossiradasta ei oo kokemusta, mutta isoista hypyistä alastullessaan tuskin kovin vakaa/ohjattavissa.

6
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 20.06.11 - klo: 20.50 »
Moikka!

Täällä Tampereen suunnassa tää rc-veneily näköjään päätetään lopettaa oikein kaupungin toimesta ja tässä lähialueella on myös sama meininki :embarrassed:. Kohta on toistakymmentä venettä myynnissä allekirjoittaneella
Ymmärtäisin asian jos ajelu olisi ollut aamusta iltaan ja joka päivä että siittä joku häiriintyisi mut siittä ei todellakaan ole kyse.

Tomi
Voi kyttyrä. Noh, eipähän ole Hervannassa (vielä) onneksi moisia kieltoja. Ehti jo sydän hypähtää hieman että onko itse aiheuttanut moisen kiellon ennenku luin että kyse on Tohlopista.

7
Repolainen teki itsestään minun tietämättäni sorvin. Kardaanin suojan alle on jo varmaan joku aika sitten mennyt kivi, joka oli aika tasaisen siististi sorvannut takakartsun poikki. Löysin jo orkkis-osan liquidistä (eikä ole kallis, 7USD etu JA taka) mutta mitäs sanotte, kannattaako tilata se vaiko laittaa joku rajumpi? Esim. teräsversio tai muu vastaava? Tulkoon samalla kertaa yks diffi extraksi ja ehkä keskimurikkaan rattaat.

8
Juu noi on hyvät. Otsakkeesta poiketen ne on 6-puolaiset niinkun kuvassakin, otsikko väittää 5-puolaisiksi.
Halkaisija on sitte aika reilustikin isompi ku orggiksissa, joten suosittelen vaihtaan sen pienemmän pinjonin moottorille.

9
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 20.06.11 - klo: 10.17 »
No niin. "Uusi" harrastaja liittyy mukaan ketjuun.
Paattina toimii ikävä kyllä Kyöstin Airstreak 500, ja nyt kaikilla nousee karvat pystyyn. Pieni selitys lienee paikallaan; ostin paatin käytettynä noin 10 vuotta sitten, joten en sen takia alkanut uusia vehkeitä hommaamaan, tälleen kipinän taas herättyä henkiin. Viime talvena päivittelin auto-osastoa pikkurevolla, josta sitten keväällä vaihdoin sähköt veneeseen kun sattui moottorin akseli olemaan semmonen mikä sopii paatin akselille.
Venehän oli alunperin ihan perus hiiliversio, ja kun törmäilin netissä harjattomiin veneisiin niin olihan sitä pakko kokeilla.
Tässä vähän kuvia tämän hetkisestä tilanteesta.

Moottorina vesijäähdytetty 3900KV kiinanmotti, joka kuljetti paattia hyvinkin ihailtavaa kyytiä.



Isomman noparin kärähdettyä tilalle tuli pienemmästä autosta (ja säälittävällä 25A virralla) pieni nopari, jonka jäähdytykseen koetin saada apua alumiinilevystä, eikä niinkään hyvin siinä onnistuen. Vesijäähynoparia postista odotellessa...



Trimmejä ei paatissa aluksi ollut lainkaan, joten ihan kokeilumielessä pätkin kulmalistasta semmoset, eikä ne ainakaan huonontanut kulkiua.



Ja taas kerran kokeilua kokeilun perään. Liian paksusta alupellistä leikkelin molemmille puolille evät. Ovat kyllä liian tuhtia tavaraa, plaanissa mennään mutta selvästi jarruttavat matkantekoa. Ehkä tämän(kin) takia nopari heittää lämpösuojan päälle aika ajoin.




