Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mamyllyn

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 15
271
Miksi latausvirtoja pitäisi rajoittaa? Jokainen saa aivan vapaasti pilata akkunsa vaikka 10C virroilla jos virtalähteessä potku riittää...

Telemetrian, radiopuhelimien, skypen ja huumorin käyttö sallittu...

Jostain kumman syystä 1C on vakiintunut esimerkiksi FTT-sääntöihin, käsittääkseni turvallisinta lataus silloin onkin...

Onko akkutekniikka pysynyt vuosia paikallaan vai onko se kenties kehittynyt myös lipojen osalta?

T: 10 C.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

272
Painoa saadaan ylimitoittamalla ja käyttämällä painavia materiaaleja, osittain kestävyyden ja osittan siksi että autosta saadaan halpa. Kestävyyden kanssa näillä ei välttämättä ole mitään tekemistä, paino ei tuo automaattisesti kestävyyttä. Losissa on käytetty halpaa terästä monessa paikassa kun olisi pitänyt käyttää kevyempiä materiaaleja, lisäksi kasikrossiin perustuminen ei aina ole hyvä asia, kuten painon osalta on jo huomattu. En nyt mollaa Losia mutta eikö olisi jo aika lopettaa noi puheet että Losi on kestävä siksi kun se on panava, Losi on painava siksi kun se on tehty mahdollisimman halvalla ja perustuu kasikrossariin.

Kuten jonnekkin linkkasin, Asso SC10 on todettu erittäin kestäväksi muutamilla pienillä parannuksilla joten turha on aina vetää tota "Losi on kestävin" korttia esiin kun puhutaan Endurance kisoista ja auton kestävyydestä. Muitakin kestäviä autoja on, ero tuleekin siitä että kestääkö ne ajamista vai mälläämistä, jälkimmäistä Losi sietää hyvin mutta sillä kun taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten hyvin auto kestää nipussa 4-5 tunnin ajamista.

Luin mielenkiinnolla vastauksesi koska omistan Losin TEN-SCTE:n ja jaan näkemykset auton suunnittelijan kanssa kokemukseni kautta Slash Ultimate 4x4:n jälkeen todeksi -eli Losi on äärimmäisen iskun + kulutuksen kestävä.

Mihin perustat väitteet jonka mukaan ko. auton materiaali on raskasta muttei kestävää ja miksi auto ei mielestäsi ole kestävä? Anna tarkka esimerkki heikoista kohdista.

T: Durangon vastaava hyllyssä mutta en tule kokeilemaan sen kestävyyttä omassa ajossani.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

273
Arvon Bigbear ja mamylly: voitte nyt ihan oikeasti lopettaa. Sääntöjä EI VARMASTI TULLA MUUTTAMAAN MILLÄÄN MUOTOA jonkun auton takia. (PISTE)

Juuri näin: vastaus on saatu. Emme halua näemmä uusia harrastajia mukaan sotkemaan Tikkurilan sisäpiiriä joten mennään tällä.

Ps. En osallistu.

274
Alla hieman kalustotietoa SCW-Cup 2012:n osalta:

Tässä olisi sitten muistijäljistäni raapaisu kalustoluettelo top 10 osalta.

SC4-10
1. LOSI SCTE
2. LOSI SCTE
3. LOSI SCTE
4. LOSI SCTE
5. LOSI SCTE
6. LOSI SCTE(2/3) AE SC10 4x4 (1/3)
7. LOSI SCTE
8. AE SC10 4x4
9. TD DESC410R
10. HN SCRT10

Halutaanko me Loseja mukaan skabaan ulkopaikkakunnilta vai ei?

275
Suuret kiitokset mukavista kisoista hyvässä hengessä!
Oma Novak teki muutaman kurjan tempun mutta syy on todennäköisesti löydetty.

Yksi Durangokin oli kiva yllätys ;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

276
Mikäli haluamme kuskeja myös muualta mukaan, niin se tuskin onnistuu säännöillä joissa Losi SCTE ei voi kestävyydestään huolimatta pärjätä.

