Kirjoittaja Aihe: GT2000 sääntökeskustelu  (Luettu 64379 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #90 : 30.09.22 - klo: 19.37 »
Taidan olla se sääntövastaava ainakin vielä...
Periaatteessa ensimmäinen kori on hyvinkin luokan ajatuksen mukainen toinen taas ehkä ei oikein....
Periaatteesa avolavaa ei ole mainittu, mutta en varsinaisesti näe mitään syytä miksei tuolla voisi ajaa. Mitään etua sillä tuskin saa.
-Autolla oltava 1:1 esikuva tai tätä riitävän tarkkaan muistuttava sarjatuotannossa ollut tai oleva henkilöauto,
 urheiluauto tai näiden kilpa-auto versio.
-Sedan, coupe, fastback, roadster ja GT malliset korit sallittu.
-Concept  ja IMSA tyylliset prototyyppi korit kielletty.
-Efran tai ROAR T2 listalla olevat tai olleet korit kielletty.
-Korin leveys valmistajan ilmoittaman nimellismitan mukaan max. 200 mm

Voisin tässä joku päivä päivittää vuosiluvut sääntöihin vai onko ilmennyt jotain muutostarpeita?

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #91 : 10.06.23 - klo: 18.13 »
Koitetaas avata keskustelua gt2000 moottorien suhteen.
Ajatuksena että pitäisikö moottori vapauttaa(vapaa 21.5t) niinkuin aikaisemmin oli? Tällä saattaisi saada kuskeja luokkaan lisää.
Tietenkin luokan sisäiset nopeuserot kasvaa,mutta niin siellä on nytkin nopeampi ja hitaampi porukka joten siihen se ei vaikuttaisi kuitenkaan. Jos vaikka saataisiin porukkaa sen verran että olisi 2finaali erää?
Awesomatix A700

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #92 : 11.06.23 - klo: 14.09 »
Yhdenkisan ajaneena päädyn kanattamaan moista muutosta.kuopiossa ajettiin 4 auton voimin ja joukon hitaampana olen sitä mieltä etten olisi tehokkaammalla/enemmän kiertävällä sijoittunut sen paremmin.

Poissa sami.salmela

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #93 : 11.06.23 - klo: 20.19 »
Mä ehdotan joko vapaa 21.5t tai sitten rajoitettu 2500Kv
FAST MOTORS RC
YOKOMO / WIRC / REDS RACING

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #94 : 15.06.23 - klo: 16.39 »
Ei nyt ihan pois suljettu ajatus ja on tätä itsekin tullut hieman pähkäiltyä. Voisi sillä ehkä/toivottavasti saada jokusen kuskin lisää viivalle vai käykö siinä toisin päin? Vaikea sanoa, toivottavasti mahdollisimman moni huomaisi tämän ja kävisi jakamassa mielipiteensä.
 
Luokkaan saisi kyllä hieman lisää vauhtia jos sallittaisiin esim. Fixed timing koneet max. 2500kV.
Toki katsastuksessa tulee haasteita, pitäisi olla moottorilista sallituista jne.
Vapaalla moottorilla sinänsä olisi helpompi. Tosin nykyään niin rajuja moottoreita saatavilla vrt. nykyiseen, että erot tulisi olemaan huimia.

Nykysessä Justock 21.5T 2.1 koneessa 2050kV.

Näkisin, että jotenkin olisi hyvä rajata jos sallittaisiin vapauksia moottorin suhteen.


Renkaat nyt kuitenkin päivitetty ensi kaudelle 2023-2024 Riden Belted 1-tyyppirenkaisiin. Sen puolesta nopeuksia kestäisi hieman nostaakin.

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #95 : 15.06.23 - klo: 21.24 »
Itel tos pyörähti mieles jos ajettais Efra listas olevil moottoreil🤔 eikös siin mahda rajaantuu kaikkeist rajuimmat ns.outlaw moottorit pois? Näin ei tarttis erikseen tehä listaa mil saa ajaa ? Mutta katsotaan jos muitakin kuskeja saataisiin osallistumaan keskusteluun asian tiimoilta.

Tuo rengas asia on iha mukava uudistus kylläkin
Awesomatix A700

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #96 : 16.06.23 - klo: 11.09 »
Totta, hyvä idea. Efran lista voisi olla hyvä. Mitäpä tuota pyörää uudelleen keksimään.

