Kirjoittaja Aihe: 1/10 nitro on road hakusessa  (Luettu 3200 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
1/10 nitro on road hakusessa
« : 06.10.09 - klo: 22.59 »
Joo, en sitten vieläkään ole löytänyt hyvää autoa ja ajattelin katella 1/10 on road:eja.
Katoin HPI:n rs4 evo+ mutta liian kallis.ajattelin hankkia autoon sitten tämän korin:
http://www.hobbylinna.com/toyota-levin-ae86-body-190mm-p-15562.html (vaikka onkin toyota niin on kyllä legendaarinen drift auto!).Joku muuten sanoi että rs4:n saa muutettua helposti 2wd joten kivempi driftata, miten tuo käy?

sitten paria vaatimusta:
-voi olla käytetty
-"tehokas"
-on road
-halpa
-hyvä varaosa saatavuus
-tuo kori käy siihen
-"helppo käyttää/huoltaa"
-hyvä ajaa

Jos nuo eivät ole mahdoton yhdistelmä niin esitelkää sellainen auto josta noi ominaisuudet löytyy.
Etukäteen jo KIITOS!!

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #1 : 07.10.09 - klo: 06.14 »
Tuo kori on 190mm ja ainakin tp-10 autot käyttää 200mm koreja. Tiedä sitten onko kaikki 1:10 polttikset 200mm.
Polttiksella en muutenkaan lähtisi driftailemaan koneen lämpöjen takia.
JQ

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #2 : 07.10.09 - klo: 06.45 »
http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=116809584 Tuossa olisi tuo minun laite myynnissä.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #3 : 07.10.09 - klo: 08.23 »
tuollahan noita on: http://www.hpieurope.com/gallery2.php?catId=B10T&lang=fi
Melkein ihan sama mistä ostaa kunhan postit asialliset ja hinta muutenkin asiallinen(pitää siis olla AE86).
Joo kattelin jo aikasemmin tota sun autoa mutta ei oikein innosta.Kuulemma jarru vaatii vähän säätöjä ja ei ole ollenkaan vastaria ja radiota ja maksaa 100e(min. korotus 20e joten en usko että toi 100e edes riittää.

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #4 : 07.10.09 - klo: 08.28 »
Kuulemma jarru vaatii vähän säätöjä
Tervetuloa polttisten maailmaan, jossa autoa pitää säätää hyvin usein. :cool:

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #5 : 07.10.09 - klo: 08.52 »
Joo jarru vaatii tosiaan säätöä mutta muuten auto toimii ja 2.4ghz radioitakin saa toodella halvalla nykyään.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #6 : 07.10.09 - klo: 09.08 »
Joku muuten sanoi että rs4:n saa muutettua helposti 2wd joten kivempi driftata, miten tuo käy?

Haluaisin kanssa nähdä, pitää aika hyvä rattimies olla että pystyy driftaan rc-takavedolla. Kokeiluhan on helppo toteuttaa mutta palaat varmasti nopeasti takaisin nelivetoon. Jos pääasiassa drifteriä olet hommaamassa niin kannattaa silloin sähköautoa katsoa.

Tuolta löytyy corollaa ainakin 200mm leveänä: http://www.rcmart.com/catalog/rc-200mm-hobby-trueno-body-66078-p-25866.html

Käytettyjä 1:10 ratapolttiksia (esim. Xray, Serpent, Mugen, Kyosho (ei Puretenit/Fazerit)) kannattaa katsella foorumin myyntiosiosta.

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #7 : 07.10.09 - klo: 15.00 »
Okei, pysytään sitten nelivedossa...luulin että takavedolla helpompi :embarrassed: ja ei tule kokonaan driftaamiseen.Näytti tilaaminen aika sekavalta tolta sivulta ja mikä olisi paras maksuvaihtoehto?

Minäåä kattelen noita käytettyjä  1/10 ratapolttiksia!

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #8 : 07.10.09 - klo: 15.18 »
hanki suoraan gt8 luokan auto, esin HongNor DM1  :wink:
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #9 : 07.10.09 - klo: 15.34 »
hanki suoraan gt8 luokan auto, esin HongNor DM1  :wink:
Ja noihin käy tuo toyotan koppa?(en uskoisi)

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #10 : 07.10.09 - klo: 16.40 »
no ei käy, olet oikeassa

itse palasin asfaltille vuosien krossin ajamisen jälkeen (krossin ohella), ja valitsin 1:8 GT koska oli paljon samaa tekniikkaa jne. Samalla ajattelin että 1:10 (=TP10) luokan autot ovat jotenkin pieniä verrattuina näyttäviin GT autoihin..