Mietitään siis jokin fiksu tapa jolla ko. auto saadaan samalle tasolle muiden kanssa.

T: Turun kisoissa on 4 WD luokassa ylivoimaisesti eniten ko. mallia.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

277
Keskustelua kaupankäynnistä / Re: Amainhobbies
« : 29.01.12 - klo: 14.19 »
Moi,
Kommentoin asiaa hieman myöhässä mutta: oma tilaukseni A Mainiin oli tehty 11.12.2011. Kun tuotteita ei kuulunut kuukaudessa, tein liikkeelle reklamaation.

Seuraavana päivänä rahat olivat tilillä ja arvaatte lopun...tuotteet tulivat perille noin viikko sitten.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

278
Nyt on diffien outdrivet liimattu Locktiten Gel-liimalla ja laitettu uudelleen kasaan hyvin kevyesti ruuveja kiristämällä. Eron tosiaan tuntee vanhaan kiristykseen kun rattaat pyörivät paljon kevyemmin. Nyt katson Nokian skabojen jälkeen ovatko öljyt pysyneet 100 % sisällä punnitsemalla diffit. Ne painaa 58...60 g kappale mun nesteillä (3-3-2) ja rattailla ilman laakereita.

Onko uusintapunnituksen tuloksia vielä saatavilla?

Diffit tarkistettu (oikeastaan vain etu ja taka) koska keskidiffin vuodon näkee päällepäin.

Valitettavasti se taitaa olla ainoa jossa nesteet pysyneet sisällä (tarkistan toki asian).

Takadiffissä oli jäljellä n. 80 % nesteestä.
Etudiffi oli TÄYSIN tyhjä.

Vuotokohta ei ole selvillä, pitäisi tosiaan laittaa jotain väriainetta sisään jotta saisi vuotokohdan selville.

Isokarhu oli löytänyt RCTechistä kohdan jossa todettiin seuraavaa:

1) Metalliholkit liimataan paikalle koteloihin kuten olen tehnyt.
2) Asennetaan HD outdrivet (mulla on paikalla).
3) Vaihdetaan alkuperäisten O-renkaiden paikalle Mugen S5 O-Ring (MUGT0244).

Näiden jälkeen niiden PITÄISI olla 100 % tiiviit. Kerron tuloksen kun saamme ko. tiivisteet A Mainilta.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

279
Suuret kiitokset jälleen loistavista kisoista. Ratanne ansaitsee myös isot kehut: se on tehty todella haastavaksi ajaa ja viimeistelty viimeistä piirtoa myöden! Hyppyreiden muoto on loistava, etäisyydet ovat sopivat ja päälysteet hyvät.

Tulen taatusti myös seuraaviin kisoihin :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

280
Nyt on diffien outdrivet liimattu Locktiten Gel-liimalla ja laitettu uudelleen kasaan hyvin kevyesti ruuveja kiristämällä. Eron tosiaan tuntee vanhaan kiristykseen kun rattaat pyörivät paljon kevyemmin. Nyt katson Nokian skabojen jälkeen ovatko öljyt pysyneet 100 % sisällä punnitsemalla diffit. Ne painaa 58...60 g kappale mun nesteillä (3-3-2) ja rattailla ilman laakereita.

Samalla toteutin Bigbearin ehdotuksen: Titaanipalat on liimattu pohjalevyyn sisäänjouston ruuvien iskukohtiin. Taitavat olla ikuiset....

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

281
Lisäksi ulostuloissa näyttää olevan pienen pieni ura mihin saa O-renkaan vähentämään vuotoa, veikkaan että insertin liimaus ja O-renkaan lisääminen tekee diffeistä sellaiset kun pitää.

Omaan autoon piti noi tehdä mutta nyt ei enään jaksa kun laitoin auton myyntiin.

