Kirjoittaja Aihe: 1:8 sähköcrossari suosituksia  (Luettu 5675 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa n157472

  • Tulokas
    • Profiili
1:8 sähköcrossari suosituksia
« : 10.10.13 - klo: 00.12 »
Mitä 1:8 sähköcrossaria tai siis koko settiä suosittelisitte. Lipo laturi on valmiina. Ajatus olisi talvella ajella pihalla ennenkuin pääsee kesällä radoille.
Tärkeää olisi vähäinen huollon tarve ja helppo huollettavuus ja hyvä kestävyys. Hyvä varaosien saanti. Ei siis paras suorituskyky. Talviajo vaatii  kosteusominaisuuksia. Ymmärsin että Assossa on nopari kosteussuojattu enkä ole löytänyt vastaavaa muista. Hinta koko paketille kaikkineen saisi olla mahd edullinen mielellään alle 700€. Lähtökohta on uusi kalusto. Kasaaminen ei ole ongelma eli RTR ei setin tarvitse olla jos vaan hinta ei karkaa käsistä. Onko järkeä esim Kingin ohjain ja ajoakku ja joku factory team versio autosta ja vesitiivis nopari? Vaiko RTR?
1:8 sähköcrossareita olen löytänyt tähän mennessä vain seuraavat hyviltä kuullostavat:
Team associated 8.2e rtr
Kyosho inferno V? rtr
LRP S8 Rebel BXe rtr
Forza?

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #1 : 10.10.13 - klo: 06.12 »
700€ on aika vähän jos koko paketti pitää saada. Radiopaketti 100€, akku 50-100€, servo 50-100€, vedenkestävä combo 200, eli itse autoon jäis 200-300€.
Itse ostaisin käytetyn auton rullaavana, laaturadion käytettynä ja loput muihin sähkölaitteisiin.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa Ritzenhoff

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #2 : 10.10.13 - klo: 08.25 »
Tässä on aika hyvin vertaillaan ja kerrotaan kokemuksia noista. 8.2e RTR on hyvä sekä bashaukseen että kisailuun. Vorza on kestävä kuin tankki ja painava, mutta ei ehkä niinkään ratavehje, koska ei niin nopea 4S lipoilla kuin 8.2e RTR. Vorza on sitten toisaalta taas bashaukseen 6S:llä sairas menijä. Molemmat saa alle 700€:lla. Mugen on sitten "omaa luokkaansa", mutta maksaa tuplat, koska se on kitti eikä mistään osista tingattu.

My Favorite RC Cars

Team Associated RC8.2e RS RTR Review/Opinions

Mugen MBX6 Eco vs Associated RC8.2e RS RTR

HPI Vorza Flux HP Review

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #3 : 10.10.13 - klo: 09.32 »
Talviajoja varten varminta olis hommata auto kittinä ja siihen oikeasti vedenpitävä water proof combo (esim. orion tai Mamba max monster 2)

RTR setti (ja kit) löytyy myös Team C:ltä. Ja jos Kittiin päädyt, ei kannata unohtaa JQ:n The e car-mallia.

Poissa n157472

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #4 : 11.10.13 - klo: 10.06 »
Kiitokset tiedoista, pääsin melkein tyhjästä kärryille.
Asso olisi ehkä potentiaalinen. Kosteus suojaus rtr noparilla ei täydellinen mutta voishan sitä käyttää sen minkä kestää. RTR hinta on kohtullinen ja asso yleisesti hyvä peli.
Osaako joku heittää esimerkkiosat factory team versioon. Eli mikä säädin, moottori ja servon tyyppi voisivat olla tuota vesitiiviyttä ajatelelen?
Kannattaako akkua tilata Kingistä vai suositteletteko jotain muuta? Tai mikä Kingin malli pitäisi olla?

