RC10.FI
Yleiset => Bensa-autot => Aiheen aloitti: w33 - 17.08.12 - klo: 19.40
-
Oisaisko joku kokemuksesta kertoa kumpi on parempi ihan perus ajeluun ja driftaukseen baja 5b vai 5t? Onkos kyseiset mallit miten kestäviä? :O Ei ole kiva jos kokoajan joutuu rassaammaan jotain isompaa.... Ite pidän tosta 5b ku tankki ja kaikki ulottuvilla ilman että ottaa katteet/kuoret pois :D tosin jos hankin 5b:n niin se olisi se 23cc eikä 26cc onko ero kovin suuri? Montas % sitä öljyä pitäs tunkea oisko joku 4% riittävä määrä?
-
Miten ois 5sc siinä vakionakin on parempia osia kiinni :wink: ja vakio 23cc on auttamatta nuhanen :azn: ja kopan irrottaminen on helppoa että jos sen takia 5b mallia hommaa :grin: 4% öiliä. ootkos käytettyä vai uutta hommaamassa? ja tervetuloa foorumeille :azn:
-
En kyllä oo ihan vakuuttunu kummankaan mallin driftaus ominaisuuksista? :wink:
-
En kyllä oo ihan vakuuttunu kummankaan mallin driftaus ominaisuuksista? :wink:
se on varmaan vaan sanonta :wink:
-
Mielestäni 5b olis parempi, ei kaataminen haittaa niin paljon kuin noissa 5sc/5t joissa on on se koppa päällä. Se kopla on aika arvokas n.200€ kun 5b:hen saa "korin" n.41€+postit suomesta. Niin ja ota sitten se 5b SS jossa on 26cc kone siinä on muutamia parannuksia verrattuna tuohon rtr 5b:hen jossa on se 23cc kone.
-
Kiitso BeAsT! Uuden ajattelin hommata... ja en miellellään kyllä alkaisi kokoamaan kun eikös tu 5b ss ole kit versio... näyttää tuo 5sc ihan menevältä peliltä :cheesy: vähän laadukkaampi kuin 5t ja on 26cc niin ei ole sitten niin "nuhanen" :tongue: Mitenkäs tuohon 5bhen onnistuis vaihtaa 26cc moottori 23cc tilalle? Tulisi silti halvemmaksi kuin 5b ss kit....
-
Mä olen kans sitä mieltä etä 5b olis parempi... ainakin oma suosikki bajoista on se aito buggy.
Driftailuun sitten mcd tai losi neliveto.
-
Mistä tollasen losin 5ive saisi tilattua? :shocked: ja tuolla "driftailulla" tarkoitin ennneminkin että käännöksissä hiekkaa lentää yms.. en mitään varsinaista "p*skarinkiä"
-
Itse tilasin Briteistä modelsportuk:sta losin. Nelivedoilla voi tosiaan driftailla pitkää hallittua sladia... mutta bajat kyllä lennättää sitä hiekkaa enemmän varsinkin jos on potkua.
-
Mutta juuri nyt on ongelmana että normi 5b:ssä ei ole kauheasti potkua :P eiköhän siinä losissakin hiekka pölly... onkos noilla bajoilla ja losin 5ivellä miten iso laatu ero? Kauan tuolta kesti saapua Suomeen modelsportuk:sta?
-
Jos haluat että hiekka lentää niin baja ehdottomasti :azn: aina saa lisää potkua kun vaihtaa koneen ja 5b on helpoin virittää sillä se on myös kevyt verrattuna muihin koneen vaihto onnistuu kyllä 23cc tilalle kaikkea muuta ja jos tehokkaampi kone kiinostaa niin näiltä foorumeilta löytyy koneita myynnissä ja sitten ddm jenkkilästä löytää mitä vain :)
-
Mutta olen ennenkin katellu tota losin 5ive-t:tä näyttää paljon hienommaltakin mutta niin on kyllä hintakin... :/ Pitää nyt katella paljon budjetti kestää :roll: Tuo 5b olisi kyllä varmaan helpoin kun saa suomestakin ja jos ei 23cc riitä tehot niin ei pitäis olla kovin vaikeeta vaihtaa isompaan täältä fooruimesta sais varmaan helposti joltakin vaikka 29cc fuelien :)
-
Mutta juuri nyt on ongelmana että normi 5b:ssä ei ole kauheasti potkua :P eiköhän siinä losissakin hiekka pölly... onkos noilla bajoilla ja losin 5ivellä miten iso laatu ero? Kauan tuolta kesti saapua Suomeen modelsportuk:sta?