Ok täytyy tarkastaa. Ihme kun noita hommia ei ole suunniteltu/ testattu tehtaalla loppuun asti.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

282
Diffien metallisten inserttien liimaamista on rctech.net:n puolella harrastettu vuotojen vähentämiseksi. Oman autoni insertit liimasin, mutta vielä on liian aikaista sanoa auttoiko se mitenkään, koska en liimaamisen jälkeen ole metriäkään ajanut. (Ja ei, ajamattomuus ei mitenkään liity inserttien liimaamiseen :smiley:)

Moi,

Kiitokset linkistä ja kokeillaan tuolla :-)

283
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 09.01.12 - klo: 10.24 »
Mulla on tilattu 11.12.2011 ja kamat on edelleen hukassa. Kolme tilausta on tullut noin viikossa edullisimmalla toimitustavalla mutta nyt homma pissi.

Ottaapa päähän kun pihtasin rahtikuluissa.

284
Moi,

Mulla olisi yksi kysymys johon tosin sainkin jo radalla vinkkejä: vuotaako muiden diffit helposti hyvin ohutta öljyä käyttäessä?

Mulla on 3-3-2 Tikkurilan sisäradalla käytössä ja kahdesti etudiffin avatessa olen todennut sen vuotaneen täysin tyhjäksi. Epäilen kiristäneeni ruuvit liian kireälle kansiosasta.

Vinkkejä otetaan vastaan, kiitos :-)

285
Traxxas / Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.12.11 - klo: 14.10 »
Koska mikään ei koskaan riitä, ja mielestäni myös RC-autossa pitää olla niin paljon voimaa että sillä ajaminen on pelottavaa..

Osaisivatko raatilaiset suositella nelkku-Slashiin sellaista moottori-noparipakettia jolla saa vaikka revittyä kumit vanteilta yhdellä liipaisimen puristuksella jos siltä tuntuu?

Nykyinen moottori on perus Ultimaten Velineon 3500, ja ajoakkuina 30C 5000 mAh 3S-akut.

Moi Tero,
Olet aivan samoilla jäljillä millä itse olin ennen rata-ajoon hurahtamista.
Ota yhteys RC-Sabeen ja pyydä VP:tä puhelimeen. Hän kertoo sulle Castlen valmistaman Mamba Monster paketin joka menee suoraan tuohon laitokseen kiinni. Saattaa olla että tarviit nelikennoisia akkuja mutta voin jelpata oikeiden valinnassa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

286
Vapaa keskustelu / Re: Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 09.12.11 - klo: 16.23 »
Totta,nyky nokioista vaan huonoja kokemuksia.Mutta kun galaxy S:n sai käteen,niin kyllä heti oli paljon parempi fiilis ja ei kokoajan buuttaile itseään yms.

100 % asiaa koko teksti!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

287
Ois uusien sähköjen paikka omassa losissa, ja oon miettiny jos ostais tälläsen moottori: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17700__XK3665_B_2300KV_Brushless_Inrunner.html Oliskohan riittävän tehokas näin painavaan autoon? ja nopariksi xerun 120a.

Tunnen itse vielä nää autohärpäkkeet heikosti, mutta yhteen asiaan huomio kiinnittyi ko. myllyssä: onpa matala kv-arvo. Eli sun pitäisi käyttää aikamoisia pinioneja jotta saat tarpeeksi vauhtia kaaralle. Onko se ongelma vai ei...vastaus löytyy varmaan seuraavalta kommentojalta.

Itselläni on Novak Ballistic 4.5 ja sillä kyllä menee Möhköfantti reilusti.

288
  :grin: Tais olla todella liikuttavaan kun oikeen kuudesti piti postata.  :roll:

Ei vaa, ite koitin noita deansseja ja en dikannu, mun pitkissä laihoissa sormissa niitä oli tosi hankala käyttää. Juottaminen ilman apukäsiä oli aivan suolesta ja kyllä se muovikin aika kivasti suli kun 80w kolvilla suhistelin.

