Enemmänkin kuin jokin noparisääntö,on merkitystä kuskilla ja autolla.Säätöjen hakemisessa.Linjojen opettelussa.
Mitä enemmän murehtii sääntöjä ja porsaanreikiä niin sitä vähemmän hauskaa on.Ja sitä vähemmän on kuskeja kun nettifoorumikeskustelujen perusteella voisi tehdä päätöksen että koko porukka jotain pilkunviilaajia ja pikkusieluja.Suurimman osan tavanneena voin sanoa että näin ei ole.Vahvoja persoonia on mutta kasvokkain keskustelu on sitten ihan eri juttu.
Joku puntsi ei tee susta voittajaa.Ei edes mahdollista.Sääntöjen mukaan kisaaminen on ihan itsestä kiinni ja siitä onko PAKKO olla paras ja nopein.
Ja joku sääntöjen vatvominen "verissäpäin" luokalle jossa parhaimmassa kisassa on ollut 12kuskia,yleensä 5-8,on sitten ehkä tärkeydeltään toinen juttu.
Pelisäännöt pitää olla,niiden noudattaminen on sitten itsestä kiinni ja siitä henk.koht moraalista.
Perussäännöt on ollut kaikkien nähtävillä jo vuosia,ja missään vaiheessa ei ole tietääkseni MITÄÄN NOPARIA suljettu pois.
Ainoastaan tuon dynaamisen ennakon kanssa leikkiminen sovittiin kuskien kesken että ei käytetä.Mikä oli mun mielestä hyvä juttu.
Eli se ei määrää mitenkään sitä että mikä nopari sulla saa olla.Ostat minkä ostat ja tuut radalle.Simppeliä eikö totta?Jos sattuu olemaan puntsia niin sitten softaa uusiksi tai dynaaminen ennakko pois.Vai onko niissä kokoajan joku puntsi päällä?
Eli vaikka ostat minkä tahansa noparin,saat ajaa sen puolesta.
Jos jollain sattuu olemaan puntsi päällä niin sen kyllä huomaa.Ja joku sut ilmiantaa ennemmin tai myöhemmin.
Kertomani saattaa sisältää räikeitäkin virheitä,korjauksia saa tehdä mikäli huomaa että puhun palturia.Tämä sisältä on asioita niinkuin olen antanut itselleni ymmärtää.
Vatanen #44
Viivalle ne autot sieltä näppisten takaa!