RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: #Pikku-Ville# - 29.01.10 - klo: 20.08
-
Juu tota mikä olisi hyvä keino ottaa kumi pois vanteelta sillein että sais kumin ehjänä pois??
-
Keität 30min kattilassa, tai 125 asteisessa uunissa 10min. Sen jälkeen rukkaset kädessä renkaat irti vanteelta, tuo perustuu siis siihen, että lämpä kovettaa liiman ja kun kumi revitään pois niin se mukavasti kristallisoituu ja ropisee pois. -Sami
-
kiehuvaan veteen laitat sen kute tuola http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php?topic=548.0 (http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php?topic=548.0)
-
Ite oon kuumailmapuhaltimella lämmittäny sitä vanteen reunaa missäkohti liimaus on, sitte hanskat kädessä repiny renkaat irti. 10 minuutissa pari renkaita pois vanteilta tuolla tyylillä.
-
Suosittelen tota uunia. Tarpeeksi kuumaksi vaan lämmittää ne ja vääntää vaikka patakintaalla (ja saa hameväen vihat ylleen) kumit irti. Säilyy jopa vanteet ehjänä...
-
Suosittelen tota uunia. Tarpeeksi kuumaksi vaan lämmittää ne ja vääntää vaikka patakintaalla (ja saa hameväen vihat ylleen) kumit irti. Säilyy jopa vanteet ehjänä...
Ja HUOM sellainen asia viellä että kuin avaat sen uunin niin ota hiukan eroa siihen uuniin koska se höyry joka sieltä tulee pistää silmiin oikein kunnolla ja laita tuuletus päälle, on meinaan pahan hajuista.
Jerzi
-
Täältä vielä toinenkin huomio uunissa irroittamiseen:
Ainakin Honkkarin trukkivanteet on heti uunista poisottaessa todella pehmeät, eli niiden kanssa saa olla varovainen ettei niitä vääntele renkaita irrotellessa aivan kieroksi.
Ne nimittäin jäähtyessään jää sellaisiksi.
Minä olen irrotellut renkaita jo pitempään asetonilla.
Renkaat isoon ja paksuun minigrip-pussiin, loraus asetonia ja parin päivän odottelu.
Välillä kannattaa tietysti käydä ravistelemassa pussia.
Tuolla tavalla irtoaa myös ne liimajäämät mitkä tuossa uunikonstissa on todellinen ongelma silloin kun kumeja tai vanteita käytetään uudestaan.
Jos vanteet tai kumit sulaa asetooniin, ne on surkeaa tavaraa muutenkin, ja sama laittaa roskiin...
Leikkiautojen (Traxxas, HPI, yms) kromivanteista saattaa pinta irrota asetonilla.
-
Kelpaakos tuohon ihan mattoveitsi, jos tuosta kumin juuresta vähän viiltäis sitä.
-
Leikkiautojen (Traxxas, HPI, yms) kromivanteista saattaa pinta irrota asetonilla.
Mutta uunissapa ei irtoo, ite irrotin hajonneesta vanteesta lähes uuden kumin ja ehjästä vanteesta loppuum ajatun kumin uunisssa. 150c ja n.15min
nahkahanskat on aika rokkrokk tossa irrotuksessa.
-
Ei missään nimessä kannata keittää.
Moni pikaliima ei irtoa keittolämpötilassa ja kun otat kuuman renkaan kattilasta niin se on kiehuvan kuumaa vettä täynnä.
Eli hyvin vaarallista jopa.
Uuni 150 asteeseen ja renkaat vartiksi paistumaan.
Hanskat kädessä otat täysin irronneen kumin pois vanteelta.
Liima sulaa ja haihtuu noissa lämpötiloissa, mutta vanne ja kumi ei vaurioidu.
-
Höyrystyykö liima kuinka paljon uunissa?
-
Itsekin joskus keittelin ja ihan viho viimeistä hommaa, kun kuumaa vettä täynnä sisältä.
Pitää itsekin ekaa kertaa uunissa paistella, mutta vain kun vaimoke ei ole kotona :lol:
-
Ei missään nimessä kannata keittää.
Moni pikaliima ei irtoa keittolämpötilassa ja kun otat kuuman renkaan kattilasta niin se on kiehuvan kuumaa vettä täynnä.
Eli hyvin vaarallista jopa.
Uuni 150 asteeseen ja renkaat vartiksi paistumaan.
Hanskat kädessä otat täysin irronneen kumin pois vanteelta.
Liima sulaa ja haihtuu noissa lämpötiloissa, mutta vanne ja kumi ei vaurioidu.
No ei se nyt niin vaarallista ole jos käyttää järkeä. ja onko se sitten kiva kun sieltä uunista tulee myrkkykaasut silmille? lisäksi siellä pitäisi vielä laittaa ruokaa sen jälkeen. Minä ainakin suosin keittämistä. hyvin on toiminut ja liimat irronnut. Mutta makuasioitahan nuo :laugh:
-
Suosittelen yhäkin kuumailmapuhallinta. Nopea ja turvallisempi tapa kuin uuni tai keittäminen. Eikä tarvi keittiössä säätää ruuanlaittovälineiden kanssa.
-
mutta jos ei ole tarkkana se sulattaa vanteen
-
Minulla kävi juuri näin vanne rupesi ikäänkuin kuplimaan ja kellastumaan.