Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Piedro

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7
31
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 10.07.12 - klo: 00.01 »
Mulla oli LX-1E autoja parikin, äkkiä muisteltuna ei mitään valittamista.
Tuskin ovat mitään varsinaisia kisa autoja mutta jos vertaa vaikka VE:hen
niin sanosin että ihan sama ajaako LX:llä vai VE:llä.
Ite tilasin vara-osat nitrohausesta ja amainista.

32
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 29.06.12 - klo: 20.08 »
Koskas lähdetään Piedro testaa sun uutta autoo?
Se on kysyttävä nimimerkki Kapilta :tongue: auto on kovaa vauhtia matkalla sinnepäin.
Eikös semmonen sanonta oo olemassa että annetaan hyvän kiertää :wink:
Katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

33
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 27.06.12 - klo: 14.36 »
Ja kyllähän se 20kg plus normi 5.1V tjsp riittää useimmille, etenkin jos autolla ei aja  :tongue:
Ei kait noin kalliilla ja hienolla autolla raaski edes ajaa, tulee pian naarmuja :laugh:
No ei vaan mutta puuttuu aika paljon vielä tavaraa ennenkun MP9 inahtaa mihinkään.
MM. Akut, laturi, ohjain ja se Combo tietenkin ois kanssa hyvä olla että saa voiman renkaille :wink:
Hiljaa hyvä tulee ja myynti palstoja seuraten, onhan se mukava rassailla noita autoja vaikkei
kaikilla ole tullut ehkä ajeltuakaan.

34
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 26.06.12 - klo: 23.36 »
Niin minkä BEC:n hommasit?
Mua alko laiskottamaan ja jätin toistaiseksi tuon HV homman kanssa hold tilaan
ja ruuvasin autoon tavallisen Savox 20kg servon kiinni. Keski diffi on kanssa pitäny
nyt nätisti öljyt sisällä, voihan se olla että oli liian täynnä ja kun käytin sen auki
niin sieltä tuli samalla sen verran öljyä ulos että ei ole enään ole ns.yli täyttöä.

35
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 18.06.12 - klo: 20.58 »
miten tehdään sensori moottorin pyörimissuunnan vaihto
Kääntämällä diffit :laugh:
Ei vaan, mulla oli aikoinaan joku Speed Passionin combo missä ei
ollut mahdollisuutta kääntää pyöeimissuuntaa nopparin asetuksissa
joten en keksinyt muutakun kääntää Hyper 9E:n etu ja taka diffi toisin päin
niin alkoi auto kulkemaan eteenpäin kaasulla.

36
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 18.06.12 - klo: 18.17 »
Niin tiukkaan ku suurempia ponnistelematta menee.. Ei ole vuotanu..
Käytin eilen diffin illalla auki ja katoin ettei ole purseita välissä
samalla vaihdoin titaani ruuvit teräksisiin ja mahdollisimman tasasesti
kansi kiinni. Nyt vaikuttaa hyvälle, ei ole ainakaan yön aikana ilmestyny
öljy tippoja mihinkään kun diffi on pöydällä pystyssä ratas alaspäin.

37
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 17.06.12 - klo: 10.26 »
Miten kireelle työ vedätte ne pultit millä diffi kasataan?
Mulla on etu ja taka diffi pitäny hyvin mutta keskidiffi
näyttää olevan vähän märkä kun eilen pyörittelin autoa käsissäni
mutta ei oikein uskalla enempääkään ruuveja kiristää
kun ne on niitä titaanisia ettei korkkaa kanta, taidan vaihtaa
teräs ruuvit tohon keskidiffiinkin, etu ja taka diffissä jo onkin.

38
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 16.06.12 - klo: 21.23 »
Siis, onko becci pakollinen, jos ajelee yli 2S lipoilla?
Ei välttämättä, saahan nopparilta 6v jos haluaa, nopeudensäätimien bec:ien
kanssa kuulostaa vaan välillä olevan ongelmia virran riittävyyden kanssa
varsinkin jos on virtasyöppö servo, siksi monet käyttää ulkosta bec:iä tai
suoraan 2S lipoa tai sitten ryöstämällä virran 4S akun balancer johdosta.
Kahdessa jälkimmäisessä tavassa riittää ainakin amppeerit vaikka vähän
isommallekkin virran kulutukselle :wink:
Jos ajaa 2x2S akuilla niin sillonhan virran voi ryöstää suoraan toisesta akusta.

