Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Honkkari

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13
271
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 08.03.14 - klo: 11.04 »
No mikähän piru tuos sitten on kun saa pihdeillä nytki pitää kiinni ja oikeen vääntää et luistaa. 3ässällä keulii vaan jos pitoja löytyy...

272
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 08.03.14 - klo: 10.26 »
Mulla se mutteri on varmaan 2 kiekkaa auki ja tuntuu melko kireeltä siltikin  :undecided: Ei uskalla oikeen noin kireelle laittaa , vaikka traxxaskin suosittelee kys. toimenpiteellä säätämään slipperin. 2s akulla uskaltais vaikka ihan kiinnikkin ajaa , mutta 3s rupeaa olemaan paikat niin lujilla.

273
slashiin 4kpl tukivarsia , 8kpl vetareita , kori ja jotaan pientä muuta oheistarvetta :)

274
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 07.03.14 - klo: 21.21 »
Mikä ois semmonen hyvä kireys tolle slipperille? Eli pitääkö se saada ihan käsin luistamaan vai pihdeillä kiinni ja kädellä rattaasta pitäen pyöriä vai miten. Piru ku viittisi noita vetareita hajottaa vaikka niitä onkin 8kpl hyllyssä ^^ Takaa meni taas... tosin se oli se kulunut vetari.
Keskidiffillä jos ajaa niin eturenkaat on yhtä ohkaaset ku parhaan karvakäden pyöräyttämät pitsat  :undecided:

275
RC-kerhot ja -radat / Kauhavan/EP:n harrastajat
« : 06.03.14 - klo: 23.01 »
Aattelin tämmösen topikin pykäästä pystyyn vaikka tuollahan on tuo kauhavan kärppämäen topikki mutta se viittaa suoranaisesti siihen rataan. Eli tänne voi ilmoittautua ne jotka asuu kauhavan/etelä-pohjanmaa alueella.  Tuntuu ettei täällä noita harrastajia hirveesti ole  :undecided: niin ihan mukavata ois jos sais porukkaa lähtemään vaikka jonnekkin soramontulle ihan freerälläystä vetämään. Eli tänneppä voi ilmoittautua kaikki tältä alueelta :)

276
Oma tilanne.

Töitä on pakko painaa 60-80 tuntia viikossa kolmessa eri työpaikassa ja silti pitää välillä miettiä mistä saa perheelle ruokaa. Tässä jo toisessa topicissa avauduin kun ottaa niin päähän kun toisilla on rahaa laittaa autoihin tuhansia euroja. Viime viikolla olin itse ilman lounasta ja päivällistä kaksi päivää, että lapset saa tarpeeksi ruokaa koulun jälkeen illalla. Mä en tiedä miten pääsen tästä tilateesta ulos, kun kaikki tuntuu niin epätoivoiselta. Mistään ei voi enää säästää, asutaan 80 neliön rivarissa ja meitä on kuusi henkeä. Autoa ei ole, eikä mitään harrastuksia. Vaatteeita lapset kierrättää ja kirpparilta ostetaan. Mä en tiedä mitä mä teen.

Ota jumis talousneuvojaan yhteyttä. Siel on kuule takuuvarmasti jotain isompiakin koloja josta voi säästää. Jos elät tosiaan tuolla tyylillä mitä puhut, ja tuntipalkka on sen 10€/tunti niin sun pitääs kuukaudes tienata 2400-3200€ - verot. Jos autoa tai mitään ole ja kuukaudes pakollisiin menoihin menee oliko se ny 2500€ kuukaudes (mainitsit toisessa topicissa) , niin jossain on pakko mätätä. Onko kämpän vuokra niin kallis? Saatko yleistä asumistukea ( noin suureen perheeseen pitäisi kelalta saada asumistukea)? Ja nyt jos vastaukseksi saan " sossupummit hakee asumistukea" niin seon tyhmää. Yleinen asumistuki on tarkoitettu pienituloisille perheille ( sinun tapauksessasi he kai suhteuttavat sen ruokakuntaan kuuluviin henkilöihin) sekä työssäkäyville että työttömille.

277
Tamiya / Vs: TRF 503
« : 06.03.14 - klo: 19.16 »
En tiedä miksi , mutta jotenkin omaan silmään miellyttää iha hemmetisti. Tosin en tamiya autoja ikinä ole silleen edes katsonut, kun jotenkin olen pitänyt niitä aina niin "alkeellisina" ^^
Mutta väärässä olen ollut. Anteeksi tamiya kuskit  :grin:


http://www.rcnews.net/2014/01/29/new-tamiya-trf503-belt-driven-4wd/

Tuolla muutama lisäfoto. Milloinhan tulee oikeen markkinoille  :smiley:
12mm hexien sijaan käsittääkseni tästä löytyy 10mm hexit

Ensimmäinen omaan silmään kiinnosta tamiya  :grin:

Ensimmäiset autot on käsittääkseni jo toimitettu jossain päin maailmaa...

Näyttäisi edessä olevan tosiaan "vanhanmalliset" 10mm hexit, joskin ei ole ainoa auto jossa näin on. Takana näyttäisi kuvien perusteella olevan vielä tapit.

Miksi tämä muuten on ensimäinen kiinnostava Tamiya? Eihän tuo ihan hirveästi eroa vanhemmista TRF501/511 autoista. Tai siis ainakaan niin paljoa, että ne olisi vähemmän kiinnostavia olleet...

278
Vapaa keskustelu / Vs: Pienkoneet
« : 06.03.14 - klo: 17.10 »
haukkaa luultavasti ilmaa väärästä paikasta tai kampiakselin stefat vuotaa , aiheuttaa samanmoista ongelmaa.

279
Tamiya / Vs: TRF 503
« : 06.03.14 - klo: 01.49 »
http://www.rcnews.net/2014/01/29/new-tamiya-trf503-belt-driven-4wd/

Tuolla muutama lisäfoto. Milloinhan tulee oikeen markkinoille  :smiley:
12mm hexien sijaan käsittääkseni tästä löytyy 10mm hexit

Ensimmäinen omaan silmään kiinnosta tamiya  :grin:

280
Näyttää et tulee niin pirun ohut akseli jos menee hiomaan tasaseks et suottaapi napsahtaa poikki

281
Mä pääsen siihen 13:00 - 14:00 tuntumaan ku pitää hakia kyrööstä eka vähä varaosia  :roll:
Btw millä autolla oot tulossa että toi slashhi kotiutuis ees jotenki yhes osas :D

282
Perjantai soppii mainiosti! Moneltako sinne paikalle menis jos nää sadettomat päivät vaan pysyy?

283
Moi
Kaipaisin apua vähän kokeneemmalta eli kyseessä on df-modelssin harjaton motti 2200kv ollut 1/8 krossissa.
Edellisen omistajan jäljiltä moottorin akseli mennyt tämän näköiseksi kuva kertoo,olisiko mahdollista saada tätä kuntoon ostamalla uuden akselin ja mieluiten jyväskylän rcm kaupasta katselin sieltä mutta kun en ymmärrä noista akseleista oikeen.

Miksei se mahdollista ole , mutta saako akseleita ees erikseen? Onko akseli edes irroitettavissa magneettipesästä? Eli voi olla että täytyy koko roottori uusia , kokeneemmat neuvokoon lisää.
Mutta kysymys herää tota kuvaa katsellessa et miten helv**** toi on saatu tollaseen kuntoon  :shocked:

284
Niin joku uskaltaa joku ei , itse en tästä vastuuta ota  :grin: Periaatteessa lämpösuoja pitäis tulla vastaan juu , tosin nuo kv arvotkin on melkovarmasti suuntaa antavia. Piru ku castle ei oo innokas ilmoittamaan mitään amppeeri tai watti lukuja  :huh: niin vaikia tuosta on mitään sanua. Joskus aikoinaan itse rankaisin vanhaa 2wd stampedea jollain ezrunin 60a säätimellä ja moottorilla jossa kv arvo oli liki 2000 yli suositellun ^^ Se ei ainakaan silloin hajonnu , mut tiedä sitten. Kuka virittää ensimmäisenä jonkun tietokoneen vesijäähdytysjärjestelmän viilentämään noparia?  :roll:

285
Joko jätkät on ruvennu kuluttaan kärppämäen rataa?  :tongue:
Täytyys eksyä lässykällä sinne jokupäevä mut ajoseurahan ei ois pahitteesta et onko joku suunnistaan sinne lähipäivinä tai käyny kattomas rataa?

286
Ok, oletin että "max current" tarkoittaa jatkuvaa haukkausta kaasu pohjassa, ja näin ollen noparissa napsahtaisi ylilämpenemis-moodi päälle. Kuitenkin herra 7v:n ajotyyli on melkolailla ripa pohjassa. :)

Mutta hyvä, jos ei tarvitse lähteä nopariostoksille, koska moottorit ja noparit ovat kaikki aikalailla uusia.
Onhan tuo moottori iso mötikkä verrattuna aiempaan Castlen 4600kv mottiin. Piti pinjonitkin tilata erikseen 5mm tangolle..
( http://www.hobbyhot.com/SKYRC-TORO-4600-KV-4-Poles-Short-Course-Truck-Sensorless-Brushless-Motor-IM850.html )

Pitääpä kuitenkin tarkistaa cut off, vaikka muistaakseni se on alin 2S suositusten mukainen..
Joka tapauksessa taidan tilata sen 3S -akun. Tuleepahan sitten vaihdettua viimeisetkin jäljellä olevat muoviosat metallisiin. ;)

