Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sponge

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
91
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 22.04.11 - klo: 07.52 »
Tollanen koppa tuli maalattua vanhan tilalle...  :smiley:

hieno koppa.

ps. Olen kuullut erttä sc kopat kannattaa leikata perästä (noin tuulettimien kohdalta?) auki jotta laskuvarjo efekti hypyissä vähenisi.( ts. ei leiju ilmassa ja tulee alas tasapainoisemmin ja kaasun käyttö on limaohjauksessa tehokkaampaa.)

92
Kiitos vastauksesta!

93
koitin kattoo paljon toi jäsenyys vääksyn ua:ssa maksaa, mutta en vaan löytänyt. Viime vuonna jo kattelin ja hataran mielikuvan mukaan parikymmpiä ja radan vuosimaksu päälle= n.35e ??
    Mielestäni toi vääksynkin rata on ihan hyvä (tai ainakin parempi kuin ei mitään) kymppi krossiin. Ainoo,  et se nelkku pomppu vähän haasteellinen.
jos kertoisitte paljon toi jäsenyys maksaa ni pääsis radalle ajeleen :wink:

94
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.04.11 - klo: 13.48 »
Eli tämä on aika yksinkertainen homma.

C-arvohan kertoo, miten paljon virtaa akku pystyy luovuttamaan. Sillä ei tehoihin ole mitään merkitystä, mutta arvon täytyy olla tarpeeksi iso. Virranantokyky saadaan kun kerrotaan kapasiteetti C-arvolla.

Isomman C-arvon akussa jännite laskee kuormituksessa vähemmän -> suurempi teho. Ei kai kukaan huvikseen esim. stanu-turistilla ajaisi 50-60C akuilla. Tehoero on selvä, vaikka auto vie vain 20-30A.

C-arvothan ei ole mitään ehdottomia maksimeja, saatikka vertailukelpoisia arvoja, vaan valmistajan näkemys akun sisäisen resistanssin suuruudesta ja siten kuormitettavuudesta ilman, että akku kuumenee liikaa tai alkaa pullistella.

Tänä päivänä alkaa olla markkinoilla 75-150C-akkujakin. Haluaisin nähdä miten käy kun 8AWG johtojen kautta 6500mAh akkua puretaan >500A virralla.

Hyvässä 2s kisa-akussa sisäinen resistanssi on luokkaa 5-10mOhm, joka tarkoittaa esimerkiksi 100A purkuvirralla, 7,5V jännitteellä ja 10mOhm sisäisellä resistanssilla noin 7,5W tehon lämmöksi muuttumista  akussa.
Jossain edullisemmassa akussa sisäinen resistanssi voi olla luokkaa 30mOhm, jolloin hukataankin jo 22,5W, joka tarkoittaa, että akku lämpenee ja ulostulojännite laskee.
Mites tommonen kiina ihme lipo (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-ajoakut-lipo-akut/yuntong-5000mah-74v-hard-case-lipo-20c-mcyt90018 ) Kiinostais vaan ku kelpaa kisoihinkin toi akku. Onko resistanssi liian korkea?(65a jatkuvaa,400a hetkellinen virta-arvo säätimessä)

95
koitin kattoo paljon toi jäsenyys vääksyn ua:ssa maksaa, mutta en vaan löytänyt. Viime vuonna jo kattelin ja hataran mielikuvan mukaan parikymmpiä ja radan vuosimaksu päälle= n.35e ??
    Mielestäni toi vääksynkin rata on ihan hyvä (tai ainakin parempi kuin ei mitään) kymppi krossiin. Ainoo,  et se nelkku pomppu vähän haasteellinen.

96
Rata jo hyvässä kondiksessa!
Mutta kumpaan seuraan lahden ua vai vääksyn ua kannattaa liittyä. Ajan 1/10 buggykrossia sähkölla ja kisaaminenkin kiinostaa. Kummassa enemmään sähkökuskeja? Vääksyllä rata mutta onko lahden ua:lla mittään tulossa krossi radan suhteen? Ihan vaan kiinnostaa et kumpi kannattavampi.

Moi.

vehmaan rata ei oikeen sovelli 1/10 sähkö krossille koska on hieman liian iso ja karkea , jos kilpaileminen kiinnostaa niin silloin kannattaa liityä lahden ua:n siellä on aktiivisia kisakuskeja , mutta niitä löytyy jokunen myös vääksyn puoleltakin , itse kuulun molempiin .
Kiitti vaustauksesta.
Onko kellään tiedossa että onko lahden ympäristöön tulossa pienemmille autoille rataa (, vaikka vesivehmaan radan yhteyteen)? Missäs noi lahden ua:n krossikuskit reenaa?

97
Rata jo hyvässä kondiksessa!
Mutta kumpaan seuraan lahden ua vai vääksyn ua kannattaa liittyä. Ajan 1/10 buggykrossia sähkölla ja kisaaminenkin kiinostaa. Kummassa enemmään sähkökuskeja? Vääksyllä rata mutta onko lahden ua:lla mittään tulossa krossi radan suhteen? Ihan vaan kiinnostaa et kumpi kannattavampi.

98
Messuilta tuli kaapattua mukaan tommonen dualsky track& field xc550tf-mj 65a nopari. Miten tuon mahdollinen ohjelmointi. Onko jollain usb piuhalla toteutettavissa? Onko tossa pakki vai jarru?

E. onko kyseessä sama härpäke?     http://www.medasec.com/do?action=group&id=23 Tuon listan 7. tuote. ( anteeks toi ilmaus ku linkkiä oli vaikee saada tohon suoraan)
   

99
Modelista tarttui mukaan:
dualsky xc550tf-mj nopari
futaban vastari
hyperion ds20umd servo (12 kg vääntöä ja 20 kg pitoa, taitaa m2-10 luokkaan riittää  :roll: )

100
Yleinen keskustelu / Vs: Model-Expo 2011 15.-17.4.2011
« : 16.04.11 - klo: 17.54 »
Nyt messut koluttu ja  plussaa annan kaikille hienon kisan tarjonneille,kiitos

101
Yleinen keskustelu / Vs: Model-Expo 2011 15.-17.4.2011
« : 14.04.11 - klo: 15.40 »
Onko missään tietoa siitä, mitä rc-kauppoja modeliin on tulossa?

102
Saattaa olla päälekkäinen kysymys. Mutta onko tuossa rajoituksia lankojen suhteen??
http://fi.eurorc.com/product/131/hobbywing-xerun-60a-esc-v21-ftt

5.5t taitaa olla lankarajoitus mutta riippuu hiukan missä autossa moottori on. Esim 2wd-krossissa toimii loistavasti 8.5t ja 10.5t tai löysemmän kanssa. Toimii myös hyvin TSP tai TSS touring autossa. Mihin autoon ja minkä moottorin kanssa olisi säädin tulossa?

Nelkkukrossiin kannattaa laittaa 120A versio.

Tuuppi krossiin (tc02). Ja nimenomaan tota 8.5t:tä ajattelin (http://fi.eurorc.com/product/482/hobbywing-sensored-85t ) ja akuksi (jos väliä) niin tommonen: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-ajoakut-lipo-akut/yuntong-5000mah-74v-hard-case-lipo-20c-mcyt90018 .

103
Saattaa olla päälekkäinen kysymys. Mutta onko tuossa rajoituksia lankojen suhteen??
http://fi.eurorc.com/product/131/hobbywing-xerun-60a-esc-v21-ftt 


104
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 08.04.11 - klo: 18.09 »
Saatoitkin jo huomata mutta varmuuden vuoksi postaan tänne:
Lipo Weight:
We found the car works best as light as possible on most tracks, but on rough tracks of if you need more
stability the lipo weight will stabilize the car and make it easier to drive, and will give it more traction on
slick tracks. Without the weight the car will carry more corner speed, but be careful your car is within
given weight rules. Be sure to add weight as low as possible in car if not using lipo weight.
Tuo on siis siitä setup oppaasta suoraan.

105
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 08.04.11 - klo: 17.42 »
Oottekos laittanu lyijyä tohon takamoottorimalliin ja jos ootte, nii mihin kohti? Ooplessa keulaan ovat laittaneet lisäpainoa, mutta sinänsä se tasapainoselta tuntuu, että oisko johonki keskivaiheille sitten..
Käsittääksen... Auton ollessa tasapainoinen voidaan pitää kiihtyvyys ja ketteryys parempanan mikäli ei lisätä ylim. painoa. Toisaalta jos autoon laittaa keski vaiheille (akun alle) painoa, saadan myös pito (siis maassa) tasaisemmaksi. Samalla painopiste laskee. Kommenttini on ihan vaan mututietoa sekä järjen käyttöä.

106
Sataa (taas) voi taas vaan haaveilla kuinka kauan menee ennen seuraavaa ajokertaa. Ja sitten en oo saanu ketään suihkimaan mun koppaa. Auto kurassa, pitäs puhistaa, liian hidas laturi. Kyllä on nyt harmeja kerääntynyt.On tää tälläinen psykiatrinen palstakin ihan hyvästä...

107
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith" tulossa
« : 05.04.11 - klo: 20.05 »
Tossa viteopätkää kys. härpäkkeestä. Kaasuvipu on vissiin teipattu tukevasti täysille jotta voi keskittyä ohjaamiseen.... :afro:
niin ja se linkki meinas jäädä: http://www.rccaraction.com/blog/2011/04/05/world-exclusive-axial-wraith-revealed/

e voi olla kova sana tulevana kesänä m4-10 luokassa. Harvinaisen kovaa kulkee meinaan krawluks.