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #97 : 16.06.23 - klo: 19.51 »
Näinhän tuo on, ei suomessa tarvitse kaikkea uudelleen keksiä. Ja tuoreille kuskeille voi hieman katsoa läpi sormien vaikkei moottori listasta löytyisikään😉

Näin nyt vaan ajatuksen tasolla ja tarkoituksena kerätä ajatuksia muiltakin,tietenkin yhteyshenkilö päättää asiasta loppupeleissä
Awesomatix A700

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #98 : 13.07.23 - klo: 15.41 »
Hiljaista ollut.
Otetaan tähän moottori asiaan nyt aikalisä. Mennään vielä tuleva kausi 2023-24 vanhalla tutulla Hobbywing Xerun Justock 3650SD G2.1 21.5T moottorilla.
Otetaan asia puheeksi tulevan kauden kilpailuissa ja katsotaan mikä on yleinen mielipide.

FTT:ssä myös moottorit vaihtumassa 17.5T (Stock ja Prostock luokat yhdistetään). Moottori vielä avoinna (13.7.2023).
FTT alkaa 2024 tammikuussa ja GT2000 syksyllä 2023. FTT:n moottoria ei välttämättä ole valittu vielä syksyllä kun Kerhocup jo vauhdissa.
Keskustellaan kisoissa myös siitä halutaanko GT2000 luokkaan sama moottori kuin FTT:ssä vai pitäydytäänkö 21.5T?

     

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #99 : 21.07.23 - klo: 19.10 »
Riittääkö, että nopeudensäädin on asetettavissa blinky moodiin?

Eli mikä vain tämän listan säätimistä siis https://www.roarracing.com/approved_non_timing_escs.php
« Viimeksi muokattu: 21.07.23 - klo: 19.14 kirjoittanut SourOldGeezer »
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #100 : 21.07.23 - klo: 20.48 »
Kyllä.
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #101 : 11.09.23 - klo: 19.52 »
Lainaus
Renkaat:
-Yksityyppirengas Ride 1:10 Slick Type Tire belted, 24mm with LT Inner Set
 Tuotenumero RI-24500
-Sallittuja renkaita ovat myös edellä mainitun renkaan valmiiksi vanteelle liimatut versiot:
 RIDE preglued  RI-26073
 RIDE preglued  RI-26073BK
 RIDE preglued  RI-24082

Kuuluuko tämä malli myös sallittuihin RI-26082?
Näyttäisi olevan ainoa saatavilla oleva...
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #102 : 11.09.23 - klo: 20.40 »
Lainaus
Renkaat:
-Yksityyppirengas Ride 1:10 Slick Type Tire belted, 24mm with LT Inner Set
 Tuotenumero RI-24500
-Sallittuja renkaita ovat myös edellä mainitun renkaan valmiiksi vanteelle liimatut versiot:
 RIDE preglued  RI-26073
 RIDE preglued  RI-26073BK
 RIDE preglued  RI-24082

Kuuluuko tämä malli myös sallittuihin RI-26082?
Näyttäisi olevan ainoa saatavilla oleva...

https://fast-motors.vilkas.shop/p/ride-1-10-belted-tires-24mm-pre-glued-with-10-spoke-wheel-black-4pcs

Tuolta löytyy sääntöjen mukaisia renkaita

Minun mielipide on että tuol kuvioidun renkaan rinnalle ei hyväksytä sliksiä!
« Viimeksi muokattu: 11.09.23 - klo: 20.48 kirjoittanut Jolo »
Awesomatix A700

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #103 : 11.09.23 - klo: 23.06 »
Lainaus
Renkaat:
-Yksityyppirengas Ride 1:10 Slick Type Tire belted, 24mm with LT Inner Set
 Tuotenumero RI-24500
-Sallittuja renkaita ovat myös edellä mainitun renkaan valmiiksi vanteelle liimatut versiot:
 RIDE preglued  RI-26073
 RIDE preglued  RI-26073BK
 RIDE preglued  RI-24082

Kuuluuko tämä malli myös sallittuihin RI-26082?
Näyttäisi olevan ainoa saatavilla oleva...

https://fast-motors.vilkas.shop/p/ride-1-10-belted-tires-24mm-pre-glued-with-10-spoke-wheel-black-4pcs

Tuolta löytyy sääntöjen mukaisia renkaita

Minun mielipide on että tuol kuvioidun renkaan rinnalle ei hyväksytä sliksiä!