Losissa vakiona 26cc pannu ja sen saa tehoputkella heräämään niin että suttaa ja kulkee ihan ok.
Mun mielestä Losi on laadukkaampi vakiona kuin hpi... losihan on enemmän radalle tarkoitettu, mutta hyvin se montullakin menee. Toisaalta HPI bajat on jotenkin hauskempia ajettavia montulla.
-
Suosittelen katselemaan videoita bajoista ja loseista vertaile kummalla ajaminen näyttää kivemmalta :wink: itse siis kannatan bajaa ehdottomasti koska sen saa keulimaan ja hiekka lentää losi taasen on 4wd ja ajo näyttää tylsältä ainakin omaan makuun mutta tää onkin vaan mun mielipide + se että bajaa jaa osia miljoonia eribalmistajilta sekä näiltä foorumeilya saa bajaan vähän väliä viri palikkaa losiin taas ei niin paljoa.. mutta molemmat on hyviä eli älkää losi kuskit nyt ruvetko kiehumaan tai lähetään viivalle :grin: ja jos haluat bajaan osia mitä vain niin autan aina :grin:
-
olen kuule kattonu melkeen kaikki baja 5b videot tubesta nyt lähi aikoina kaikki unboxingit ja sellaset ei meinaa enää löytää uutta ;D 5b olis kyllä paljon helpompi kuin losi.
-
Kato myös toi meidan filmit bajoista ym. Kikkareista :wink:
-
Eikä saa unohtaa MCD W5:sta ja sen saa Suomesta :cool:
-
Kyllä toi 5ive on parempi omaan silmään kestävämpi ja laadukkaampi ilman isoja muutoksia ja kyllä hiekka lentää jos normi nitro kyoshoon vertaa :-)
-
Losi 5ive-T on hyvä valinta, pelkästään auton koko on jo melko vaikuttava.
-
Mutta kumpikaan vajaatehoisista 4 vetoisista ei saa aikaan sitä ajamisen hauskuutta kun Bajat, molemmat nelikot tosin herää henkiin uudella koneella :wink:
-
Näin on namis guuggelit :grin: bajaaaa 4evaaa!!! Mainitsinko jo että oon nauttinu 2olutta? :grin:
-
Mutta kumpikaan vajaatehoisista 4 vetoisista ei saa aikaan sitä ajamisen hauskuutta kun Bajat, molemmat nelikot tosin herää henkiin uudella koneella :wink:
Hyvin pitkälti samaa mieltä. Siinä on kyllä sitä ajamisen meininkiä kun bajalla ajaa :cool:
Radalla se hauskuu sitten latistuu kun nämä vajaatehoisetkin nelivedot painelee ohi :tongue:
-
Ehdottomasti 26cc koneella jos otat, mitään järkeä ole lähtee siitä miedoimmasta lususta liikkeelle.
5B on kyllä hyvä valinta, itellä ollu kaksikin sellaista, joista toisen muutin sit t malliksi.
Tuo b mallikin kestää aika hemmetin kovaa pahoinpitelyä, ja jos otat ton 5t tai sc mallin, niin niiden korit on tosi arvokkaita ja vakiokori ei kestä talvella ainakaan yhtään vetää katolleen tai se on entinen alta aika yksikön.
Tosin noihin saa sitten kyllä kestävämpiä koreja joko Italialaiselta grafil.ilta jenkkeilta, mm rcp ja woodster lidz sekä pro-line, joka tosin ei ole tuota vakiota kummempi, tosin se kuplan kori ois aika siisti.
