Oletan, että ko moottorit oat linkin kuvan mukaisia.
http://cgi.ebay.co.uk/traxxas-e-revo-esc-evx-2-and-twin-titan-550-motors_W0QQitemZ170440427531QQcmdZViewItemQQimsxq20100202?IMSfp=TL100202193001r25145Niissä siis hiilet ovat "puoli-lehti-jousella", ja niitä ei voi vaihtaa.
1.
Jos koneiden tiedetään käyneen tosi kuumina, koittaisin, onko magnetismia yhä jäljellä.
2.
Näissä voi olla kytkentähäiriö hiilenjohdotuksessa ulos koneesta (jousi-liitin-väli).
3.
Joskus kosteina liukupinnat hapettuvat sähköä kytkemättömiksi. Mulla ainakin näkyi twinforcen vastaavissa akselin kollektoripinnassa kohdat, joissa hiilet olivat kuivumisen aikana. Tämä tyyppi vikaa kipinöi välillä, jos sähköt on kiinni, ja käsin pyörittää akselia.
Ymmärtääkseni tiesuolan, yms mitä muuta puolessa vuodessa loppulumeen tiivistyy, tekosia.
-
Sain koneeni kuntoon pistämällä akselin kiinni (sokeripalarivillä) toimivaan koneeseen, ja pyörittämällä näin sähköittä akullisen. Akullinen per kone siis. Porakone käy myös.
Huhu kertoo, että pyörittämällä akkuvedessä hapettuma irtoaisi paremmminkin, kokeilematta.
CRC ei ainakaan auttanut heti.
Kunnollista peruskorjaamista on:
purkaa kone + viilata liukupinta hiilestä pois + kollektorin sorvaus + sisäänajo esim. vesilasissa. Tässä vedessä ei sitten kannata olla mitään lisäaineita.