Kirjoittaja Aihe: Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista  (Luettu 106016 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #180 : 08.04.04 - klo: 22.44 »
Tuohan on hieno idea,, toisaalta.. pitänee kysellä sitä pidikettä jostain....

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #181 : 08.04.04 - klo: 22.50 »
Ei siitä ponderitelineestä itseään kipeäksi tarvi maksaa.. Hobaon ponderiteline 2,00 eur, osa nro 87089

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #182 : 08.04.04 - klo: 22.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"
Ei siitä ponderitelineestä itseään kipeäksi tarvi maksaa.. Hobaon ponderiteline 2,00 eur, osa nro 87089


Noo.. kai se pitää sortua nyt hobaon osaan... kun ei enää kerkiä jenkeistä tilata.. kun yksi varaosa paketti lähti vähän aikaa sitten tulemaan. Ensi viikolla täällä :D

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ostaaa?
« Vastaus #183 : 22.10.04 - klo: 14.31 »
Mistä kaupasta saisi halvan starttibokxin?    ja mikä olisi uus hyvä sähkö-crossari?    oisko joku,,,,,,,  team losin tai asson b4??? :mrgreen:

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Mitä ostaaa?
« Vastaus #184 : 22.10.04 - klo: 14.37 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"
Mistä kaupasta saisi halvan starttibokxin?    ja mikä olisi uus hyvä sähkö-crossari?    oisko joku,,,,,,,  team losin tai asson b4??? :mrgreen:


MInäkin etin hyvää startti boxia isolla motilla.
-EhtoollisWeli

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Re: Mitä ostaaa?
« Vastaus #185 : 22.10.04 - klo: 14.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Antti R"
Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"
Mistä kaupasta saisi halvan starttibokxin?    ja mikä olisi uus hyvä sähkö-crossari?    oisko joku,,,,,,,  team losin tai asson b4??? :mrgreen:


MInäkin etin hyvää startti boxia isolla motilla.


Hobaon poksissa on iso motti mutta poksi on muovia, ei tule kestämään hirveen pitkään (sen ns. väsyy). Monet on värkänny itse rasian "menehtymisen" jälkeen alumiinista poksin.

Ittelläni on GS:n poksi, kotelo on alumiinia mutta moottori on jotain 750 kokoinen (näyttää sellaiselta mitä isoissa akkuporakoinessa on), hinta jotain hobaon poksien luokkaa. Ihan soiva peli on ollut...

GS:n poksin saa sovitettua moniin muihinkin autoihin, rata yms.

| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Mitä ostaaa?
« Vastaus #186 : 22.10.04 - klo: 17.34 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Monet on värkänny itse rasian "menehtymisen" jälkeen alumiinista poksin.

Tässä mun versio ;) Auton "kannatintolpat" puuttuu vielä, ne pystyy tekemään vasta sitten kun xb8 on tullut
http://koti.mbnet.fi/rcracing/uutta%20005.jpg
Tosin en tuosta hobaon boksin väsymisestä tiedä, mun mielestä se on ollut aina yhtä surkea.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Mitä ostaaa?
« Vastaus #187 : 22.10.04 - klo: 17.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Monet on värkänny itse rasian "menehtymisen" jälkeen alumiinista poksin.

Tosin en tuosta hobaon boksin väsymisestä tiedä, mun mielestä se on ollut aina yhtä surkea.
Jaa kuinka surkea? Tommosta olin ostamassa,mutta saattaa suunnitelmat muuttua jos se noin huono on :? ........

Poissa Tom Byron

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #189 : 22.10.04 - klo: 19.03 »
Taisin antaa vähän väärän kuvan, kyllä se Hobaon boksi ihan hintansa arvoinen on. Varsinkin moottori on hyvä, harvassa startterissa tulee niin isoa myllyä. Siellä on käsistartteri sisällä. Mutta se muovikotelo on tosiaankin huono mun mielestä.

Luultavasti jos ostat jonkun muun kuin Hobaon startterin, joudut taistelemaan piukkoja koneita käymään pienemmällä koneella.

Jos jaksaa nähdä vaivaa, niin parhaimpaan tulokseen pääsee ja halvimmalla kun tekee itse. Saa juuri sellaisen kun haluaa.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #190 : 22.10.04 - klo: 19.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Tom Byron"
Tossa on ihan hyvä laatikko 2 moottorilla. http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=09.4028
Siihen viä 12V7,2A hyytelöakku Biltemasta. http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=rlyijakut&sivu=rlyijakut.htm&ryhma=2&kategoria=23&SID=335235595618343558275


Kaverilla tällaisen täsmälleen samanlaisen poksin moottorit suli jo Inferno Sportin koneella. Tarkoitettu mielestäni lähinnä polttisturisteille ja muille 1:10 kokoisille.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #191 : 22.10.04 - klo: 19.09 »
Mikäs moottori on Hobaon startti boxin sisällä?
770 vai kenties joku muu?