108
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 04.04.11 - klo: 18.55 »
Asiasta viidenteen..
Haluisko joku maalata mun krossarin kopan kun oma ammattitaito on vähäisempää. Eikä maalien osto yheks kerraks kiinnosta. Tarjouksia yv:llä. (Lahden lähettyvillä)

Ja aikasempaan puutaheinä keskusteluun vielä lisään että ranskalaiset eivät suostu edes ymmärtämään jos sanoo toilet papier, vaan pitää sanoa papier de toalet (?). Kansainvälisyyttä peliin.

109
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 02.04.11 - klo: 16.11 »
Ilmanputsari on vähän kärsineen näkönen :grin:, mutta sisuskaluiltaan ja muutenkin nätti auto.

110
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 02.04.11 - klo: 09.52 »
Tuossa on 8.5 min todella hienoa crawlausta. 8 min kohdalla jopa hieno vinssaus kohta.
http://www.youtube.com/watch?v=138xmmPfZR0&feature=related

111
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.04.11 - klo: 19.48 »
 Onko 20c purkuarvo liian pieni m2-10 luokkaan? Onko 20c:llä ja 30c:llä huomattavaa eroa ajon suhteen?

112
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 30.03.11 - klo: 17.42 »
Tilaamani auto tuli loistavaa nopeutta kohti kotia eikä sisällössäkään ollut mittä valittamista. ISO plussa siitä että myyjät vielä jaksavat täälläkin auttaa auton kokoamisessa. Ei taida jäädä viimeseks kerraks ku eurorc: ltä tilaan jotain...

113
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 30.03.11 - klo: 17.38 »
Kiitos paljon kaikille auttaneille. Kyllä se aloittelijana olo on sitten hauskaan kun kaikki neuvoo yms. Loppu kesän kisoissa sitten tarvii varmaan taas jelppiä mikäli oon saanu raavittua tarpeeks rahaa kasaan noihin troniikkoihin...

E auto nipussa, ja kivaa oli

114
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 30.03.11 - klo: 17.03 »
Onko Lahden alueella jota kuta joka suostuis maalaamaan koppaa. (palkkion kanssa toki) Itsellä kun eka kertaa koppa maalattavana. Ja kun nuo maalitkin olis kerran jälkeen kauan käyttämättöminä joten näin fiksumpaa. Tarjoukset yv: llä.   

115
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 30.03.11 - klo: 16.29 »
tyhmä kysymys: Miten noi iskarit oikeen kasataan kun jos laittaa ensin pelkän kumisen hatun, sitten komposiittisen osan ja sen jälkeen koettaa kiertää alumiinisen vielä kiinni ni ei onnistu. Jos taan kasaa hattukokonaisuuden ensin ja koettaa kiertää kiinni niin tulee liikaa painetta sisään. Jos laittaa ensin komposiittisen ja alumiinisen yhteen ja sitten lisää leikatun "nännin" ni kiinni kierrettäessä vaan tursuaa öljyä sittä vuoto reiästä. Ja minne ne isot kumiset tiiviste renkaat kuuluu kun kuvan mukkan tulisi siihen jousen tiukkuuden säätöpalan sisään. Siis TÄH  :embarrassed:

116
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 29.03.11 - klo: 20.22 »
E. miten porukka on saanut saverin kasaan, vai pitääkö sen jousen kanssa käyttää vaan kovaa voimaa??

Kaikki jouset kannattaa puristaa pihdeillä kasaan, menevät reilusti kasaan ekan puristuksen jälkeen. Helpompi säätää mm diffi kun muistaa tehdä sen :)
Niin tuosta diffistä: miksi se ikäänkuin nytkttää kun sitä pyörittää? Siis joissain kohdin tiukempi kuin toisaalla. Sitten vielä: onko mukana tarkoituksella yksi ylimääräinen diffi kuula??

117
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 29.03.11 - klo: 16.42 »
Nyt kotiutui tännekkin tc02. Ihan asialliselta kokonaisuudelta vaikuttaa. Miten, että onko noista öljyistä mihinkään kun messuilta ajattelin ostaa öljyt niin kannattaako niitä mukana tulleita edes laittaa?

E. miten porukka on saanut saverin kasaan, vai pitääkö sen jousen kanssa käyttää vaan kovaa voimaa??

118
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 27.03.11 - klo: 19.56 »
Ymmärsinkö oikein jos sanon että autossa on 2.0 mm hex ruuvit 99%:sesti.

119
Perjantaina tilasin team c tc02: sen. Nyt jos tulevalla viikolla vaikka kustikin polkisi eikä ne keksis mennä lakkoon ni kiva olis.

120
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 26.03.11 - klo: 07.12 »
nyt b4.1:sessta tulee keskimoottori versiokin (C4.1)
linkki uutiseen: http://www.redrc.net/2011/03/c4-1-centro-b4-1-mid-motor-conversion/

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7