Kirjoittaja Aihe: Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==  (Luettu 8813 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Migo

  • Tulokas
    • Profiili
Elikkäs olen melko uusi näillä saroilla, joten vinkkiä kaipaan. Jommankumman olen nyt näillä näkymin hommaamassa. Suorituskykyä pitäisi löytyä ja mahdollisuutta piristää autoa. Mitä eroa tuolla Tamiylla ja Kyosholla on?? Tämmösen pakettihinnan antoi yksi liike:

Subaru 4WD 1:10 (vähän vajaa puoli metriä pitkäHinta 204 euroa.
Tehoakku  NiMH  7,2V / 3000 mAh   33,80
Tunnistava pikalaturi (verkkokäyttöinen)  61,80
 Eli yhteensä 299,00   (lisäksi tarvitaan vain radiolaitteen paristot (8 kpl  AA alkali).

Onko kannattava ostos?? Vai sijoitanko rahani tuohon Tamiyan vastaavaan? Neuvoja kaipaan nyt kipeästi. Kiitos.

Niin ja tuon Tamiyan mallin sais 199euroon.  Tämmönen kun thunder tiger ts-4e focuksen saisi 146euroon.
Nyt vaan vinkkejä mitä kannattaa ostaa ja mitä kenties auton lisäksi. Tuollaista valmispakettia olen ostamassa. Hinta alle 300euroa.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #1 : 27.07.05 - klo: 00.59 »
Aloitetaan siitä, että missä haluat ajaa autolla, jos maastossa, se olisi krossi, trukki tai monsteri, jos asvaltilla niin tourinki tai rally, ja ilmeisesti kaikki nuo mainitsemasi autot on rallyja...
Tuosta kyoshon laadusta ei ole hyvää sanomista kaikilla, mutta kai se toimii, kun vaihtaa tietyt osat...
Piristettyähän saa kaikkia autoja...
Tamiyasta ja Thunder Tigeristä en tiedä, mistä kaupasta oot noita kattonu?
Kaikki noi on vähä semmosii ettei oo ehkä parhaita valintoja, mutta sano ensin tarkoitus niin sitten katsotaan lisää ;)
Alle kolmensadan voi olla vaikee löytää hyvää muuta kun käytettynä ;)

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #2 : 27.07.05 - klo: 12.44 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 13.07 kirjoittanut Reijo »

Poissa Fat Boy

  • Jäsen
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #3 : 27.07.05 - klo: 12.55 »
Otanpa kantaa.

Ostin alkuviikosta ensimmäisen kunnolliset RC-auton. Käytetty Asson TC3. Ja voin suositella, notta jos ostat, osta mieluummin kunnollinen käytetty kuin huono uusi. Äläkä missään tapauksessa usko mitään, mitä mainoksissa sanotaan. Usko vain kokeneempien puheita (mua ei tartte uskoa, en ole kokenut tässä asiassa)

Kuitenkin, jos ostat käytetyn, pyydä apuja joltain harrastajalta, jotta saat hintaansa vastaavan auton. Samaan autoon voi istuttaa niin monentasoisia osia, että puolet kalliimpi voi todellisuudessa olla halvempi.

Osta kerralla hyvä, niin et pety harrastukseen.
Myydään Orionin 27-lankainen mosa ja Mtronics Tempo 11 nopari.

