Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mamyllyn

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 15
241
RC-kerhot ja -radat / Re: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 24.07.12 - klo: 11.49 »
Lisäys: ajan itse siis SCTE:llä. Rata on hauska siis myös kestäville 1/10:lle!

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000
Savox

242
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 23.07.12 - klo: 09.15 »
Otin eilen ekat testit tolla radalla Volvon kanssa ja olihan se aivan sairaan hauska pätkä. Auto pääsee näyttäviin sladeihin ja vauhtia piisaa.

Kuka tuo ekana paikalle Losin 5iven?

243
On muuten mielettömän hienosti maalattu kori :)

Tuletko huomenna ottamaan siihen osumia, ellei sada?

No nyt on ensimmäinen rc-autoni koottu ja maalattu. Suuret kiitokset Bigbearille, jota ilman olisi jäänyt tämä kokoamatta. Kiitokset myös muille jotka jeesasivat ja antoivat hyviä ohjeita. Nyt vain hakemaan rupea korin pintaan Lavangosta.

//K

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000
Savox

244
Yleinen keskustelu / Re: Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 09.07.12 - klo: 21.26 »
Tähän ei tarvii edes tohtoria: kaada kattila täyteen vettä ja upota renkaat vaikka kivet painona pohjalle.

Keitä 45 min ja revi ne vanteilta. Anna viilaa jos jää roippeita.

Miten kumit saa vanteilta irti?

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000
Savox

245
Hello,

Onko ratanne profiili nyt valmis ja sellainen, jonkalaisena se koetaan kisoissa :) ?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

246
Hello,

Meitsi on maisemissa vielä huomisen ja ajattelin kysyä, onko joku radalla avaimien kanssa huomenna joskus aamupäivän aikana?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

247
Jummi,

Hillittömät asetukset ja silti homma skulaa! Mikä ihme mun setissä oli vikana? Nyt mennään Tekin Pro4:lla, eli 540 myllyllä. Kuumana on, mutta ei edes liki Lerppua...

mulla on omassa 5.0T 550 XL mokkula ja tuntuu pelaavan. Lämmöt kovemmat mitä tekin 5.5t mutta samalla pinjonilla kulkuja toisaalta enempi.

Losi scte, 17 pinjoni, 5400/50C akku, Xerun 120A sensorillinen sc säädin. Ennakoita kokeilin 15 pinjonilla 27,5 -> siihen suoraan inserttiin - oisko ollu 37.5 tai jotain mutta totesin melkeimpä että järkevämpi ajaa pienemmällä ennakolla ja isommalla pinjonilla.

Kone akullisen jälkeen reilu 80 astetta ja kaasu aikalailla isommassa asennossa (Ousan radalla, ei hiekkakentällä).

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

248
Nyt on saatu vastaus maahantuojalta moottorin osalta: " kone näyttäisi olevan aivan kunnossa".

Tämä ei siis oman kokemuksen mukaan selviydy SCTE:n kanssa edes 13T:llä.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

249
...ja kisoissa sä menit jo kuin ohjus!

Ensityypit Lavangossa kotiradalla:



250
Moi,

Vanha aihe, mutta kokeilin moottoria hetki sitten ja alla on tulos:

- Autona Losin SCTE
- Nopeudensäätimenä LRP SXX TC v2
- Testattu 13/14T:llä

Referenssinä kerrotakoon auto ennen ajettua mm. Novak Ballistic 550 4.5 ja Tekin Pro 4 4000 moottorilla:

1) Moottori kuumeni aivan hulluna muutamassa minuutissa rata-ajoa ILMAN jatkuvaa "luuri pohjaan" ajelua. Jopa 13T:llä se veti noparin cut-offiin, syynä liian kuuma moottori. Normaalisti Novakin kireämpi moottori on ollut tuolla hyvin rauhallisissa lämmöissä.
2) Seuraava yritys 14T:llä. Sama lopputulos
3) Takaisin 13T:n, mutta tekniikan siirto toiseen SCTE:n varmuuden vuoksi.

Lopputulos: moottori kuumeni aivan samalla tavalla, rattaiden välys oikea ja noparista ennakot/boost asetukset koko ajan nollissa.

Sitten kesken hiljaista ajoa toisella akulla, lämmöt vielä ko. koneessa alhaisessa vaiheessa (eli 50...70 astetta) liikkuminen loppui kokonaan. Syynä noparin tilttaaminen. EI käynnisty enää.