Mä hommasin ton rapakon takaa..
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXNL62
Tuntuu että vääntöä on..
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #192 : 22.10.04 - klo: 23.07 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Lainaus käyttäjältä: "Tom Byron"
Tossa on ihan hyvä laatikko 2 moottorilla. http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=09.4028
Siihen viä 12V7,2A hyytelöakku Biltemasta. http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=rlyijakut&sivu=rlyijakut.htm&ryhma=2&kategoria=23&SID=335235595618343558275


Kaverilla tällaisen täsmälleen samanlaisen poksin moottorit suli jo Inferno Sportin koneella. Tarkoitettu mielestäni lähinnä polttisturisteille ja muille 1:10 kokoisille.


Mites hän onnistui ne motini sulattamaan?
Itselläni on kyseinen laatikko.. Se jaksaa käynnistää uuden RB S7II mottorin ihan nätisti... Olisko kaverisi kenties käyttänyt liian pientä akkua?
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #193 : 23.10.04 - klo: 10.44 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Lainaus käyttäjältä: "Tom Byron"
Tossa on ihan hyvä laatikko 2 moottorilla. http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=09.4028
Siihen viä 12V7,2A hyytelöakku Biltemasta. http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=rlyijakut&sivu=rlyijakut.htm&ryhma=2&kategoria=23&SID=335235595618343558275


Kaverilla tällaisen täsmälleen samanlaisen poksin moottorit suli jo Inferno Sportin koneella. Tarkoitettu mielestäni lähinnä polttisturisteille ja muille 1:10 kokoisille.



Häh, siis moottori suli oliskohan ollu käyttäjässä vika?
Kyllä tuo mulla on ihan hyvin jaksanu ossia pyörittää, ei ollu ongelmia edes uutena kun vähän ensin lämmitti kuumailma puhaltimella.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #194 : 23.10.04 - klo: 11.04 »
mullakin meni tosta boksista motit melkein heti. Nyt ei ole ollut ongelmaa kun vaihdoin tilalle kaksi Magnetic Mayhem moottoria  :D

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #195 : 23.10.04 - klo: 11.14 »
Se on ihan jokaisen oma asia maksaako ko. peltilaatikosta 78 euroa. Minä en maksaisi...  ...niin ja kyllä tässä tapauksessa startterin kesto oli suoraan kiinni käyttäjästä, niinkuin kaikissa tapauksissa, eikö? :wink: . Hänellä oli 12V lyijyhyytelöakku.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #196 : 23.10.04 - klo: 11.28 »
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
mullakin meni tosta boksista motit melkein heti. Nyt ei ole ollut ongelmaa kun vaihdoin tilalle kaksi Magnetic Mayhem moottoria  :D


Mitä tuli hintaa lisää kun vaihdoit moottorit?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #197 : 23.10.04 - klo: 11.51 »
Hobaon boksi on ihan hyvä sillä isolla motilla. Ainoa miinus siinä on se kytkin sekä auton pidike tapit. Ja ne muoviset osat sulivat mihin johdot laitetaan.

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #198 : 24.10.04 - klo: 12.19 »
mä ny täs kysyn tälläsen kysymyksen että mikä olis hobao hyper pro versioon niin käykö siihen jarrun ja kaasun omaan ihan mikä vaan servo? ja jos ei nii mikä olis hyvä ja halvin? ja mikä olis hyvä ja halpa tolle ohjaukselle? jos viitsit laittaa mulle tai monelle hobaota ostavalle linkin?  :mrgreen:
jepajee

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #199 : 24.10.04 - klo: 14.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
mä ny täs kysyn tälläsen kysymyksen että mikä olis hobao hyper pro versioon niin käykö siihen jarrun ja kaasun omaan ihan mikä vaan servo? ja jos ei nii mikä olis hyvä ja halvin? ja mikä olis hyvä ja halpa tolle ohjaukselle? jos viitsit laittaa mulle tai monelle hobaota ostavalle linkin?  :mrgreen:


Kaasussa/jarrussa käytin aluks ihan vaan vakio servoa. Tupla jarruista johtuen voima riitti enemmän kuin tarpeeksi.
Ainoa haitta vakiosta oli että radalla se oli liian hidas.
Muuttu kummasti koko auton käyttäytyminen kun vaihdoin kunnon servon myös kaasulle.

Ohjaukseen kannattaa laittaa niin hyvä servo ku vaan mitenkään mahdollista.

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #200 : 24.10.04 - klo: 14.44 »
noh mulla olis semmonen et saisko ohjaukselle hyvän servon
130 eurol  :|  koska mä voin ottaa unosta sitte jarulle ja kaasulle servon  :)
jepajee

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #201 : 24.10.04 - klo: 14.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
noh mulla olis semmonen et saisko ohjaukselle hyvän servon
130 eurol  :|  koska mä voin ottaa unosta sitte jarulle ja kaasulle servon  :)


Futaba 9451
Hobby Peoplesta 112€
Erittäin nopea ja voimaa löytyy.
http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/futaba/futaba_tuotesivut/s9451.htm

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #202 : 24.10.04 - klo: 22.27 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
mullakin meni tosta boksista motit melkein heti. Nyt ei ole ollut ongelmaa kun vaihdoin tilalle kaksi Magnetic Mayhem moottoria  :D


Mitä tuli hintaa lisää kun vaihdoit moottorit?