Poissa Migo

  • Tulokas
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #4 : 27.07.05 - klo: 14.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Aloitetaan siitä, että missä haluat ajaa autolla, jos maastossa, se olisi krossi, trukki tai monsteri, jos asvaltilla niin tourinki tai rally, ja ilmeisesti kaikki nuo mainitsemasi autot on rallyja...
Tuosta kyoshon laadusta ei ole hyvää sanomista kaikilla, mutta kai se toimii, kun vaihtaa tietyt osat...
Piristettyähän saa kaikkia autoja...
Tamiyasta ja Thunder Tigeristä en tiedä, mistä kaupasta oot noita kattonu?
Kaikki noi on vähä semmosii ettei oo ehkä parhaita valintoja, mutta sano ensin tarkoitus niin sitten katsotaan lisää ;)
Alle kolmensadan voi olla vaikee löytää hyvää muuta kun käytettynä ;)

Pääosin ajelua tapahtuisi asvaltilla, mutta joskus myös hiekalla. Tällä hetkellä haluaisin hommata tuollasen ready setin, niin sillä pääsis tuntumaan. Tulevaisuudessa jos oikein innostuu, niin sijoittaa sitten parempaan. Noi autot olen katsellut: Tietonikkari OY:sta, Rc-pisteestä ja JR Hobbysta. Mitään kilpailuja yms. en ole harrastamassa, vaan omaksi iloksi ja kaverin kanssa leikkimiseen. Siksi ei olisi kauheaa kiinnostusta sijoittaa montaa sataa ko. laitteeseen, koska saahan noihinkin varaosia yms. Tietenkin kaikki vinkit vielä tervetulleita. Malliltaan olen katsellut juuri noita ralli-autoja.

E: Mites noi Tamiyan mallit?? Vai ovatko samankaltaisia kun nuo kyoshot?

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #5 : 27.07.05 - klo: 15.01 »
No ainakin Tamiyan TB-01 malli on erittäin hyvä vaihtoehto, kardaaniveto + kuulalaakerit + pölysuoja vakiona.

Myös uudempi versio siitä, eli TB-02 on hyvä vaihtoehto, molemmat kuitenkin ovat parempia kuin Kyoshon puretenit.

TB-02:nen on tarjouksessa Tietonikkarissa.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #6 : 27.07.05 - klo: 15.04 »
Niistä minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta kuulemani perusteella laskisin ne samaan kastiin Kyoshon kanssa. Varmoja valintoja on Team Associated, Team Losi, HPI, Traxxas, Mugen, X-tray, Schumacher ja vielä voisin laittaa listalle Thundert Tigerin... Noista voit melko huoletta valita, ja kannattaa katsella käytettyjäkin, niistä löytää joskus helmiä halvalla.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #7 : 27.07.05 - klo: 15.10 »
Suosittelen erittäin mielelläni asso TC3 autoa, sen varaosat on edulliset ja sillä on hyvät mahdollisuudet pärjätä kisoissa, sitten kun olet ajellu jonkin aikaa :wink: . Noi voi olla erittäin edullisia käytettynä, noita voi löytyä aina välillä huutonetistä, täältä ja hobbylinnasta käytettynä :) . Mulla on ite toi ja ei ole menny muuta rikki, kuin etu tukivarsi ja taka-diffin ulostulo :mrgreen: .
- Tapsa

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #8 : 27.07.05 - klo: 18.35 »
Tää on taas just tätä.

1. Aloittelija kysyy mikä kolmesta autosta kannattaisi hankkia.
2. Läjä "asiantuntijoita" rupee löpisee jostain IHAN muista autoista.

Mun mielestä tässä nyt mättää jokin ja pahasti. Kertokaa mulle mikä se on?!?

Jos joku (kuten esim minä) haluaa ajella pääosin asvaltilla ja vähän hiekalla ja nimenomaan ralli autolla, niin MIKSI IHMEESSÄ SILLE PITÄÄ EHDOTTAA JOTAIN PIRUN TURISTIA, JOLLA EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN ASIAA HIEKALLE?
Mä vaan kysyn.

Noista kolmesta autosta ostaisin itse kyöstin tai tamiyan. Kumpikaan ei ole mikään huippu, mutta ovat riittäviä harrstuksen aloittamiseen. Jostain on aloitettava eikä sitä kannata tehdä kalliilla ja liian nopealla autolla.