Multa lähtee kyllä ääni noille ECx liittimille, todella helpot asentaa paitsi niiden lonttien saaminen siitä itse liittimestä irti. Muuten oivat värkit.

Näitä käytän jatkossa kaikkeen. Pistän vielä näkkileivän ja laturin väliinki ni saadaan näkkärille paremmat energia arvot.

Tulipa lieviä teknisiä ongelmia, kun sama posti lähti kuudesti ;-)

Mitä tarkoitat kohdalla: "Lonttien saaminen siitä itse liittimestä irti". Jos tarkoitat bullettien saamista irti kotelosta, niin se onnistuu seuraavasti: laita vastakkaisen sukupuolen pelkkä bullet kiinni irroitettavaan osaan. Purista liitin sisään vaikka pihdeillä ja naps...sieltä se lähtee.
Huom: Tässä kohdassa huomaa eri valmistajien koteloiden eron. Hyvästä lähtee kohtuullisella voimalla ja lukkiutuu hyvin uudelleen.

289
//Huom lyhyestä pinnasta, ADHD:sta, lukihäiriöistä, kovasta (sokeri)humalatilasta kärsiville boldattu tämän viestin pääpointit valmiiksi//

Mielenkiintoinen keskustelu meneillään ja sattui juuri sopivasti, kun olen harkinnut lipojen hankintaa kevääksi ja  miettinyt pään puhki liittimien eroista. Deansit tällä hetkellä käytössä. Juottaminen, pysyvyys, lämpeneminen tai kesto eivät ole tuottaneet ongelmia. Mut onhan noita nyt chatte oltava parempiakin.

Uskon, että mamyllyn ja IsonKarhun pointti on kuitenkin ollut se, että esitetään etenkin uusille harrastajille liitinvaihtoehto joka on rakenteellisesti, juotettavuudeltaan, sekä käytettävyydeltään parempi kuin esim. kunnioitettavaan ikään päässyt Deans, pelkät aloittelijan käsissä helposti oikariin räpsähtävät Bulletit, tai tarkkaa juottamista vaativat Traxxakset. Ei siis lähdetä siitä perusoletuksesta, että mainstream-porukalla on 10S-lipot ja maximoitu virrankäsittely on se pääasia. E-hei.

Kumpikaan nimimerkeistä ei ole huutanut suoraa kurkkua paremmasta kyvystä kuljettaa virtaa, tai usuttanut noita väkisin niille ketkä ovat omaan liittimeensä tyytyväisiä ja vaihtavat vain jos vanhat liittimet alkavat

a.) lämmetä käytössä
b.) niistä tulee hankalia juottaa paksummilla kaapeleilla

Omaa mielipidettä ja tonttia pitää silti puolustaa ja kundit on kyl hoitanu homman hyvin, täytyy sanoa. Jos joku jaksaa oikeasti kertoa noista ex tempore pitkän selostuksen, vastailla kysymyksiin ja antaa tarpeen vaatiessa takaisin samalla mitalla, niin mulla nousee hattu päästä.

Ison Karhun tekaisema video vaikutti liittimien kasauksen puolesta houkuttelevalta. Mikäli oikein ymmärsin, niin nuo ECx:t ovat bulletteja liitinkuorella, joka vähentää mahdollisuutta väärinkytkentään. Vähentää siksi, että kaikki liittimet on mahdollista kytkeä väärin, ei välttämättä itse liitosvaiheessa, mutta esim. liitintä kasatessa + / - ristiin, ja avot talo palaa, auto räjähtää ja akka huutaa kuin hyeena.

Ja vaikka täällä moni itkeä ruikutti, että "antakaa jotain statistiikkaa, mä haluan tietää erot virrankulussa ja resistanssissa", niin ruikuttakoot. Maalaisjärki sanoo, että liitin jossa on vähänkin tavoiteltu kykyä kuljettaa virtaa, se myös sen tekee. Eroa Tamiya-liittimen, JST:n ja EC5:sen välillä on varmasti, mutta jos otetaan joku perus 1:10 piharässi 2S-3S lipoilla ja Deans ja EC5:sta verrataan pelkän virran kuljettamisen osalta...Sama kuin kattois, et miten maali kuivuis kuusesta ja männystä tehdyissä lauta-aidoissa.
 