Losi ja mcd on kans hyviä autoja, tosin kalliimpia kuin baja.
Hpi:llä ja mcd:llä on Suomessa maahantuonti ja täten osia saa helposti, mutta jos ei pelkää tilailla ulkomailta, niin saa losiinkin osia tilattua, ja oikeastaan bajaan taitanee kaikki tilata täälläkin osat ulkomailta, mm briteistä ja jenkeistä.
-
Jos ISO monsteri kiinnostaa, niin tässä ois edullinen peli.
(http://www.modelsport.co.uk/_images/products/standard/mv12401b.jpg)
30cc motti vakiona metallirattailla...
Toi ois aika hauska peli mm talvella..
http://www.modelsport.co.uk/index.php?product_id=37994 (http://www.modelsport.co.uk/index.php?product_id=37994)
-
Rauhotus ny juhamasa :grin:
-
Aika laimeelta tuo 5ive näyttää videoissa hyppyristäkin ku ajaa niin se tulee vaan täks alas ja jatkaamatkaa toisinkuin bajalla ajaessa hiekka lentää ja tulee keulien alas :afro: eli 5b:hen ku laittas vaikkapa 30cc koneen niin kyllä lähtee
:roll: iha menevältä peliltä toi monsteriki näyttäs ja ois vakiona 30cc moottori mutta ei oikeen löydy videoita mites tuo on monta sataa halvempi onko maverick yhtä laadukas merkki kuin joku losi tai hpi? Kenelläkään kokemusta tosta blackoutista?
-
Jos haluat auton joka on hintava, mutta suoraan laatikosta erinomainen radalle, helppo hallita, kestävä kuin kivi ja yksinkertainen mekata, niin hanki Losi, muussa tapaukessa jotain muuta.
-
Ei tarvii olla hintava kuhan laadukas ja kestävä :grin: ja radalla silla tuskin ajetaan ikinä :tongue: losi kyllä kestäis luin jostakin että joku oli ajanut naapurin postilaatikon tolppaa päin kaasupohjassa ja kuulunu vaan cracks eikä ollut kuulema losi joka katkes kyseisen lankun halkasija oli kuulema yli 3"
-
baja on sun autos :wink: itseänikään ei tuo ratapuoli kiinnosta ollenkaan.. sillä hiekan pitää lentää ja kaaressa!! :grin:
-
Mistä hankit 50cc moottorin omaa bajaas beast ja paljon maksoi?o_O tuo bajat kyl omast mielestäki nyt kyllä paras vaihtoehto mutta kumpi on kestävempi ja helpompimuokata 5t vai 5sc?
-
Englannista Mmr largescale hommasin koneen ja sen 1800e se tuli maksamaan sekä kaikki metallirattaat ja kytkin hässäkät vielä päälle :grin: eli ei se nyt ihan ilmanen ollu :tongue: sc malli on kestävempi siinä on hd kupit/vetarit ja clipittomät hubit ym. Koppa on heikko tai ei se nyt heti hajoo mutta team chase gage on loisto ratkasu tai grafilin koppa bajassa on se hyvä puoli että siihen saa osia niin paljon ja erilaisia ja erivalmistajilta että muihin autoihin ei taida saada tällästä valikoimaa? Muokattavuudessa ei ole suurenpia eroja :smiley:
-
jos vaik jostain hommais tai ite väsäis sellsen kehiko nii ei välttämättä tartteis laitta niitä muoveija.... vai meneeks sitten hiekka sisää ja rikko kaiken :D?
-
Moni ajaa ilman mitään suojia ei se hiekka mitään riko ainoostaan sotkee :cool:
-
Eiköhän se 26cc kone hoida hommansa ihan kiitettävästi :grin: niin mutta ilman mitään nii entäs jos ajaa ympäri niin voi joku mennä rikki mutta eiköhän se sotkeudu suojankanssakin :tongue: saisko tohon 5sc vaihettua vaikka tän ilman suurempia remontteja http://www.mmrlargescale.co.uk/acatalog/RCMMRPROMXENG.html (http://www.mmrlargescale.co.uk/acatalog/RCMMRPROMXENG.html)
-
Siis tarkotin ilman paneeleita tcgagella :grin: toi kone menee heittämällä kiinni :smiley:
-
Jos haluat auton joka on hintava, mutta suoraan laatikosta erinomainen radalle, helppo hallita, kestävä kuin kivi ja yksinkertainen mekata, niin hanki Losi, muussa tapaukessa jotain muuta.
