Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Honkkari

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13
331
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.02.14 - klo: 19.03 »
Tuli tänään hommattua tuammonen 5000mah 3s 25c lipo racingfactorystä. VP-Racing ilmeisesti valmistaja joka lukee lapussa joka oli akkupaketissa (joku käyttöohje) mutta itse akussa ei lue mitään vp-racing:stä. Joku logo siinä on jossa teksti "Redragon". Anyway tosiaan 25c lipo. Kotoa löytyy zippyn 25c lipo , graupnerin v-maxx 45c lipoja ja sitten tämä lipo jonka hain tänään. Täytyy sanoa että potkua silti enempi kun graupnerissa konsanaan. Zippylläkään ei vedä läheskään yhtä komiasti kuin tällä tuntemattomalla lipolla ^^ Eli ensikokemukset tästä liposta on hyvät.

Aih se olikin vapex-racing tuo merkki. anyway kys. lipo tuntuu ihan kohtuu hyvältä:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/Vapex-LiPo-5000mAh-25C-111V-Traxxas-110154

332
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.02.14 - klo: 12.23 »
saapahan tuosta hyvän kennon sähköröökille  :laugh:

Pimp my electric cigarette  :laugh:

333
2-3 viikkoa sitten nelkku slashhi , ja nyt varmaankin lrp sharkki ja xray m18t. Ja taas on koko käsi viety =(

Niin ja sitten tietysti laturi , akut , ohjaimet ynnämuut pikkuhilippeet  :roll:

334
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 02.02.14 - klo: 15.14 »
Nii tiedä noista sitten. Muutenkin kyllä löytyy todella vähän informaatiota kyseisen merkin nopareista. Jonkun sortin rakettitiedettä taitanee olla  :roll: Ootko kokeellu pitää sähköosia mahdollisimman kaukana toisistaan ( moottori ja nopari varsinkin). Joskus itsellä aikoinaan ollut jotain ongelmia kun nopari oli liian lähellä moottoria. Ton kokoisessa moottorissa niis magneeteiski mahtanee olla jo hiukan vetovoimaa. Kaikkea kannattaa yrittää , tietenkin särkemättä mitään. Tai sitten vain odottaa maltilla ja lähettää sen tosiaan tehtaalle tarkistutettavaksi. En kyllä usko että se jotenki särki olis mennyt , joku olemattoman pieni juttu siinä tietysti on niinkuin aina  :laugh:

335
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 02.02.14 - klo: 14.30 »
Onko sinulla käytössä tuo MGM compro controller 2 softa?
Jos on niin sieltähän saa palautettua alkuperäiset asetukset.
http://aijaa.com/UlUb20
Musta ympyröidyt kohdat eli settings ja sieltä default settings.
Jos nyt ymmärsin oikein että etsitte tehdas asetusten palautusta.

336
Moe!

Valmistetaanko tätä 1/16 slashhia vielä? Suomesta oon löytäny vaan 1 paikkaa kys. auton ja sekin oli harjallisella tekniikalla. Eli vxl slashhi ois hakusessa. E-revoja 1/16 kyllä löysin mutta se on vaihtoehtona vasta sijalla 2.

Ps. Ota yhteyttä jos haluat luopua slashhista tai revosta  :wink:

337
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 01.02.14 - klo: 00.40 »
Täs ois tarkotus alotella projektia " traxxas slash gonna fly"  :laugh: Eli olen tilaamassa "vähän" järeämpää noparia. Tarkotus olisi eka kokeilla 5s-6s lipolla ja mahdollisesti siitä ylöspäin vielä. Tila tulee varmasti olemaan ahdasta , mutta yrittänyttä ei laiteta ainakaan halvalla ^^
"RAW BRUSHLESS POWER!"  :grin:

