En ole jaksanut tutkia, mutta uskoisin että mukana tullut pinjoni on pienempi.
Kun ajetaan kahdella sarjaan kytketyllä akulla, niin tulee kierroksia tuplasti lisää ja siten pienempi pinjoni ettei paikat ylikuumene.
Jos kytket akut rinnan, niin ei tarvi vaihtaa ratasta.
rinnankytkentä = tuplaa ajo-ajan.
sarjaankytkentä = tuplaa tehon.
Luulisi kyllä löytyvän, akun tasausliittimen mallin / akun merkin perusteella tsekkailemalla / kyselemällä.
Jos meinaat käyttää kahta akkua samaan aikaan autossa (mikä on järkevää), niin samalla johtoadapterilla voit myös ladata akut samaan aikaan.
Vaatii toki laturiin uudet asetukset.
Ja hauenleukojen käyttö akkuen latauksessa on epäkäytännöllistä ja vaarallista!
(suuri mahdollisuus kytkeä napasuus väärin / oikosulku)
Ja pakollinen mittasuhdekuva, kuvassa AA-patteri: