Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sprawl

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 14
151
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.08.11 - klo: 20.30 »
Taisin tällekkin osastolle mainostaa jossain vaiheessa tuota hobbykingistä löytyvää tuotetta jolla voi seurata jännitettä ja lämpötilaa hintaan 6€.

Sain tänään postista ja parit kokeilut tehty.

Helppo asentaa, kunhan ei tee sitä virhettä kuin itse etten tajunnu ettei traxxaksin nopari anna tuulettimen liitäntään kokoajan vain 5v. Eli jos haluaa tuon jännite ilmotuksen käyttöön niin akun liittimeen pitää tinailla johtimet.

Anturi tarttee muutenkin virtaa joten ne on pakko kytkeä, se ei toimi siis pattereilla.

Lämpötila toimii ihan ok, testailin pari minuuttia pedellä pelkkä takaveto päällä ja näytti 43astetta 3s:llä, ihan siis kevyttä ajoa vakio rattailla.

Hälytysrajat on todella helppo laittaa sekä jännitteelle että lämpötilalle, jos rajat ylitetään tai alitetaan niin vilkkuu siniset kirkkaat ledit ja kuuluu hälytysääni, ääni on suhteellisen voimakas mutta jos auto on todella kaukana niin voi olla hankala sitä kuulla.

Koon puolesta helppo sijoittaa, ite annoin olla akunpäällä toistaseksi.


Uploaded with ImageShack.us


Näytössä vaihtuu noin sekunnin välein lämpötila/jännite.

Lämpötila-anturin kiinnitin mottiin vähän hätäseen kun on testissä tollanen viritys, hobbykingin 100a escistä otettu tuuletin+siili yhdistelmä joka vedetty nippusiteellä motin kylkeen ja tuo lämpötila anturi siinä nippusiteen alla. Hyvin tuntu mittailevan siitäkin.


Tuote:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9744
Toimitetaan siistissä metallisessa laatikossa ohjeineen.

152

Just odottelen hobbykingiltä sitä piipparihärdelliä jossa lämpötila anturi samassa, jospa sillä sitte koittais ajella.
Jännä vain kun ei slashissä sidewinderin combolla eikä vanhemmalla traxxasin noparilla ollu mitään ongelmaa, kaippa tuossa ihan uudessa pedessä sitte vaan sen verta herkällä tuo.

Oletko kokeillut toisella noparilla?
Vaihtoehtoja ei ole montaa, noparissa on vika tai maahiset ovat noituneet autosi.
Jos auto on Suomesta ostettu on takuuasiat helppo hoitaa.

Tuon hk:n paketissa tulee pari uutta akkua niin testaan vielä niillä, voihan se olla että molemmat akut tullu tiensä päähän samaan aikaan kun niillä ikää jo kuiteski on...

Jos tekee uusilla samaa niin sitten täytyy asioida taas takuuasioissa.

153
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 12.08.11 - klo: 14.37 »



Ohjekirjassahan tuokin näköjään luki...  :roll:

Eli voi ajaa Lipoilla mutta täytyy sitä ennen muistaa vaihtaa noparista LVD päälle (vihreä valo).
Se ei tosin selvinnyt onko siinä cut-offia...

Vastasit omaan kysymykseen ;)
(eli tuo LVD on juuri se).

154
Kokeile ajaa ilman noparin cut offia jollain ulkoisella piipparilla.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Just odottelen hobbykingiltä sitä piipparihärdelliä jossa lämpötila anturi samassa, jospa sillä sitte koittais ajella.
Jännä vain kun ei slashissä sidewinderin combolla eikä vanhemmalla traxxasin noparilla ollu mitään ongelmaa, kaippa tuossa ihan uudessa pedessä sitte vaan sen verta herkällä tuo.

Pitäis vaan saada se ensin taas kasaan kun meni kardaanin päätyosa halki, ja vasta ensviikolla saa sabelta osia.

eniten tässä odottelis että jostain sais tuohon tamiyaa servon "lautasta" muttei kellään tunnu olevan missää ylimääräsiä...

155
jännä homma kun molemmat akut rupes tuon uuden auton myötä yhtäkkiä temppuilemaan.
Toinen akku on max amps 2s 8000mah, katkasun jälkeen latas 3000mah. en oo vielä kattonu jännitteitä tuosta,

Onko vielä samat ongelmat?

On, akuilla saa jatkettua ajoa kun sammuttaa noparin ja sitte laittaa uudestaan päälle niin jonkin aikaa. mutta tuo 2s akku jotenkin stoppaa aina kun seinään eikä anna edes tuolla resetoinnilla jatkaa ajoa ja ottaa sen jälkeen jonku 2000-3000mah virtaa.