Losi ei ole hintava mun mielestä, esim baja 5sc on saman hintainen kuin losi. Bajat on mielestäni ylihintaisia kun ovat vain takapotkuja.
Tällä hetkellä modelsportuk:ssa Losin hinta €1148.29 vs Baja 5sc 1179.75 :wink:
-
Saisko ton 30.5cc moottori tungettuu tohon 5b:hen?
-
Saa sen ne on kaikki ulkosesti samanlaisia :azn:
-
Eli riittääkö ne alkuperäisen moottorin ilmansuodattimet ja välit? O_o entäs kannattaako ostaa kunnon putki vai toimiiko sillä ihmeen laatikolla mikä on alkuperäisessä moottorissa? :D
-
Kyllä se vakio suodatin jossain kohtaa kannattaa vaihtaa helpommin huollettavaan mutta kyllä silläkin pärjää. Joo putki vaihtoon ehdottomasti jos koneesta tehoa haluat :wink:
-
Toimisko tällänen http://www.mmrlargescale.co.uk/acatalog/RCDDMFD112.html (http://www.mmrlargescale.co.uk/acatalog/RCDDMFD112.html) vaimeneeko ääni paljon ei ole kiva kuitenkaan jos huutaa ihan "homona" :D
-
Taka dominaattori on hyvä valinta, potkua heti alhaalta. Toi on myös varmasti paljon hiljaisempi kuin vaimentamaton domi.
-
Jos domin haluaa niin voihan ottaa vaimentamattoman ja erikseen siihen vaimentimen tai sitten tuon :smiley:
-
Miten suuri se ero on 23cc ja 30.5cc moottorilla? O: Se on kylla aika kallis vaihtaa moottori ja uusi putki ja jäisi vielä ylimääräinen moottorikin =P saiskohan sen alkuperäisen motin myytyä helposti? :roll:
-
http://www.nettimarkkina.com/hpi-baja-5bss/1040695 (http://www.nettimarkkina.com/hpi-baja-5bss/1040695)
Siinä olis valmis setti radioineen (parempi radio kuin rtr bajan radio) ja olis vielä ss malli 26cc koneella ja jotain alu päivityksiäkin. Ja huuto netissä olis 5sc.
-
Losi ei ole hintava mun mielestä, esim baja 5sc on saman hintainen kuin losi. Bajat on mielestäni ylihintaisia kun ovat vain takapotkuja.
Tällä hetkellä modelsportuk:ssa Losin hinta €1148.29 vs Baja 5sc 1179.75 :wink:
Ah, enpä ole seurannut Bajojen hintoja, jotenkin vain oletin, että sellaisen saisi huomattavasti halvemalla kuin Losin.
-
Mä ostin ekaksi Bajaksi 5bSS:n ja voin sanoa että kannatti. Paremmat osat, ja kasaus tosi helppoa. Lisäksi auton oppii tuntemaan hyvin kun sen kasaa. Laitoin vielä metalliset pinioni ja spurri-laakerikannattimet ja TFE:n laakerit. Ja voin sanoa, että ihan vakiopannulla ja putkella hiekka ja pikkukivet lentää julmetussa kaaressa. Videot ei anna läheskään oikeaa kuvaa suorituskyvystä!
-
Siis ehdottomasti kitti, ellet ole täysin toivoton poropeukalo(jolloin ei kannata sekaantua koko lajiin).
Itsekin vasta oman ekan autoni kasasin ja todellakin kannatti. Opin tuntemaan auton kertaheitolla läpikotaisin ja muistan mihin mikäkin ruuvi menee.
Ennen kiersin mekkaamista kuin ruttoa, nyt autoa huoltelee mielellään.
Ja kun on itse kasattu, tietää että on kunnolla tehty esim. ruuvit pysyy kiinni, ei tarvi kiristellä toista kertaa.
Ota se kitti, lupaan ettet kadu, tai annan rahat takaisin. ;)
-
Kauan se kit kesti kasta? Ainakin hpi ohjeet pitäis olla selkeät :-P youtubessa on ainakin teamfasteddy tehnyt kasaus ohjeen videolle joten pitäis olla tosi helpponakki kasata :-D
-
Mites se hpi baja 5b flux? Ainakin videoissa tehoa riittä :afro: tosin ei sellanen inisijä ole kovin hauska :undecided:
-
No sähkössä ei ainakaan teho lopu ja se tulee heti alhaalta jo :smiley:
-
Fluxissa hinta myös :tongue: kauan ne akut kestää yhellä ajolla bensas se hyvpuoli että voi ajaa vaikka10h putkeen tosin saahan niitä akkujakin lisää ja vois ajaa melkein missä vaan kun ei pärise...
-
Mites se hpi baja 5b flux? Ainakin videoissa tehoa riittä :afro: tosin ei sellanen inisijä ole kovin hauska :undecided:
Makuasioita, mutta tehokas sähköauto on kaukana tylsästä imo.
-
fluxilla vois jo driftailla :azn:
HPI Baja 5B Flux RTR, stock on pavement (raw, no music) (http://www.youtube.com/watch?v=ytcnfrYP2cg#ws)
-
Ei se ininäkään kauheen hiljasta silti ole :cheesy: mistäs sais kohtuu hintaan? :huh: onkos noissa mitään akkuja mukana ainakaan en ite nähnty et lukis... Kauanhan yhellä akulla ajaa putkeen n.10min?
-
Eikös tost mambasta lähe melkeen 10hp :grin: http://m.youtube.com/watch?v=XHfPbxyesho (http://m.youtube.com/watch?v=XHfPbxyesho) 0:55 alkaa kyllä pöllyämään :-)
-
Riippuu mistä roikkuu, mutta 10-20min ja tehoa löytyy varmasti enemmän kuin tarpeeksi. Itse en kyllä noin tehokasta comboa 2wd autoon laittaisi edes, hukkaan menee IMO kun suurin osa tehosta katoaa pölynä ilmaan ja videoiden perusteella tuo on todella levoton ajaa.
-
Ja silti porukka tunkee pikku autoon 62cc moottoria :evil:
-
Näköjään noi bajan vakiorenkaat ei pidä yhtään mitään tossa flux bajassa, tarvii paremmat kumit heti paikalle ainakin ton videon perusteella.
-
Eiköhän se 5b ss ole paras vaihtoehto tähä hätään ja EHKÄ jopa siihen 30cc pönttö ja uus putki :afro: tartteisko muokata vai kestääkö normi fluxin johdot ja moottori vaikka 12s lipon vaikka tarkotettu 8s ja tietääkö kukaan tuleeko mukana yhtään akkua
-
Eiköhän se 5b ss ole paras vaihtoehto tähä hätään ja EHKÄ jopa siihen 30cc pönttö ja uus putki :afro:
No niin, palattiin asialinjoille :laugh:
-
tartteisko muokata vai kestääkö normi fluxin johdot ja moottori vaikka 12s lipon vaikka tarkotettu 8s ja tietääkö kukaan tuleeko mukana yhtään akkua
Ei tule akkuja ainakaan virallisesssa RTR-paketissa. Moottori ehkä kestää 12s vaikka onkin spekattu 30k max rpm, tosin sen elinikä on sitten eriasia. Nopari ei kestä ja liittimistä riippuen nekin olisi luultavasti syytä vaihtaa. Eli jos jostain kumman syystä haluat köyttää 12s takavetoiseen autoon, niin ei ainakaan RTR fluxia kannata ostaa.
Mutta jokatapauksessa, en suosittele heti alkuun ostamaan noin kallista sähköautoa, jossa bensamörköön verrattaen helposti hajoavien voimanlähteen komponenttien uusiminen maksaa maltaita.