39
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 16.06.12 - klo: 19.17 »
Mites toi becci homma, äijät tuntuu valloissa käyttävän
koska esc eityönnä kai ihan riittävästi servolle näissä
autoissa..??? Polttiksissa toimii vaan niin paljon paremmin..
Ite oon miettiny että jos laittais semmosen servon ja vastarin mikä kestää lipot
ja ottais 4S akun balanseri johdosta virrat vastariin ja servolle niin ei tarviis
becciä ollenkaan väliin. Virta johto ois helppo tehdä balanseri-jatkojohdosta
mitä saa vaikka hobbykingistä 10kpl pusseissa muutamalla dollarilla niin
ois vastaliitin valmiina johdossa ja toiseen päähän kolvaa vastariin käyvän liittimen.
Akun kun vaihtaa niin nyppää vaan samalla balanseri johdon liittimestä irti.

40
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 10.06.12 - klo: 10.55 »
Eilen sain taas auto projektia nitkahtamaan aika mittavasti eteen päin :smiley:
sähkö konversio osat on nyt istutettu TKI III paikalleen ja auto on iskareita vaille
kasassa. Akkukoteloa joutui sen verran modaamaan että piti pikkusen otaa etupäästä
muovia pois ettei osu servosaveriin ja yksi nasta piti katkasta akkukotelon pohjasta
että istu tasasesti pohjalevyä vasten. Alkuviikosta iskarit kasaan ja koppa päälle
niin sitten ois enään sähkö osia vaille valmis M8e kilpuri.

EDIT:
Homma etenee, nyt on auto jo renkaiden päällä rullaavana eli 100% kasassa.
Edessä 500 ja takana 450 öljy + siniset jouset, tuntuu aika jämäkältä, ehkä jopa liian...
sit selviää kun saa kesälomarahoista ostettua sähköt siihen että saa rungon ajo painoon.
Tosi tyytyvääinen olen autoon ainakin tähän mennessä :grin:

41
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 02.06.12 - klo: 16.28 »
Nyt ois taas vähän aikaa näperrelty auto kasaan :smiley:
On tuo aika mukava auto kasata, osat käy just eikä melkein paikalleen.
Peräpää on jo 100% kasassa ja keulaan pitäis kasata etu ripustukset
niin sais senkin pohjalevyyn kiinni. Katotaan jos illemmalla vielä kerkiää
vähäksi aikaa tusaamaan niin saa rungon sähkö osia vaille kasaan.

EDIT:
Niin joo autoon tulee sen verran muutoksia vakioon verrattuna että
pistin titaani ruuvit ja vantit, sit iskareihin tulee eteen 500 ja taakse 400 öljy,
ja siniset jouset joka nurkkaan. De-racing:n palat pohjaan suojaamaan
vähän pohjalevyä, niin ja etu ylätukivarsien takapala tulee alumiininen myös.
Muuten mennään manuaalin setupeilla.
Kopaksi laitan Jconepts Finisher:n, siihen pitäis mahtua sähköt alle.

42
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 31.05.12 - klo: 23.02 »
Tulipas värikäs servo keskustelu :laugh:

Tossa ois nyt abaut se 20kg ja nopeus kohdallaan 0.065s:
http://www.savoxusa.com/Savox_SB2271SG_Digital_Servo_p/savsb2271sg.htm
(En nyt tarkota että servon pitäis olla just se 20kg uskon että se 12kg riittä yhtä hyvin.)
Hain lähinnä sitä että jos viitsisi alkaa leikkimään 2s virroilla vastari ja servo puolella
niin saisi voimaa ja nopeutta samassa paketissa.

mutta pysyttelen nyt kuitenkin perus 6-voltin vehkeissä.
Luulisin että kun servon nopeus pysyy alle 0.1s niin on
suht. ok, siksi tuo Orion 16kg ja 0.09s vois olla aika hyvä kompromissi
ei ois ihan niin kovilla kun 12kg mutta nopeus on aika kohtuullinen kuitenkin.

43
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 31.05.12 - klo: 15.14 »
Hyvä että saatiin vähän faktaa 2300kv vastaan 1950kv kone.
Kutakuinkin noin arvelin asian olevankin mitä GT Warrior kirjotti
testistään. Tänään postin setä toi tullessaan vielä titaani vantit :smiley:
Nyt alkais olemaan homma mallillaan kuhan kerkiäsi pistää auton kasaan.
Servoksi kannattaa pistää ilmeisesti joku hyvä 20kg vääntävä?

44
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 30.05.12 - klo: 15.00 »
Kattelin että C. Kingi oli ajellu 14t pinjonilla ja 1950kv padalla 4s.
Tilasin itsekin pinjoneita vaikka en asiaan oikein uskokaan mutta katsotaan olisiko mahdollista käyttää pienempää kv ja isompaa pinjonia.
Sit näkee miten menee ja kestääkö pata.
Joo teeppäs tommonen kokeilu, asia kiinnostaa aikastalailla kun en ole itekkään vielä konetta
100% lukkoon lyönyt. Tänään aamulla vähän alottelin auton kasausta ennen töihin
lähtöä ja nyt ois kaikki diffit kasassa ja peräpääkin alkaa näyttää aika valmiilta.
Aika köyhän näkönen oli se Kyoshon titaaniruuvi sarja, katotaan miten pitkälle ne riittää,
omasta mielestä kriittisiin paikkoihin taidan jättää kuitenkin tavalliset teräsruuvit.

45
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 26.05.12 - klo: 11.01 »
Mikä koppa tossa VE:n päällä on kun näyttää kuvissa paljon sirommalta
mitä tuo MP9e:n alkuperänen koppa on :smiley:
Onko se kapeampikin vai valehteleeko kuvat sen verran silmään.

46
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 22.05.12 - klo: 10.08 »
Dodii... nyt on TKI III tossa laatokossa lattialla :grin:
Sen verran kurkkasin sisään että hyvältä näyttää :wink:
Tänään ei kyllä jaksa sen enempää paneutua koska ei oo
vielä tullu nukuttua kun 2h yö-vuoron jälkeen kiitos kuriirin joka
tuli jo puoli yheksältä mutta en valita kun oli niin mukavia tuomisia :smiley:

47
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 21.05.12 - klo: 21.44 »
Sen tiesinkin että ne on marginaali hommia ja ei meikäläisen ajossa
ainakaan vaikuta laptime:een millään tavalla :grin:

Oon vaan sen verran tiedonhalunen persoona että ainakun itelle
joku uus asia jää pyörimään päähän lajissa kun lajissa niin se pitää selvittää
miten homma toimii ettei jää vaivaamaan pitemmäksi aikaa,
ja voihan se olla että joskus siitä keräämästään tiedosta on
sitten oikeastikkin hyötyä :wink: jos sitä sitten enään muistaa...

48
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 21.05.12 - klo: 15.29 »
Käytätkö punch:ia yhtään kun ajat ulkoradalla että saat paremmin
pidon rataan ettei mene ihan suditteluksi?
Siksi lähinnä kysyn kun mulla on jonkunlainen haju mitä se tarkottaa
mutta käytännön vaikutuksesta ei ole mitään tietoa.
Pitääkö se paikkansa että kun lyödään punch:ia lisää niin autosta tulee
enemmän ns. polttismaisempi ajaa, ettei junttaa heti koko vääntöä peliin.

Piti vielä ostaa titaani vantit ja ruuvit omaan MP9:iin ebaystä kun tuli
kohtuu järkevään hintaan vastaan eilen. Auton pitäisi tulla huomenissa
ainakin seurantatunnuksen perusteella.

49
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 19.05.12 - klo: 18.01 »
Kiitos vastauksesta :smiley:
Se varmistikin aika mukavasti sitä oletusta mikä mulla oli.
MP9:ssä ei pitäisi koneen sopivuuden tai painopisteen takia tulla ongelmia
koska on ilmiesesti akkujen puolelle kylkipainoinen joka tapaiksessa eli truggy
kone vaan tasottaa painojakaumaa tässä tapauksessa eli taidan alkaa
hakitsemaan vakavissani tota Tekin Truggy 2000kv konetta kuhan saan auton
ensin kotia ja kasaan :wink:

50
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 19.05.12 - klo: 13.24 »
Tekiniä tietysti, ei kai sitä huonompaa viitti näin hienoon peliin laittaa.
Tota olen vähän itsekkin tässä mietiskelly, aika hukassa vaan noitten Tekinin
Buggy ja Truggy koneitten kanssa, yleisesti kait mennään niin että buggyyn buggy kone
ja truggyyn truggy kone mutta mitä jos laittaakin MP9:iin ton 2250kv truggy koneen?