Ei, mä en ole haluamassa kenenkään turhan tärkeän inssin tekemää vertailua liittimien välillä. Riittää mulle tiedoksi, että liitin kestää reilusti yli meikäläisen tarpeiden ja se on käytettävyydeltään fiksusti rakennettu.


XT60 verrattuna tuo vaikuttaa rakenteellisesti paremmalta, sillä siinä molemmissa liittimissä molemmat bulletit ovat erillisessä kuoren osassa. XT60:ssa toinen liittimen kappaleista on hazardin oloinen ilman "väliseinää" bullettien välissä ja juottaminen on varmasti samanlaista nautintoa kuin Deansissa. Kutistesukkaakin vaatii samalla tavoin kuin Deans.

Ok, HK alkaa käyttää noita XT60:siä tulevaisuudessa 3000 "mAahiseen" saakka, entäs kun mun ajoakut tulee olemaan 5-6000 ja juottaminen kuuluu joka tapauksessa tähän harrastukseen?

EC5 tuntuu imevän AWG8 piuhaakin ihan kiltisti ja muidenkin kuin pohjolan piirirallimestarien kokemuksia lukemalla maailmalta, vaikuttaisi että tuo kestää myös virtaa oikein mainiosti.


Olen valmis vaihtamaan kaikki liittimeni, mutta ainoa kysymys ECx-liittimistä tietäville:

-Taivuttakaa mulle rautalangasta, poikkeaako aito ja esim. hobbykingin myymä EC5-liitin poikkeaa toisistaan käytännön tasolla? Ei nimittäin huvita maksaa hunajaa ja kuukiviä noista liittimistä, jos niitä saa maailmalta edullisesti muiden pakollisten ostosten ohessa. Näyttäis ainakin asiakaspalautteiden pohjalta kestävän ihan tarpeeksi hyvin tuo HK:kin versio. Toinen vaihtoehto tietty alkaa metsästää edullisesti tuota ns. parempaa EC5-liitintä, Suomessa hinnat aika riistoa.

Ja kaiken toisten flamettamisen ja naljailun keskeltä mä tein omat päätelmäni:

Deans:

+Suht yleinen edelleen, saa käsiinsä melkein mistä vaan ja kopiotkin usein toimivaksi koettuja
-kokonsa ja muotoilun takia hankala irroittaa toisistaan ja soo-soo johdoista ei saa kiskoa
-kuuluu juottamis-metodin puolesta huonoimpaan kastiin XT60-liittimen kanssa

XT60:

+Parempi muotoilu kuin Deansissa, ei tartte kiskoa johdoista
+Jotkut valmistajat käyttävät tehtaalta saakka näitä liittimiä (akut suoraan ajoon, ei liitin-swappia)
-Kopiot usein aivan onnettomia laadultaan
-Uros-liittimen rakenne, jossa ei ole väliseinää makes me a paranoid parrot

TRX:

+Hyvä grippi ja muotoilu, ei tartte kiskoa johdoista
+Parempi juottaa kuin Deans tai XT60
-Juotettavuudelta silti huonompi kuin ECx tai Bulletit, vaatii tarkkuutta


Bulletit:

+Helppo juotella, tekniikka sama kuin IsoKarhun videossa
-kokonsa ja muotoilun takia hankala irroittaa toisistaan ja soo-soo johdoista ei saa kiskoa

ECx:t

+Helpoin kasata luotettavaksi liitin-kokonaisuudeksi
+Kuin Deans, joka on helppo juottaa, jonka kontaktit on kuin bulletista, rakenne on parempi kuin XT60 ja liitettävyys ja irroitettavuus kuin Traxxaksen liittimestä
-Uusi liitin, ei vielä niin kovin yleinen


Loppukaneetti:

Deansin seiskytlukuistaminen vs. kaapista ulos astuva EC5 näytti vaan ottavan välillä aika piikikkäästi yhteen, mielestäni ihan turhaan. Keskustelu, mielipiteet, jne. on jees. Se, että porukka dissaa henkilökohtaisella tasolla toisiaan, kutsuu toisiaan kädettömiksi, pätee omalla harrastusvuosien määrällä, juotostaidoilla, vertailee Ladaa ja Audia, sitä onko paksu johto helpompi juottaa liittimeen x vs y ja itkuparkuu turhasta on totally mental.

Free your minds, bros...Pyöritelkää niit liittimii handuissa, kolvatkaa pari jokaista, valkatkaa itselle sopivimmat ja vetäytykää Zen-tilaan takapihalle auton/lennokin/helikopterin/veneen/härvelin kanssa. Niin mäkin ajattelin tehdä, kun tuol paistaa näemmä aurinko.  :azn:

//Huom lyhyestä pinnasta, ADHD:sta, lukihäiriöistä, kovasta (sokeri)humalatilasta kärsiville boldattu tämän viestin pääpointit valmiiksi//

Melkein pääsee itku kun iso mies liikuttuu:
Joku vihdoin ymmärsi meidän pointtimme!

Sitten tärkeä kommentti ainakin EC5:n liittyen:
Näistä on eri versioita, niin aitoja kuin kopioita. Omasta mielestäni parhaat saat Liquidrc:stä jotka on Losille brandatty. Niissä on hyvä muovimateriaali ja lukee "Batt" sekä "Device" rungoissa.

Edellä mainittuun kommenttiin liittimien avauksesta ja uudelleen liitoksesta: avasin itse Losille brandatyn liittimen kolmesti. Se toimii edelleen aivan yhtä hyvin kuin uusi.

Ps. Suomesta näitä kannattaa kysyä Sabelta, ne varmaan saavat näitä. Kyselkää ja saadaan "paikallista" palvelua.

290
Kiitokset Tamperelaisille mahtavista kisoista ja upeasta radasta!

Olisipa meillä pääkaupunkiseudulla vielä jonain päivänä edes lähelle yhtä mahtava rata!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

291
Huomasin aivan saman kun ekan kerran aukaisin diffit. Nyt paikalla on Chrispinnit ja pakissa tehtaan parannetut versiot.

Eilen havaitsin diffien ulostulojen heiluvan reippaasti. Kaikki toki toimii, mutta mietin olisiko Chrisin pinnipaketissa tulevat aluslevyt ulostulorattaiden alle tarkoitus laittaa orginaalien päälle eikä vain korvata vanhoja niillä?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

292
Hello,

Onnistuin saamaan ekan osan Losistani rikki ja senkin varmaan oman mokan vuoksi:
Kun huolsin keskidiffin ja vaihdoin siihen nesteet, niin laakeri taisi tykätä pahaa sitä irroittaessa diffin kuoresta.

Lopputulos: Laakeri leikkasi kiinni ja muovisiivu irtosi diffistä.

Nyt kyseinen diffi on Sabelta loppu ja sellainen tulee turhan hitaasti ulkomailta. Olisiko jollain myydä yhtä varaosana?

Ps. Älkää vetäkö herneitä sieraimiin, vaikka asiani ei ole "ostetaan" palstalla. Tämä toimii samalla opettavana esimerkkinä.