Kiitos. Näillä mennään siis
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #104 : 12.09.23 - klo: 10.07 »
Onko sensorittomat nopeudensäätimet ehdottoman kiellettyjä? Nehän käsittääkseni ovat pakostikin 0-ennakolla aina.

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #105 : 15.09.23 - klo: 15.00 »
Onko sensorittomat nopeudensäätimet ehdottoman kiellettyjä? Nehän käsittääkseni ovat pakostikin 0-ennakolla aina.

Saa käyttää sensoritontakin, mutta kaasutuntuma on miellyttävämpi sensorillisella.

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #106 : 15.09.23 - klo: 15.26 »
Onko sensorittomat nopeudensäätimet ehdottoman kiellettyjä? Nehän käsittääkseni ovat pakostikin 0-ennakolla aina.

Saa käyttää sensoritontakin, mutta kaasutuntuma on miellyttävämpi sensorillisella.
Hieno juttu että sensorittomatkin sallitaan! Mites tuo moottori, jos etuvetoisessa sallitaan vapaa 17.5t kone, niin saako olla joku sensoriton kone tietyllä kv-lukemalla? Yleensähän noista sensorittomista ei ole t-lukuja selvillä, mutta kv-lukema on.

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #107 : 24.09.23 - klo: 01.17 »
Korikysymys:

Onko sallittu?
Tämä ei ole bodylistassa, mutta listassa olevan BittyDesign Agata GT:n kaltaisesti lisensoimaton mutta esikuvallinen korimalli.

https://www.bittydesign.net/en/seven20-gt-190mm-body

McLaren 720
« Viimeksi muokattu: 24.09.23 - klo: 14.34 kirjoittanut SourOldGeezer »
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa tommivesalo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #108 : 08.10.23 - klo: 22.22 »
Terve,

Rengaskysymys:

Onko Ride RI-24082 painovirhe?

Google ei tunne moista. Muut listalla olevat näkyykin olevan useamman kaupan listoilla.
Pienoislaiteharrastuksen sekakäyttäjä

Paikalla JSa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #109 : 17.10.23 - klo: 21.56 »
Terve,

Rengaskysymys:

Onko Ride RI-24082 painovirhe?

Google ei tunne moista. Muut listalla olevat näkyykin olevan useamman kaupan listoilla.

Luulen että tämä versio kyseessä, eli 26082. Toki olisi kiva saada varmistus

https://tamico.de/Ride-Slick-Tires-belted-on-16-Spoke-Wheel-Preglued-4

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #110 : 18.10.23 - klo: 11.27 »
Terve,

Rengaskysymys:

Onko Ride RI-24082 painovirhe?

Google ei tunne moista. Muut listalla olevat näkyykin olevan useamman kaupan listoilla.

Luulen että tämä versio kyseessä, eli 26082. Toki olisi kiva saada varmistus

https://tamico.de/Ride-Slick-Tires-belted-on-16-Spoke-Wheel-Preglued-4

Tuo linkin rengas on sliksi eli ei ole kyseinen rengas kyseessä :wink:
Awesomatix A700

Paikalla JSa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #111 : 18.10.23 - klo: 14.20 »
Terve,

Rengaskysymys:

Onko Ride RI-24082 painovirhe?

Google ei tunne moista. Muut listalla olevat näkyykin olevan useamman kaupan listoilla.

Luulen että tämä versio kyseessä, eli 26082. Toki olisi kiva saada varmistus

https://tamico.de/Ride-Slick-Tires-belted-on-16-Spoke-Wheel-Preglued-4

Tuo linkin rengas on sliksi eli ei ole kyseinen rengas kyseessä :wink:

Hyvä et löytyy tarkkasilmäsempiä, ihan oikein tuo on väärä rengas. Muistan kyllä jossain nähneeni tuota 16 spoke vannetta sillä oikealla renkaalla ja luulen että se oli juuri tuo 24082.

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #112 : 18.10.23 - klo: 23.36 »
Onko sensorittomat nopeudensäätimet ehdottoman kiellettyjä? Nehän käsittääkseni ovat pakostikin 0-ennakolla aina.

Saa käyttää sensoritontakin, mutta kaasutuntuma on miellyttävämpi sensorillisella.
Hieno juttu että sensorittomatkin sallitaan! Mites tuo moottori, jos etuvetoisessa sallitaan vapaa 17.5t kone, niin saako olla joku sensoriton kone tietyllä kv-lukemalla? Yleensähän noista sensorittomista ei ole t-lukuja selvillä, mutta kv-lukema on.


