Kuulostaa aika ärjyltä vehkeeltä tuo dazed/confuced-nimimerkin härveli, varsinkin jos kuski käyttää kaasua on/off-tyylisesti. Auton hyytyminen ja taas hetken päästä toimiminen viittaa siihen että akku kyykkää kaasu pohjassa ajettaessa, jolloin noparin LiPo-cutoff pudottaa tehot puoleen taikka kokonaan nollaan. Ilman kuormaa akun napajännite nousee takaisin normaalille alueelle, nopari kytkee cutoffin pois päältä ja taas auto liikkuu pienen hetken ennen kuin akku taas kyykkää.
Perusongelma on siis riittämätön virranantokyky. Korjausvaihtoehtoja on muutama: laita parempi akku (Turnigyissä on ollut isoja laatuheittoja, lisäksi markkinamiesten keksimät purkuvirta-arvot eivät vastaa akun todellista suorituskykyä), vaihda paksummat ja lyhyemmät johdot, vaihda liittimet sellaisiksi mistä menee isokin virta läpi ilman lämpenemistä, korjaa huonot juotokset, ym, ym. Noparista voi säätää LiPo-cutoffia alemmaksi jolloin auto kyllä liikkuu mutta akku menee pilalle. Oikeampi tapa on säätää noparin punch-parametreja siten että nopari ei anna välittömästi täyttä tehoa kun kaasu läpsäistään pohjaan. Toinen keino on säätää radiosta kaasun EPA-säädöllä maksimikaasua pienemmälle. Tällöin kaasua ei saa täysille vaikka liipaisin on pohjassa. Toki samalla menetetään osa huippunopeudesta mutta tästä tuskin on suurta haittaa...
Niin ja tottakai perusmekaniikka pitää olla kunnossa, eli voimansiirron pitää pyöriä kevyesti: liian tiukka pinjonin ja spurrin välys kyykyttää menohalut, liian iso pinjoni rasittaa moottoria turhaan, samoin rikkinäiset laakerit, vetoakseliin/kardaaniin hankaavat kivet, ylikokoiset ja painavat renkaat, ym, ym.