1200kv kone on kuitenkin 5S/6S aika mieto, vääntöä varmasti on niin paljon että heikompaa hirvittää noin kolmen kilon(?) autolle. Kierrosluvut olisivat tällöin ~22krpm-26krpm luokkaa eli joutuisi varmaan käyttämään pidempää välitystä. 8S tietysti "parantaa" tilannetta hieman (35krpm+) mutta alkaa akuista tulla aika paljon painoa autolle lisää tuossa vaiheessa. 9S olisi karvan alta 40krpm, siinä olisi jo varmasti tehoja aika kivasti ja moottori ei vielä hirveän kovilla olisi :grin:

Isolle ja läskille kasitrukille 1800kv/6S on aika passeli lyhkäsillä välityksillä (FDR 15,9) mutta samainen vehje karvan pidemmällä välityksellä (FDR 14,7) ja 2200kv moottorilla aiheuttaa hulvatonta keulimista vielä puolikaasulta hanan tiskiin iskiessä... soralla :grin:

Minkälaisia ajonopeuksia olisit hakemassa tuolla kokoonpanolla?

Jotain 80 karvaan ajattelin , mut juuri sitä että se keula nousee vielä puolesta kaasustakin ^^
Nyt minulla on karvan yli 3500kv moottori (olikohan 3550 en nyt muista ihan tarkaa mut siihen 3500-3600kv välille se sijoittui) ja max speed on jotain ~70-80km/h 3s lipolla ( tämä siis perstuntumalta muttei varmasti kaukaa heitä). Eli teoriassa 1800kv/6s olisi huippunopeus noilla väleillä jotka nyt kiinni sama. Väleinä nyt 13/52 ja paketista löytyy 18 pinioni ja 50 spurri. Joten näillä sitä mahdollista vauhtiakin saisi vähintäänkin enemmän kun tarpeeksi tilanteen vaatiessa. Ja slässihän on kevyt ( 2,5kg vakio kokoonpanona) joten luulisi tuommosen vääntävän moottorin vievän pidemmilläkin väleillä kun pässiä narusta.

338
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 31.01.14 - klo: 21.18 »
Täs ois tarkotus alotella projektia " traxxas slash gonna fly"  :laugh: Eli olen tilaamassa "vähän" järeämpää noparia. Tarkotus olisi eka kokeilla 5s-6s lipolla ja mahdollisesti siitä ylöspäin vielä. Tila tulee varmasti olemaan ahdasta , mutta yrittänyttä ei laiteta ainakaan halvalla ^^
Eli nopariksi tulossa tämä: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__24754__Turnigy_Trackstar_1_5th_Scale_Sensorless_200amp_8s_Opto_Car_ESC.html

Onko kokemuksia?

Moottori valinta auki vielä mutta kaavailin tämmöstä:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__47800__Dr_Mad_Thrust_1200kv_3700watt_90mm_EDF_Inrunner_6_8s_version_40mm_EU_Warehouse_.html

339
Vapaa keskustelu / Vs: Vähän tehokkaampi aggregaatti ;)
« : 31.01.14 - klo: 20.10 »
Toi höyrykone sai hymyn naamalle. Kivasti puksuttaa eteenpäin  :grin: Tohon ääneen vois vaikka nukahtaa  :azn:

340
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 31.01.14 - klo: 19.54 »
Xl energy drink. Halpahallin euron tavaraa. Väsyttää nii vietävästi mutta eihä nää mtn. auta ^^

341
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 31.01.14 - klo: 17.31 »
Kyllä mun mielestä traxxasit on aivan omaa luokkaansa kestävyydes ainaki piha/monttu bashaukses  :laugh: Ihan sama miten näitä pompottaa menemään niin mitään oikeen saa hajalle. Ja mikä parasta, vara-osat on halpaa ku saippua vrt. kössiin. Mut anyway ei enempää kössistä. End of story ^^

342
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 31.01.14 - klo: 14.47 »
Two-wheel drive (2WD) describes vehicles with a drivetrain that allows two wheels to receive power from the engine simultaneously

Eli etu- tai takaveto. Asia olisi tietysti erikseen jos ilmoitettaisiin vaikka että kilpailussa on sallittu ainoastaan rwd vetotapa. Eli silloin etuveto ei ole sallittu. Mitäs jos tämmösessä luokassa vetäisi vain oikean puolen renkaat (eihä siinä mitään järkeä olisi mutta  :grin: ) saisiko sillä osallistua  :laugh:

343
Traxxas / Vs: Traxxas slash 2wd xl-5 ongelma
« : 31.01.14 - klo: 14.38 »
Haiseeko nopeudensäädin palaneelle tai mitään? Palaako siinä valo ihan normaalisti? Itselleni kävi aikoinaan xl-5:lla samoin. Vastarille kyllä tuli virta noparin kautta , mutta koneelle ei tullut. Eli oli kärähtänyt.

