31
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 27.02.09 - klo: 01.17 »
Väittäisin ettei toimi -20 asteessa.
Itsellä kokemusta viime joululta kun olin jättänyt sähkökopun täydellä A123 akulla (4S1P) autoon yöksi ja ulkona oli n.-10.
Kopteri ei jaksanut pysyä ilmassa kuin hetken kunnes säätimen cutoffi rupesi hakkaamaan.
Normaalisti tuo akku jaksaa reilut 6 minuuttia rankkaa vääntöä.
Jos akku tuodaan lämpimästä, niin purkaantuu ja lataantuu pikkupakkasessa ihan normaalisti mutta pidempää seisotusta pakkasessa ei tunnu jaksavan.
Kylmän akun saa taas täyteen rähinään purkamalla siitä "väkisin" ja lataamalla uudestaan täyteen. Ilmeisesti kennot lämpiäviät tarpeeksi pienestä käytöstä.
Itsellä kokemusta viime joululta kun olin jättänyt sähkökopun täydellä A123 akulla (4S1P) autoon yöksi ja ulkona oli n.-10.
Kopteri ei jaksanut pysyä ilmassa kuin hetken kunnes säätimen cutoffi rupesi hakkaamaan.
Normaalisti tuo akku jaksaa reilut 6 minuuttia rankkaa vääntöä.
Jos akku tuodaan lämpimästä, niin purkaantuu ja lataantuu pikkupakkasessa ihan normaalisti mutta pidempää seisotusta pakkasessa ei tunnu jaksavan.
Kylmän akun saa taas täyteen rähinään purkamalla siitä "väkisin" ja lataamalla uudestaan täyteen. Ilmeisesti kennot lämpiäviät tarpeeksi pienestä käytöstä.