10
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 13.12.10 - klo: 23.49 »
Mites sulla ei kestänyt vakio nopari edes 3s akulla ? mulla taas se on kestänyt ihan hyvin 3s akkuja . Eikä nopari ole vielä palanutkaan.
No niinpä..  :shocked:
Sitä ihmettelin itsekkin ja ensimmäisen kärähtäneen noparin sain takuuseen ja kun paloi heti uudestaan niin auto vaihtoi omistajaa noparivikaisena.
Eipä tuo pikku revo ole enää järkevä ajettava edes 3s lipolla.
2s lipolla menee vielä joten kuten mutta ainakaan omasta mielestä ei enää 3s lipolla ole järkeä koko touhussa.

Taidan omistaa sun vanhan auton. Ostin myyjältä, jolle se oli myyty noparivikaisena. Mutta käy ja kukkuu kuin unelma (ja Anelma).

11
Nonni. Nyt tuntuu siltä etten enää ikinä koskekaan M:Infernoon :)

Harmittelin tosiaan aluksi, että miksi siinä on 12mm hexit. Ja sittenhän se päähän iski että sehän on se 1/10 normikoko. Joten otinpas 1/10 halppis-mönkijästä leveähköt nappularenkaat Revoon ja avot! Johan tuli pitoa pakkautuneella lumipinnalla. Kova, kiiltäväksi pakkautunu lumi oli toki jo vähän kuin driftirenkaat ja  betonilattia.

Vauhtiakin oli jo melkoisesti, ei paljon tarvi ajettavuudesta puhua. 3S-lipo, iso pinjoni ja oikein kiitettävän pitävät renkaat niin johan oli mukavaa. Mutta tosiaan tulee luultavasti ajetuksi enimmäkseen 2S:llä ja kohtuullisella ajettavuudella, niin pinjonikin vaihtunee pienempään. Renkaat kyllä toimi oikein mainiosti, erittäin tyytyväinen.

Ensimmäinen kunnon testiajo toi kyllä leveän hymyn kasvoille!

Noi mönkkärin renkaat on halkaisijaltaan 75mm, revon alkup. 80mm, ja kuvassa näkyvät isot Dirt Hawgit 90mm. Kesällä nuo isot varmaankin on ihan poikaa karummassa maastossa, mutta talveksi en kaipaa noita keltasia kummempia.


Ja vertailun vuoksi toinen 1/16 mähkiäinen (lievillä sponsseilla)


EDIT: OT miksei noi kuvat näy??

12
Tsau. Muutaman talven pelkän Mini Infernon varassa eläneenä, tulin tänään hankkineeksi pitkän pohdinnan jälkeen pikkurevon eräältä forumilaiselta. Mutta. eihän se mene eikä etene tuolla lumessa (tuoretta lunta ehkä joku 2cm) mihinkään noilla Dirt Hawgeilla. Kai ne jollain kostealla hiekalla saattaa pitää mutta ei lumessa. Monet tuntuu laittaneen noita paddleja, mutta mä en niille juuri lämpene. Ne vakio-Talonitkin on vissiin ihan syvältä joten tässä täytyy johonkin ratkaisuun pyrkiä.

 The Leluilta löytyis tommoset jotenkin vakuuttavan näköset (ainakin MIFfissä tommone kuvio toimii yllättävänkin hyvin).
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=12962&cat_name=

Oisko noista kenelläkään kokemusta? Siinähän tulis mukavasti vanteetkin mukana, ja vielä talvikäyttöön mainiosti sopivat.

13
HC on jo muutamaan kertaan tuonut hymyn kasvoille.
Ikinä ei oo tullimokoma päässyt väliin, ja nopeasti tavarat perille löytää (n. 1,5-2 vko)
Suosittelen lämpimästi.

14
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 10.02.10 - klo: 21.05 »
Jaahas. Kiitosta nopeasta vastauksesta.
Eipä siinä sitten auta muutakuin laittaa heksit alle ja kymppisedanien renkaita alle sovittamaan.

15
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 10.02.10 - klo: 19.12 »
Tietääks kukaan että mahtuuko STn renkaat buggyyn? Kun ovat vähän leveemmät. Jos renkas siis kasvaa sisäänpäin niin saattaa raapia pohjalevyyn, ja edessä ehkä haittaavat kääntymistä.
Nää on vain olettamuksia, mutta jos jollain olis jotain tietoo niin olis hieno juttu.