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #5 : 11.10.13 - klo: 22.22 »
Servon ei välttämättä tarvii olla vedenkestävä, itse olen talvisin ajellut tavallisillakin. Säätimeks ja moottoriks voin suositella Orion R8 WP ja Orion Vortex 7, molemmat on vesitiiviitä. Youtubessa löytyy pätkä missä tuota kyseistä comboa käytetään akvaariossa vedenalla. Ja voimaa on tuossa combossa  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #6 : 12.10.13 - klo: 18.52 »
kyllä kallistuisin jq the e car iin.meillä on ollu omavalmiste konversioina jqita ja on olleet hyviä.seuraava ostos on sitten valmis e car.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #7 : 12.10.13 - klo: 21.21 »
Servon ei välttämättä tarvii olla vedenkestävä, itse olen talvisin ajellut tavallisillakin. Säätimeks ja moottoriks voin suositella Orion R8 WP ja Orion Vortex 7, molemmat on vesitiiviitä. Youtubessa löytyy pätkä missä tuota kyseistä comboa käytetään akvaariossa vedenalla. Ja voimaa on tuossa combossa  :cool:

joo,eikä tarvi 6s,se on jo ihan liikaa piha-ajossakin,ei muuten mutta painoa tulee IHAN liikaa..moni ajattelee että "aivan sama kunhan kulkee satasta.."no ei oo,se ei oo kivaa kun autossa painoa liki neljä kiloa ja jokaisesta töyssystä pohja maassa.

No onhan jäykemmät jouset ja öljyt keksitty mutta tuntuu se muutenkin auton käsittelyssä.Tuolla vortex Seven combolla ja 16t pinionilla huippuja on sen +70 kmh ja ihan satavarmasti riittää pihallakin.Tälläkin yhdistelmällä painoa on n.3,5kg ja sekin on jo siinä rajoilla.
EXC125

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #8 : 21.10.13 - klo: 13.56 »
Servon ei välttämättä tarvii olla vedenkestävä, itse olen talvisin ajellut tavallisillakin. Säätimeks ja moottoriks voin suositella Orion R8 WP ja Orion Vortex 7, molemmat on vesitiiviitä. Youtubessa löytyy pätkä missä tuota kyseistä comboa käytetään akvaariossa vedenalla. Ja voimaa on tuossa combossa  :cool:

joo,eikä tarvi 6s,se on jo ihan liikaa piha-ajossakin,ei muuten mutta painoa tulee IHAN liikaa..moni ajattelee että "aivan sama kunhan kulkee satasta.."no ei oo,se ei oo kivaa kun autossa painoa liki neljä kiloa ja jokaisesta töyssystä pohja maassa.

No onhan jäykemmät jouset ja öljyt keksitty mutta tuntuu se muutenkin auton käsittelyssä.Tuolla vortex Seven combolla ja 16t pinionilla huippuja on sen +70 kmh ja ihan satavarmasti riittää pihallakin.Tälläkin yhdistelmällä painoa on n.3,5kg ja sekin on jo siinä rajoilla.

Kyllä ite ehdottomasti sitä mieltä että juurikin huvikseen ajelussa toi 6s on ehdotonlisä :) Toki alottelijalle tai radalle pyrkivälle se on varmasti turhuutta (Vaikka 6s:llä pystytään toki tekemään tehoiltaan 4s:ääkin vastaava laite)

6s:llä tullut nyt 4vuotta ajettua tota sigussa olevaa Hyper 8.6 sigussa myös muutama video löytyy youtubesta. 4vuodessa ajettu ehkä 2-8akullista 4s:llä pääasiassa talvella, mutt kyll siin on käynyt että auttamattoman tylsäks menee 4s:llä ajelu :) Toki monelle varmasti riittää 4s:n menohalut, mutta itse todennut että laite on erityisen hauska 6s:llä :) Radalle ja hyppyihinhän tuolla ei ole asiaa.

Painosta toki miinuksensa tulee eli hyppelyt on aika huonoja tehdä toki niitäki npystyy tekemään esim vorzaa on hypytetty melkosen korkeelle 6s:llä, mut pohjaamallahan se laskeutuu. Mut kyll se asfaltilla ja hiekalla on ihan eri peli 6s:llä ja keskidiffi lukossa, mut varmasti 4s:llä voi alotella ja jatkaa sitten 6:sään jos siltä tuntuu :)

Itseltä suositukset kans Vorzan suuntaan jos sekalaiseen räppäilyyn tulee. Hyper 8.5 on kans ollut erittäin toimiva, mutta joutuu toki omin kätösin tekemään kun polttis on alunperin. Hyper9e saa toki myös, mutta siitä ei ole itsellä kokemuksia.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #9 : 21.10.13 - klo: 19.25 »
Servon ei välttämättä tarvii olla vedenkestävä, itse olen talvisin ajellut tavallisillakin. Säätimeks ja moottoriks voin suositella Orion R8 WP ja Orion Vortex 7, molemmat on vesitiiviitä. Youtubessa löytyy pätkä missä tuota kyseistä comboa käytetään akvaariossa vedenalla. Ja voimaa on tuossa combossa  :cool:

joo,eikä tarvi 6s,se on jo ihan liikaa piha-ajossakin,ei muuten mutta painoa tulee IHAN liikaa..moni ajattelee että "aivan sama kunhan kulkee satasta.."no ei oo,se ei oo kivaa kun autossa painoa liki neljä kiloa ja jokaisesta töyssystä pohja maassa.