Jonkin ajan päästä rupesin kaipaamaan lisää nopeutta, etenkin yksin ajaessa, ja radalla tuli myös nähtyä näitä nopeita TP10 kisa-autoja, joten päätin kokeilla..

En ole hankintaa katunut sen jälkeen kun sain auton vihdoin radalle (jos olisin tiennyt kuinka hauskaa niin olisin rynnännyt heti sisäänajamaan pannua) ja lopulta GT sai lähteä, koska se ei enää kiinnostanut paljoakaan TP10 hankinnan jälkeen. Tekniikka, vauhti ja taloudellinen (+hiljainen) .12 moottori  = sairaan makeita autoja. Näin se mieli muuttui.

Yleisemmin ottaen, 1:10 autojahan saa sekä keppivedolla (=kardaani) että hihnavedolla ja kisa-autot TP10 ovat lähes pääsääntöisesti hihnavetoisia - en tiedä ajaako kukaan ko. luokkaa keppivedolla. Itse tosin en ole TP10 kisoissa vielä käynytkään (GT autolla tuli ajettua joku 6-7 kisaa).

Hihnavedossa on se (huono) puoli että lähes poikkeuksetta tarvitsevat radan, keppivedolla voi kurvailla vähän likaisemmallakin alustalla tekniikan puolesta, mutta luultavasti menee jossain parkkiksella ja foam renkailla aika suttailuksi kuitenkin, joten radalle nämä 1:10 ovat omiaan tekniikasta riippumatta, kisa-autot ainakin (HPI RS4 ei ole varsinainen kisa-auto kuten HPI R40 esim).

Drifting nitro 1:10 autoja on esim. HPIllä valmiina jossa moottoria on siirretty optimaalisen painon keskityksen saamiseksi driftausta varten, mutta se mitä olen lukenut niin moottori lämpenee nopeasti koska vauhdin tuomaa jäähdytystä on hintsusti; ehkä voisi kokeilla ulkoista jäähdytinta jolla saada 5min pidempi ajoaika.. luulen että tämä koskee kaikkia polttisdriftereitä, joten siinä mielessä sähkis on sopivampi.

Mutta jos haluaa mennnä lujaa eikä pelkkää lexanin kolinaa & siritystä, niin TP10 luokan kisa-auto on oikea valinta. Yllätyksekseni nämä ovat kohtuullisen helppoja myös ajaa, tosin kilpailukelpoisiin kierrosaikoihin pääseminenkin onkin sitten toinen juttu.

Hinnoista/kalleudesta voisin vielä lisätä, että minusta krossi nykyvehkeillä (moottorit, servot, renkaat jne) on vähintääkin yhtä kallista ostopaikasta riippumatta.

Lisää aiheesta http://rc10.fi/index.php?topic=34012.0

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #11 : 07.10.09 - klo: 18.09 »
Mikä nyt sitten olisi edullinen uutena tai käytettynä?Olisiko toi HPI rs4 3EVO hyvä auto?Ja siihen kävisi toi toyotan kori?paljon varaosia saatavilla?

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #12 : 08.10.09 - klo: 22.43 »
Mietin tässä ja huomasin että kyllä ne off roadit vieläkin kiinnostaa :mrgreen:.Ehkä ei off-road ihan driftiin mutta sitten muuten parempi varmaan epätasaisessa pihassa/maastossa.Muuntanko otsikon "1/10 nitro off road hakusessa"(tai jättää ton 1/10 pois?)?
No jos etitään offia HPI:ltä niin mikä olisi hyvä rtr max 350e?Ja käykös noihin sitten se toyotan kori(eihän se niin pakko?

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #13 : 08.10.09 - klo: 23.56 »
tai sitten voisit jatkaa täällä kun on noin paljon vaiheilua vielä auton suhteen http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0 :roll:

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #14 : 09.10.09 - klo: 08.08 »
Joo jatkan tuolla, mutta täällähän voi halukkaat jatkaa puhumista 1/10 on road autoista.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: 1/10 nitro on road hakusessa
« Vastaus #15 : 09.10.09 - klo: 08.09 »
Joo jatkan tuolla, mutta täällähän voi halukkaat jatkaa puhumista 1/10 on road autoista.

Juu, niistä kun ei keskustelua ennestään oikein olekaan...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu