Fullspeed RC racing club - http://www.fullspeedrc.fi/ (http://www.fullspeedrc.fi/)
Vantaan Vauhtikeskus 1/10-, 1/8-, 1/5-krossiradat
Vauhtikeskuksessa on krossiradat M8-luokan nitro- ja sähköautoille, sähköautorata 1/10-kokoluokan krossareille ja SC-autoille, sekä turffi-rata kaikille 1/5 ja sitä pienemmille RC-autoille.
Sijainti
Vantaan vauhtikeskus, VM-Karting Centerin takana, Myllykyläntie, 01760 Vantaa
Käynti radalle VM-Kartin Centerin jälkeisestä liittymästä, kartta: TÄÄLTÄ (http://static1.squarespace.com/static/56499860e4b07010c6fb1469/t/5732d820cf80a12c16f7f198/1462949973028/?format=750w).
Ajoajat
Ajoajat polttomoottoriautoilla 9-23, sähköautoilla ei rajoituksia.
(HUOM. Radan aukioloaikojen jälkeen ajaminen on ehdottomasti kielletty!).
Autotyypit
1/10-rata: Autot vastaavat suunnilleen luokkia M2/4-10 ja SC2/4-10.
1/8-rata: M8 ja M8e luokan autot sekä SC2/4-10 luokan autot
1/5-rata: kaikille 1/5 ja sitä pienemmille RC-autoille
Ratamaksut 2016
Vantaan Vauhtikeskuksen ratamaksu vuodelle 2016 on:
Fullspeed RC:n jäsenet: 40€/kk, kertamaksu 12€/pv, koko kausi 120€/touko-elokuu. Kokokausimaksu tarjous on voimassa vain toukokuun ajan!
Ei jäsenet: 60€/kk, 12€/pv, koko kausi 180€/touko-elokuu. Kokokausimaksu tarjous on voimassa vain toukokuun ajan!
Maksu oikeuttaa ajamaan polttis-, sähkö- ja 1/5-radoilla.
Ratamaksu maksetaan Fullspeed RC:n tilille, maksutiedot:
IBAN tilinumero: FI9614163000129296 (Nordea)
BIC/SWIFT NDEAFIHH
Saaja: Fullspeed RC
Viesti: Nimi, ratamaksu, Lavanko
Lisätietoja:
http://www.fullspeedrc.fi/ (http://www.fullspeedrc.fi/)
Joo kiitos... Tää tarkoittaa sitten sitä, et kesällä pitää hommata Baja 5sc :grin:
Onko kukaan jo miettinyt tuleeko radasta kohtuu tasainen vai rakennetaanko sinne isojakin hyppyreitä?
Jos saa toivoa niin itse näkisin ettei kauhean isoja hyppyreitä niin säästäisi hieman kalustoa ja voisi tulla noilla rallikrosseillakin kurvailee. Mitä olette mieltä?
Homma on vielä aika auki. Mennään pienellä budjetilla johtuen lavangon muista investoinneista, joten alkuun tehdään varmaan aika simppeli rata, tuskin tulee alkuvaiheessa mitään isoja hyppyreitä.Oliko nyt loppujenlopuksi tarkoitus tehdä rata vai enempi bashausalue freestyle ajoon?
Mitä tulee radan pintaan? Hiekalla voisi ajaa pienemmillä (lue: SC-) autoilla laparenkailla...
Eiköpähän se laparengas touhuilu ole enemmän sinne bashaus radan puolelle kuuluvaa touhua.Sellaista tästä alunperin suunniteltiin...
Mitä tulee radan pintaan? Hiekalla voisi ajaa pienemmillä (lue: SC-) autoilla laparenkailla...
No sen verran olen ajanut ja sivusta seurannut että kun hiekalla parit lähdöt on ajettu jollain 4WD
krossarilla jossa on kunnon nappulat alla niin kolmas erä on lapio hommia jo haluaa radan pysyvän ees jonkinlaisessa kuosissa. Ne urat ja spoorat syntyy norsuilla hetkessä.
KOVA & PAKSU suolasavi olis kaiken parasta mutta renkaat tulisi rajoittaa pieninappulaisiin tahi vaikka vain kuviollisiin renkaihin. Porvoon 1/4 rallucross pojat ovat huomioineet ja siellähän ei ajata kuin kuvioisilla radan kestävyyden takia. Samojen rata ongelmien kanssa paini myös Nikano Racing porukka joka ratkaisi asian ruohomatolla tjsp. Jaan osaa kertoa.
Mitä hyndiin tulee niin ok kunhan niistä lentää pitkälle ja matalalla. Toisinsanoen jyrkkiä alastulokulmia olisi hyvä välttää.