No onhan jäykemmät jouset ja öljyt keksitty mutta tuntuu se muutenkin auton käsittelyssä.Tuolla vortex Seven combolla ja 16t pinionilla huippuja on sen +70 kmh ja ihan satavarmasti riittää pihallakin.Tälläkin yhdistelmällä painoa on n.3,5kg ja sekin on jo siinä rajoilla.

Kyllä ite ehdottomasti sitä mieltä että juurikin huvikseen ajelussa toi 6s on ehdotonlisä :) Toki alottelijalle tai radalle pyrkivälle se on varmasti turhuutta (Vaikka 6s:llä pystytään toki tekemään tehoiltaan 4s:ääkin vastaava laite)

6s:llä tullut nyt 4vuotta ajettua tota sigussa olevaa Hyper 8.6 sigussa myös muutama video löytyy youtubesta. 4vuodessa ajettu ehkä 2-8akullista 4s:llä pääasiassa talvella, mutt kyll siin on käynyt että auttamattoman tylsäks menee 4s:llä ajelu :) Toki monelle varmasti riittää 4s:n menohalut, mutta itse todennut että laite on erityisen hauska 6s:llä :) Radalle ja hyppyihinhän tuolla ei ole asiaa.

Painosta toki miinuksensa tulee eli hyppelyt on aika huonoja tehdä toki niitäki npystyy tekemään esim vorzaa on hypytetty melkosen korkeelle 6s:llä, mut pohjaamallahan se laskeutuu. Mut kyll se asfaltilla ja hiekalla on ihan eri peli 6s:llä ja keskidiffi lukossa, mut varmasti 4s:llä voi alotella ja jatkaa sitten 6:sään jos siltä tuntuu :)

Itseltä suositukset kans Vorzan suuntaan jos sekalaiseen räppäilyyn tulee. Hyper 8.5 on kans ollut erittäin toimiva, mutta joutuu toki omin kätösin tekemään kun polttis on alunperin. Hyper9e saa toki myös, mutta siitä ei ole itsellä kokemuksia.
Juu itsekkin vaihdoin syksyllä 6s akkuihin ja meno oli paljon hauskempaa niin pihassa kuin montulla.  :wink:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #10 : 21.10.13 - klo: 20.52 »
Onhan teho-ero selvä,mutta infernoon ei tulis mieleenkään laittaa 6s,scorpioniin ehkä.. :tongue:
EXC125

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #11 : 21.10.13 - klo: 20.59 »
Millasen KV-arvon omaavilla moottoreilla te patterikasia 6S:llä ajelette? Mä oon ajellut 2650KV 4S:llä ja kyl mun mielestä riittää pihasuditteluunkin mainiosti. Huiput jossain 70-80km/h ja kiihtyy rajusti. Ratavälityksillä huiput sen verran ettei ainakaan Lavangossa ykskään polttis mene suoralla ohi.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #12 : 21.10.13 - klo: 21.04 »
1800kv ja 2200kv ollut käytössä. Jostain syystä tuntuu vaan että 1800kv pesee tuon 2200kv liekkö niin ettei nää kiinaakut enää pysty antamaan tarpeeksi virtaa. Kyllähän 4s räväkkyyttä on, mutta 6s saa sen menemään järjettömäksi :) En ole ainakaan vielä niin hullua laitetta 4s:llä tavannut, että tekis mieli viahtaa 6s pois.