Nyt odottelen tehtaan vastausta myyjälle, onko takuun alainen vika vai ei. Kun kaikki on ollut oikein kytketty ja käytetty, niin ei pitäisi olla epäselvyyttä asiassa. RC Techin kautta löytyy keskustelua, kuinka surkea tämä v2-säädin on ollut.

http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/595069-lrp-sxx-v2-escs-stop-working.html

Moottorin lähetin suoraan maahantuojalle tarkistettavaksi samassa paketissa. Mikäli siinä ei ole vikaa, niin se kuumenee näin raskaassa autossa liikaa =ei ole käyttökelpoinen ko. autossa.

Siinä omat kokemukseni nyt LRP:n tuotteista. Arvaatkaa ostanko ko. kamaa vielä jatkossa?

T: Nyt Tekin RX8 & Tekin Pro4 4000 kv. Vasta ajettu yksi kisa, mutta ajijaijai kuinka herkkua :-)

251
Kiitokset järjestäjille ja kanssa kilpailijoille loistavasta päivästä!

Omasta mielestäni aikataulu oli juuri sopiva -hienoa kun tahdista pidettiin kiinni :-)

Ps. Ratanne on ROCK

252
Mulla anto tokalla yrityksellä LRP:n säädin periksi. Aluksi oli ongelmia koneen lämpöjen kanssa.
LRP SXX TC v2 ja X12L 550 BL 4.5T, 13 pinjonilla.

Iso Karhu kokeilee mun myllyä toisella säätimellä ja nähdään kuumensiko viallinen nopari myllyn.

T: Taitaa seuraavaksi ottaa 4000 kv:n.

Kiitokset Hazard ja bcan. Täytyy ehkä tilata tuo 4600 -versio ihan piruuttaa niin tulee sitten siitäkin kokemuksia.
Tosin mun auto on edelleen tulossa tuolta rcmodelbau.comista. Günther lupaili että lähettää sen kolmen päivän sisään eli ehkä hän myi minulle ei oota. Samaan aikaan jenkeistä tilatut varaosat ja lisäheebelit tulivat tänään tai tulli-ilmoitus tuli ja sain maksaa hiukan veroja. No, tuli tuokin koettua.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

253
Testit LRP:llä ajettu. Alla lopputulos parilla akulla ja auton mekaanisen toimivuuden varmistamisen jälkeen:

- 13T ja rata-ajoa = mylly ylikuumeni
- Johtojen uusi juottaminen ja siirto toiseen SCTE:n. Moottori kuumeni edelleen reilusti, mutta ei cut-offiin.
- Toinen akku: nopari antoi periksi

Sen jälkeen selamaan rctechiä: ko. nopareita on paukkunut kuten popcorneja. V2 ei kestä.

Hello,
Menee hieman off-topicin suuntaan, mutta tämä tuntuu sopivimmalta kohdalta kysyä asiaa kun kyseessä on nimenomaan sc-vehkeet:

- Säädin LRP SXX TC v2
- Moottori LRP X12L SC 550 modified 4.5 T
- Auto SCTE

Esim. Novak kielsi ainakin mekaanisen ennakon antamisen 4.5 T moottorille.

Manuaalista en löydä kieltoa LRP:n kohdalla "Boost" parametrin säätöön. Mikä mahtaa olla asian laita ja minkälaista asetusta suosittelette ko. combolla?




Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

254
Sähköautot / Re: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 03.06.12 - klo: 16.58 »
Thanx,
Näin mä asian päättelinkin. Kieltoa käytöstä ei ainakaan heti löydy, vaikka näin olen kuullut.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

255
Sähköautot / Re: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 03.06.12 - klo: 15.53 »
Hello,
Menee hieman off-topicin suuntaan, mutta tämä tuntuu sopivimmalta kohdalta kysyä asiaa kun kyseessä on nimenomaan sc-vehkeet:

- Säädin LRP SXX TC v2
- Moottori LRP X12L SC 550 modified 4.5 T
- Auto SCTE

Esim. Novak kielsi ainakin mekaanisen ennakon antamisen 4.5 T moottorille.

Manuaalista en löydä kieltoa LRP:n kohdalla "Boost" parametrin säätöön. Mikä mahtaa olla asian laita ja minkälaista asetusta suosittelette ko. combolla?




Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

256
Sähköautot / Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 01.06.12 - klo: 12.47 »
Tää topic on muuten hyvä. SC autolle noparia itse valkatessa meinasi lähteä homma lapasesta, kun en hankkinut tällä kerralla tuotteita combona. Tuo alle 5.5 T moottorin rajoitus tuli eteen uusimmassa Wingissä ja Speed Passionissa.

Näiden seikkojen vuoksi + PJ:n suosituksesta päädyin Lerppuun.