No joo nää oli vaan tälläisiä hajatelmia.
Muistakaa allekirjoitus. :D
Eiköpähän se laparengas touhuilu ole enemmän sinne bashaus radan puolelle kuuluvaa touhua.Sellaista tästä alunperin suunniteltiin...
Vai onko tulossa sekä 1/5-rata että bashausalue?
eli onko kukaan käynyt tsekkaamassa aluetta?
Jokohan rupeaisi olemaan kesä niin lähellä että voitaisiin harkita radan tekemistä?
Mukana talkoissa heti kun sellaisesta joku vihjaisee.
Mukana talkoissa heti kun sellaisesta joku vihjaisee.
Minkä kokoinen tila tälle radalle on varattu? Suunnilleen?
Minkä kokoinen tila tälle radalle on varattu? Suunnilleen?
alue on hiukan kiilamainen: pituus n.60m toisesta päästä n.20m ja toisesta n.30m
PALAVERIKUTSU 2.5 KLO 18
Pidetään 1/5 radan aloituspalaveri Lavangossa 2.5 (osoite: myllypadontie, Vantaa) kokoontuminen sähköradan mekkauskatoksessa.
-käydään hanketta läpi
-keskustellaan rataprofiilista
-suunnitellaan, miten edetään
Kaikki asiasta kiinnostuneet TERVETULOA!
t: Remppa
tämä on tähän saakka ainoa varma asia että krossirata tule.losillekin sopiva.PALAVERIKUTSU 2.5 KLO 18
Pidetään 1/5 radan aloituspalaveri Lavangossa 2.5 (osoite: myllypadontie, Vantaa) kokoontuminen sähköradan mekkauskatoksessa.
-käydään hanketta läpi
-keskustellaan rataprofiilista
-suunnitellaan, miten edetään
Kaikki asiasta kiinnostuneet TERVETULOA!
t: Remppa
Kotosalla kipeänä ja en valitettavasti siis tänään pääse tulemaan. Pitäkää mielessä kuitenkin että rata kiinnostaa ainakin minua yhä jos Losillekin sopiva rata on tulossa, ei pelkkä tasainen rallikrossirata.(mitä olen huhuja kuullut niin mcd rallirata olisi suunnitteilla? )
-Pate
Moikka,
Olisiko tuosta eilisesta palaverista saatavana jossain vaiheessa jonkin näkönen pieni muistio mitä ajatuksia asian suhteen tuli, itsellä olisi taas tällä kaudella ajatus pikkasen heräillä harrastuksen suhteen kun tuo matkahuolto eilen toimitteli itselle 1/5 bajan.
Moikka,
Olisiko tuosta eilisesta palaverista saatavana jossain vaiheessa jonkin näkönen pieni muistio mitä ajatuksia asian suhteen tuli, itsellä olisi taas tällä kaudella ajatus pikkasen heräillä harrastuksen suhteen kun tuo matkahuolto eilen toimitteli itselle 1/5 bajan.
Onkos tämä projekti edennyt yhtään?
Talkooviikonloppu 1/5 radalla 15.-17.6.
Meillä on kaivinkone käytössä viikonlopun ajan, yksi kaivinkonekuski on ilmottautunut, mutta lisää kuskeja tarvitaan, että saadaan koneaika käytettyä tehokkaasti.
Työlistalla:
-rataprofiilin tasoittelua käsin ja koneellisesti
-jyräystä
-reunaputkien laittoa
Aikataulu
-pe klo 17 eteenpäin
-la klo 12 eteenpäin
-su klo 12 eteenpäin
Nyt kaikki aiheesta kiinnostuneet paikalle!
Varustus:
-työkäsineet
-kumisaappaat
Moikka,
Minä olisin tulossa sunnuntaina näillä näkymin...
PKSRCA:lla ei ole tähän projektiin budjetoitu varoja tälle kesälle, joten kaikki apu materiaaien hankintaan on tervetullutta, joko rahallisessa muodossa tai materiaaleinä, esim vesifaneri olisi erittäin käyttökelpoista reunojen rakentamiseen.
t: remppa
Kai se joku kaunis päivä täytyy tulla tuonne Losia ulkoiluttamaan koko rahan edestä (n.30€/kerta maksaa matkakuluineen ja kertamaksuineen, muuten olisin paikalla harvase päivä).
Eli rataa voi jo käyttää?
Jotain rengasrajoituksia?