Ehkä tamiya on parempi ostos koska siinä on kuulalaakerit. Kyöstiin maksaa laakerit noin 40e. Siis jos ostaa kyöstin omat laakerit eikä jostain etsi halvempia.

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #9 : 27.07.05 - klo: 18.45 »
Lainaus käyttäjältä: "at"
No ainakin Tamiyan TB-01 malli on erittäin hyvä vaihtoehto, kardaaniveto + kuulalaakerit + pölysuoja vakiona.

Myös uudempi versio siitä, eli TB-02 on hyvä vaihtoehto, molemmat kuitenkin ovat parempia kuin Kyoshon puretenit.

TB-02:nen on tarjouksessa Tietonikkarissa.


Samaa mieltä.

Tamiya TB-01 tai TB-02 olisi varmaankin erinomainen vaihtoehto pihakruisailuun soralle ja asfaltille.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #10 : 27.07.05 - klo: 20.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Tää on taas just tätä.

1. Aloittelija kysyy mikä kolmesta autosta kannattaisi hankkia.
2. Läjä "asiantuntijoita" rupee löpisee jostain IHAN muista autoista.

Mun mielestä tässä nyt mättää jokin ja pahasti. Kertokaa mulle mikä se on?!?

Jos joku (kuten esim minä) haluaa ajella pääosin asvaltilla ja vähän hiekalla ja nimenomaan ralli autolla, niin MIKSI IHMEESSÄ SILLE PITÄÄ EHDOTTAA JOTAIN PIRUN TURISTIA, JOLLA EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN ASIAA HIEKALLE?
Mä vaan kysyn.

Noista kolmesta autosta ostaisin itse kyöstin tai tamiyan. Kumpikaan ei ole mikään huippu, mutta ovat riittäviä harrstuksen aloittamiseen. Jostain on aloitettava eikä sitä kannata tehdä kalliilla ja liian nopealla autolla.

Ehkä tamiya on parempi ostos koska siinä on kuulalaakerit. Kyöstiin maksaa laakerit noin 40e. Siis jos ostaa kyöstin omat laakerit eikä jostain etsi halvempia.

Syynä on se että ainakin KYOSHOA kaikki vähäkään jotain tietävät
yrittävät välttää korkean hinnan, huonon hinta/laatu suhteen ja kalliiden
varaosien takia!
Suurin syy minkä takia niitä on enemmän liikkeellä on se että niitä
myydään jo melkein marketeissakin eli jokapaikka täynnä ja niitä
tyrkytetään niimenomaan alottelijoille kun ne ei tiedä mistään mitään.

SUOSITTELEN Tamiyaa mielummin koska kyoshon pure tenit on ainakin
aivan älyttömän surkeita ja mun mielestä 300 euroakin on puolet liikaa
tollasista pihasudittelumalleista joihin viriosatkin maksaa toisen 300e
että rupee "toimimaan" ja liikkumaan
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #11 : 27.07.05 - klo: 20.27 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 13.07 kirjoittanut Reijo »

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #12 : 27.07.05 - klo: 20.28 »
Sen takia en voi suositella kyöstiä, koska mulla oli kauan sitten Zaboon, mutta myin sen pettyneenä, koska siinä meni vähän väliä osia p******i, ja alko into loppuu harrastuksesta, ton merkin takia.
- Tapsa

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #13 : 27.07.05 - klo: 20.33 »
Katos jr-hobbyn sivuilta se Carson krossari,285€ tais olla ja tulee kaikki muu mukana paitsi löpö  :wink:
RB,the power of champions.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #14 : 27.07.05 - klo: 20.35 »
Monet on haukkunu tota Carsonia, mutta kyllä toi on vamaan menevä aloittelijalle, mutta en tiedä onko toi hyvä valinta, jos ei oo kokemusta edes sähköautoista :?
- Tapsa

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #15 : 27.07.05 - klo: 20.51 »
Jep jep, kyllä tuo Tamiya olisi varmaan se paras ;)
Siihen, että onko se TB1 vai TB2, en sano juuta enkä jaata...
Noille maastoille nimenomaan Rally on paras, kun soralle menee ajaan, pitää tietenkin nostaa vähän, ellei sitten aja asvaltillakin korkealla autolla... :P
Ja nyt oli hakusessa sähkis, ei polttis!
Mielumin hyvä sähkis kun huono polttis, tuo alle 300€ polttiksesta on ihan pilkkaa...!