Alkuun pahoittelut, ettei ole tullut käytyä lukemassa täällä viestejä pitkään aikaan.
Sanoisin, että pitäydyttäisi etuvedon osalta mielummin näissä 17.5T koneissa.


Jos tämä nyt kuitenkin sallittaisi niin pikaisella katselmuksella voitaisi verrokiksi ottaa Hobbywing Justock 17.5T, jossa 2450kv.
Määritellään vaikka se max. KV-luvuksi. Kannukoon tulee olla 3650 ja akseli 3,17mm.

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #113 : 18.10.23 - klo: 23.51 »
Korikysymys:

Onko sallittu?
Tämä ei ole bodylistassa, mutta listassa olevan BittyDesign Agata GT:n kaltaisesti lisensoimaton mutta esikuvallinen korimalli.

https://www.bittydesign.net/en/seven20-gt-190mm-body

McLaren 720


Sopii luokan henkeen kun kerran esikuva löytyy ja sarjatuotantoauto.

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #114 : 19.10.23 - klo: 00.06 »
Lainaus
Renkaat:
-Yksityyppirengas Ride 1:10 Slick Type Tire belted, 24mm with LT Inner Set
 Tuotenumero RI-24500
-Sallittuja renkaita ovat myös edellä mainitun renkaan valmiiksi vanteelle liimatut versiot:
 RIDE preglued  RI-26073
 RIDE preglued  RI-26073BK
 RIDE preglued  RI-24082

Kuuluuko tämä malli myös sallittuihin RI-26082?
Näyttäisi olevan ainoa saatavilla oleva...


RI-26082 Slicks rengas EI SALLITTU


RI-24082 (16 spoke) oli vielä keväällä Riden sivuilla, mutta ei näytä enää löytyvän sieltäkään.
Tuon voisi ehkä poistaa, mutta antaa nyt vielä olla jos niitä tulee jostain vielä vastaan.


Lähtökohtasesti RI-24500 kuviollinen belted rengas ja siihen mukana tuleva insert pitää olla, vanne vapaa kuhan se on puolallinen ja 24mm.   
 

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #115 : 19.10.23 - klo: 13.26 »
Onko sensorittomat nopeudensäätimet ehdottoman kiellettyjä? Nehän käsittääkseni ovat pakostikin 0-ennakolla aina.

Saa käyttää sensoritontakin, mutta kaasutuntuma on miellyttävämpi sensorillisella.
Hieno juttu että sensorittomatkin sallitaan! Mites tuo moottori, jos etuvetoisessa sallitaan vapaa 17.5t kone, niin saako olla joku sensoriton kone tietyllä kv-lukemalla? Yleensähän noista sensorittomista ei ole t-lukuja selvillä, mutta kv-lukema on.


Alkuun pahoittelut, ettei ole tullut käytyä lukemassa täällä viestejä pitkään aikaan.
Sanoisin, että pitäydyttäisi etuvedon osalta mielummin näissä 17.5T koneissa.


Jos tämä nyt kuitenkin sallittaisi niin pikaisella katselmuksella voitaisi verrokiksi ottaa Hobbywing Justock 17.5T, jossa 2450kv.
Määritellään vaikka se max. KV-luvuksi. Kannukoon tulee olla 3650 ja akseli 3,17mm.
Ok, kiitos vastauksesta. Noita sensorittomia harvemmin edes löytyy noin pienillä kv-lukemilla, joten kai se täytyy sitten joku 17.5t-kone hankkia, jos meinaa kisoja tulla kokeilemaan.

Perään vielä hypoteettinen kysymys: onko takavetoinen auto sallittu?

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #116 : 19.10.23 - klo: 21.59 »
Tuo 2500kv sensoriton kone oli lisätty tuonne sääntöviestiketjuun, mutta sensorittomista nopareista ei ole siellä mitään mainintaa. Voisiko senkin lisätä sinne, ihan selvyyden vuoksi?

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #117 : 20.10.23 - klo: 00.40 »
Onko sensorittomat nopeudensäätimet ehdottoman kiellettyjä? Nehän käsittääkseni ovat pakostikin 0-ennakolla aina.