Eka kerta ilmainen?
lauantaina asennetaan kaiteet, levitetään mursketta portaiten viereen,muokataan hieman rataa ja ehkä ajetaankin vielä sen jälkeen :cool:
Vaikee sanoo tarkasti paljonko sitä on ennenkun sen on siitä veke kaivanu. Yhdestä pienestä kohtaa koitin testimielessä rapsutella kivet kokonaan veke, mut pohjaa ei oikein tullu vastaan. Ehkä se nyt menis käsipelillä kun autoilla ajelu on irrottanu kiviä, silloin kun yritin niitä poistaa oli kivet tiivistetty siihen jyrällä ja oli tosi tiukassa. Tutkitaan..no lauantaina "Ville" on paikalla.
Nyt on tänään saatu radalle ensimmäinen hyppyri joka on siis mieto tupla siinä sepelikohdan päällä. Eli nyt sepeli ei enää haittaa ajamista ollenkaan. SC:llä hyppy toimi ihan ok, toivottavasti joku femmakuski kerkeää testaamaan sen myös. Kiitos Rempalle konekuskin hommasta!
testattu,toimii.
Hei! Jos olette kiinnostuneita hankkimaan hiekkatekonurmea. Niin Helsingin seudulta muistaakseni Espoon alueelta vaihdetaan hiekkatekonurmi Jalkapallohallista pois tänä syksynä (varmaan 6000-8000 neljöä). Sieltä voisi saada
ilmaseksi mattoa. Ottakaa yhteyttä Saltexin suomen myyntipäälikköön Juha Miettinen 0500-576168
Jos vaan sää suosii huomenna lauantaina, niin tulen vihdoin tutustumiskäynnille Losin kera. Onhan rata auki ja käytössä normaalisti?
Jos kelit ym antaa myöten niin viikolla voisi tulla tsekkaamaan radan.
Koko 1/5 kausi meni jotenkin ohi kun muita luokkia ahkerasti ajelin :embarrassed:
-ja Losilla on keritty ajaa vasta 3 tankillista muutenkin, (säälittävää tiedän).
Mutta siis jos on muitakin möhköfantteja tulossa radalle esim keskiviikkona niin ilmoitelkaa.
(mikään ei ole tylsempää kun ajella yksin)
-Pate
Kaikille tiedoksi ! Tänään iltapäivällä Remppa soitti ja pyysi 10.11 lauantaina kello 12 eteenpäin koneella touhuamaan ei ollut puhetta mitä tehdään mutta viimeksi oli puhetta pääsuoran päähän kaivosta ja putkesta. Mutta voi olla et touhutaan M8 radallakin lähinnä saven kannossa,mutta olen remppaan yhteydessä niin eikö hän asiaan kommentoi.Tänään kokouksessa remppa mainitsi ääneen talkoilusta lauantaina. ELI VOI TULLA MYÖS TALKOILEEN ERI RADOILLEKKIN.
Onhan siel aika märkää ja rataprofiili pitäis merkkaa niillä letkuilla. Lammikoita ei kuitenkaan ole!
Moi!
Onko se lavangon rata käytössä?Kiinnostais tulla ajelee sinne heti kun vaan mahdollista...
Onko jyrä saatu kuntoon?
Olikos tällä radalla jotain melu rajoituksia? Eli pitääkö olla esim. vaimennettu putki tms.?
Missäs jamassa rata on nyt?
Oliko se nyt niin että tuolla voi Savage Flux HP:llä ajella? Ei ole ihan vielä täysin selvillä nää eri ajo- ja luokkasäännökset.
Sellainen olisi, mutta vähän vielä huollossa. Ei ole valitettavasti huomiseksi ajokunnossa. Baja 5B Flux ja joku SCT ostoslistalla kylläkin :)
Oli se 1/5 rata liukas ja käsittämättömän pölyinen. Muuten siinä oli ihan jees ajella kun pääsi vähän makuun, sitä kun saisi jotenkin putsattua niin jo kelpaisi :smiley:
Moi,tarkennuksena vielä että seuralla on tarvittavat välineet ja resurssit asian hoitamiseen, eli käsiparit vain uupuu.
Joo pöliseminen on hiukan ongelma, siihen on 2 lääkettä, joko kasteleminen tai suolaus. Molemmat onnistuu, kun vaan saadaan radalle aktiivisia harrastajia, jotka ne toteuttaa. Kuten muillakin radoilla radan kehittämisestä vastaavat pääsääntöisesti ne, jotka sitä käyttävät. Eli, jos jollakin on halua kehittää rataa, niin yhteydenotto minuun niin neuvon, miten päästään eteenpäin.
Moi,tarkennuksena vielä että seuralla on tarvittavat välineet ja resurssit asian hoitamiseen, eli käsiparit vain uupuu.
Joo pöliseminen on hiukan ongelma, siihen on 2 lääkettä, joko kasteleminen tai suolaus. Molemmat onnistuu, kun vaan saadaan radalle aktiivisia harrastajia, jotka ne toteuttaa. Kuten muillakin radoilla radan kehittämisestä vastaavat pääsääntöisesti ne, jotka sitä käyttävät. Eli, jos jollakin on halua kehittää rataa, niin yhteydenotto minuun niin neuvon, miten päästään eteenpäin.
Ensi viikonloppuna olisi alustavasti tarkoitus tulla Losia taas ulkoiluttamaan, joten silloin ainakin yksi käsipari apuna, jos jotain tarvitsee radalle tehdä.
Itse olisin mieluusti aktiivisemmin mukana ko. radan kehityksessä, mutta valitettavasti välimatka tekee siitä perin hankalaa, kun ei pääse radalle läheskään niin usein kuin itse haluaisi.
Noin on hyvä aloittaa, kuten Tommi sanoi. Itse olen myös paikalla, ihmetellään sitten lisää.
Pystyisköhän sen pölkkyjen "naittamishomman" tekemään viikonloppuna vaikka siellä on kisat viereisellä radalla, itse pääsin paikalle lauantaina klo 16 jälkeen tai sitten sunnuntaina sopisi myös jossain vaiheessa päivää.
Mullakin meinasi truggy taannoin lipsahtaa yhden pölkyn päähän!! ei hyvä.... Jos pääsen käymään paikanpäälle niin otan akkukoneen mukaan ja täytyy laittaa *rempalle* yv:tä ja kysyä niistä tarvikkeista mitä sitä hommaa varten tarvitsisi, laitan sulle vaikka viestiä sit miten homma etenee!!
No niin, kävin tänään kiinnittämässä nuo ylemmässä kuvassa näkyvät reunapölkyt toisiinsa, ja lisäksi laitoin saumojen kohdalle takapuolelle kiviä tueksi, toivottavasti kestää!! nyt sit vaan testiajoja suorittamaan, itse en pääse kuin ehkä loppuviikosta kun oma Truggy on "telakalla". T: Maukka
Hienoa pojat, taputukset täältä :laugh: Mä pääsen paikalle seuraavan kerran torstaina ja aattelin ottaa silloin mukaan siimaleikkurin ja jatkojohtokelan(25m) niin voisin niitä rehuja vetää kunnolla alas siitä keskialueelta ja sieltä reunasta missä on se "lauta-aita". Mitä muuta siellä olisi mitä mä voisin ja ehtisin tehdä kun olen tulossa yksin paikalle!! Tosin harrastamista estävät tekijät (=perhe) ei ole paikalla loppuviikosta eli ehdin olla paikalla vaikka vähän myöhempäänkin :cool:
Näin tehdään, torstaina menen käymään töiden jälkeen eli klo 17.aikoihin heilahdan paikalle ja yritän saada ne rehut radalta leikattua paremmin ja jos tarvetta niin pyrin kastelemaan radan, remppa näytti mulle pumpun toiminnan kerran, mutta pyydän apuja jos tarvetta tulee :embarrassed: Onko radassa vielä sellaisia kuoppia mitä mitäisi täytellä niin voisin tehdä sen sitten samalla :smiley:
Femmarata kuivuu todella nopeasti. Sateiden ollessa näin paikallisia on vaikea arvata sademääriä ja kuivumista mutta jos radalla on satanut saman verran kuin Stadissa satoi tänään on se jo ajokunnossa.
Rata oli tänään aika märkä ja isoja lätäköitä siellä täällä, harjalla niitä huiskin tyhjäksi. Oli auto myös sen näköinen kun jokusen rundin vetäs,,,,ei jaksanut takaiskarit enään kannatella perää ylhäällä kun oli kopassa niin paljon mutaa. Ja samalla tuli huomattua pienoinen kytkimen lämpenemis ongelma, ei irrota enään kunnolla kun muutaman kierroksen ajaa. Ja ei tarvitse enään ajella radalla joka on märkä ja mutainen,,,,
Rata kannattaa kastella joka päivä jos se ei ole kostea ennen ajoa. Ja kesken päivän jos pääsee kuivumaan. Silloin renkaat kestävät enemmän ja rata kuluu vähemmän.
Rata kannattaa kastella joka päivä jos se ei ole kostea ennen ajoa. Ja kesken päivän jos pääsee kuivumaan. Silloin renkaat kestävät enemmän ja rata kuluu vähemmän.
