Kirjoittaja Aihe: Antakaa neuvoja Imatran radan suhteen....  (Luettu 1294 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Antakaa neuvoja Imatran radan suhteen....
« : 09.08.04 - klo: 15.00 »
Niin, olen erittäin aloitteleva RC-harrastaja, ja olen käynyt kaksi kertaa ajamassa Imatran radalla. Harmi, ettei silloin ole ollut ketään muita, jotta olisi saanut oppia ja neuvoja. Mikä on järkevin ja suht nopea tapa ajaa siellä?

1. Pääsuora on helppo, siinä ei mitään ihmeellistä, mutta eka kurvin jälkeen ne pienet hyppyrit, ne on ikäviä ainakin minun säädöilläni. Jos yrittää vetäistä vauhdilla, niin kippaa väkisinkin auton perän kautta ympäri, eli olen ajanut ne hiljaa, vai onko sittenkin liian vähän vauhtia.

2. Seuraavat isommat hyppyrit, ( hyppyripari ) menee ihan mukavasti varmaan yhdellä loikalla kaasulla asentoa säädellen, mutta jarrutus mutkaan meinaa mennä pitkäksi...

3. seuraava suora on simppeli, olen valinnut vasemman puoleisen hyppyrin, koska oikea nakkaa autoani ikäväsi, ehkä vikaa säädöissä?

4. Mutkan jälkeinen suoran tumppi, jonka päässä hyppyri, olen ajanut melko hiljaa, koska seuraavaan mutkaan on mielestäni silloin helpompi mennä.

5. Suoraa ja tilava kaarre, soralla mukava vetää sladissa, ehkä vain ei kovin nopeaa.  Hyppyri ja mutka, ei ongelmia.

6. Suoralla olevat kaksi isompaa hyppyriä, niistä ensimmäinen viskaa taas autoani ikävästi, perä lähtee kohti korkeuksia ja tahtoo tulla keula edeltä alas, mikä neuvoksi, olen vain nyt ajanut hiljempaa... Toinen hyppyri menee tasapainoisesti.

7. mutka on helppo, ja suoralla oleva kaksoishyppyri menee nätisti yhdellä loikalla.

8. loppu radasta ei vaadi kuin ajolinjojen hiomista...


Eli, autossani on ongelmia joissakin hyppyreissä, lähinnä siinä, että perä pyrkii karkaamaan liian korkealle, eikä sitä tunnu saavan kaasulla kuriin, mikä avuksi??
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Antakaa neuvoja Imatran radan suhteen....
« Vastaus #1 : 09.08.04 - klo: 15.07 »
Kun auto on ilmassa, polkase kaasu pohjaan, niin suoristuu.
Jos vaan annat lentää ilmassa, se tulee aina keula edellä alas.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Re: Antakaa neuvoja Imatran radan suhteen....
« Vastaus #2 : 09.08.04 - klo: 15.25 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Niin, olen erittäin aloitteleva RC-harrastaja, ja olen käynyt kaksi kertaa ajamassa Imatran radalla. Harmi, ettei silloin ole ollut ketään muita, jotta olisi saanut oppia ja neuvoja. Mikä on järkevin ja suht nopea tapa ajaa siellä?

1. Pääsuora on helppo, siinä ei mitään ihmeellistä, mutta eka kurvin jälkeen ne pienet hyppyrit, ne on ikäviä ainakin minun säädöilläni. Jos yrittää vetäistä vauhdilla, niin kippaa väkisinkin auton perän kautta ympäri, eli olen ajanut ne hiljaa, vai onko sittenkin liian vähän vauhtia.

2. Seuraavat isommat hyppyrit, ( hyppyripari ) menee ihan mukavasti varmaan yhdellä loikalla kaasulla asentoa säädellen, mutta jarrutus mutkaan meinaa mennä pitkäksi...

3. seuraava suora on simppeli, olen valinnut vasemman puoleisen hyppyrin, koska oikea nakkaa autoani ikäväsi, ehkä vikaa säädöissä?

4. Mutkan jälkeinen suoran tumppi, jonka päässä hyppyri, olen ajanut melko hiljaa, koska seuraavaan mutkaan on mielestäni silloin helpompi mennä.

5. Suoraa ja tilava kaarre, soralla mukava vetää sladissa, ehkä vain ei kovin nopeaa.  Hyppyri ja mutka, ei ongelmia.

6. Suoralla olevat kaksi isompaa hyppyriä, niistä ensimmäinen viskaa taas autoani ikävästi, perä lähtee kohti korkeuksia ja tahtoo tulla keula edeltä alas, mikä neuvoksi, olen vain nyt ajanut hiljempaa... Toinen hyppyri menee tasapainoisesti.

7. mutka on helppo, ja suoralla oleva kaksoishyppyri menee nätisti yhdellä loikalla.

8. loppu radasta ei vaadi kuin ajolinjojen hiomista...


Eli, autossani on ongelmia joissakin hyppyreissä, lähinnä siinä, että perä pyrkii karkaamaan liian korkealle, eikä sitä tunnu saavan kaasulla kuriin, mikä avuksi??



Tiistaisin klo 17-> radalla on muitakin kuskeja ;)

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Niinpä
« Vastaus #3 : 09.08.04 - klo: 15.36 »
Jep, tulisin silloin mielelläni, mutta kun samaan aikaan on Lappeenrannassa pojan karting-kerho, niin silloin joudun olemaan siellä. Tosin, huomenna saadaan ehkäpä pojallekin oma auto, niin voidaan ajaa siellä muulloinkin. Ehkäpä sitten pääsisin sinne ottamaan oppia teiltä. Mutta, pitäis vielä keksiä joku sinne mukaan mekatsuksi, ainakin minulla auto lipsahtaa silloin tällöin jonnekin pöpelikköön tai väärinpäin. Olisi hyvä varmaan olla joku kaverina kääntämässä autoa, niin ei tarvitsisi ravata sieltä tornista tuli hännän alla autoa jelppimään :?

No, jos ensin vain tulisi katsomaan, ja jättäisi oman kotteron kotia...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Antakaa neuvoja Imatran radan suhteen....
« Vastaus #4 : 09.08.04 - klo: 19.05 »
Rohkeasti mukaan vaan....