16
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 27.01.10 - klo: 19.48 »
Jahaps. Oon tässä jo tovin seurannu ihan vaan sivusta tätä teidän keskustelua. Ketju on aika pitkä jo, ja alusta aloitin lukemaan.
Huomasin ohimennen pari hassua juttua.
1. Melkein jokaisella sivulla joku kysyy "mitä hopuppeja tarvii hankkia", joillain sivuilla jopa moneen kertaan.
2. Yhtä usein joku kyselee eri versioiden eroja, mutta hyvin ootte jaksaneet vastailla näihin sen kummemmmin turhautumatta.

Mutta asiaan.
Suuresti mietityttää, että mihin tarkotukseen pirssi on alunperin kehitelty. Kun ei sillä vissiin juuri voi asfaltilta poistua, paitsi vielä tasaisemmalle alustalle, ja silti sitä markkinoitiin kaikenlaisilla rallikoreilla. Toisaalta se ei ilmeisesti ole myöskään mikään turisti tai drifteri, ainakaan ilman suuria investointeja, joilla olis kannattanu heti ostaa joku parempi ratahirmu. Ihmetykseni on suuri :D

Auto pirulainen on vain silti kovasti alkanu kiinnostaa. En lähde kysyyn mitä hopuppeja suositellaan, en myöskään kysy mallien eroja.
Kysyn siis että kannattaako maksaa 60e "osittain kasatusta ajamattomasta" 01:stä. Semmonen olis foorumilla myynnissä, mutta ei sisällä renkaita eikä koria. Tuskin on kauheesti sähköjäkään. Ne sinne olis varmaan joka tapauksessa tullut vaihdettuakin.

Tarkotuksena olis pääasiassa kaahata/drifailla sillä asfaltilla kesäisin, mutta hauskaa varmaan olis myöskin karkeilla renkailla tasaisella lumella.
Asfaltin ulkopuolella ajellaan sitten 4wd-buggylla.

17
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 24.01.10 - klo: 23.05 »
EDIT: Juu ei mitään. Saa poistaa.

18
Miten mä en muista mitään Kyosho Pandaa eikä googlellakaan löydy. Oletko nyt ihan varma tästä?
En löydä minäkään mutta jostain porukoiden laatikosta vois ehkä valokuva autosta löytyä. Aikaa tästä on siis 21 vuotta. :mrgreen: Ja auto oli aika harvinainen silloinkin kun oli rtr pakettina myytävänä liikkeessä jonka nimeä en nyt vaan millään muista mutta se oli yhdistettu akvaario ja rc kauppa. Firman mainoksia oli muistaakseni vanhoissa pienoismalli lehdissä josta itsekin paketin joskus bongasin.

Rc- ja akvaarioliike, kuulostaa ihan Viskarilta Kauhajoella.

EDIT: Meinas mennä OTksi. Huonoin lienee jonkun oikean turistin merkitön kopio, jonka ostin ebaysta huokeasti. Muovi on pirun kovaa, ja ratkeaa tosi helposti. Alustassa ei minkäänlaisia säätöjä.
Omistan myös Mini Infernon joka ei sekään maailman paras ole, mutta kriittisimmät osat kun siihen päivittää niin komeesti se palvelee. Niin, miksei sitten kerralla osta kunnon autoa mitä ei tarvi päivitellä. Enpä usko kovinkaan monen kuskin täällä ajelevan suoraan-paketista -osilla.
Topikki kyllä palvelee siinä tilanteessa, kun myyjä/kauppa luvannut että on kaikki pelit ja pensselit ja kestää, mutta todellisuudessa asiat ei ookkaan niin. Tässä voi jo puhua huonosta autosta. Tai yli-ylistäneestä kauppiaasta.