Olen huomenna tulossa paikalle klo 17.00 pintaan ja voin kastella radan kunhan joku vaan näyttää miten homma toimii... Jos vaikka saisi omankin auton kasaan tällä viikolla niin voisi sitten tulla myös ajelemaan loppuviikosta, ja laittakaa viestiä jos olette huomanneet radalla jotain mihin pitäisi kiinnittää huomioita niin yritän parhaani mukaan laittaa paikkoja kuntoon.
letkua pitää jatkaa että saadaan kasteltua myös se vasen takaosa radasta!!
letkua pitää jatkaa että saadaan kasteltua myös se vasen takaosa radasta!!
OK, hommaan letkua lisää
letkua pitää jatkaa että saadaan kasteltua myös se vasen takaosa radasta!!
OK, hommaan letkua lisää
Säiliön luona on kerällä pätkä letkua. Jos se on vapaa niin ei tarvitse ostaa.
sunnuntaina paikalla klo 14paikkeilla. edellyttäen että selviän lauantailomahumalasta. maanantaina työ kutsuu.
tuli muuta menoa multa jää ajot väliin.
La-Su tai Ma-Ti akselilla lavankoon kuskeja ??
Joo, täytettiin maanantaina 100m letkua, enää 400m jäljellä! :tongue: Eli voitais kimpassa täyttää kaikki loput letkut ja saadaan molemmille radoille reunaletkuasiat kuntoon! Homma ei ole vaikeaa mutta hieman työlästä, 4-5 henkeä tarvis saada paikalle.
Onko sellainen letkunpätkä liian lyhyt joka yltää ainoastaan polttisportaat alas ja takas ylös?
mitä muutaman videon ja kuvan löysin radasta niin eikö radalla ole mitään hyppyreitä? :shocked:
mitä muutaman videon ja kuvan löysin radasta niin eikö radalla ole mitään hyppyreitä? :shocked:
Eipä tuo rata kaipailee mitää hyppyreitä.. enemmän ajamiseen tarkoitettu tällä hetkellä.
mitä muutaman videon ja kuvan löysin radasta niin eikö radalla ole mitään hyppyreitä? :shocked:
Eipä tuo rata kaipailee mitää hyppyreitä.. enemmän ajamiseen tarkoitettu tällä hetkellä.
juu, ymmärrän. pitää kuitenki muistaa että autot ovat muuttuneet todella paljon tuosta mcd evo3:sesta ja baja1000:sta ja moni kilpailuja kiertänyt muistaakin ne ajat todella hyvin eikä varmasti halukkaan palata siihen alkupisteeseen.
ennenvanhaan:
https://www.youtube.com/watch?v=0OD_B1Q6tLY (https://www.youtube.com/watch?v=0OD_B1Q6tLY)
nykyaika:
https://www.youtube.com/watch?v=mo0J4dgXx-Y (https://www.youtube.com/watch?v=mo0J4dgXx-Y)
Nyt olisi tarjolla pohjaa radalle mikä ei ihan heti mene rikki eikä mätäne, sisäänkäynnistä poistettu joustava rappuralli mikä on tehty rosterista ja kumista. Ralli on noin pituudeltaan 3.5m ja leveydeltään noin 2.5m tavara on rullalla ja sitä tulee lisää, mutta ongelma on siinä että se on meilahdessa ja en saa sitä itse kuskattua radalle elikkä jos jollain on pakettiauto ja tuommoinen kelpaa pohjaksi niin voi noutaa sen radalle. YV:llä yhteyttä niin annan numeron mistä mut saa kiinni.
Kuva matosta http://imageshack.us/photo/my-images/832/0hp7.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/832/0hp7.jpg/)
Nyt olisi tarjolla pohjaa radalle mikä ei ihan heti mene rikki eikä mätäne, sisäänkäynnistä poistettu joustava rappuralli mikä on tehty rosterista ja kumista. Ralli on noin pituudeltaan 3.5m ja leveydeltään noin 2.5m tavara on rullalla ja sitä tulee lisää, mutta ongelma on siinä että se on meilahdessa ja en saa sitä itse kuskattua radalle elikkä jos jollain on pakettiauto ja tuommoinen kelpaa pohjaksi niin voi noutaa sen radalle. YV:llä yhteyttä niin annan numeron mistä mut saa kiinni.
Kuva matosta http://imageshack.us/photo/my-images/832/0hp7.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/832/0hp7.jpg/)
Tuo ei ehkä ole sopivaa radalle?
ja se mitä yritin jperalalle vihjata on se että kun monella on 3000e-4000e lelu niin ei niistä ketään halua ajaa sepeli-mössö-kenguru radalla koska se on jo moni vanhempi kuski koittanut muutamia vuosia sitten.
ja myöskin autot ovat kehittyneet todella paljon muutaman vuoden sisällä ja kehittyy kokoajan.
se voit katsoa laittamistani videoista.
tämä on aukko tuossa teidän radan suunittelussa että mille autoille olette sitä tekemässä.