344
Vapaa keskustelu / Vs: Änkyttävä Saarnamies
« : 31.01.14 - klo: 12.23 »
Ei sotketa vitsi palsta ja jatketaan tänne kun kirkkon aiheesta on kuitenkin puhetta.  Onko kukaan eronnut kirkosta ja onko siitä ollut hyötyä. Tässä on aika moni eronnut kirkosta ja on saanut jotain ero rahaa kirkolta.

Kirkkoon kuuluessa maksat kirkollisveroa joka on 1,5% palkasta joka on keskiverto duunarilla noin 3000€ kuukaudessa. Eli maksat veroa n. 500€ vuodessa. Itse en enää kuulu kirkkoon. Ei ole nämä uskonnot oikeen minun juttu.

345
En jaksaisi uskoa että kylmyys kyykyttää noin pahasti. Itsellä hardcase lipo akku , ladattu varmaan 200 kertaa ja se ei oo moksiskaan kylmyydestä. Pihalla -20 ja tuolla 5-10cm lumes vedän baanua laparenkailla. Eli lipon pitäis olla todella huonokuntoinen et kylmyydestä noin kangistuu. Koitappa sisällä vaikka autokädessä kaasuttaa että ottaako silloin kunnolla kierroksia. Tietty kuormaahan siinä ei silloin ole mut jos silloinki kyykkää niin ei johdu kylmyydestä.

346
Vapaa keskustelu / Radio-Ohjattavat pelit!
« : 30.01.14 - klo: 18.27 »
Tänne saapi listailla kys. pelejä  :grin: Itseni mielestä osa jopa koukuttavia mutta joksenkin aika tönkösti toteutettuja.
Täs ois muutama todella koukuttava :)

Re Volt 1&2

LGR - Re-Volt - PC Game Review Tuossa ykkösestä jotain video matskuu



Toinen ja minun suosikkini on Robot Arena 2 jossa tarkoitus siis rakentaa taistelu robotti. Anyway, ajatus mielestäni tärkein ja kakkosessa sitä ainakin on jo jonkun verran. Se minkälaisen auton/robotin rakennat niin pystyy tekemään aika oman maun mukaan :) Eli todella laaja mielestäni tämä mahdollisuus mm. osien sijoittelu jne.

Tossa robot arenasta matskua :)

1. osa "robotin rakennusta": Lucario Plays Robot Arena 2 - Episode 1
2. osassa jo kilpailua: Lucario Plays Robot Arena 2 - Episode 2

Win 7 ja xp:llä olen ainakin robot arenaa pelannu. Nyt pitää ettiä ja kokeella josko 7 toimiis tuo Re Volt  :wink:

347
Ajoneuvo-asentaja on siinä mieles häjy hommeli että siihen voi päästä kuka vain  :wink: Itsekkin olen ollut kawan, jammun , suzukin ja muutaman muun merkin merkkihuollossa korjaajana. Silloin kun sinne valittiin hakijoita, kilpailin paikasta 2 ajoneuvo-asentajan kanssa. No minä sinne loppujen lopuksi pääsin ilman minkäännäköistä alan koulutusta. Talli räpläämisellä se taito/tieto on hankittu  :grin:

Eli suosittelen veltsu1 erikoistuun siihen raskaan kaluston puolelle. Siihen hommaan ei taida päästä, tai ei ainakaan helpolla ilman alan koulutusta.

348
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 30.01.14 - klo: 15.14 »
Jos huomenna ehtisi laitella johdotukset kuntoon niin sitten olisi tietokone ohjelman asennusta vailla. Pitää ohjeiden mukaan olla toiminnassa kun ensikertaa kytketään akkuja kiinni.

