Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Sukkula

Sivuja: [1]
1
täytyy kahtoa tuota myyntiä ens kesänä ku pääsee testaa tuota Jyväskylän uutta rataa ja näkee miten vakavaks homma alakaa etenee.

Voisiko joku vielä kertoa minkä kokoinen kuulalaakeri Kyöstin SD54-kytkinkelloon menee.

2
Huomattavasti liian vähän aikaa, kun kahtoo siihen kauanko tuo auto on tuolla nurkassa seissu. Eli noin 2v ollu auto (tai no Kyösti tr15), eka kesä meni ihan kivasti kunnes se sitte otti ja hajos. Viime kesä meni täysin ohi.

Myös lennokit ja helikopteri vieny paljolti aikaa autoilta.

Ens kesänä olis tarkotus käyä ajelee, ku vihdoinki pääsy radalle (Jyväskylään ku on semmonenki kuulemma tullu).

3
helpoin parannus osa tuohon autoon löytyy toisesta merkistä.
eli myy kyöstisi jollekin merkki fanaatikolle ja osta parempi vastaava auto.
näin ei tarvitse joka osaa vaihtaa parempaan/ketävämpään :mrgreen:

Kohtuullisen hyvä idea, mutta tuoha vaatii aikamoisia lisäinvestointeja. Ja jos vaihtaisin niin mielessä olis sitte ihan 1:8 buggy. Mitähän tuommosesta vähän käytetystä vois saada?

Vois nyt kuitenkin aluks korjata tuon...

4
kiitoksia mkuu:lle

Vielä heräs noista kytkinpaloista yms. kysymys ku niitä taas kerran kahtelin (viimeks sorruin heikkoihin).

Kytkimenä mielessä KC45(komposiittimateriaali). Hintahan tuolla kc45:lla on noin 3x vakioon verrattuna, ilmeisesti riittävän kestävä

Sitten vielä:
-pääratas TR41-39/42, eli vakio
-kytkinkello SD54

Kommentteja noista?



5
Nostetaas tämäki ylemmäs...

Jäi tuo auto tuonne maalle ja olis tarkotus hakia uuet pyörän laakerit joka nurkkaan. Osaako joku kertoa minkä kokoset ne on, ja onko jotain erikois vaatimuksia?

6
Polttisautot / Vs: Polttoaineen säilyvyys
« : 21.05.07 - klo: 14.31 »
Ite aikoinan innostuin, ja ostin ruotsista (ku halvalla sai) 40 litraa löpöä, vielä 3 pönttöä täynä. Polttoaine on ollu viileässä autotallissa ja perunakellarissa :) semmosen 5 vuotta ja hyvin tuntuu vieläki toimivan. En usko että avaamattomassa/kunnolla suljetussa pöntössä tuo pilalle menee.

Tosin jos löpössä on risiiniöljyä ni ei voi tietää. Ite en ainakaan söis 5v vanhaa kasvishuttua....

7
Päätin sitte silottaa rattaat kytkinkellosta ja siitä "mikälie" pinionista siitä vierestä...  Nyt pitäs uudet molemmat saada uudet, samanlaisia en taho ja nuo Kyöstin varaosatki maksaa maltaita. Miltä muulta valmistajalta mahtaa vastaavat osat saada? Ja onko jotain mitä hankittaessa kannattaa huomioida?

On muuten kumma miten tuo kytkinkellossa oleva metallirataskin silottuu muovisen rattaan kans...

8
RC-kerhot ja -radat / Jyväskylässä ratoja?
« : 14.08.05 - klo: 03.00 »
Hmm... mutta löytyykös jkl:stä mitään rataa enää?

9
Polttisautot / Inferno tr-15 (ready kit)
« : 06.08.05 - klo: 01.50 »
Tuli tommonen ostettua pikkuveljen kans puokkiin pari viikkoo sitte. Tullu tähän mennessä ajettuu vain tasasella maalla, crossi kun auto on niin oon siirtyny vähän rajumpaan maastoon. Mutta mieltä rupes kaivertamaan että kuinka tuo vehe kestää hyppyjä yms. Ei nyt mitään megaloikkia tarkotus tehä, mutta semmosta normaalia krossiajoa kuten 1/8 kisoissa näkee.

Entä onko mitään muita vinkkejä joita kannattais antaa näin alottelevalle kuskille.

10
Polttisautot / model tecnics vs. coolpower
« : 05.12.03 - klo: 14.23 »
Vielä tuosta että miksei motti toimi kunnolla löpön vaihdon jälkeen johtuu mielestäni siitä, että moottori pitää ikäänkuin ajaa uudelleen sisään uudelle löpölle. Eli pari kolme tankkia uudella löpöllä niin taas alkaa toimimaan. Tämä pätee ainakin koptereissa.

Cool Power on kyllä varmaankin suositumpaa (parempaa?) ja tasalaatusempaa kuin Model tecnicin "litkut", kalliimpaakin tosin. Molemmat on ainaki itelläni toiminut ihan moitteettomasti, tosin kun vaihdoin ensimmäinen tankki oli aika tuskaa.

11
Polttisautot / Radiosta ja autoista
« : 04.12.03 - klo: 14.46 »
Kyllä se varmaan pihasuditteluksi menee, kun ei täällä päin ole kun tiettävästi yksi muu polttis. Voihan sitä tiesti leikkimielisiä kisoja ajaa, mutta ei mitään suurempaa.

Buggyyn varmaan päädyn, koska onhan se hauskaa hyppiä hyppyreistä kun yksin ajelee, muuten saattaa tulla tylsää.  Olisikohan käytetty MP7.5 Sport vai uusi TR-15 parempi valita?

12
Polttisautot / Radiosta ja autoista
« : 04.12.03 - klo: 13.27 »
Kukaan ei oikein autoista kommentoi... Taidan päätyä tuohon Kyoshon TR-15:een, mutta pitää ostaa samalla uus kytkin siihen. Mitään muuta suurempaa vikaa siinä ei kai ole

13
Polttisautot / Radiosta ja autoista
« : 03.12.03 - klo: 17.20 »
Jahas. Onko siis toi 35.xxx taajuus vain lennokeille ja helikoptereille? Nooh eihän noi radiot kyllä paljoa maksa.

14
Polttisautot / Radiosta ja autoista
« : 03.12.03 - klo: 16.12 »
hmm... ei vastausta.

No lisätään vielä, että mites noi buggyt eroaa toisistaan, muutako Inferno koon puolesta. En tarkoita teknisiä tietoja, mutta voihan niitäkin tarkentaa, vaan yleensä kestävyyttä ja suorituskykyä

15
Mites tuo Inferno MP7.5 sport kestää ihan peruskäytössä.

16
Polttisautot / Radiosta ja autoista
« : 01.12.03 - klo: 15.49 »
Mietin tässä joululahjaa veljelleni (ja itelleni myös :D), mutta en tiedä juurikaan mitään autoista...

Omistan jo 8 kanavaisen radion, eli sehän riittää, mutta olisko rattiradio kannattava ostos.

Toinen ongelma on auton valinta, mahdollisuuksia kerta on useampia kuin yksi. Nyt mielessäni on lähinnä pyörinyt:
Kyoshon tr-15 buggy
Kyoshon Inferno MP7.5 sport (käytettynä ~<300)
Thunder Tiger DT-10 1/10 2WD Nitro Stadium Truck
Thunder Tiger SSB 1/10 4WD Nitro Buggy
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car

Hinta on kaikissa suurinpiirtein sama. Ja aattelin että tuo n. 300 ? saa riittää ekaksi autoksi.  Oisko joku noista autoista ehottomasti parempi kuin muut? Thunderit on kohtuu hintaisia, mutta laadusta ei ole tietoa autopuolella, helikopterit tuntuvat kestävän.

Muitakin autoja saa ehottaa, kunhan hinta pysyy kohtuu halpana. Omia käytettyjä autojakin saa kaupata.

Sivuja: [1]