Just näin Remppa, samaa mieltä!
Ite ajoin muuten lauantaina kyseisellä radalla 1/8 SC autolla, joka on muuten samakokonen kuin 1/10 mut vähän pidempi. Kivien ja kuoppien + kenguruiden suhteen ajo sujui ihan hyvin. Pikkasen oli liukasta, mutta johtui varmaan katurenkaista. Kyl siel luulis vitosautollakin pärjäävän.
vitosrata siirtyy kasiradan vas. puolelle.
Tämäpä kuulostaa mielenkiintoiselta. Missä tähän liittyvä keskustelu on käyty? Yritin etsiä mutta en löytänyt. Tänks.
Hei puuhamiehet. Savi turffimattojen välissä voi mahdollisesti "lönsyä" kasaan suosittelen betoni/tiili valli ratkaisua, tiedän tämän hyvin koska Raisiossa tapahtui näin.
Tämäpä kuulostaa mielenkiintoiselta. Missä tähän liittyvä keskustelu on käyty? Yritin etsiä mutta en löytänyt. Tänks.
Keskustelua ei ole vielä avattu, koska tietyt perusasiat ovat olleet vielä auki, mutta nyt asia voidaan julkaista.
Nyt peräänkuulutan varsinkin vitoskuskien aktiivisuutta. Turffien asennus ja hyppyreiden teko vaatii PALJON vielä talkootyötä. Lisäksi tarvitaan ohjaajakoroke, jonka aikataulu riippuu rahoituksesta, jossa vitoskuskit ovat avainroolissa. Tämä tarkoittaa aktiivisuutta mainossponssien hankkimisessa. Annan tähän liittyen mielelläni lisätietoja yv:nä. Ohjaajakoroke tullaan tekemään samalla konseptilla kuin rallikross -radan koroke, eli kaksi ylipitkää konttia päällekkäin, ylemmästä leikataan kylki auki, budjetti noin 7000€. (plus maalaus tai pellitys aikanaan)
muutama loiva hyppyri, auton ei tarvitse lentää korkealla mutta lennolla saa olla pituutta. nopeita kaarteita vältellen 180 asteen käännöksiä.
Jossakin tästä on kuitenkin puhuttu ja asiaa harkittu? Jos ei tässä RC10-foorumissa avoimesti, niin kenties jossakin yhdistyksen kokouksessa tms? Olisi hyvä tietää, missä ja miten ja ketkä näitä juttuja miettii. Voisi päästä mukaankin kenties.
Ilmoittaudun, hep!
Ihan käytännön asioilla mennään eli mikä on aikataulu, mitä muuta rahaa tarvitaan kuin tuo €7k, mitä tapahtuu heti seuraavaksi. Ja voiko sitä mainossponssista saada tietoa? Voiko sitä infoa saada tänne julkisesti?
Hieno projekti! Tunnistaudun "vitosmieheksi" ja annan tähän täyden panokseni.
Asiasta on keskusteltu ja sovittu PKSRCA:n hallituksessa. Minä toimin projektipäällikkönä.
Aikataulu riippuu pitkälti tekijöiden aktiivisuudesta talkoovoimin kun mennään. Tavoite on saada rata ensi kesänä ajokuntoon. Rahaa tarvitaan vielä: reunaputkiin, konevuokriin sekalaisiin tarvikkeisiin, ehkä yhteensä 3000-5000€.
Seuraava konkreettinen toimi tapahtuu keväällä, kun alamme levittämään turffia.
Profiili tehdään muutaman pro-kuskin konsultoimana ja se julkaistaan ensi keväänä.
Mukaan pääsee heti ensimmäisissä talkoissa keväällä.
Mainossopimuksista en ala käymään keskusteluja foorumilla, niistä voi esim. soittaa mulle.
t: remppa
p. nolinelinol 5 nol nel nolysi 09
Ei kellään sattuisi olemaan vesipumppua ja letkukalustoa toimintakunnossa? Vesikaivo on n. 100m päässä radasta.
Ei kellään sattuisi olemaan vesipumppua ja letkukalustoa toimintakunnossa? Vesikaivo on n. 100m päässä radasta.
Lauantaina saan pumpun lainaan.
Letkua voin lainata mutta sitä on keskimäärin vähän kaikilla, saisikohan joku tuotua sitä? Ei myöskään ole paljoa kaupasta.
Milloinkas jäärataa tehtäis?
voin suorittaa kentän tamppaamisen jos niin rojektijohtaja haluaa.