Mitä eroa noissa Truggy ja Buggy koneissa on ihan teknisesti?
Truggy konehan on ilmeisesti pitempi eli onko siinä suuremmat käämit ja sitä kautta
vääntöä enemmän? jos näin niin eikös sillon jos vääntöä puotetaan pois buggy koneen
tasolle niin truggy kone käy viileämpänä kun lyhyt buggy kone?
eli sitä kautta kestävämpi/parempi vaihto-ehtoko? monessa nopparissahan taitaa nykyään
olla jo ns. torque limiter. Vai kannattaako tyytyä suoraan tohon 2050kv buggy koneeseen
ja unohtaa tuo truggy koneella säätäminen.

51
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 15.05.12 - klo: 14.40 »
paketin diffiöljyt ja iskareihin jotain 400 cps Kyosho mitoilla
Ok. kiitos vastauksesta.
Jos hyvä tuuri  käy niin taitaakin löytyä Lrp Blue Factory:n 35w iskari öljyä hyllystä
joten taidampa heittää ne sinne sitten kun aika koittaa, pitäis olla aika lähelle
Kyoshon 400cps:ää. Katotaan nyt sitten mitä innostuu ostamaan sähköiksi
kuhan saa auton ensin kasaan :smiley:

52
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 15.05.12 - klo: 10.32 »
Tulipahan nyt sitten tilattua se MP9 TKI3 ja E-Kitillä kasaan sitten kun auto saapuu.
Mitkä diffi ja iskari öljyt siihen kannattaa heittää?

53
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 13.05.12 - klo: 13.01 »
Tietääkö kukaan onko uudessa TKI III sama pohjalevy kun TKI II:ssa?
Eli pystyykö ton TKI III muuttamaan myös sähköksi suoraan Kyoshon
e-kitillä vai pitääkö rakentaa TKI II jos haluaa rakentaa MP9E auton.
Mikä runko sulla on GT Warrior tossa MP9E autossa?

54
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 23.04.12 - klo: 23.21 »
Siisti videon pätkä :smiley:
Saakohan tota Tamiya F104 X1 autoa Suomesta mistään?

55
Tuo 2600g kuulostaa siinä mielessä ihan Ok:lta että harva 4wd auto taitaa päästä siihen
kopan kanssa kuitenkaan ja jos auto painaa alle tuon 2600g niin saa lisäpainoilla paremman
balanssin autoon joka tapauksessa ja sitä kautta pientä etua yli 2600g painaviin autoihin.
Tätä ai tarvii ottaa vakavasti oli vaan semmonen pyöritys päässä mikä tuli ensimmäisenä
mieleen tuosta 2600g rajasta :wink:

56
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 28.03.12 - klo: 13.24 »
Eikös tuo koppa ole VTR luokkaan sopiva? kun GT40 tais olla 60-70 luvun auto ja tuosa 2005 mallissa
on käsittääkseni suunnilleen sama kori mitä käytettiin sillon 60-luvun GT40 autoissa.
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=7495
Ois nimittäin kohtuu siistin näkönen koppa.

57
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 26.03.12 - klo: 16.30 »
No niinhän olikin :smiley:
Meni koneet sekasi, kyselin sieltä CS.n konetta toissa viikolla mutta 10.5T oli loppu eikä tuo 17.5t
Täytyypä käydä hakemassa samalla kun pyörähtää keskustassa joku päivä.

58
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 26.03.12 - klo: 13.35 »
Ja ne toisetkin finaalivoitot ajettiin muuten vanhalla CS:n koneella...
Noita kun ei vaan taida saada mistään enään.

59
Ok.
Pitää pistää sitten tommonen tilaukseen :smiley:
Akut näyttää ainakin kuvissa samoilta mutta eiköhän se sitten selviä
kun kone tulee, ei ainakaan isoja muutoksia pitäis tarvita tehä.

60
Täällähän on näköjään tämmönenkin ketju joten pistetäämpä pikanen kysymys että onko kukaan lentäny tolla koneella:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19326__Sky_500_Ultra_Micro_Glider_500mm_RTF_Mode_2_.html
Tekeekö sillä mitään?
Mulla on Nine Eaglesin Solo Pro:n kopteri millä sillon tällön tullu lenneltyä hallissa ja tohon pikku koneeseen
kävis näppärästi samat akut niin mietin että sitäkin vois testata jos sillä jotain tekee.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7