Joo kannattaa tarkasti ohjeiden mukaan mennä. Tuo mörkö ku lähtis sisällä laukkaan itsekseen ympäriinsä niin mikä piru sen pysäyttäis  :grin:

349
Vatuttaa ku slashhi tuli megajumpista katollaan alaha  :cry: Koritolpat takaa poikki ja kori halkes/murtui 6 kohtaa  :undecided:
offtopic: huomasitkos että olit tämän topikin 2000kirjoittaja :D sitten se ot: kokeita on enemmänkuin laki sallii..>:(

Mulla näkyy et sä oot 2000 kirjoittaja  :wink:

350
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 29.01.14 - klo: 20.50 »
Missä volteis sulla nyt on cut offi? Kuinka vanhat akut on?

testi ajot käyty tekemässä ja sama kyykähtämis ilmiö edelleen.. tosin sillä erotuksella että akuissa on virtaa saman verran kun storage modessa ollessaan. tuli vain mieleeni että kun ajelen sling shot kuokka renkailla jotka ovat isommat ja leveemmät kuin normi truggy renkaat  että olisiko tarpeellista pienentää pinjonia? tällä hetkellä 48/15 välitykset keskellä .meinasin 13t pinjonin laittaa ja tosiaan ajelen 4s ja 6s lipoilla. vaikuttaako kertynyt lumi vanteen sisäpuolella radikaalisti? muistelin vaan että kesällä eräällä kaverilla oli samanlaista akkujen kyykähtämistä kun vaihtoi isommat renkaat alle..asia korjaantui pinjonia pienentämällä.. :shocked:
cut offit 3.4v       3s lipot 3 kuukautta vanhat  2 s lipot 6 kk vanhoja..

Ite käytän cut offia 2,8v nimittäin oma lipo antautu 3,4v cut ofilla välillä täys kiihdytykses. Itellä laparenkaat allekirjotukses olevas slashis ja välit tais olla 52/13 tai 14. Ongelma poistui tuolla 2,8v cut offilla. Ja ei akku siitä oo ainakaan mitään tuumannu. Aina lataa sen jälkeen normisti täyteen kuhan sit lopettaa sen ajelun heti ku kyykähtää tolla 2,8voltin cut offilla ettei pääse siitä alemmas voltit enää.

351
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.01.14 - klo: 20.36 »
Heitin 45wt ölpät tupaan ja parani tuo alastulojousto huomattavasti. Ei enää paukauta peräpäätä maahan :)
Kyllä täytyy kehua tuota halpahallin muovihitsaus tököttiä ( Permatex Permapoxy). Liimasin sillä tuon toisen koritolpan kiinni ja se vielä katkes melko häjystä kohtaa + se murtunut palakin oli vielä mennyt kahteen palaan. Joltain 3mm matkalta sen sai liimattua ( eli osat osu yhteen). Siihen kohtaan josta se pala oli lähteny nii sörssäsin vaan tota tököttiä ^^ Äskönki tuli loikattua muutamat kerrat katollensa niin kyllä kesti. Pirun hyvää tököttiä liimata muoviosia ^^

352
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 29.01.14 - klo: 19.47 »
Missä volteis sulla nyt on cut offi? Kuinka vanhat akut on?

testi ajot käyty tekemässä ja sama kyykähtämis ilmiö edelleen.. tosin sillä erotuksella että akuissa on virtaa saman verran kun storage modessa ollessaan. tuli vain mieleeni että kun ajelen sling shot kuokka renkailla jotka ovat isommat ja leveemmät kuin normi truggy renkaat  että olisiko tarpeellista pienentää pinjonia? tällä hetkellä 48/15 välitykset keskellä .meinasin 13t pinjonin laittaa ja tosiaan ajelen 4s ja 6s lipoilla. vaikuttaako kertynyt lumi vanteen sisäpuolella radikaalisti? muistelin vaan että kesällä eräällä kaverilla oli samanlaista akkujen kyykähtämistä kun vaihtoi isommat renkaat alle..asia korjaantui pinjonia pienentämällä.. :shocked:

353
Noparihan siinä ei yleensä mene kun vedetään aavikko väleillä  :wink: Vaan moottori ylikuumenee.
Kv arvo annetaan siksi koska mitä isompi kv , sitä enemmän kierroksia per voltti. Mitä enemmän kierroksia per voltti , sitä enemmän amppeereja se vaatii. Tällöin nopari ylikuumenee ja pahimmassa tapauksessa tuhoutuu.