Ok, käydään tamppaamassa: https://www.youtube.com/watch?v=9AUiD7O5K5M (https://www.youtube.com/watch?v=9AUiD7O5K5M)
Sehän kantsis ehkä tehä jo tänään, kun on nollakeli. Vois asettua parhaiten tuo lumi. Loppuviikosta pakastaa jälleen ja sitten muodostuva hanki ei välttämättä asetu yhtä hyvin.
Tamppien määrän näkee vasta kun on valmista, en tiedä tarkkaa pinta-alaa. Jos homma vaikuttaa liian raskaalta, käytän apuvälineenä tota:
Eiköhän sitä saada lumet tiiviiks.
Ei se taida vetää mistään kun on kuskikin poissa :tongue:Tamppien määrän näkee vasta kun on valmista, en tiedä tarkkaa pinta-alaa. Jos homma vaikuttaa liian raskaalta, käytän apuvälineenä tota:
Eiköhän sitä saada lumet tiiviiks.
Onkx toi nelkku vai tuuppi? :wink:
Toi vetää jopa ovista ja ikkunoista, eikä muuten ole juuttunut tuohon lumeen! :tongue: Kävin äsken lavangossa vähän fiilistelemässä tuota ajopaikkaa, mutta vielä ei oo ihan rata valmis.
Nyt ajamaan uuden radan kentälle, suht kuiva
eli SAA AJAA
stampe oli jo revittelemässä siellä :grin:
olisiko mminkälaisia aikatauluja sen radan teon suhteen?
Eli koska sitä ruvetaan päällystämään ja rakentamaan?
Mitenkäs radalle nykyään ajetaan.? Viimeksi käynyt yli vuosi sitten. Ajattelin jos sunnuntaina puolenpäivän aikaan menisi katsomaan missä kunnossa rata on ja vaikka kierroksen losilla kurvailisi.
No sitten taitaa olla sama reitti mitä viimeksi ajelin. Kiitos tiedosta.
vitos radan uusi paikka
Vitosradan suunnittelukokous olisi kiva. Sovittaisko joku aika ja paikka? Ensi viikonloppu vaikka?
Pidetään vaan palaveri. Hieno juttu, että kiinnostusta löytyy!! Ensi viikonloppu on vähän huono, kun on sähköradan talkoot ja joudun olemaan aika kiinni siellä?
Pidetään sensijaan palaveri nyt viikolla TORSTAINA 24.4. klo 18 (kokoontuminen polttisradan mekkauskatoksessa)
Moi,
Pidetään vaan palaveri. Hieno juttu, että kiinnostusta löytyy!! Ensi viikonloppu on vähän huono, kun on sähköradan talkoot ja joudun olemaan aika kiinni siellä?
Pidetään sensijaan palaveri nyt viikolla TORSTAINA 24.4. klo 18 (kokoontuminen polttisradan mekkauskatoksessa)
Jos porukka ei pääse näin pikaisesti paikalle, ei hätää, pidetään uusinta vapun jälkeen, ilmoittelen ajankohdan myöhemmin.
Toki voi tulla nykäsemään hihasta milloin vaan, olen radalla melkein joka ilta. Kerron mielelläni radan tilanteesta.
Tällä hetkellä odotetaan Lemminkäisen laittavan ohuen tiivistyssoran lopulle radan alueelle, sen jälkeen jyrätään ja aloiteaan mattojen laitto. Arvio matotusaikataululle on toukokuun puoliväli.
t: Remppa
Kyllä täällä ollaan mukana TÖISSÄ. Sitten ku niitä oikeasti on ja jotain tapahtuu. Itsellä oli viime keväänä alku innostus joka kyllä hyytyi yht nopeasti kuin alkoikin :laugh: Mutta kun tuntuu että enemmän suunnitellaan kuin tehdään. Ja aikasemmin oli vaikea kuvitella maksavan radasta jotain kun ei vastannut laadultaan muihin ratoihin käytettyä "rahaa/panostusta"
Kyllä täällä ollaan mukana TÖISSÄ. Sitten ku niitä oikeasti on ja jotain tapahtuu. Itsellä oli viime keväänä alku innostus joka kyllä hyytyi yht nopeasti kuin alkoikin :laugh: Mutta kun tuntuu että enemmän suunnitellaan kuin tehdään. Ja aikasemmin oli vaikea kuvitella maksavan radasta jotain kun ei vastannut laadultaan muihin ratoihin käytettyä "rahaa/panostusta"
1 kysymys olisi.Saako radalla ajella isommillakin koneilla? Itsellä on Losissa "kohta" asennettuna 46cc moottori. Ei ole äänenvaimentajia, eikä kyllä ole myynnissäkään.
