Tänään kävin radalla hieman silmäilemässä, ja ilokseni totesin ettei krossiradalla näkynyt ainoitakaan mopon- tai kengänjälkiä. Taaemman varikkokatoksen katepressu on puolivälissä matkalla katuradalle, sekä katuradan "aitamuovit" on paikoin revitty irti. Siinä päällisin puolin pahimmat damaget talven jäljiltä.
Mitä krossirataan tulee, niin ensimmäinen asiahan olisi tampata pinta jollain (tärylätkä olis kiva..). Tämä pitäisi saada tehtyä parin viikon sisällä, kun pinta on vielä sopivan kostea. Tällä hetkellä rata on vielä liian märkä käsiteltäväksi muuten, paitsi paikkausten osalta. Myöskin ajaminen radalla voi olla hieman "kakkaista". Kevyesti kun radalle astui, niin savea ei enää kylläkään tarttunut kengänpohjiin.
Suurempia muutoksia ei radalle kannata lähteä ehkä tekemään, koska:
a: Kellään ei ole aikaa niitä toteuttaa (ei ainakaan itselläni..).
b: Ei ole savea, jollei pura jostain kohtaa rataa..
Nuo hyppyrien reunustamiset lautaprofiileilla (tai vesivaneri?) olisi kyllä hieno idea. Nykyinen radalla kököttävä pienehkö savikasa saattaisi juuri riittää hyppyjen reunojen täyttämiseen tasakorkeiksi. Pitäisi vaan jostain saada puutavaraa ja heppu joka tämänkin toteuttaisi.
Myöskin, jos jostain vaan saisi hommattua jonkun jämäerän "ostoskeskuslaattaa" (saa lähettää vinkkejä!), niin radalle voisi(n) käydä tekemässä mutkan jos toisenkin vähän liukkaammaksi.. Näiltä kohdin, johon tulisi laattaa, saisi sitten purettua lisää savea toisaalle.
Tietysti, jos tuosta Iivosen metsästämästä keinonurmikuormasta heltiäisi jotain meille Hyvinkäällekkin(
), niin sitten uudet hyppyritkään eivät olisi poissuljettu vaihtoehto. ..ja kyllä tuolle tavaralle olisi käyttöä nykyisten hyppyrienkin lähdöissä ja etenkin pääsuoran alastulossa.
Talkoiden järjestäminen on tietenkin kunnostuksen kannalta pakollista. Itse en pääse viikonloppuun sijoittuvien talkoiden tapauksessa paikalle kuin vasta sunnuntaina 3.pv, mutta tietysti useampana arki-iltana tapahtuva talkoilu on ennenkin ollut varteenotettava metodi.