Saa käyttää sensoritontakin, mutta kaasutuntuma on miellyttävämpi sensorillisella.
Hieno juttu että sensorittomatkin sallitaan! Mites tuo moottori, jos etuvetoisessa sallitaan vapaa 17.5t kone, niin saako olla joku sensoriton kone tietyllä kv-lukemalla? Yleensähän noista sensorittomista ei ole t-lukuja selvillä, mutta kv-lukema on.


Alkuun pahoittelut, ettei ole tullut käytyä lukemassa täällä viestejä pitkään aikaan.
Sanoisin, että pitäydyttäisi etuvedon osalta mielummin näissä 17.5T koneissa.


Jos tämä nyt kuitenkin sallittaisi niin pikaisella katselmuksella voitaisi verrokiksi ottaa Hobbywing Justock 17.5T, jossa 2450kv.
Määritellään vaikka se max. KV-luvuksi. Kannukoon tulee olla 3650 ja akseli 3,17mm.
Ok, kiitos vastauksesta. Noita sensorittomia harvemmin edes löytyy noin pienillä kv-lukemilla, joten kai se täytyy sitten joku 17.5t-kone hankkia, jos meinaa kisoja tulla kokeilemaan.

Perään vielä hypoteettinen kysymys: onko takavetoinen auto sallittu?


Ainoastaan neli- ja etuveto sallittu.
Takavetosiin turisteihin en ole törmännyt enkä näkisi mitään järkeä lähteä muuttamaan nelkkua tuupiksi.

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #118 : 20.10.23 - klo: 06.41 »
Onko sensorittomat nopeudensäätimet ehdottoman kiellettyjä? Nehän käsittääkseni ovat pakostikin 0-ennakolla aina.

Saa käyttää sensoritontakin, mutta kaasutuntuma on miellyttävämpi sensorillisella.
Hieno juttu että sensorittomatkin sallitaan! Mites tuo moottori, jos etuvetoisessa sallitaan vapaa 17.5t kone, niin saako olla joku sensoriton kone tietyllä kv-lukemalla? Yleensähän noista sensorittomista ei ole t-lukuja selvillä, mutta kv-lukema on.


Alkuun pahoittelut, ettei ole tullut käytyä lukemassa täällä viestejä pitkään aikaan.
Sanoisin, että pitäydyttäisi etuvedon osalta mielummin näissä 17.5T koneissa.


Jos tämä nyt kuitenkin sallittaisi niin pikaisella katselmuksella voitaisi verrokiksi ottaa Hobbywing Justock 17.5T, jossa 2450kv.
Määritellään vaikka se max. KV-luvuksi. Kannukoon tulee olla 3650 ja akseli 3,17mm.
Ok, kiitos vastauksesta. Noita sensorittomia harvemmin edes löytyy noin pienillä kv-lukemilla, joten kai se täytyy sitten joku 17.5t-kone hankkia, jos meinaa kisoja tulla kokeilemaan.

Perään vielä hypoteettinen kysymys: onko takavetoinen auto sallittu?


Ainoastaan neli- ja etuveto sallittu.
Takavetosiin turisteihin en ole törmännyt enkä näkisi mitään järkeä lähteä muuttamaan nelkkua tuupiksi.
Eihän siinä nyt välttämättä mitään järkeä ole, mutta eihän pikkuautoleikeissä periaatteessa mitään järkeä ole muutenkaan, hupailuahan tämä on.
Mulla on tällä hetkellä etuvetoiseksi muutettu Tamiya XV-01, ja tällä Embieracingin setillä sen saisi muutettua joko takamoottoriseksi takavedoksi tai keskimoottoriseksi takavedoksi, jos joskus alkaa etuveto kyllästyttämään.
https://embieracing.com/blog/2022/07/embieracing-carbon-chassis-rebuild-kit-for-tamiya-xv01-allinone/

Sen vuoksi kyselen, että jos joskus moisen tekisi, niin saisiko sillä kisoihin tulla kokeilemaan, mutta ei sitten. Eihän tuosta takavetoisuudesta mitään kilpailuetua saisi, jarrutkin toimisi huonommin. Tosin siinä myös ehkä ainoa ihan pätevä syy kieltää ne, ettei varovaisemmin tehtävän jarrutuksen vuoksi muut aja perään.

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #119 : 20.10.23 - klo: 20.18 »
Mini compissahan on muuten sallittu etu-ja takavedot sekaisin. Onko siellä ilmennyt mitään ongelmia sen johdosta?