Hpi Baja 12s Brushless (http://www.youtube.com/watch?v=TyDvXA_0ZyA#ws)
Tuota katsellessa voit miettiä, onko järkee vai eiii :roll:
-
Kävin juuri pyörittämässä tuossa lähellä olevalla maankaatopaikalla ja yhtä soittoista ajoa kahdella 4s 5000mah akulla kytkettynä 8ässäksi 19min. Taitaa vaan nuo orggis renkaat olla aika surkeat, takarenkaista melkein nappulat poikki. Ja jotenkin aika vähän pitoa.
-
Aiinakin tehoa riiytää 12 ässäs :azn:
-
En omista 1/5 autoa, enkä ole koskaan ajanut, mutta mielestäni kannattaa ehdottomasti näistä 1/5 autoista ostaa losi. Ensinnäkin se on halpa verrattuna bajoihin, ja jälleenmyynti arvo on ihan toistaluokkaa, tämä siis raaka mielipiteeni
-
Mitenkäs tuossa fluxissa kestää nuo sähköt vettä? Perus Bajalla voi kumminkin ajella sateessa, fluxissa näyttäis nopari olevan aika esillä ja castlen tuotteet ei vedestä oikein tykkää.
Itse kyllä mieluummin ajelen bensalla vaikka meteliä pitääkin,
-
Kyllähän tuo nopari suojata pitää mikäli meinaa sateessa ajella..
-
Vielä kerran, ei saa unohtaa tätä :police:
MCD W5 Short Course Truck (http://www.youtube.com/watch?v=3pfuVe-bPYk#ws)
-
Tuo mcd w5 on kyllä vielä kalliimpi kuin losi :wink: mutta kyllä baja taitaa olla parempi mulle :smiley: ja saisin vielä bajaan 30cc pöntön halvemmalla kuin mcd:n :laugh:
-
Mutta jokatapauksessa, en suosittele heti alkuun ostamaan noin kallista sähköautoa, jossa bensamörköön verrattaen helposti hajoavien voimanlähteen komponenttien uusiminen maksaa maltaita.
Miten helposti ne menis rikki? :huh: tuo näyttäis kyllä aika tehokkaalta ja hauskalta ajaa kun ei tehot lopu :tongue:
-
Miten helposti ne menis rikki? :huh: tuo näyttäis kyllä aika tehokkaalta ja hauskalta ajaa kun ei tehot lopu :tongue:
No ei se nyt mitenkään taatusti hajoa, mutta on lukematon määrä tarinoita siitä, kun noparit päästelee savuja ulos ja huonolla tuurilla siinä menee akkukin samalla. Tietty bensakoneenkin saa tuhottua, mutta siihen on käyttäjän helpompi vaikuttaa.
Itsellänikin on ylitehoinen sähköauto, n.5hp Savage Flux ja vaikka ajoittain sillä "ajaminen" on hauskaa, niin kyllä pidemmän päälle jos pitäisi valita yksi auto, niin mielummin otan sellaisen jossa on sopivasti tehoa ja jota pystyy oikeasti hallitsemaankin.
Itselläni upposi hajonneisiin sähkövehkeisiin sen verran, että päätin hankkia tuon Losin ja sen jälkeen ovat sähköpelit jääneet hyvin vähälle käytölle. Ajoaikaa on kertynyt varmaan samanverran molemmille ja Losiin tarvittaviin korjauksiin on mennyt rahaa tasan 0€.
-
Just kun viiko sitten lähettiin kaverin kanssa ajaa niin sillä on sähkö auto ja laitto autoon virrat päälle nii oho nopari hajalla ja sen ajot jäi siihen :grin:
-
Kyllä se tuo bensapeli on vaan hauskempi.
Ei tarvii latailla akkuja jotka on aika kalliita isoihin autoihin, bensaa vaan tankkii ja touhu jatkuu.
Ja äänethän on vain plussaa..
-
Jep äänet plussaa ja nois bensa moottoreis pitäs olla vaikee ylikuumentaa se toisin kuin nitro