Kannattaa sitten suosiolla vahvistaa tietyt kohdat alustasta, jotka on osoittautuneet heikoiksi DEX8/DNX8:ssa. Etutukivarret, hingipinnien pidikkeet, siipiteline, spurri... mitä niitä olikaan. Samalla kannattaa tsekata että keskidiffien ulostuloissa reikä on suora, muuten tappi syö alla olevan prikan alle aikayksikön ja diffi leipoo.
Spurrit kestää kun välys on asetettu oikein ja ylipäätään osat kiristetty huolella.
Esimerkkinä järeässä DEX8T Truggyssä on aivan sama spurri kuin krossarissakin.
Ajettu lavangossa jo useampi kymmenen akkua alkuperäisellä spurrilla.
Sekä esimerkkinä Jani R SC auto josta on spurri vaihdettu vain pari kertaa ja autolla ajettu todella paljon nyt jo puolitoista vuotta.
Etutukivarret eivät ole heikot.
Eivät sen heikommat kuin muissakaan markkinoilla olevissa pivotti keulaisissa autoissa.
Yhdessä satsissa autojen alkuvaiheissa oli pieniä ongelmia jotka on korjattu jo aikaa sitten.
On myös saatavilla suomesta modifioidut osat joilla tukivarsien kestävyys nousee sille tasolle että jos tukivarren saa rikki niin yleensä samassa rytäkässä menee sitten jo vetoakselia myöden tavaraa mutkalle.
Hingepinnien kiinnikkeet eivät ole nekään heikot.
Kestää ja kestää ja kestää. Etupuskurille vielä edellä mainittu modi joka onnistuu vaikka mattoveitsellä niin silloin edes ne muoviset insertit eivät hajoa vaikka nokka edellä rymisteltäisiinkin.
Siipiteline kestää saman minkä muidenkin valmistajien telineet.
En ole viime syksystä lähtien ajamallani autolla saanut ensimmäistäkään siipitelinettä rikki.
Autossa jo kolmas siipi menossa kun on tullut rymisteltyä pari edellistä jo niin huonoon kuntoon.
Edelleen sama alkuperäinen siipiteline.
Oli valmistaja mikä tahansa jne... Jokainen menee rikki aivan vastaavanlaisista tilanteista.
Itsestään ei yksikään auto hajoa.
Esimerkiksi joka ikinen kevät olen saanut kuulla viimeisen 10 vuoden ajan kuinka siivet ei kestä.
Tämä valitus on tullut joka ikisen merkin siivistä joilla tällä ajanjaksolla on suomessa ajettu.
No ensimmäinen syy on että keväällä on menty ajamaan innoissaan viileässä kelissä jolloin muovi on tottakai hauraampaa... Myös ensimetrit kasi autolla koskaan tai vähintäänkin talven tauon jälkeen.
Radat on huonossa kunnossa jne.
Osat hajoilee ja siivistä esim naristaan miten menny jo 5 siipeä ekan viikon aikana.
Kummallisesti siipien hajoilu loppuu tai vähenee radikaalisti ekan kuukauden tai viikon jälkeen... Kelit lämpenee ja alkaa auto pysymään jopa käsissä.
Ps: Mielestäni on myös mielenkiintoista miten henkilö joka ei tällaista autoa ole hetkeäkään omistanut ja ajaa eri merkin sponsoroimana... On kertomassa mitä kannattaa vaihtaa jne.