Törkykalliit noi moottorit oli. jotain 80€ tais olla OVH. Niin paljon sapetti ne entiset moottorit että otin kerralla parhaat mitä katalogista löyty.  :D Varmaan patentoimalla jostain muun laitteen moottorista saa halvemmalla.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #203 : 24.10.04 - klo: 23.22 »
Starttbokseista kun puhutaan, niin minulla on huonoja kokemuksia kaikista ns. 2 moottorisista bokseista. Olen omistanut 2 erilaista, joista toinen Serpent ja toisen merkkiä en tiedä. Serpent oli ensinnäkin hiton kallis ja moottorin päädyt sulivat saman tien. Virtalähteenä ihan hommaan kuuluvat 2 sähköauton ajoakkua. Toisessa kävi samalla lailla, mutta ei sentään ensimmäisellä käynnistyksellä vaan toisella.

HoBaon boksista sen verran, että remmin saa pitämään hyvin, kun kumipyörän telineen alle sähkömoottorin puolella olevien kiinnitysruuvien kohdalle laittaa sopivan kokoiset prikat. Silloin remmin saa tarpeeksi kireälle ja remmi ei luista vaikka onkin muovinen laatikko.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #204 : 24.10.04 - klo: 23.30 »
Servoista sen verran, että jos radalla käy ahkerasti ajamassa niin kyllä kannattaa sijoittaa sen verran, että saa myös kaasuun voimaservon. Vakioservolla pärjää aluksi. Hobbylinnalla on jotain edullista Futaban voimaservoa, joka on hintaansa nähden todella laadukas ja hintakin vain noin 35 euroa. Vääntöä oli yli 6 kg. Tätä samaa servoa käyttää meidän kerhossamme moni myös ohjauksessa. Mikäli on varaasijoittaa, niin kannattaa ostaa ohjaukseen joku vielä nopeampi servo ja vahvempi servo.

Itselläni on ollut monta vuotta Futaban 9050 digitaalinen voimaservo ohjauksessa. Tänä vuonna meni yksi muovinen "sulakeratas", koska servosaver oli liian kireällä. Muutenkin oli sen verran jo klappia, että laitoin uudemman 9451 servon. Myös erinomainen servo.

Lisäksi Futaballa on uusi polttiskrossareihin tarkoitettu voimaservo 9350, joka vääntää vielä enemmän (10 kg/6v). Itse aion ajaa tällä servolla ohjauksessa ensi kaudesta eteen päin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #205 : 25.10.04 - klo: 07.45 »
10kg servo on varmaan kallis! ja mä en varmaan pääse kovin usein radoille mä asun Ilmajoella ja täältä on kaikkialle pirtkä matka paitsi seinäjoelle mutta kyl mä joskus varmaan kesäl vaasaan pääsen kruisailemaan mutta tuo servo http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=62&products_id=240 mikä tos radios tulee mukana onko se hyvä kaasulle ja jarulle?
jepajee

Mika R

  • Vieras
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #206 : 25.10.04 - klo: 10.43 »
Unistart 2000 (Radiosistemi it.) on yks 770 moottori ja säädettävä remmi. Se nyt ainakin toimii mainiosti. ~115e Myydään OFNAn nimellä USAssa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #207 : 25.10.04 - klo: 12.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
10kg servo on varmaan kallis! ja mä en varmaan pääse kovin usein radoille mä asun Ilmajoella ja täältä on kaikkialle pirtkä matka paitsi seinäjoelle mutta kyl mä joskus varmaan kesäl vaasaan pääsen kruisailemaan mutta tuo servo http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=62&products_id=240 mikä tos radios tulee mukana onko se hyvä kaasulle ja jarulle?


Vakio=se huonoin ratkasu.
Ajaa kyllä asiansa välttävästi kun on tupla levyt mutta radalla ajaessa ainakin nopeutta tarvitsee enemmän.

Se minun ehdottama servo on tuohon ohjaukseen loistava eikä voimaa välttämättä tarvitse yhtään lisää. Useat korkean tason kisaajatkin käyttivät viimekaudella ohjauksessa.

Mika R

  • Vieras
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #208 : 25.10.04 - klo: 13.37 »
50 Eukon Hitec MG645 :kin ajaa asiansa ja löytyy kaupasta kuin kaupasta. Osta kaks, ohjaukseen ja kaasuun. Tosin kaasussa/jarrussa voi olla vähän nopeampi 625 :kin.

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #209 : 25.10.04 - klo: 13.42 »
noh mul on vaan 130e ja sil pitääs saada hyvät  :(
ja käykö toi jaguar ratti radio hobaoon? katos en oo menos kisoihin kovin heti mutta päätin panostaa servoihin kunnolla
niin et radalla pärjäis
jepajee