Poissa Migo

  • Tulokas
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #16 : 27.07.05 - klo: 21.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Tää on taas just tätä.

1. Aloittelija kysyy mikä kolmesta autosta kannattaisi hankkia.
2. Läjä "asiantuntijoita" rupee löpisee jostain IHAN muista autoista.

Mun mielestä tässä nyt mättää jokin ja pahasti. Kertokaa mulle mikä se on?!?

Jos joku (kuten esim minä) haluaa ajella pääosin asvaltilla ja vähän hiekalla ja nimenomaan ralli autolla, niin MIKSI IHMEESSÄ SILLE PITÄÄ EHDOTTAA JOTAIN PIRUN TURISTIA, JOLLA EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN ASIAA HIEKALLE?
Mä vaan kysyn.

Noista kolmesta autosta ostaisin itse kyöstin tai tamiyan. Kumpikaan ei ole mikään huippu, mutta ovat riittäviä harrstuksen aloittamiseen. Jostain on aloitettava eikä sitä kannata tehdä kalliilla ja liian nopealla autolla.

Ehkä tamiya on parempi ostos koska siinä on kuulalaakerit. Kyöstiin maksaa laakerit noin 40e. Siis jos ostaa kyöstin omat laakerit eikä jostain etsi halvempia.

Veit sanat suustani :D  Siis en todellakaan ole ostamassa mitään öky kilpuria. Pääosin ajelu tapahtuu aivan omaksi iloksi ja muitten suruksi. Mitään kilpailuja yms. en todellakaan mieti.

Joskus sitten kun alan ymmärtämään näitten päälle, niin voisin kuvitella ostavani jonkun kohtuu hyvän polttiksen, mutta nyt tarvitsen aivan perus vehjettä. Ei kuitenkaan mitään Nikkoa.

Oma pääni on kallistumassa tuohon Tamiyaan, toisaalta tuolla yhdessä kaupassa oli thunder tiger ts-4e focus 146euroon, mutta tuosta en tiedä sen enempää. Onhan tuo Tamiyajaa muutaman kympin halvempi...

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #17 : 27.07.05 - klo: 21.22 »
No ei parin kympin takii tartte ostaa eri autoo :wink: .
- Tapsa

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #18 : 27.07.05 - klo: 22.48 »
No, valintasihan itse teet. Me yritettiin vain uhan porukalla estää tapahtumasta mikä ainakin minulle tapahtui aloittaessani harrastuksen. Kaveri, joka ei RC-autoista tiennyt mitään, suositteli Kyoshon autoja. Ja minähän ostin. Siinä oli hermot tiukalla ja rahapussi kevyenä, kun sillä harrasti. Vaikka minä en sillä myöskään aikonut ajaa kilpaa, niin ei sillä voinut edes rällätä. Jatkuvasti se oli hajallaan ja osat maksoi hunajaa. Sitten kun siihen laittoi rahaa kiinni kaksi kertaa sen ostohinnan, niin alkoihan se jotenkin toimimaan. Mutta, jos välttämättä haluat hankkia itsellesi harmia, niin itsehän valitset...

Sitten kun pääsi parempien autojen makuun, niin alkoi harrastuskin maistua.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #19 : 27.07.05 - klo: 23.02 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Sen takia en voi suositella kyöstiä, koska mulla oli kauan sitten Zaboon, mutta myin sen pettyneenä, koska siinä meni vähän väliä osia p******i, ja alko into loppuu harrastuksesta, ton merkin takia.