Mutta vaikka moottori olisikin valmistajan antamissa rajoissa, niin kyllähän noparin pystyy kuitenkin liian pitkillä välityksillä rikkomaan ja mistä sen tietää mikä se liian pitkä välitys sitten on. :grin:

En tiedä, mutta täälläpäin haistellaan lämpöjä ja virtoja ja valitaan moottori sen mukaan. :grin:

354
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 29.01.14 - klo: 17.26 »
Itse voin suositella lämpimästi tuota hobbywingin sc8 comboa  :azn: Ainakin nelkku slashiin tehoa on enemmän kuin riittävästi.

355
Vatuttaa ku slashhi tuli megajumpista katollaan alaha  :cry: Koritolpat takaa poikki ja kori halkes/murtui 6 kohtaa  :undecided:

356
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 29.01.14 - klo: 16.40 »
Joo itellä tuli sellanen kapuut että ostikos joku sen sitte bmw:ltä pois. Anyway ei ollu sekavaa. Varsin hyvin ymmärsi asiasi tuosta. Itse en motocross pyörää omista. Veljen 500 kuutioisella polaris predator as "saalistajalla" tulee silloon tällöön pätkiteltyä.

Kuten edesmennyt Jalkaväen Kenraali aikoinaan mainitsi: Ei vallan väärin joten parantamisen varaa vielä löytyy.. :wink:

Intialainen Bajaj omistaa KTM:än ja KTM omistaa Husabergin. Viime vuonna KTM:än johtaja Stefan Pierer osti Husqvarnan pois Bemarilta.

Lopputulos on että Husabergin valmistus loppui ja jatkossa Husat korvataan Husqvarnan merkillä. Käytännössä tällä hetkellä se tarkoittaa sitä että uudet Husqvarnat on sekoitus KTM:ää ja Husabergiä ja siihen sekaan vähän uusioa sovelluksia. Kokonaan uusi Husqvarna mallisto taitaa tulla vuonna 2015, silloin näkee ottaako Husqvarna irtioton vai jatkaako tehdas kahden "rinnakkaismallin" tuotantoa kuten tähän asti on tehty Husan osalta.

Syynä Husan putoamiselle ja Husqvarnan tulemiselle on Husqvarnan parempi tunnettavuus varsinkin jenkkimarkkinoilla, brändi on parempi ja pyörää saadaan paremmin kaupaksi. Vaikka pyörä on hyvin pitkälle sama kun KTM niin Husse on vaihtoehtona niille joilla on "porkkana allergia", käytännössä uuden Hussen tarkoitus on syödä asiakkaita pois japseilta.

Edesmennyt Husqvarna lienee myyty kiinalaiselle Shineray moottoripyörä/mönkijä valmistajalle joka ilmeisesti tulee valmistamaan 2013-< Husseja omalla merkillään.

Menikö tarpeeksi sekavaksi?

357
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 29.01.14 - klo: 12.31 »
Itse asiassa virtalähde muuntaa tässä tapauksessa tuon pistorasian 230v tuohon laturille sopivaksi jännitteeeksi. Virtalähteen ulostulo tämän laturin tapauksessa täytyy olla ainakin 12v mutta ei yli 18v. 5A olisi virtalähteen myös suositeltavaa lykätä ulos koska iMax B6:ssa on 5A maksimi latausvirta.
Balancerin kanssa 3s 5000mah zippyn lipossa kestää noin 2 tuntia ladata tyhjästä täyteen. Niin ja li-po akkuahan ei saa vetää ikinä aivan tyhjäksi.
Laturi on simppeli ja yksinkertainen.