257
Sähköautot / Re: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 31.05.12 - klo: 19.19 »
Osallistun myös keskusteluun, kun toinen Novak Havoc SC 550 4.5 T combo on antanut periksi. Ensin oli "perus versio", nyt x-drivellä.

Ekalla kerralla syy oli oma: auto kävi lammikon kautta. Konkka jysähti. Silloin huomioin kuitenkin, että Novak oli lähtenyt käyttämään fyysiesti paljon suurempaa konkkaa kuin alkuperäisessä setissä oli. On siis saattanut olla aluksi alimitoitettu komponentti kyseessä?

X-drive versio taas hajosi itsestään. Mulla on ollut setti just yli onnettoman takuu ajan.

Nyt mulle tulee LRP SXX TC spec Version 2. Onko kokemuksia 4.5 T myllyllä käytettynä?



Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

258
Mulla on tullut ihan vakio diffissäkin sama ongelma, eli kun sen lyö kasaan, niin tuloksena lukkoperä.
Samaa vikaa on ollut kaverinkin losissa. Yleensä pikkurattaat eivät ole menneet ihan kotelon pohjaan ja kun kannen ruuvaa kiinni tulee diffistä liian tiukka paketti. Sama ilmiö jos pikkurattaat ei ole ihan diffikotelon reunassa kiinni. Sun kuvassa tuo välys näyttää suurelta, mutta voi johtua äärimmäisen hyvästä kuvasta.

Komppaan Isoa Karhua asiassa:
Mulla on kokemusta diffien kanssa räpeltämisestä, kun kehittelin sitä tiivistettä.

Joskus rattaat eivät mene aivan pohjaan asti koska tappi menee hieman vinoon ja jää jumiin, yms. Silloin kannen kiinittäminen tosiaan aiheuttaa rattaiden lukkiutumisen.

Silikonilla kyllästytellä tiivisteellä laitan kannen hyvin kevyesti kiinni. Pyrin aina siihen, etteivät hampaiden liikkeistä tuntuisi nykäisyä outdriveissä.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

259
Uskoisin, että 15t pinioni on melko pitkä välitys 4.5t moottorille.

Saatko hyppyyn vielä hyvin potkua vai tuleeko painettua kaasua enemmän pienessä vauhdissa
ja sen takia alkaa moottori kuumeta?

Ajoin sisäradalla 15 T:llä ilman kuumaa myllyä. Ajotapa on pitkälti luuri pohjassa / jarrua ja taas mennään.

Kenties ulkoradalla mylly rasittuu enemmän, mutta tässä vaiheessa epäilen syyksi outwearin käyttöä: se hengittää toki, mutta on kireä juuri myllyn kohdalta ja saattaisi toimia jonkinlaisena "lämpötelttana".

Tilanne selviää kun pääsen takaisin radalle...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

260
Talvella Tikkurilassa yksi hyppy puoli metriä vajaaksi ja vakio pohjalevy banaaniksi. Suosittelen päivittämään pohjalevyn, kun mielestäni niitä on porukalla mennyt jonkun verran kieroon.
mamyllyllä on vissiin käyny pohjalevyn kanssa tuuri, ettei oo vääntyny. Oliskohan lipsahtanu tehtaalta joku super kestävä vakiolevy tohon pakettiin.  :tongue:

Mulla sama nopari ja moottori kun bcan:illa ja Kay Jay:llä.
Kaipaisin lisää vauhtia aina sillon tällön, esim. talvella Nokialla ja Tikkurilassa (riippuu profiilista), sekä viime kesän muistikuvien mukaan Turussa (en oo vielä ehtiny ulos).
Mut ehkä se on mun kohdalla jääny menneisyydestä sellanen ajatus, että "muulla ei oo väliä, kunhan auto on hyvännäköinen ja se kulkee ihan törkeesti"  :evil:

Mulle on tullut sama mieleen oman pohjalevyn suhteen, kun se vain kestää ja kestää ;-)
Sama "vika" on Bigbearilla, joka tosin vaihtoi pohjalevyn ihan nörtteilyn vuoksi ;-)

Mylly + nopari sama kuin mm. bcanilla: mulla on tosin x-drive versio.

Normaalisti on käynnyt hyvin viileänä, mutta nyt kahdesti ulkoradalla kuumentunut pahasti ( 15 T:llä 101 astetta...).
Tutkin ongelmaa ja kerron kun löydän sen. Renkaat, diffit, yms. vaikuttava pyörivän kevyesti ja moottorin laakerit on ok.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

261
Omasta Losista kajahti viime viikolla yhdessä hypyssä pohjalevy(vääntyi takadiffin kohtaa ylöspäin), takapuskuri, molemmat iskaritornit, takakardaani sekä etummaiset koritolpat.
Varaosina kannattaa melkein olla etu ja takakardaanit, diffien rattaat + tiivistesarja, koritolpat ja vetareita.

