Tuo Graupnerin XS-6 on ainakin omasta mielestä ihan ok lähetin. Ainoo huonopuoli on sen kahva joka on aika ohut mutta siitä pääsee kun laittaa tennis-mailateippiä kierroksen kahvan päälle. Vakio servolla ei autossa tee mitään, lennokeissa ne menee ihan ok ja on ihan kohtuullisen laadukaskin. Samaten vastarin akkua ei tule mukana, vaan sen joutuu ostamaan erikseen. Sillä patteripitimellä ei sitten tee mitään, sillä voi/pitää heittää vesilintua. Lisäksi kannattaa ostaa fail-safe-mokkula jonka laittaa kaasukanavaan. Kun tulee radioihin häiriöitä niin tuo mokkula vetää kaasun pois(mikäli sen niin ohjelmoi).
Entä toi Graupner, sekin on kiteetön.
Siinä muutetaan esim. ruuvarilla taajuus, toisin kuin 2.4 Ghz ohjaimissa, joissa se itse valitsee vapaana olevan taajuuden.
Vastarista(JR SB6 mikä tulee paketin mukana) vaihdetaan ruuvarilla taajuus, mutta lähettimestä vaihdetaan ihan ohjelmallisesti tuo taajuus. Se näkyykin sitten kokoajan siinä näytöllä ja autoon kannattaa kirjoitella vastari-boxin päälle maalitussilla sen taajuus jos on eri autoissa eri taajuudet. Tietty kun laittaa lähettimen muistiin eri autot eri nimillä niin sekin tietenkin helpottaa asiaa. Itse ajelen samalla taajuudella kummallakin autolla, noita kun ei ole vielä kertaakaan tarvinnut samaan aikaan käyttää.
Sitten, eikö porukalla ole käytössä radalla pinnatauluja? Sinne joutuu noilla ei-Spectrum laitteilla laittamaan kumminkin pinnan(tai ottamaan pois, riippuu käytännöstä) niin ei noita päällekäisiä taajuuksia pääse tulemaan. Tai ainakaan pitäisi, siitä pääsee kun käy kyselemässä mitä kanavia muut paikalla olijat käyttää.