Kyseisellä combolla 3s:n akulla taitaa olla vähän liikaa 7v  :roll: Ainakin tuo oma slashhini 3s:n akulla on sellanen kuuraketti ettei sitä pysty oikeen hallita , en voi edes kuvitella stampeden ajettavuutta tuon akkupäivityksen jälkeen :D Koita ladata akku ihan täyteen ja ajaa ilman sitä cut offia sen 15-20 min ja kerro sen jälkeen auttoko :) Itsellä cut offi on 2,8v/kenno ja akut ei itsellä ainakaan ole kärsinyt yhtään kuhan ajelun lopettaa heti ku nyykähtää.
Ai niin ja 3s:n akkua ei pian kannata käyttää tolla torolla. Alla oleva info kopsattu hobbywingin sivuilta:

1.6 Suitable Brushless Motor:
        With 6 cells NiMH/NiCd or 2S Lipo: KV≤6000;
        With 7-9 cells NiMH/NiCd or 3S Lipo: KV≤4000;
        With 10-12 cells NiMH/NiCd or 4S Lipo: KV≤3000;

Elikkä sulla toi toro on melko liki 5000kv niin todella suuri mahdollisuus että savu nousee 3s:n akulla kun suositellaan 4000kv tai alle. Ai niin ja tosiaan 760amppeeriahan oli piikki mitä tuo nopari pystyy antamaan.

287
Mihinkä noparin auto cut off jännite on säädetty? Kyllä pitäisi jaksaa mennä ihan hyvin tolla kun moottorin max amppeeri määrä on toi 180A  ja sc8 noparissa on 460A piikki jota kykenee antamaan.
Itsellänikin on 5.5 lankainen sc8:n combon moottori jossa on 1.3kw 3s lipolla max outputti ja ei mitään ongelmia. Hörppääkö tuo moottori jo sen verta tavaraa että jännite käy liian alhaalla?

Koitappa ottaa lipo autocut off hetkeksi kokonaan pois ja tee pieni testi lenkki et hyytyykö enää.

288
Dafuq =(
www.aijaa.com/2Z1SpQ

Justiin tilasin vetareita ja attelin samalla et josko vaikka tukivarsia samalla joka nurkkaan yhet. ois vissiin pitäny....

jaha servo meni samas rytäkäs....

289
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 05.03.14 - klo: 12.05 »

290
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 05.03.14 - klo: 11.32 »
Täytyy sanua et pirun komia baja  :tongue:

291
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.03.14 - klo: 11.00 »
Mistähän suomesta löytäis dodge ramin korin slashhiin vai löytyykö semmosta ees. Sellasta yritän täs huntata  :grin:

292
Hobbyfactory / Vs: Verkkokauppa
« : 04.03.14 - klo: 20.09 »
Paketti tuli todella rivakasti perille. Eilen tilasin joskus 13:00 aikoihin ja tänään oli 12:00 noudettavissa. 11/10 pistettä!

293
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 04.03.14 - klo: 19.06 »
Täytyy sanoa et on se pirun komia noilla järeillä lapsurenkailla. Ei varmaan kannata olla 10m lähempänä ku tolla lähtee vedättämään jossain soratiellä ^^

Muokkaus: Siivottu

294
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä on suosikki pelisi?
« : 04.03.14 - klo: 16.41 »
League of Legends  :grin:
World of Warcraft  :lipsrsealed:

Jos vanhemmista peleistä puhutaan niin

Crash Bandicoot
Jagged Alliance 2
Jazz Jackrabbit 2  :azn:
Red Alert 1

ja tusina kaikkia muitakin tietysti. Tosin ei paljoa tuu sillee pelattua tätä nykyä.

295
Joskus 14-15v takaperin veikkani osti minulle täältä rc10 foorumilta schumacher cougar sv:n muistaakseni. Anyway eurot oli just tullu ja hinta ei päätä huimannu. Akkuja tuli ripakopallinen , uusia renkaita eteen sekä taakse varmaan 10 kieppiä , sen ajan todella hyvillä harjallisella tekniikalla ( muistan millainen nasan raketti se oli kulkemaan) , renkaanlämmittimetkin tuli mukaan , schumacherin pc3 sen ajan älylaturi  :wink: ja radiotkin taisi olla aika hipo hipo. En muista miten auto saatiin niin halvalla sillloin. Tais olla joku harrastukseen käpynsä polttanut tyyppi jolle veikka oli sit ihan läpällä tarjonnu jotain autosta ja se oli suostunu. Voiku oisin viisaana poikana senkin säästänyt  :huh:

296
78 neliön kämpästä jossa on 14 neliön komero sain tilakseni 2 neliötä. Loput meni vaimokkeen vaatteille  :roll:

297
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 03.03.14 - klo: 10.07 »
Ruusut käyttäjälle emppu99
Rehti ja reipas miehen alku.

