RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Juuzmo - 12.09.05 - klo: 18.01
-
http://img352.imageshack.us/my.php?image=pict16523lf.jpg
Tollanen pussi tuli auto mukana,nyt vasta aloin ihmetellä että mitä virkaa noilla prikoilla on :shock: sen tajurin että diffiin jotenkin liittyy :roll:
-
Taitaa olla shimmit rattaisiin. Niillä saadaan rattaiden välystä pois, etteivät heilu liikaa.
-
http://img352.imageshack.us/my.php?image=pict16523lf.jpg
Tollanen pussi tuli auto mukana,nyt vasta aloin ihmetellä että mitä virkaa noilla prikoilla on :shock: sen tajurin että diffiin jotenkin liittyy :roll:
Shimmejähän ne, ne kuuluu kuvan mukaisesti diffiin poistamaan ylimääräisen välyksen (Onko autoa kootessa sitten unohtuneet, vai jo tehtaan jäljiltä).
Suosittelen laittamaan mikäli diffissä on välystä (Ei hajoa heti rattaat).
-
Mistä huomaa että onko välystä?
-
Äänestä ja aina ne ei pyöri kovin hyvin...
-
kokeile onko välystä. ota molemmista ulostuloista kiinni ja heiluta pientä ratasta.....
-
Eli otan diffit vaan auki ja prikkoja väliin?En kyllä pahemmin välystä huomannut :roll: diffi öljyt täytyy vaan pierasta samalla jostain :shock:
-
Eli otan diffit vaan auki ja prikkoja väliin?En kyllä pahemmin välystä huomannut :roll: diffi öljyt täytyy vaan pierasta samalla jostain :shock:
Älä sit laita kauheen paksuja diffiöljyjä, kun on aikas kevyt auto. Toi mun MT 2:nen rupes piirtämään älyttömästi täyskaasukiihdytyksissä, ei hyvä. Mulla tais olla molemmissa päissä 10000wt öljyt, ne on aikaslailla liian paksut noin kevyeen autoon, tosin parantaa pitoja hitaammassa ajossa.
-
Ok,eli pistönkö tolleen ne prikat ku tossa kuvassa eli kaikki vaan samaan vai molempiin 2 tolle samalle puolelle molempiin diffeihin VAI että jokaväliin vaan 1,kun niitä 4 tuli mukana?ja mitä öljyä kannattaa pistää sinne??
-
Ok,eli pistönkö tolleen ne prikat ku tossa kuvassa eli kaikki vaan samaan vai molempiin 2 tolle samalle puolelle molempiin diffeihin VAI että jokaväliin vaan 1,kun niitä 4 tuli mukana?ja mitä öljyä kannattaa pistää sinne??
Laitat niin monta prikkaa kuin sopii ahistamatta, sillähän haetaan sen pienen rattaan (pinjonin) ja ison rattaan välystä sopivammaksi ja sivuttaisvälystä pois.
Jotain 3000-5000wt öljyä vois ensin kokeilla ja sitten muuttaa sen mukaan, miltä tuntuu.
-
Eli tuleeko tohon välin niitä prikkoja mihin nuolen punasen nuolen pistin?(http://img395.imageshack.us/img395/9391/nimetn1fj.jpg)
-
Ei sinun tarvitse ulostuloja irroittaa saatika diffiäpurkaa. Laitat prikat vaan diffin ulostulojenympärille ja sitten kotelo kiinni :)
-
kyllä se tuon kuvan mukaan niin näyttäisi olevan
-
Kyllä siinä taitaa tarvita ne kupit irroittaa, prikat ei varmaan mahdu puppien ylitse paikalleen ja jos kumminkin mahtuu, niin helpompi homma.
Minä kyllä luulen, että niitä prikkoja laitetaan toiselle puolelle ennemminkin, siinähän lukee prikkojen tuotenumerokin, ja se tuo sitten isoa ratasta lähemmäs pinjonia, eiks je. Kokeilua monta kertaa vaan, niin se selviää. Laitat toiselle puolelle ensin niin monta kuin mahtuu ja sitten kokeilet pyöritellä, ja jos ahistaa, niin siirrät yhden prikan kerrallaan toiselle puolelle kunnes pyörii ilman vastusta.
-
Eli otan pelkästään noi kupit irti ja that's it? :shock: Miten muuten nuo diffin öljyt vaihdetaan? Kokeilen nyt aluksi 3000 öljyillä :roll:
No nyt sain diffin irti,kun tuolla pohjassa on reikä mistä näkyy se isoratas,niin kuuluisiko siellä olla sitä rasvaa enemmänkin? kun siinä nyt on rattaiden pinnassa ohut kerros jotain vaseliinia :shock:
-
Ohut kerros kuuluu asiaan, diffin avatessa putsaa kaikki pinnat sisältä niin hyvin kuin mahdollista ja kattele jos näkyy alumiini lastuja ilmentäen rattaiden jo mahdollista kulumista/pyöristymistä.
Joo, diffi ihan palasiksi ja laitat niitä prikkoja väliin ja kokeilet ihan vaikka ilman ruuveja ensin, että rattaiden välys on sopiva. Ennen kuin sitten lopullisesti kasaat sen takasin niin laitat ruuvit kiinni ja kokeilet vielä välykset ettei ruuvien kiinni laitettua välystä tullut lisää. Öljyä laitat sen verran että diffin sisällä oleva pikku akseli peittyy puoliksi, luulisi olevan sopivasti. Rasvaat ulkopuoliset rattaat uudestaan jollain hyvin tarraavalla rasvalla, itse käytän metsäkoneen vetoakseli rasvaa, tarttuu hyvin, hylkii vettä ja kestää varmasti kontaktipainetta.
-
Ei ollut mitään sontaa,rattaiden palasia tai muuta :) Eli otan myös sen kaartion muotosen höskän auki mikä oli diffi kuoren sisällä ja sinne sitten öljyä?Niin ja kuuluuko niiden kuppien tulla vetämällä ulos?Ja kun puhuit tosta tahmeesta töhnästä,niin kelpaako siihen sellanen laakerirasva,melkeen ku vaseliinia mutta eri nimellä :roll: