Onkohan nyt todellakaan noin, että Traxxas olisi ollut uranuurtaja noissa erikoisissa yksittäissä ratkaisuissa. Lisäksi melkeinpä väittäisin, että jokainen kunnon uudistus on tullut "kilpa-autoista" näihin "piha-autoihin" eikä toistepäin. En nyt lähde kuitenkaan väittämään, etteikö esim. T-Maxx olisi ollut aikoinaan mullistuksellinen auto. Tämä mullistuksellisuus ei kuitenkaan tarkoita ihan sitä, että Traxxas olisi tehnyt autossaan jotain erityisen uranuurtavaan teknistä keksintöä. T-Maxx vain sattui tuleemaan markkinoille juuri oikeaan aikaan ja sopivassa kokoonpanossa. En nyt lähde kumoamaan jokaisen Revon uuden piirteen uutuutta, mutta katsotaan nyt sitten jotain.
- Makaavat jouset: Käytettiin esim. jo 80-luvulla rata-autoissa huonolla menestyksellä
- Suojatut Pivot-Ball:it näyttää varmaan ihan kivalta ja tällaisessa hupiautossa hävitty suorituskykykään ei ole oleellista. Kilpa-autoissa pallojen sovitus kuppeihinsa pitäisi olla niin hyvä, ettei sinne väliin mene likaa. Tämä on kuitenkin mielestäni yksi Revon hyvistä uudistuksista. Suojauksia toki on ollut olemassa aikaisemminkin. Yleensä nämä on kuitenkin tehty kotona ilmapalloilla.
- Kaksi ohjausservoa: Lisää hajoavia osia. Järkevämpää olisi ollut käyttää yhtä suorituskykyisempää servoa nopeuden saavuttamiseksi. Kahta ohjausservoa on aikaisemminkin esiintynyt autoissa, joten tämäkään ei ole siis vallankumouksellinen ominaisuus.
- Profiilirunko: Ihan kiva uudistus, mutta näitäkin on nähty jo aikaisemmin.
- Pakin toteutus elektroniikalla on ajatuksena ihan kiva, mutta tämä tarkoittaa sitä, että Revossa on käytettävä heidän omaa systeemiänsä ja kuinka luotettava tämä sitten oikein on. Kysynpä vain. Tämä kuitenkin on ehkä se "vallankumouksellisin" ominaisuus.
- Hinta: Vedän ehkä sanani edellisestä kohdasta takaisin ja sanon, että tämä on se vallankumouksellisin ominaisuus. Auton kohderyhmä on kuitenkin ehkä tuollainen teini-ikäinen poika, jonka isä joutuu kyllä koville tässä hankinnassa.
Jotenkin vain tuntuu, että autossa uudistuksia ollaan tehty vain markkinamiesten iloksi, että saadaan tarpeeksi hienoja uudistuksia potentiaalisten ostajien kuolattavaksi. Kuinkahan monta prosenttia näistä kuolaajista on ihan oikeasti miettinyt uudistusten tarpeellisuutta. Luultavasti prosentti on melkisen pieni.