298
Vapaa keskustelu / Vs: Pienkoneet
« : 03.03.14 - klo: 02.26 »
Tuli tossa mieleen et mikä on JiiVee kallein remontti mitä oot tehny tämmöselle pienkoneelle?
Itselle tuli pari vuotta takaperin hondan sauva-ohjattava 20heppaanen 2-sylinterinen v-twinni korjaukseen ettei mokoma lähe käyntiin ja vuotaa öljyä kampiakselin stefan välistä. No konehan pyöri ku kahvimylly ja öljy ei suinkaan tullu stefan välistä vaan koneen kyljestä. Oli laittanu talvella kaveri käymään -25 asteen pakkases starttipilotilla kylmästä hallista et sai polttopuita kärrättyä. Kiertokanki poikki ja paukautti lohkon hajalle  :grin:
Ei siinä , muistaakseni uus kone oli jtn. 1300€ + normi huolto siihen päälle ( kiilahihnoja , terien teroitus jne.)
sekä työn osuus niin tais olla muutamaa kymppiä vaille 1900€ ^^ Tosin semmonen hondan leikkuri uutena maksaa muistaakseni reilut 9000e ......

299
Vapaa keskustelu / Vs: Pienkoneet
« : 02.03.14 - klo: 19.56 »
En tiedä paljonko itse olet sitten noita korjannut , mutta itellä taitaa olla jo ainakin puolisen tuhatta lykättävää jota tullu korjattua/huollettua  :roll: Täällä päin kun ihmiset tuppaa itte eka yrittään , niin siellä on regulaattorin jousetkin päin hanuria yleensä  :smiley: Ja lähinnä tarkoitin sitä että pelkän kalvon vaihdolla se ei yleensä rupea toimimaan , eli kaasarikin täytyy putsata. Bensatkin valutetaan pois tankista ja huuhtaastaan kun jostakin se töhnä on sinne kaasariin menny. Ja ihan senkin takia tankki on hyvä putsata koska ihmiset kallistelevat leikkureita suuntaan jos toiseen jolloin kaasutin on täynnä öljyä.

Eli tämähän nyt on oma kokemukseni ruohonleikkureiden korjauksesta , ja se voi olla toisella toisenlainen.
Mutta kun kierrosten säätö toimii regulaattorilla niin siinä ei tarvitse paljoa olla pielessä että rupeaa kone seilaamaan mm. ilmansuodatin vähän enemmän likainen niin aiheuttaa jo tota seilaamista.

300
Vapaa keskustelu / Vs: Pienkoneet
« : 02.03.14 - klo: 16.07 »
Tullu varmaan ~50 noita hydrauliperiä itte korjaaltua ja eine nyt aivan käkikelloja sentään ole ^^
Tosi persoja vaan siitä ettei siellä ole sitä ilmaa eli ilmaus nois on sitä pirullista hommaa. Suurin ongelma nois on ollut ainakin stiga kuskien osalta että sinne ei ole ikinä öljyä lisätty ja vetässy sit ilmaa perään  :azn:
Ja toinen vika on ollut sitten perästä tulevalta voimansiirto akselilta ( eli perän päällä oleva remmipyörä johon tulee kaksoishihnapyörältä voimanotto) korkkaantuneet boorit. Muihin vikoihin näissä perissä en ole vielä törmännyt.


Ai niin ja tuohon kun monet on sanoneet et käy epätasaisesta lykättävä leikkuri. Juurikin näissä kalvollisissa koneissa se pelkkä kalvon vaihto ei riitä. Joskus kaasuttimen saa putsata ronskisti paineilmalla heti muutamaan otteeseen. Jos primerillä oleva malli , kannattaa kattoa ettei tutissa ole reikää tai perstoutunut häjysti. Myös muovinen kurkku tahtoo haljeta melko helposti ja ruuvit löystyä moottorin päästä ja sen jälkeen se ei käy mitenkäänpäin kunnolla. Ja tuohon murikan hajoamiseen en muuta selitystä osaaa oikein sanoa kuin terä pahasti epätasapainossa , kampiakseli on hiukan vääntynyt (näitäkin tapauksia nähty monta. Leikkuri tärisee pahasti mutta kone käy silti kuin unelma) tai sitten leikataan kiveen tai johonkin muuhun kovaan.



Ohan ne näppäriä, siinävaiheessa vaan kun alkaa veto-ongelmat tulee itku. Onpa noita hydrolaatikoita tullut muutama elvytettyä, hienomekaniikan puolella vain menee. :grin: Aika käkikello sisuskaluiltaan.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13