293
Tuun sitten joo. Nyt näyttää sähköjen suhteen tilanne hieman paremmalta viime kirjoitus kertaan nähden, kun gens acen akku todennäköisesti tulee huomenna, moottori ja säädin on vihdoin lähteneet matkaan Saksasta tenshock:lta. Toinen akku (LRP fat cobra 6200mah 65c), jonka tilasin hobbylinnasta oli viimeinen kappale ja valmiiksi pullistunut, samalla tilasin myös tuumaset avaimat, ei ole tietoa milloin tulee. Sabesta tuli kysyttyä milloin auto ja radio olisivat tulossa, mutta eivät osanneet arvioida. Eli periatteessa ne voivat tulla milloin vain.
Yksi asia kuitenkin on varmaa: auto joutuu kestämään kovaa paiskontaa, sillä en ole koskaan ajanut radalla. :evil:

Tervetuloa saman ajatusmallin ajoon kanssani ;-)
Mäkin tilasin kamat ensin Teniltä, mutta peruin sen kun ne eivät saaneet mitenkään pakettia lähtemään.
Perumisen jälkeen taas oli vaikeuksia saada rahojaan takaisin -todella surkea toi Saksan kymppi. Varokaa siis muut ko. mestaa.

Nyt paikalla on Novakin SC-setti. Voimaa ON.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

294
Tännään oli ekat kunnon ajot tuolla meijjän upouuvella sisäradalla, ja arvatkaas mitä, mittän ei mennyt rikki! tuli lukuisia törmäyksiä ja korkeita alastulosta ohimenneitä hyppyjä mutt auto ei ollut moksiskaa. Pari säätämisen kohdetta kyllä löytyy, perä on mielestäni lian löysä, paksummat litkut sinne, meinaa pohjata vaikka tulisi sopivasti ländiinkin. Ja auto ei meinaa oikeen kääntyä 180 asteen mutkaa, mihin diffiin mun pittää vaihtaa öljyt ja paksumpaa vai ohuempaa? Kevennetty pohjalevyki ois jossai vaiheessa tilauksen kohteena... :wink:


EDIT: Vastais löytyi ari-pekan sivuilta, jäykemmät litkut keskidifiin.

Mä vaihdoin Slash 4x4 Ultimaten tähän laitteeseen ja olen aivan fiiliksissä. Toki kokemusta on vielä liian vähän, mutta Traxxu tuntuu LELULTA tän jälkeen ;-)

Enemmän metallia ja muoviosissakin kierteet kestävät. Aivan eri peli.

Ohjausta voin kommentoida myös aloittelijana sen verran jota olen tähän mennessä ymmärtänyt:
Voit vaihtaa aluksi diffeihin öljyt vaikka 5-5-3 mukaisesti. Eli edessä on 5, keskellä 5 ja takana 3. Mä tuun sisäradalle lauantaina kokeilemaan noilla -taidat siis tarkoittaa Tikkurilan uutta mestaa.

Maamyllyn, etkös tilannut auton ja spektrum dx3c radion sabesta. Millon tarkalleen tilasit auton ja radion sekä milloin sait ne? Ite tilasin 4.10, jos muistan oikein, eikä auto ja radio ole vielä tulleet. Joten tilasitko juuri vähän ennen minua, jolloin sait silloin tulossa olleen erän viimeisen auton?
Itekkin tuun ajamaan Tikkurilaan kunhan saan auton ja sähköt, tällä hetkellä löytyy pelkkä servo.

Moi,
Sorry hidas vastaus asiaan: mä taisin tosiaan tilata kamat juuri ennen sua. Kun saat Losin alle, niin tuu vetämään hihasta kuskia jonka autossa on numero 13.

Ps. Annoin autolle neljä tuntia älytöntä sikaa ja pommitusta hallin hyndista. Tasan nolla huoltotaukoa...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

295
Tännään oli ekat kunnon ajot tuolla meijjän upouuvella sisäradalla, ja arvatkaas mitä, mittän ei mennyt rikki! tuli lukuisia törmäyksiä ja korkeita alastulosta ohimenneitä hyppyjä mutt auto ei ollut moksiskaa. Pari säätämisen kohdetta kyllä löytyy, perä on mielestäni lian löysä, paksummat litkut sinne, meinaa pohjata vaikka tulisi sopivasti ländiinkin. Ja auto ei meinaa oikeen kääntyä 180 asteen mutkaa, mihin diffiin mun pittää vaihtaa öljyt ja paksumpaa vai ohuempaa? Kevennetty pohjalevyki ois jossai vaiheessa tilauksen kohteena... :wink:


EDIT: Vastais löytyi ari-pekan sivuilta, jäykemmät litkut keskidifiin.