156
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 12.08.11 - klo: 08.37 »
Voiko tällä -->  http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39708&grpid=5015&order_id=WO1312965598 ajaa lipolla? vastailkaa  :police:

Ilmoita sitten kun tiedät voiko ajaa ja onko cut-offia. Itse ostin myös saman auton ja mietin Li-pojen ostoa.

Unohdin kysy asiaa myyjältä kun tilasin auton  :embarrassed: Kertokaa jos joku sattu tietään.
kannataisiko jotain varaosia ostaa heti varastoon?

Jos autolla voi ajaa lipolla vakiona niin siinä sisällä on musta tarra jossa kerrotaan että noparissa palaa vihreä valo jos low voltage detection(LVD) on päällä, ja punanen jos se ei ole päällä.

Jos tätä tarraa ei ole niin sitten siinä ei ole tuota ominaisuutta. Ja tuota moodia voi vaihtaa niin että laitat virrat päälle(nopari myös) ja painat sitä set nappia noin 10sec jolloin kuulet muutaman piippauksen ja ledin väri vaihtuu).

157
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.08.11 - klo: 08.34 »


Ja uusien tekno driveshaftien asennut eteen meni ilmeisesti ihan hanureille. Ohjain servo ei jaksa keskittää pyöriä kokonaan jäävät
aina vinoon. Mut nyt ei jaksa säätää....

Siis jos säädät trimmillä renkaat suoraksi niin eikö servo jaksa palauttaa niitä sen jälkeen takasin jos rattia käännät ja palautat normaali asentoon?

158
Tässä se nyt varmaan oli, ei jaksa lähtee investoimaan enempää rahaa tähän hommaan, kokoajan saa olla ostamassa lisää osia, stna. En mä nyt ole varma onko kone hajalla vai noppari vai mikä, mut mihinkään ei enää liiku, moottori vaan nykii kummallisesti, tää tilanne meni juuri niin että kun lähdin ulos ajamaan niin ensin käyttäyty kummallisesti, enimmäkseen ei reagoinu kun painoi kaasua ja sit välillä meni kauheeta vauhtia mut kun käänsi ja painoi kaasua niin alko nykimään ja pikkuhiljaa hyytyi pelkäksi sykähtelyksi auton meno. Se oli se eilinen moottorin ylikuumeneminen ja haju. Mutta mistä mä voin tietää onko se nopari vai moottori?? Luulen että motti koska nopari toimii muuten ihan normaalisti valomerkkeineen jne. ja kun ohjelmointikortilla yritin säätöjä muutella niin kaikki meni kai perille. Ymmärrättekö miten ottaa päähän.

Niin, tätä sanotaan harrastamiseksi. Joskus paikat hajoaa näiden vehkeiden kanssa ja sitten korjataan tai ostetaan uutta tilalle. Rahanmeno on taattu, se miten siihen suhtautuu onkin eri asia.
Ite en laske harrastuksen kuluja koska tykkään tästä lajista kaikkine hyvine ja huonoine päivineen.

Oletko koskaan ajanu 100 kilometriä vaan ajaakses 5 metriä kunnes auto hajoaa?
Minä olen ja arvaapa mitä? Harrastan edelleen enkä tule koskaan lopettamaan tätä harrastusta, sen verran hauskoja hetkiä tämä laji on mulle antanu ja tulee varmasti vielä antamaan.

Hyvin sanottu.
Itelläkin seissy pede tämän viikon kun sabe on kiinni, ja muualta karadaanin päät(6888) on loppu.. Tamiyaan pitäis saada servoon lautanen mutta nekin on loppu.

Aikanaan kun 4x4 slashin ostin niin meni 2viikkoa ennenkuin ensimmäisen akullisen sain ajettua kun jotain oli aina rikki.

Mutta ei siihen oo kaaduttu, homma jatkuu taas ensviikolla kun saa osia.


Sitä ei vaan saa ottaa liian vakavasti vaikka itekki oon sellasta "kaikki heti nyt" sorttia ettei varaosia jaksais sitä päivääkään odotella.

mutta itse tuohon ongelmaa, todennäkösesti se motti on rikki tai sitte säädöt päin metsää jos kerran pieniä matkoja toimii. Myös johdoissa voi olla vikaa.

159
kyllä sähkömoottori aina jonkunverran voi tuoksahtaa mutta ei sen kuulu haista palaneelle.