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #13 : 21.10.13 - klo: 21.09 »
1800KV 6S kiertää abaut samanverran kun 2650KV 4S. Toki jos 1800 kone on truggymallia niin vääntöä piisaa enemmän.
Mua huvittais kyl Scorpionia kokeilla 2250KV XXL koneella 6S.. Vois olla hauskapeli vaikka nyt 4S akullakaan laparenkaiden kanssa ei keula meinaa maassa pysyä  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #14 : 21.10.13 - klo: 21.21 »
2250kv moottorilla tullut nyt muutamia akullisia ajeltua. 2250kv siksi kun 4s akuilla ajelin tuolla moottorilla enkä raaskisi ostaa uuttakaan...
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa n157472

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #15 : 23.10.13 - klo: 12.13 »
Asso 8.2e tuli sitten lopulta hankittua eniten vesitiiveyden takia. Eilen tuli paketti ja nostin auton suoraan pieneen syyssateeseen testiin. Vähän ehdin testailla ennenkuin pyörän mutteri hyppäsi pusikkoon. Kysymys kuuluuukin että onko antaa jotain suositusta että mitä varaosia kannattaisi olla taskussa ja mitkä menee tilaamalla. RCM:ssä näyttää pyöränmutterit olevan jälkitoimitusta, eli tulee pikku delay.

Toinen asia että nopari jarrutti ihan nätisti mutta jollain jarrutuskerralla ehkä 1:10 nopari pysäytty kokonaan vauhdin lukkojarrutuksella vaikka tarkoitus oli vaan hidastaa vauhtia? Ajattelin että jos kaasutrimmi on säädetty liian lähelle jarruasentoa niin käänsin sitä enenmmän kaasun puolelle mutta sekään ei auttanut.

Diffeistä näyttää valuvan öljyä. Onko sellaista vaaraa olemassa että ajan kuivilla diffeillä diffit rikki?

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #16 : 23.10.13 - klo: 12.23 »
Asso 8.2e tuli sitten lopulta hankittua eniten vesitiiveyden takia. Eilen tuli paketti ja nostin auton suoraan pieneen syyssateeseen testiin. Vähän ehdin testailla ennenkuin pyörän mutteri hyppäsi pusikkoon. Kysymys kuuluuukin että onko antaa jotain suositusta että mitä varaosia kannattaisi olla taskussa ja mitkä menee tilaamalla. RCM:ssä näyttää pyöränmutterit olevan jälkitoimitusta, eli tulee pikku delay.

Toinen asia että nopari jarrutti ihan nätisti mutta jollain jarrutuskerralla ehkä 1:10 nopari pysäytty kokonaan vauhdin lukkojarrutuksella vaikka tarkoitus oli vaan hidastaa vauhtia? Ajattelin että jos kaasutrimmi on säädetty liian lähelle jarruasentoa niin käänsin sitä enenmmän kaasun puolelle mutta sekään ei auttanut.

Diffeistä näyttää valuvan öljyä. Onko sellaista vaaraa olemassa että ajan kuivilla diffeillä diffit rikki?
kannattaa hankkia serratut mutterit niin pysyvät kiinni. Diffeja ei kannata kuivina ajaa, koska silloin ne ei toimi kunnolla ja kuluvat tietysti.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #17 : 23.10.13 - klo: 22.13 »
Toinen asia että nopari jarrutti ihan nätisti mutta jollain jarrutuskerralla ehkä 1:10 nopari pysäytty kokonaan vauhdin lukkojarrutuksella vaikka tarkoitus oli vaan hidastaa vauhtia? Ajattelin että jos kaasutrimmi on säädetty liian lähelle jarruasentoa niin käänsin sitä enenmmän kaasun puolelle mutta sekään ei auttanut.

Onko pakki käytössä? Jos on, niin olisiko auto välillä laittanut pakkia jarrutuksen sijaan. Jos auto on hetken rullannut niin, että kaasuliipaisin on ollut 'neutraalilla' ja yrität jarruttaa, saattaa nopari päätellä että nyt halutaakin lähteä peruuttamaan.

Tuossa taitaa olla renkaat ihan normaaleilla 17mm hexeillä? Varmaankin myös jotkut muut pyöränmutterit sopii kuin vain Asson omat. Voi tietysti olla, ettei just sopivaa väriä löydy, eikä minulla ole kyllä suoraan tietoa minkä merkkiset mutterit tuohon menisi. Kun käsittääkseni niitäkin on hieman erilaisilla kierteillä/nousulla.

Poissa n157472

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« Vastaus #18 : 23.10.13 - klo: 22.39 »
Pakki on tosiaan oletuksena käytössä. Pitää koittaa konffata pakki testiksi pois päältä, niin näkee että sekoileeko se.
Näyttää olevan 17mm hex ehkä 12mm kierre.