Suosittelen vaihtamaan alkuperäiset hexit Jamminin valmistamiin ja JConceptin muttereihin ni ei tarvii joka ajon jälkeen olla kiristämässä pyörän muttereita.

Olipa sulla kehno tuuri...voi jummi!
On pakko päteä tässä yhteydessä sen verran, että kyllästäkää ne diffien tiivisteet silikoonin + brake cleanerin seoksella ja liimatkaa/ tiivistäkää outdriven ulostulot. Muuten diffit vuotaa, vaikka jostain voisikin lukea toisin (kun porukka ei ole tarkistanut niitä).

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

262
Rupiaa olemaan ajankohtainen aihe itelle Lossin hankinta, millaisella varaosalistalla lähtisitte liikenteeseen? Mietin että vois ottaa jonkun osakierroksen samaan nippuun messiin niin pärjäis tovin aikaa.

Entä mitkä renkaat pihalle saviradalle? Toimiiko Losin vakiot missään?

n. 100:n akullisen aikana vaihdettu toinen takavetari (tappi irtosi), kaikki diffien ulostulot ja etupuskuri kahteen kertaan. Muuta ei ole mennyt rikki.

Vakio Pohjalevy vääntyy kohtuu helposti, sen tosin päivitin heti TLR4000:n

Ajan itse todella surkeasti (eli auto saa älyttömästi sikaa), enkä ole silti onnistunut rikkomaan orginaalia pohjalevyä. Kardaanit ovat lentäneet paikalta etenkin takaa, kun on tullut paha hitti hyppyreiden kulmaan sisäradalla.

Pohjalevy on edelleen ehjä, joten sen perusteella olen tästä asiasta eri mieltä kirjoittajan kanssa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

263
Moni meistä on varmaan paininnut diffien vuotojen kanssa. Nyt uskon asian olevan ratkaistu.
Teimme Ison Karhun kanssa muutamia testejä omilla diffeillä (uusilla ja vanhoilla) sekä kirjoitimme tuloksista Losille.

Alla viimeisin ja toistaiseksi helpoin ratkaisu:
http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/473164-losi-1-10-ten-scte-arr-4x4-short-course-truck-thread-2121.html

264
Hello,

Mukava kuulla kisojen olleen hyvät. Nyt ehdotankin seuraavaa: otetaan yhtenä torstaina samanlainen kisailta kolme tuntisena, mutta kokeillaanko kaikesta huolimatta seuraavaa:

1 AUTO/ TEAM. Mikäli se hajoaa, niin se korjataan ja sillä selvä. Akunvaihtoon varataan sopivan pituinen aika ja uskotaan ihmisten rehellisyyden riittävän: eli sovittu aika kellotetaan itse.

265
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 21.02.12 - klo: 12.10 »
Mä olen siirtynyt noista kolveista tällaiseen:
http://www.vekoy.com/product_info.php?manufacturers_id=153&products_id=5680

Se on nopea, helppo kuljettaa mukana ja todella tehokas.

266
Joo,
Mä näin sun pidon ja se oli tajuton :-)
Voi toki olla, ettei mun uusi Minipin-erä ole yhtä hyvä kuin edellinen?

Ps. Torstaina tykitetään.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Kenties sun insertit ei sovi minipinneille?

Mutta asiaan.

Kannattaako ajella pidotetuilla renkailla esim kösseillö vai au naturell minipinneillä? Miten minipinnit mahtaa kestää 3h ajoa?

Voit olla oikeassa, että käyttämäni 1/10 insertti ei toimi yhtä hyvin kuin edellisissä käyttämäni 1/8:n vastaava.
Toisena asiana viitaan Volvon kommenttiin: näillä on tosiaan ajettu ainakin 15 akullista, eli sisäänajoa on tehty ja renkaita on siirretty edestä taakse.

Torstaina nähdään mikä on mun pito silloin: nyt noi on pidotettu.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

267
Joo,
Mä näin sun pidon ja se oli tajuton :-)
Voi toki olla, ettei mun uusi Minipin-erä ole yhtä hyvä kuin edellinen?

Ps. Torstaina tykitetään.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

268
Pito oli tänään normaalia parempi, ainakin itsellä oli se vaikutelma.

Näin sain toista kautta kuullakin.