Lainaus käyttäjältä: "brutales"
ei sillä voinut edes rällätä. Jatkuvasti se oli hajallaan


Olen ehkä vähän tyhmä, mutten ymmärrä miten te onnistutte hajottamaan noita autojanne kokoajan. Mulla on PTA 3 EP eikä siitä ole mennyt kuin ohjauspala rikki ja sekin meni kun ajoin talon katolta alas. Muuten paukuttelen päin katukiveyksiä ja muita esteitä ihan surutta nasta laudassa eikä mitään ole vielä hajonnut.

Oma valintani osui kyöstiin, koska silloin ei ollut muilla valmistajilla vastaavia pelejä. Siis sellaisilla valmistajilla joihin törmäsin. Tuolloin tamiya oli lelumpi kuin kyosho (ainakin "asiantuntijoiden" mielestä).

Jos olisin nyt ostamassa autoa, niin kallistuisin kenties tamiyan puolelle, koska siinä on ne kuulalaakerit jo valmiina (eipä ollut silloin kun kyöstini ostin).

Lainaus käyttäjältä: "Reijo"
Sen sijaan en tiedä kuinka tämä sinun postauksesi rakensi keskustelua.

Olisit lukenut loppuun asti.

Eikä edelleenkään ole esitetty perusteluja miksi hepulle, joka selvällä suomenkielellä, kertoo aikovansa ajaa hiekallakin esitetään autoksi touring autoa.

Mitä järkeä on aloittaa harrastus jollain tykkipelillä jossä on miljoona säätöä? Hermothan siinä menee kun yrittää jotain säätää eikä auto kulje. Tuskin se Mika Häkkinenkään hyppäsi suoraan rattaista formuloihin.

Kilpailemisen aloittamista ajatellen joku kyösti tai tamiya on huono valinta, kuten muutkin uudet autot, koska hyvää kilpakalustoa on tarjolla käytettynäkin.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #20 : 27.07.05 - klo: 23.09 »
Aika hyvä saavutus sulle, jos et ole saanu mitään muuta rikki :lol: . En kuitenkaan suosittele kyöstiä, vaikka mitä sanot :wink: .
- Tapsa

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #21 : 28.07.05 - klo: 00.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Olen ehkä vähän tyhmä, mutten ymmärrä miten te onnistutte hajottamaan noita autojanne kokoajan. Mulla on PTA 3 EP eikä siitä ole mennyt kuin ohjauspala rikki ja sekin meni kun ajoin talon katolta alas. Muuten paukuttelen päin katukiveyksiä ja muita esteitä ihan surutta nasta laudassa eikä mitään ole vielä hajonnut.
Tuosta tuli mieleen semmonen tärkee juttu, että kyllä munkin kaverilla on PTA eikä se oo miksikään menny...
Jos auto hajoo, on sillon käyttäjässä vika..
Eli vaikka auto onkin halpa, se ei tarkota sitä, että se on täysin huoltovapaa.
En yhtään ihmettele ettei autot pysy kunnossa jos niitä ei huolla!
Mikä tahansa auto hajoaa jos ei huolla!

Sitä en kiistä etteikö Kyoshon varaosat olisi kalliita, en!
Tamiya on varmasti hyvä ratkaisu, mutta sekin hajoaa jos ei huolla ;)

Mitä noihin Kyoshon rattaisiin tulee, jos Kyoshon omat ei kestä, niin ostakaa muun merkkisiä tai alumiinisiä, alumiini ei pahemmin kulu ;)

Poissa Fat Boy

  • Jäsen
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #22 : 28.07.05 - klo: 11.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Tää on taas just tätä.

1. Aloittelija kysyy mikä kolmesta autosta kannattaisi hankkia.
2. Läjä "asiantuntijoita" rupee löpisee jostain IHAN muista autoista.