Mä vaihdoin Slash 4x4 Ultimaten tähän laitteeseen ja olen aivan fiiliksissä. Toki kokemusta on vielä liian vähän, mutta Traxxu tuntuu LELULTA tän jälkeen ;-)

Enemmän metallia ja muoviosissakin kierteet kestävät. Aivan eri peli.

Ohjausta voin kommentoida myös aloittelijana sen verran jota olen tähän mennessä ymmärtänyt:
Voit vaihtaa aluksi diffeihin öljyt vaikka 5-5-3 mukaisesti. Eli edessä on 5, keskellä 5 ja takana 3. Mä tuun sisäradalle lauantaina kokeilemaan noilla -taidat siis tarkoittaa Tikkurilan uutta mestaa.

296
Kiitokset hyvistä järjestelyistä Turun ukoille!
Ekat kisat takana ja pirun hauskaa oli, Nokialla siis tavataan.

Ps. Numerolla 13 saattoi olla pito-ongelmia kaikista eniten, mutta hauskaksi se ajamisen teki ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

297
Toi EC liitin näytti olevan kätevä kun lipot lenteli erään autosta radalle niin ei noparin/akun johdot rasittunu liikaa kun liitin aukes niin kevyesti...! Heh, huono provo ja hyvä liitin. Viimeks radalla oma trx liitin tuntui ehkä hieman lämpimältä kun sitä availi ajon jälkeen. Pitää varmistaa asia infrapunamittarin avulla. Voi olla luulosairauttakin.

Loistavaa...mitataan se lattaliitin ja verrataan sillä mun adapterilla EC:n lämpötila samassa rallissa!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

298
Hello,
Uusi auto ja sähköt matkalla sekä akut. Liittimien datat on päivittyneet Horizonin sivuilla tai en löytänyt niitä aiemmin.

http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=EFLAEC502

"Capable of more than 120A continuous current with 10-awg wire"

299
Mulle tulee radioksi spektrumin dx3c varattu myöskin sabesta ja servoksi spektrumin s6040, onkohan sama servo? Nopeudensäätimistä ainakin Tekinin RX8 kestää helposti tuollaiset virrat, ilmoitettu virrankesto jatkuvaa 210a, mutta hintaakin on vielä enemmän, eurorc:llä 220e.

Sama radio, sama servo :)
Katsotaan löydänkö vielä edullisemman vaihtoehdon säätimeksi.



Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

300
Mistäs tilasit?
Ite varasin auton sabesta ja tilasin tenshock:lta tuon motin 4600 kv version sekä tuon säätimen. Niin, kuin täällä oli jo aijemmin juttua ampperit saattavat 2s lipollakin pyöriä sadan tienoilla. Joten kolmea kennoa tuo säädin ei todennäköisesti kestä. Kahdella kennolla ilmeisesti hyvin toiminut tuo combo Amerikassa. 4600 kv motilla ja 2s:lla nopeutta tuulee keskin kertaisilla väleillä noin 60 km/h, joka rittää ainakin radalle, minulle varmasti piha ajeluunkin.

Kiitokset vastauksesta.
Tilasin auton Sabelta ja otan samalla Spektrumin edullisimman gigaradion ja suositellun servon samalta valmistajalta.

Nyt mulla on sitten tiedossa mylly ja vain esc puuttuu enää paketista joka käsittelee 3S:n virrat.

Ehdin jo tottua Traxxulla Velineonin tarjoamiin kyyteihin: 80 km/h on sille helppo rasti ja enkat 54/18 välityksillä 101.1 km/h perusasetuksilla!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 15