19
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 24.01.10 - klo: 20.20 »
Topikin varsinaiseen aiheeseen palatakseni: 1:1 autoni on Alfa 156 2.0 JTS

20
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 08.01.10 - klo: 00.20 »
:huh: Onko kukaan rakennellu / muuttanut tota keski diffiä sillain et siin ei olis kuin yks iso ratas ja siihen tulis moottorin ratas, elikkä sillai et on jättäny ton luisti kytkyttimen pois vallan?
olisin kiinnostunu kokemuksista ja millä ratas yhdistelmillä onnistus "mielellään metalli rattail" toteutetuist???  :evil:

Tarkoitat varmaan kuten monissa rata-autoissa kiinteä akseli etu- ja takadiffien välillä?
Jossain näin semmosen, en enää muista missä. Oli kyllä mallia itsetehty.
Olisko ollu peräti tässä samassa ketjussa...

21
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 07.01.10 - klo: 23.54 »
Mullakin on mini-inferno ST malli, ja siihen pitäs saada renkaat. Mahtaako saada mistään suomesta tähän autoon renkaita jotka menis heittämällä kiinni ? Nyt on menossa takavedon muokkaaminen autoon ja jälkeenpäin lukkoperä (driftaus). Ja drifti renkaat oisi hakusessa ! -Sami

Mäkin kokeilin joskus tota takavetoisena. Ei hyvä. Suti kuivallakin asfaltilla. Keskidiffin mielestäni voi kyllä liimata ihan kiveksi, joten sinänsä ei harmia tule vaikka Miniä takavetoisena kokeilisikin.
Orggis-muoviset diffit voi uhrata lukkoperäkokeiluun, rikki ne menee ennen pitkää, eikä kuuladiffit maksa kuin jotain 10e luokkaa hongkongin kaupoissa. Alumiinisista menee vain nopeesti ura vituiksi koiranluun tapin takia, joten kannattaa laittaa ne HD (heavy duty-malliset) tai sitte polttisversion teräksiset (jotka on kyllä aika kalliit).

22
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 07.01.10 - klo: 22.33 »
No pakkohan ei ole juuri tuollaista pientä hankkia. Pienissä autoissa lähinnä mietityttää tuo piha-ajelu muualla kuin asvaltilla. Pysyykö ne edes pystyssä ja miten herkkä se ohjaus on, kun akseliväli on n. 20cm :grin:.

Pihasudittelussa en ole noita mun kahta isompaa autoa kyllä saanut kovin herkästi kaatumaan ja ohjauskin pelaa kuten pitääkin.

Toi kestävyys tietenkin vähän mietityttää, kun minua on hemmoteltu kahdella autolla, josta ei ole hajonnut vielä mitään (sähköauton kori vähän kärsinyt) vaikka on välillä ajettu päin auton rengasta tai kurva mennyt leveäksi ja tultu nelipyöräluistolla päin lampputolppaa.

Infernoa vastaan on tuo noparivastari yhdistelmä, jonka kyllä ymmärrän tilansäästön takia, mutta huoltoa ajatellen ennemmin erillisinä, ettei tarvitse kaikkea uusia jos vastari tai ennemminkin nopari kärähtää.

Juu eipä se rikki mene, jos nätisti ajaa.
Mut mut.
Olet hyvin oikeassa ton noparivastarin kanssa. Ite hajottelin niitä 2 kpl, ihan vakiokamoilla vielä. Toki toinen kerta oli ihan järkeenkäypä tulos, kun noparin "siili" lensi ohjausvipuihin jumittaen ne, joka taas käräytti noparin. Toisella kerralla meni ihan itekseen. Toinen meni takuuseen ku osasin puhua myyjälle vahingosta viisastuneena kaunistellusti.
Mutta tosiaan, sähköt siihen melkein täytyy pakostikin vaihtaa normimallisiin, joku sieltä kärähtää ennen pitkää.
Toinen juttu on noi tukivarret, ja ohjauksen osat. Ne ei kestä kauheesti mällejä vakiona, mutta kuten sanottu, autoon saa aluosia ihan oman mielen mukaan.