Kunhan nyt taas ei olis joku käyny pidottelemassa rataa, tai alkaa kaikki treenailut ja testailut olemaan yhtä tyhjän kanssa.

Mulla taas oli ihakauudet minipinnit ja pito oli oikeastaan aika huono. Ehdin ajamaan viitisen akullista, mutta ei parantunut pito tuossa ajassa.

Auto on uskoakseni ok säädöissä. Eli näin tuo asia vaihtelee usein autojen välilläkin.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

269
Miksi 2 alustaa on sallittu? Eikös tämä ollut endurance kisa?

Peli ei ole ihan yhtä raakaa kahdella alustalla, eikä homma jää kiinni siitä ketkä keksii nopeimman keinon vaihtaa akku. Tiukkoja hetkiä tulee varmasti kuitenkin olemaan kun toinen auto hajoaa  :wink:



Vaikkei varmaan asiaan vaikutakaan niin tuon omat näkemyksen myös esille.

ite olisin yhden auton kannalla.

yhden alustan säännöllä saataisiin omasta mielestä kisaan enemmän sisältöä, akkujen vaihdot alkas oleen kuin le mansin tankkaus. Eikä varmaan renkaiden vaihdoltakaan säästys tolla ajo määrällä.

Kisasta katoaa endurancen luonne jos saa ajaa useella autolla. Koska toinen auto voi aina kiertää rataa. ropaahan noi le mansin 24h ajoissa välilla tuntitolkulla autoja. Ainakin auton vaihtojen määrä pitäs rajata jollakin. hieman typerää jos akun vaihto=auton vaihto radalle + uus ukko radion varteen.

Jos auto hajoaa silleen ettei saada korjattua tai menee liikaa aikaa (vaikka pohjalevy) on varalla auto johonka voi vaihtaa, auton vaihdosta pitää myös olla tuntuva läppi penalty.  Tyyliin useita kymmeniä läppejä.

yhen auton sääntö tasais hieman autojen eroja myös..  ainakin tuupin pienempi tehon kulus etu katoaa kahta autoa käyttämällä. Koko auton vaihtoon ei mene kauan vs. siihen että vaihetaan akut ja jatketaan samalla autolla.

100 % samaa mieltä!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

270
Painoa saadaan ylimitoittamalla ja käyttämällä painavia materiaaleja, osittain kestävyyden ja osittan siksi että autosta saadaan halpa. Kestävyyden kanssa näillä ei välttämättä ole mitään tekemistä, paino ei tuo automaattisesti kestävyyttä. Losissa on käytetty halpaa terästä monessa paikassa kun olisi pitänyt käyttää kevyempiä materiaaleja, lisäksi kasikrossiin perustuminen ei aina ole hyvä asia, kuten painon osalta on jo huomattu. En nyt mollaa Losia mutta eikö olisi jo aika lopettaa noi puheet että Losi on kestävä siksi kun se on panava, Losi on painava siksi kun se on tehty mahdollisimman halvalla ja perustuu kasikrossariin.

Kuten jonnekkin linkkasin, Asso SC10 on todettu erittäin kestäväksi muutamilla pienillä parannuksilla joten turha on aina vetää tota "Losi on kestävin" korttia esiin kun puhutaan Endurance kisoista ja auton kestävyydestä. Muitakin kestäviä autoja on, ero tuleekin siitä että kestääkö ne ajamista vai mälläämistä, jälkimmäistä Losi sietää hyvin mutta sillä kun taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten hyvin auto kestää nipussa 4-5 tunnin ajamista.

Luin mielenkiinnolla vastauksesi koska omistan Losin TEN-SCTE:n ja jaan näkemykset auton suunnittelijan kanssa kokemukseni kautta Slash Ultimate 4x4:n jälkeen todeksi -eli Losi on äärimmäisen iskun + kulutuksen kestävä.

Mihin perustat väitteet jonka mukaan ko. auton materiaali on raskasta muttei kestävää ja miksi auto ei mielestäsi ole kestävä? Anna tarkka esimerkki heikoista kohdista.

T: Durangon vastaava hyllyssä mutta en tule kokeilemaan sen kestävyyttä omassa ajossani.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Varmaan tarkoitti sitä että autosta saataisiin ½kg pois painoa kestävyyden kärsimättä kun käytettäisiin parempia materiaaleja ja suunniteltaisiin osat uusiksi SC autoon.  Paremmilla materiaaleilla voidaan osa suunnitella ohuemmaksi, näin ollen paino putoaa.

Kiitokset,
Nyt tajusin pointin :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 15