Millainen laturi tuo iMax B6 on? Helppokäyttöinen? Turvallinen? Hidas?
Standardi turvallinen lipolaturi, iso osa latureista on lähinnä rebrandattuja imax b6 raudalla ja softalla olevia, eli "ihan ok" vehje. Parempia toki saa, kalliimmalla tosin.
Ok. Pystyykö tuon suoraan liittämään pistokkeella seinään vai tarviiko virtalähteen ja mitä tuo virtalähde oikein tarkalleen tarkoittaa?

358
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 29.01.14 - klo: 00.22 »
Onko kellään kokemusta noista Altern usa servoista? modelsportista kun sais edullisesti niiden digiservoja joissa vääntöäkin liki 20kg. Ja nopeuttakin melko hyvääsesti.

359
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 28.01.14 - klo: 22.28 »
Ai niin onhan Beta, Husaberg, Husqvarna, Yamaha, Honda, Gas gas ja muutama muu...

Ja noista kaksi, tai jopa kolme on saman Mattinghoffenin tehtaan tuotoksia :grin:

Kattokaa jätkät, voi lainata vaan oleellisen eikä tuplatripla lainauksia. Varsinkin edellisen viestin lainaus on typerää ja tekee sivuston luettavuuden epäselväksi.

Näinpä  :grin: Ktm omistaa husabergin , tai ainakin valtaosan siitä , bmw omistaa husqvarnan jne.
Ja tuohon et ktm ainoa joka tekee tosissaan enskoja. hmmph kuka se yks suomen huippukuskeista ny olikaan kuka ennen ajo kotarilla. Bemarilta tuli ulos niitten eka enskapyörä ( en nyt muista mikä se oli. Oliko 550 vai 650 nelari?) niin se jannu hyppäs kotarin tallista bemarin talliin ja pärjää paremmin sillä. Se kotari on sama värkki siinä missä nämä muutkin. Totuus kyllä on se , että kotarin kuulee kilahtaneen aika usein. En sitten tiedä riippuuko kuskista vai mistä.

Ps. en ookkaan varma omistaako bemmi enää husqvarnaa  :huh: 2007 vuonna bemari sen ainaki osti 93millillä mut en tiiä. samapa tuo

360
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.01.14 - klo: 20.43 »
Laitoin uudet mössöt diffin sijaan niin nyt ainaki kesti koko 5000mah 3s lipo akullisen  :shocked:
No anyway, pääasia et se toimii ^^ Miten teillä slashi käyttäytyy hypyis? Tua meikälääsen tuppaa oleen joku sukellusvene ja tulee niin nokka edellä että. Päivän saldo kori p*skana ja yks spurri  :evil:

Tiedäthän, että kun kaasuttaa ilmassa niin keula nousee?
Myös hyppyri vaikuttaa jonkin verran. Esim. Nouseva ja sitten alaspäin kaartuva voi heittää vähän nokalteen. Kokeiltu sekin ;-)
Potku ei vaan kyllä vakiossa riitä heittämään keulaa ylös jos hyppyri on tehty väärin..  :wink:

Vakiohan tämä ei tietysti ole  :wink: Hobbywingin sc8 combolla ja samansarjan mosalla.
Onkos tuossa noparissa tuo Drag Brake Force semmonen ominaisuus et se jarruttaa automaattisesti kun päästää kaasun vai mikä tuo on ^^ Anteeksi tyhmyyteni  :embarrassed:
Drag brake on juurikin sitä. Jos sitä on liikaa voi toki käydä noin mutta kyllä varmaan hyvä olis pitää vähä kaasua ees ilmassa eikä ampuu nasta laudassa hyndään ja päästä kaasu kokonaan  :wink:

Tämä selittääkin paljon kun se on nimittäin täysillä ^^ Joo muttaku kaasulla säätää niin tulee lyötyä aina niin paljon että hirvittää oikee ku alastulo tapahtuu ku jenkaa on miljoonia ^^

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13