Kirjoittaja Aihe: Ultiman "käyntihäiriö"  (Luettu 842 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Propulsion

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ultiman "käyntihäiriö"
« : 16.04.04 - klo: 20.38 »
Mulla on tollanen Ultima ST GP. Auto on mulle vielä uus, viime syksynä ostin ja en oo sillä kauheesti vielä ajellu. Koko ajan se on tuntunu jotenkin nuhaselta... Lähtee paikaltaan kuin lehmä makuulta eikä huiputkaan oikeen vakuuta. Polttoaineen ostin jo uutta kun vanha oli jotain 2v wanhaa. Vaihdoin samalla 10% --> 16%. Säätelin auton ja tein pakoputken ja lohkon väliin tiivisteen yms. Suorituskyky paranikin hieman, eli ilmeisesti se vanha polttoaine ei ollu enää parhaassa vedossaan.

Tänään kun olin ajelemassa, niin pakoputki alkoi taas piru irrota, mun ruuvilukite ei pitäny jostain syystä. Juuri ennenkuin putki oli niin löysällä että tankista hukku vastapaine alko ultima kulkea kunnolla. Paikaltaan lähettiin sutien ja huiputkin alkoi vakuuttaa. Välillä kuitenkin palattiin taas vanhaan surkeeseen kulkuun. Vain hieman tämän jälkeen putki olikin sitten jo niin löysällä että polttoaineen saanti loppui.

Pääneula on ~1.5 kierrosta auki ja hehkuna on ilmeisesti auton mukana tullut, itse en sitä ainakaan ole vaihtanut.

Nyt kysynkin että miksiköhän kulku on ollut tähän asti niin surkeeta... Onkohan tuo pakoputki tukossa vai onko mulla vaan säädöt liian rikkaalla, vai oiskohan kaasarissa jotain tukosta.

Antakaahan nyt kokeneemmat ohjeita ja vinkkejä että miten tuota ongelmaa lähden tutkimaan ja mistä vikaa etsimään! Ja mitenkähän nuo pakoputken ruuvit sais pysymään kireellä? Onko mun lukite liian löysää kamaa, vai jäikö vaan liian likaseksi kierteet? Kuinka hentosella lukitteella niitten kuuluis pysyä?
Traxxas Slash 4x4

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Ultiman "käyntihäiriö"
« Vastaus #1 : 16.04.04 - klo: 20.41 »
Mun kaverin ultiman pakari irtoilee koko ajan mut laitettiin ihan täys lukite niin johan toppas. Vai ei käy kunnolla laita 2kiekkaa neulaa ja kiri siitä ku on hyvä. voit kysyy YV:nä niin selitän paremmin.
-EhtoollisWeli

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Ultiman "käyntihäiriö"
« Vastaus #2 : 17.04.04 - klo: 18.25 »
Paineletku ilmeisesti antaa liikaa painetta tankkiin, itselläni on toisella moottorilla käynyt vastaava. Ota paineletku pois, tai lyhennä siitä tankkiin ja painenippaan lyhyehköt pätkät, jotteivät sotke autoa.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ultiman "käyntihäiriö"
« Vastaus #3 : 17.04.04 - klo: 18.36 »
sama oli aikanaan tr-15:sta se vaan yhtäkkii lopetti kulkemasta kunnolla. ei kiihtynyt kunnolla ei eikä huiputkaan ollu huimat. piti vaan kiertää ruuvia kiinni. se oli muistaakseni alle 1 kierroksen auki. Sekin sillo kulki pirteästi kun otti paineletkun irti!
Ilmeisesti joku gs-15:sta ominaisuus, että säädöt muuttuu.
HPI Nitro MT2