Mun mielestä tässä nyt mättää jokin ja pahasti. Kertokaa mulle mikä se on?!?

Jos joku (kuten esim minä) haluaa ajella pääosin asvaltilla ja vähän hiekalla ja nimenomaan ralli autolla, niin MIKSI IHMEESSÄ SILLE PITÄÄ EHDOTTAA JOTAIN PIRUN TURISTIA, JOLLA EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN ASIAA HIEKALLE?
Mä vaan kysyn.

Noista kolmesta autosta ostaisin itse kyöstin tai tamiyan. Kumpikaan ei ole mikään huippu, mutta ovat riittäviä harrstuksen aloittamiseen. Jostain on aloitettava eikä sitä kannata tehdä kalliilla ja liian nopealla autolla.

Ehkä tamiya on parempi ostos koska siinä on kuulalaakerit. Kyöstiin maksaa laakerit noin 40e. Siis jos ostaa kyöstin omat laakerit eikä jostain etsi halvempia.


Et varmaan huomannut, että alkuun ei ollut tietoa, missä autolla on tarkoitus ajaa?? Siksi suosittelin Assoa.

Assossa ei ole miljoonaa säätöä´ja sillä voi ajaa vaikkei säätäisikään. Joka tapauksessa se toimii paremmin kuin halvan pään kössi. Asso ei ole 27 lankaisella tykki, eikä todellakaan karkaa käsistä. No, jostain syystä se tosin kulkee paremmin kuin kössi vastaavalla koneella. Ehkä ero on säätimessä, ehkä laakeroinnissa. Ja hinnasta. Käytetty hyvä ei välttämäti ole yhtään sen kalliimpi kuin selkeästi huonompi uusi.

Se on totta, että nyt kun kaveri ilmaisi halunsa ajaa hiekalla, ei TC3 sovellu siihen käytännössä mitenkään.
Myydään Orionin 27-lankainen mosa ja Mtronics Tempo 11 nopari.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #23 : 28.07.05 - klo: 12.39 »
Ja minä taas en suositellut mitään erityistä autotyyppiä, vaan luettelin valmistajia, joihin luotan enemmän kuin esim. Kyoshoon...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #24 : 28.07.05 - klo: 12.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Tää on taas just tätä.

1. Aloittelija kysyy mikä kolmesta autosta kannattaisi hankkia.
2. Läjä "asiantuntijoita" rupee löpisee jostain IHAN muista autoista.

Mun mielestä tässä nyt mättää jokin ja pahasti. Kertokaa mulle mikä se on?!?

Jos joku (kuten esim minä) haluaa ajella pääosin asvaltilla ja vähän hiekalla ja nimenomaan ralli autolla, niin MIKSI IHMEESSÄ SILLE PITÄÄ EHDOTTAA JOTAIN PIRUN TURISTIA, JOLLA EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN ASIAA HIEKALLE?
Mä vaan kysyn.

Noista kolmesta autosta ostaisin itse kyöstin tai tamiyan. Kumpikaan ei ole mikään huippu, mutta ovat riittäviä harrstuksen aloittamiseen. Jostain on aloitettava eikä sitä kannata tehdä kalliilla ja liian nopealla autolla.

Ehkä tamiya on parempi ostos koska siinä on kuulalaakerit. Kyöstiin maksaa laakerit noin 40e. Siis jos ostaa kyöstin omat laakerit eikä jostain etsi halvempia.

"Tää on taas just tätä." = Kun ne jotka joskus ovat tehneet nuo kaikki virheet, yrittävät auttaa pois väärältä tieltä!

"1. Aloittelija kysyy mikä kolmesta autosta kannattaisi hankkia." = Vastaus sama kuin edellä!

"2. Läjä "asiantuntijoita" rupee löpisee jostain IHAN muista autoista." = Vastaus sama kuin edellisiin!

"2. Läjä "asiantuntijoita"" (kuuluu olla: Joukko asiantuntijoita.....

