RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Erkhart - 04.03.03 - klo: 21.56

Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: Erkhart - 04.03.03 - klo: 21.56
Kuinka monen ajotunnin jälkeen kannatta kuuladiffit putsata ja rasvata uudelleen?????
Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: nici - 05.03.03 - klo: 00.08
Eiköhän se riipu ihan ajoympäristöstä, säädöistä(liian löysällä voi sulaa, sillon ei kyllä enää tartte huoltoa :mrgreen: ) sekä siitä mitkä diffit on kyseessä. Jotkut vaatii useammin huoltoa kuin toiset.. Mikä auto on kyseessä?
Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: Mika R - 05.03.03 - klo: 09.57
Erhart, noi Kyoshon diffit vaatii huoltoa sitten kun alkaa tuntua liian löysältä (pyörät pyörii liian kevyesti) ja alkaa kuulua rahinaa. Pistät vaan aluks tosi tiukalle ja rasvaa kehiin, niin kyllä ne tollaset 5 ajokertaa pitäs kestää. Voihan niitä laitella useaminkin, mutta on liaan työlästä.
Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: blenheim - 05.03.03 - klo: 14.20
Kuuladiffit?!?! Miten ne eroaa tavallisista diffeistä
Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: Mika R - 05.03.03 - klo: 19.06
Niissä on "tavallisten" rattaiden sijaan kuulat sisällä ja säätö tapahtuu säädettävän ruuvin avulla joka painaa kahta levyä kuulia vasten molemmin puolin. Siinä on siis tavallaan sisäänrakennettu (liuku)kytkin diffin lisäksi. kts  http://www.rctek.com/general/differential_ball_description.html
Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: Erkhart - 05.03.03 - klo: 21.24
Mikä lsketaan kunnon ajokerraksi? Kuinka monta tankillista?
Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: blenheim - 06.03.03 - klo: 07.58
Aah, se on siis tuommoinen. Missä autoissa noita kuuladiffejä käytetään? Onko tavalliset ratasdiffit parempia tai kestävämpiä kuin kuuladiffit?
Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: Mika R - 06.03.03 - klo: 09.46
Kuuladiffit on perus ratas diffejä paremmat ja helpomin säädettävät, ei tarvii öljyjen kanssa leikkimistä, mutta vaativat enemmän huoltoa. Yeiset touring/rally autoissa asfaltilla, mutta ei off-roadissa
Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: blenheim - 06.03.03 - klo: 11.07
Mutta entäpä kestävyys. Miten ne kestävät kovia mälläyksiä ja entä voitelu, öljyä ei tarvitsekaan?!?!?!
Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: nici - 06.03.03 - klo: 13.43
Miten ihmeessä diffin voi saada rikki "mälläämällä" auton!?!  :?: Ratasdiffissa voi mennä rattaat jos on esim liian tehokas kone tai tulee nopea isku kuten hypystä laskeuduttaessa eikä tajua päästää kaasua ilmassa.. mutta kuuladiffi liukuu varmaan siinä vaiheessa. Kuuladiffiin pistetään siihen tarkoitettua rasvaa, EI mitään vasellinia tai silikonia koska sillon se vain luisuu, kuumenee ja lopulta sulaa jos huonosti käy.
Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: Mika R - 06.03.03 - klo: 14.29
Juuri näin, koska kuuladiffissä on sisäänrakennettu LIUKUKYTKIN kuten aiemmassa viestissä kirjottelinkin jo.

Blenheim, jos englanti sujuu tutustu tohon RCTekin selvitykseen, se on erittäin hyvä minusta (ja sitä englantiahan oppii juri parhaiten tutustumalla mielenkiintoisiin aiheisiin englanniksi)
Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: blenheim - 06.03.03 - klo: 18.36
Täytyypä sitten käydä lukasemassa tuo ko. artikkeli kuuladiffeistä...

Ja Nici: Kyllä sen saa rikki jos oikein kovaa mällää. Itsekin olen saanut sen hajalle törmätessäni täysillä isohkoon kiveen, siinä meni koko takapää täysin nuuskaksi laakereita myöten. Että silleen  :lol:
Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: feenovi - 09.03.03 - klo: 12.58
Mikä ois hyvää diffirasvaa?
Otsikko: Kuuladiffien huolto
Kirjoitti: Otsomaani - 09.03.03 - klo: 13.09
Xrayn diffirasva on parasta.
Sitä saa Dantomilta.