Pinionia vain pienemmälle ja uutta testiä. Hobbykingista saa sellasen lämpötila&jännite hälyttimen 6€:lla+toimituskulut.

saatko laitettua suoran linkin tuohon hälyttimeen kun englanti ei ole kovin vahvaa mulla :tongue:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9744
itelle pitäis tulla tällä viikolla niin voin sitte laittaa tarinaa itse toimivuudesta.

160
kyllä sähkömoottori aina jonkunverran voi tuoksahtaa mutta ei sen kuulu haista palaneelle.

Pinionia vain pienemmälle ja uutta testiä. Hobbykingista saa sellasen lämpötila&jännite hälyttimen 6€:lla+toimituskulut.

161
Oisko tolle mun lipolle(Zippy Flightmax 5000mah 2s, käyttämätön) mitään tehtävissä, jos laittaa kiinni autoon niin ei minkäänlaista vastausta ja laturi sanoo ettei ole yhteyttä.  Liittimen juotokset pitäs olla ihan hyvät.

mikä laturi? Ottaako yhtään vastaan ilman balanssikaapelia?

162
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 10.08.11 - klo: 20.16 »
stampede & tamiya



ikkunatarrat sivuille;
[IMG=http://img3.imageshack.us/img3/9159/kuva2l.jpg][/IMG]
Hienoja on. Onkos tuo tamiya drifting vai touring käytössä?
Vasta hankittu, tulee sekalaiseen käyttöön vaikka tt-01D pohja onkin.

163
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 10.08.11 - klo: 15.36 »
Divi:lle jälleen plussaa autokaupoista  :afro:

164
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 10.08.11 - klo: 15.29 »
stampede & tamiya



ikkunatarrat sivuille;
[IMG=http://img3.imageshack.us/img3/9159/kuva2l.jpg][/IMG]

165
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia toisten Rc-autoista
« : 10.08.11 - klo: 15.27 »

Laitoit vahingossa ''kuvia toisten rc-autoista'' keskusteluun :wink:
Hyshys, ei kerrota kellekää vaikka omia onki  :evil:

166
Sähköautot / Vs: Uudelleen Innostunut...
« : 10.08.11 - klo: 15.11 »
jos joku muukin näitä vaihtoehtoja pohtii niin rf:llä näyttäis olevan platinumi tarjouksessa 4x4 slashista:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Slash-4x4-Platinum-Edition-108741

419e

167
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia toisten Rc-autoista
« : 10.08.11 - klo: 15.02 »
stampede & tamiya



ikkunatarrat sivuille;
[IMG=http://img3.imageshack.us/img3/9159/kuva2l.jpg][/IMG]

168
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 09.08.11 - klo: 17.00 »
Onko muillakin Stampedessä takana aurauskulmat ihan reilusti "aurauksella"? Jos on niin ootteko säätäny niitä lähelle 0 astetta ja miten vaikutti?

Toinen kysymys ois, että miten tuota koria saisi alemmaksi? Jotenki auto näyttää niin typerältä ku on isoja rakoja joka paikassa mistä vielä menee rapaa yms auton sisälle.

jos tarkotat sitä kopan ja itse rungon välistä eroa niin koitappa väännellä autoa joka suuntaan lattialla tai pöydällä niin huomaat miksi siinä on niin isot reijät renkaiden kohdalla.

169
Katsoppa tuo nestorin viesti tällä sivulla.

Mutta itse pullistumisesta, oon ymmärtäny että jos esim. kuoren liimaukset tai saumat aukeaa edes vähän niin kannattaa heittää pois. Täytenähän noita ei kannata säilyttää pitkiä aikoja.

170
pedestä hajos ensimmäinen osa kun 3s:llä irrotteli asfaltilla.

mistähän sais 426888 osaa ku sabekin kiinni tän viikon??

eli etupään kardaanin pidike meni keskeltä poikki, oli kiva kaivaa sitä päätä pötkön sisältä.

171
Sähköautot / Vs: Uudelleen Innostunut...
« : 08.08.11 - klo: 17.44 »
juu, tuo slashi on vaan omasta mielestä aika törkee ajettava siinä vaiheessa kun tehoa löytyy enemmän.(oma aloittelijan mielipide asiasta).

Täältä voi suht useesti bongata käytetyn nelikko mallin samaan hintaan kuin 2wd slash uutena, jossa valmiina harjaton tekniikka ja muuta tilpehööriä.

Mutta sitte taas, ite koittaa nykysin mahku vähän harrastaa noita käytettyjen ostoja jos vähääkään enemmän meinaa sillä ajaa tai ei oo valmis uusimaan puolia osia sekä kaikkia ruuveja autosta.

172
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 08.08.11 - klo: 17.41 »
Tai hobbycitystä esim accucel 6.

juu, ite tilasin honnykingistä(pitäis tulla tällä viikolla) 6€:lla jännite/lämpötilamittarin. Täytyy kattoa onko siitä mihinkään.

173
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 08.08.11 - klo: 15.23 »
ja jos nopari ei sitä tue niin on olemassa erinäisiä jännitteen seuranta palikoita jotka sitte ilmottaa kun ollaan alitettu määritelty raja jännitteessä.

noissa se huono puoli että jos auto piipattaa tai vilkuttaa ledejä jossain sadan metrin päässä muiden seassa niin ei sitä niin äkkiä huomaa kuin sen jos tehot on alle puolet normaalista.

ja oma laturi suositus graupner ultramat  14+ joka sopii tällaselle alottelijallekin hyvin, tosin kustannus hinta on noin 100e.

174
Sähköautot / Vs: Uudelleen Innostunut...
« : 08.08.11 - klo: 11.43 »
Tamiya on kyllä hyvä ja suosittu pohja, mutta sanon sen heti että jos meinaat ajella esim. 0-16mm soralla niin ei kannata(eli se mitä useasti käytetään pihassa).

Mutta pehmeellä hiekalla ja asfaltilla erinomainen peli ihan jo vakionakin, tai riippuu siitä kuinka kyltymätön rakennushalu on heti alkajaisiksi.


Eli jos haluat auton joka kulkee myös soralla/maastossa/asfaltilla/hiekalla niin traxxas slash/stampede/e-revo osastoa ite suosittelisin.
Itsellä löytyy sekä stampede että tuo samainen tamiya ihan sen takia että tamiya on vakaampi menemään asfaltilla mutkissa.

Tosin kyllähän noissa hintaeroakin saa, stampede maksaa noin 400e, slash samanverran tai karvalakimpi malli satkun vähemmän, mutta harjattomalla tekniikalla tuo vakio tamiya taas jää kyllä kattelemaan pölyävää hiekkaa pitkän matkaa.

175
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 07.08.11 - klo: 20.42 »
omistin ennen 2wd ja 4wd slashit ja vaihdoin tuohon nelikko pedee, ja tyytyväinen kyllä ollu.

Maastoajo kokemukset erittäin positiiviset, menee yllättävän paljon paremmin kuin slashi.
Asfalttiajossa, plussaa saa siitä ettei kaadu läheskään niin helposti kuin slash, mutta toki tässäkin mallissa petrattavaa olis tuon suhteen(ajelen siis vakiolla sen kummempia säätelemättä eli säädöilläkin saa varmasti tätä vielä paremmaksi).


Osia ei ole toistaiseksi hajonnut vielä yhtään, akullisia takana joku 15-20 3s:llä.
Tosin en sille kenkää annakkaan ihan sillälailla kuin jotkut.

176
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 05.08.11 - klo: 09.56 »
stampede


Uploaded with ImageShack.us

177
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 04.08.11 - klo: 15.33 »
Uus nopari ja motti. Rahaa palaa n. 50 - 300e riippuen ostaako uutena vai käytettynä ja minkäkokosen. Itellä oli sidewinder combo joka maksaa uutena 160e sabelta. Kulkua riittää 3s akulla ihan tarpeeksi.

Akkujen ostoakin kannattaa miettiä siltä kannalta että jos päivität harjattomaan niin todennäkösesti haluut pihalla käyttää 3s akkuja.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

178
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 04.08.11 - klo: 15.14 »
Ite koitin tuota lipoa vakiossa eikä nyt mitään järkyttävää eroa ollut kuin akun kestossa joka on toki plussaa. Toki lievä kiihtymisen ero on ja jaksaa vääntää pidempään mutta suosittelen kyllä harjatonta jos oikeasti tehoa vehkeeseen haluaa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

179
Kyllä sinne voi mennä.

Tuleeko sinne sähköä aina?

180
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 04.08.11 - klo: 12.10 »
onko tuo ultima sc hyvä auto aloittelijalle? Meneekä hiekkamontulla, nurmikolla, maastopoluilla ym. Ja onko kestävä?
En kyseistä autoa ole itse kokeillut mutta aloittalijan kannalta osaan sanoa sen että neliveto mallit on mukavampia ajella, menee paremmin maastossa ja on parempia ohjata.

Traxxaks slash oli itellä alkuun takavetosena ja sen jälkeen nelivetosena ja totesin sen nelivedon paljon mielekkäämmäksi ajaa.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 14