"Mun mielestä tässä nyt mättää jokin ja pahasti. Kertokaa mulle mikä se on?!?" = Tietämättömyys!

Ralliauto?
Mikä se on, pelkkä nimi, miten sen erottaa muista autoista?
Se, kun turistiin laitetaan 1 / 1 -ralliauton näköinen kori?

Oikeat rc-ralliautotkin tehdään "turisteista"!
Silti niilläkään ei ajeta soralla kilpaa!
Niissä on se oleellinen ero, että niihin saa niitä osia vielä huomennakin (jopa-)

Jos tuon sulle nähtäväksi kaksi autoa meiltä, ralliauton ja "turistin"! Molemmat esim. subarun korilla, et osaa sanoa kumpi on ralliauto!
Katsoa saat vain 2m.:n päästä!

Ralliauton rakennan halvalla:
- ostan esim. foorumilta käytettyn XX-turistin, ja siihen maahantuojalta 50:llä eurolla rallisarjan Ei välttämätön, ralliauton siitä saa kun maavara nostetaan sääntöjen vaatimalle tasolle.
- siihen vaikka käytetyt sähköosat foorumin myyntipalstalta (HUOM: kunnolliset)
- mieleisen, ja kestävän korin

HINTA muodostuu siitä, kuinka laadukkailla osilla auton varustan.
Myös siitä, kuinka tarjonta kullakin hetkellä on.
Huonoilla sähköosilla ei saa kuin pahan mielen, ja ison loven kukkaroon!

Voin koska tahansa muuttaa sen takaisin turistiksi.
Ajaa esim. talvella mattokerhossa!

EDIT: Jos pelkää että ei saa autoa kasattua, niin yleensä nuo käytetyt autot myydään kasattuna. Niitä pystyy jopa purkamaan, ja vaihtamaan osia niihin.
Se, että niissä on säätöjä, ei tee niistä yhtään "pelottavia", se on vain mahdollisuus joka tulee samaan hintaan!
Radioita saa hyviäkin uutena ja käytettynä, ihan mukavaan hintaan, alle satasella!

Voin, ja saan myytyä sen koska tahansa, jos kiinnostus hiipuu. (tuskin, mutta vähemmän yleisen auton ostajilla ne on hiipuneet, kuin myös rahat menneet, auto päätynyt roskiin, tai ullakolle)

Saan osia siihen varmasti.

Voin (ei pakko) osallistua tuolla samalla autolla kisoihin, koska halu tulee kuitenkin!

Se ei ole "öky"-kilpuri, mitä ihmettä sillä sitten tarkoitetaankaan!  :?:

Jos minun pitää mennä sillä ehdottomasti hiekalle, niin menen sillä mieluimmin, kuin sellaisella, johon ei ole tietoa koska, ja mistä, ja millä hinnalla niitä osia saa.
Toki vaihdan siihen halvimmat mahdolliset laakerit ensin, koska ne tuhoutuvat jokatapauksessa!

Jos suomesta lähtee esim. Kiinaan, niin sinne on monta reittiä, toiset vain kalliimpia ja rankempia kulkea!

Koko kysymys oli aivan turha, koska mieli ei VIELÄ ollut avoin vastauksille, ja neuvoille!
Ei ole tarkoitus päivystää joka kaupan nurkalla, vahtimassa mitä kukin ostaa, mutta täällä foorumissa esitettyyn kysymykseen vastaus on tuollainen.