Mutta kiva vekotin se on silti. Omastani löytyy paljon alupalikkaa, harjaton ja lipot, kyllä se noilla alkaa oleen melko kestävä ja pirteä.

23
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 07.01.10 - klo: 22.19 »
Kiepautin MI:stä keskidiffin toisinpäin että mahtuu toiselle sivulle suhteellisen pitkä lipo. Tulihan siinä samalla eliminoitua ohjauksen klappia, ja muutenki putsailtua koko lailla.

24
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 07.01.10 - klo: 22.14 »
Ja näin tuli tästä topikista nastarengastopikki.

Noh kuitenki asiaan.
Itse prääsäilen ihan Mini Infernolla talvisinkin. Kuulostaa ehkä hullulta ajella noin pienellä autolla, ja kyllähän sen meno hyytyy kovastikin kun irtolunta on yli 1cm. Mutta hauskaa se on silti.
Muuta talvivarautumista en oo katsonu tarpeelliseksi, paitsi nopari on kääritty suodatinpussiin, ja onhan muuten servokin vulgaaniteipattu kun se on peräisin venekäytöstä.
Vastari on erittäin todennäkösesti kastunu myllerryksessä, kuten akutkin, mutta mitään ei ole menny rikki (jos ei lasketa suojaamattoman noparin kärähtämistä täysin avoimen mönkijäkorin alla ihan ekan talvirälläyksen aikana).

Renkaina on suunnilleen vakiorenkaat vähän isommalla nappulakoolla. Ei niissä kauheesti pitoo ole, mutta kyllä niillä etenee kivasti kevyellä 4vedolla. Ja onhan se iso osa talvirälläystä että vähän on liukasta.

25
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 13.03.09 - klo: 11.30 »
Hyvä jos motti miellyttää :grin: Itse olen siihen todella tyytyväinen. Kun tuollaisella ajelee, täytyy ruveta miettimään jotain vahvempaa voimansiirtoa. (nimim. teräsdiffit tilauksessa)
Kyllä se on jo sen verran tehokas motti että se tarvii kaverikseen lipo-akun. Onko sulla nyt 8-kennoinen nimh käytössä?

20mm moteista sen verran että tämä ei jää kovin kauas tuosta kehutusta 4400kv motista:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3848
Tuo on 40mm pitkä, eikä 30mm kuten monet tämän kokoluokan auojen motit.

Juu 8-kennoset nimhit tällä hetkellä käytössä. Riittää kyllä pienellä lumiradalla, lyhyitä kiihdytyksiä, mutta kun tiellä hakee huippunopeuksia niin sitte alkaa kyykkäily. Että kyllä tässä pitäs lipokaupassa käydä. Jos jollain suosituksia edullisesta saddlepäkistä niin olis kova juttu. Ja tarvishan siihen laturinkin.

26
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 09.03.09 - klo: 15.14 »
Oujesh. Voin kokemusesta sanoo, ettei kannata laittaa noita 20mm halkaisijalla olevia patoja Miniin, hetken liikkuu rivakasti jonka jälkeen ei enää niin rivakasti ja tuloksena aivan hullun kuuma moottori.

Herra Kumiankan ehdottama Turnigyn (se oranssi, 4400 KV) 24mm halkaisijalla oleva taasen liikuttaa Miniä niin kerpeleesti, kiitokset vain. Jo valmiiksi suuresti kuluneet diffit ei kauheesti tykänny tosta motista... täytyy postata joskus kuva, on aika huvittavan näköset.
Nyt oon ajellu noin 4 akullista 3R:n heavyduteilla, eikä ne osoita minkäänlaisia kulumisen merkkejä, samalla varikkokäynnillä heitin alle Atomicin nivelvetarit (joku ehdotti K:n omia, mutta oli jo toiset tilauksessa) jonka jälkeen auton käyttäytyminen muuttui radikaalisti parempaan suuntaan, diffien minimaalisella/olemattomalla klapilla lienee osuutta tähän. Samalla auton meteli väheni roimasti.