Onnea valitsemallasi tiellä, toivotaan että rahat riittää!
(jotenkin se polttis on looginen jatkumo tuon ready setin perään)  :wink:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Migo

  • Tulokas
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #25 : 28.07.05 - klo: 15.08 »
Ohhoh, onpas tullut vastauksia :lol:  Täytyy nyt vielä kuitenkin huomioida, että olen aivan aloittelija ja kauhea into olisi saada joku rassi. Myöskään ei ole kiinnostusta sijoittaa kauheaa summaa, koska tuosta ei niin totista harrastusta tule, soittaminen yms. vie suurimman osan vapaa ajastani. Tuosta korimallista, niin etsin tuollaista ralliautoa koska mielyttää silmää eniten ja juuri seikkana, että sillä voisi myös tarpeen vaatiessa ajaa hiekallakin.  Ready setin ajattelin hommata siksi, koska jos jonkun kasattavan hommaan, niin en tiedä mitä kannattaa hommata. Rahaa sijoitan autoon max.300e, koska ei tämä minulle niin totista ole :o  Jos kerta noihin tamiyaan yms. saa varaosia niin miksi ei?? Tiedän, että täällä on monta tosiharrastajaa, mutta minä en. Itselleni kelpaisi esimerkiksi joku nikon 307 wrc, mutta verrattuna sitä tuohon tamiyaan en sitä osta. Paljon hyviä vinkkejä tullut, kiitos siitä kaikille. Haussa on kuitenkin sellainen auto jota on helppo jo alusta asti käyttää yms.

Poissa Migo

  • Tulokas
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #26 : 28.07.05 - klo: 15.11 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Tää on taas just tätä.



Ralliauton rakennan halvalla:
- ostan esim. foorumilta käytettyn XX-turistin, ja siihen maahantuojalta 50:llä eurolla rallisarjan Ei välttämätön, ralliauton siitä saa kun maavara nostetaan sääntöjen vaatimalle tasolle.
- siihen vaikka käytetyt sähköosat foorumin myyntipalstalta (HUOM: kunnolliset)
- mieleisen, kestävän korin



  :wink:

No paljonkohan tuollainen toimenpide tulisi maksamaa??

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #27 : 28.07.05 - klo: 15.15 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 13.09 kirjoittanut Reijo »

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #28 : 28.07.05 - klo: 15.19 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 13.14 kirjoittanut Reijo »

Poissa Fat Boy

  • Jäsen
    • Profiili
Kumpi parempi: Tamiya subaru imprezw ready set vai Kyoshon==
« Vastaus #29 : 28.07.05 - klo: 15.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Migo"
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Tää on taas just tätä.



Ralliauton rakennan halvalla:
- ostan esim. foorumilta käytettyn XX-turistin, ja siihen maahantuojalta 50:llä eurolla rallisarjan Ei välttämätön, ralliauton siitä saa kun maavara nostetaan sääntöjen vaatimalle tasolle.
- siihen vaikka käytetyt sähköosat foorumin myyntipalstalta (HUOM: kunnolliset)
- mieleisen, kestävän korin



  :wink:

No paljonkohan tuollainen toimenpide tulisi maksamaa??


No, 200.- alkaa saamaan esim. Asson TC3:sta käytettynä pakettina. Eli auto (asfalttivehje) kaikkineen hiluineen, ohjaimineen akkuineen ja latureineen. Eli ajovalmis peli. Korin miellyttävyys ei haittaa, koska koreja saa vaikka minkälaisia.

Ainut, mikä mietityttää, on se, jotta kuinka TC3:sta saisi kunnollisen hiekkapirssin. Ainakin ohjauksen linkut pitäisi suojata paremmin, koska sinne menee helposti kiviä. No, jos on intoa leikellä muovia ja liimailla palasia yhteen, niin homma lienee aika helppo. Myös moottorin rattaat olis hyvä suojata.

Joka tapauksessa, 300:lla pitäisi jo saada kasaan toimiva paketti, jossa on potentiaalia rungon ja alustan puolesta vaikka kilpailuihin.

Myös hyvä lisä, että osat eivät ole törkeän hintaisia ja niitä löytyy nopeasti. (esim. Veljeltä meni Assosta diffi, seuraavana päivänä uusi tilalle)
Myydään Orionin 27-lankainen mosa ja Mtronics Tempo 11 nopari.