Seuraavaksi kai täytyy ruveta satsaan lipoihin, täysillä ajettaessa vauhti alkaa hiipua huomattavasti hetken kuluttua, mutta kun käyttää kaasun neutraalissa ja tinttaa uusiksi pohjaan, niin taas mennään kovaa. Tämä lienee sitä Nimhien kyykkäilyä, mistä on ollu puhetta. Korjatkaa jos olen väärässä.

27
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 27.02.09 - klo: 20.01 »
Juu kyllähän noilla diffeillä on tullu ajeltua viime kesästä lähtien, eikä varmasti yhtään vähennä niiden kulumis-alttiutta se, että pääosin tuli prääsättyä sillä hiekkapohjaisella leikkikentällä (hiekkaa oli alati siellä sun täällä välissä). Ne on mukavia paikkoja kaikenkaikkiaan, poitsu viihtyy keinuen jne, ja iskä sitte sudittelee Minillä.
Ajomääräänsä nähden on kyllä ollu ihan hintansa arvoiset, vaikkeivät ikuiset olekaan. Oikeestaan joka osa, jonka olen hajoamisen takia vaihtanu, niin on rikkoontunu sen jälkeen, kun laitoin slipperin tilalle sen kiinteän ratasparin. Mut kun vaihto osat paremmiksi, niin kyllähän ne on kestäny, kiinteestä slipperistä huolimatta.

Juu täytyy katella mitä kaikkee multa puuttuu niistä metallidiffeistä, ja panna tilaukseen puutteet. Pitäis kuitenkin vielä pitkän aikaa pärjätä nykyisillä. Korjaussarjan ratas toi toisenki diffin takaisin elämään, ja diffit vaihto paikkaansa, niin on vetopinta vielä (toistaiseksi) suora. Eteenpäin mentäessä. Ja onhan ne HD:tkin vielä tulossa, joten kiirettä ei nollaysien kanssa ole.

28
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 26.02.09 - klo: 11.20 »
Juu niin tuntuis olevan aika kiinalaatua. Täytyypi seuraavassa päivityksessä kokeilla noita Mippiläisiä. Ensiksi kuitenkin vuorossa Heavy Duty 3Racingilta, saa nähdä onko HD oikeesti HeavyDuty.

Ja hei muuten, diffeistä puheenollen, ehdin jo tilata tommoset 09-mallin diffien rattaat. Asiaa sen kummemmin tutkimatta oletin metallirattaiden olevan samalla periaatteella kuin  orggis-muoviset, mutta eipähän ne sinne sopinu. Puuttuu ilmeisesti joku kotelohässäkkä..?

Et jos jollain on puuttuvat osat noihin, tai joku olis vailla tommosia pelkkiä rattaita, niin tehdään asialle jotain. Muuten kuluttavat potentiaalienergiaansa laatikon pohjalla aivan turhaan.

29
Sähköautot / Vs: Rc Moottorikelkka
« : 26.02.09 - klo: 10.33 »
Ei ihan moottorikelkka, mutta lumimöyrijä kuitenkin. (ainakin) Kyösti valmistaa sitä Blizzardia, ja kun JuuTuubista katteli sen harjattoman kulkua, niin alko poltella aika kovasti.
Kovin kallis se vain on uutena, 200+ euroo, ja ebaystä tulis aika kovat postarit. Ei siis kellään olis semmosta nurkissa lojumassa?

30
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 26.02.09 - klo: 10.13 »
Tossa aiemmin kirosin tuota diffivikaa, nyt sain jopa tehtyä Aijaa:han tunnuksen, niin kokeillaan toimiiko tää kuvan lähetys.
Onko muilla menny kuuladiffejä tähän tyyliin? Tilasin sitte Heavy Duty -malliset, tiedä sitten onko mitään eroa, samalta valmistajalta kun on, 3Racingilta.

Rok rok.

http://www.aijaa.com/v.php?i=3683104.jpg

Sivuja: [1] 2