1 kysymys olisi.Saako radalla ajella isommillakin koneilla? Itsellä on Losissa "kohta" asennettuna 46cc moottori. Ei ole äänenvaimentajia, eikä kyllä ole myynnissäkään.
veikkaan että ajosi loppuu aika nopeasti tuolla kone ja putki yhdistelmällä.
tuon mekkala on kyllä semmonen että jos ei viereisten ratojen kuskit tule valittaa melusta niin sitten viimeistää lähiasukkaat tai lentokentän henkilökunta.
Mutta kun tuntuu että enemmän suunnitellaan kuin tehdään.
Viikonlopun kisat teki vajetta palaveriin jonka remppa piti yksinään TORSTAI ILTANA...!? :tongue: :huh:
Se perustuu viime kevääseen, sellanen kuva mulla jäi.
Ja nyt voi jo unohtaa koko homman. Sitä en ymmärrä kun on kyse bensa autoista että ääni voi haitata.vai onkohan lvangon krossi/ auto radalla sama ajatus, ja luulisi noilta naapuri radoilta lähtevän enemmän ääntä.Toisaalta en tiedä kuinka kovaa mekkaalaa pitää.
Se perustuu viime kevääseen, sellanen kuva mulla jäi.
Ja nyt voi jo unohtaa koko homman. Sitä en ymmärrä kun on kyse bensa autoista että ääni voi haitata.vai onkohan lvangon krossi/ auto radalla sama ajatus, ja luulisi noilta naapuri radoilta lähtevän enemmän ääntä.Toisaalta en tiedä kuinka kovaa mekkaalaa pitää.
Ketään ei tullu paikalle :shocked: :undecided:
Jokainen vitoskuski voisi tutkailla sponsoreita, jotka tukisivat konttien hankintaa ohjaajakorokkeeksi. Suunnitelma on tehdä samanlainen ohjaajakoroke kuin rallikross-radalla, eli kaksi pitkää konttia päällekäin ja ylempään kylki auki.
Jokainen vitoskuski voisi tutkailla sponsoreita, jotka tukisivat konttien hankintaa ohjaajakorokkeeksi. Suunnitelma on tehdä samanlainen ohjaajakoroke kuin rallikross-radalla, eli kaksi pitkää konttia päällekäin ja ylempään kylki auki.
Tarttisko sponsorin antaa rahaa vai myös niinku itse kontti ... ?
Helpointa on myydä mainostilaa rata-alueelta. Hinta 500€ 2v. sopimus. Mainoksia voi laittaa esim. polttisradan aitaan tai muualle erikseen sovittaviin paikkoihin.
Onko kukaan ollut Verkkokauppa.comiin yhteydessä? En tunne sieltä ketään mutta tulee mieleen että ne voisi mielekkäästi mainostaa radan varrella.
Onko kukaan ollut Verkkokauppa.comiin yhteydessä? En tunne sieltä ketään mutta tulee mieleen että ne voisi mielekkäästi mainostaa radan varrella.
Verkkokauppa.com:iin ei olla oltu yhteydessä.
Tuli mieleen, että PKSRCA tarjoaa firmoille ns. "PKSRCA VIP-korttia", joka oikeuttaa 2 henkilön ajamaan rajattomasti PKSRCA:n radoilla. Idea on se, että firmat voivat tarjota henkilökunnalleen mahdollisuutta harrastaa/kokeilla RC-autoilua. Ajo-oikeus on kellä tahansa, jolla kortti on hallussa. Ajatus on se, että jos firmassa on tällainen kortti, voi kuka tahansa henkilökuntaan kuuluva isä/äiti tulla lapsen kanssa ajamaan tai lapsi+"naapurin poika" voivat tulla ajamaan.
Kortin hinta on 480€ ja se on yhden vuoden voimassa.
Voimme myös hommata sopivan ajokaluston, jota ylläpidämme, kun firman porukat käyvät ajamassa. Hinta sovitaan erikseen.
VIP-kortti voidaan räätälöidä myös mainospakettiin.
Sain eilen yllättäen pyöräkuormaajan trukkipiikeillä lainaan. Kokeilen tänään turffien levitystä, joten jos sattuu olemaan aikaa, niin tervetuloa mukaan.
Olen radalla n. klo 12->
t: Remppa
Moikka. Tilasin juuri 5IVE-T:n.
Onko tuo 1/5 rata lavangossa ilmainen käyttää? Olen PKSRCA:n jäsen.
Tieto varmaan löytyy joltain näistä 12 sivusta mutta en millään jaksais plärätä läpi kaikkia..
EDIT: Äh, se lukikin tuolla pksrca.fi sivuilla jotta on ilmainen ajaa.
Olenko mä nyt vain ihan sokea vai eikö Lavangon aukioloaikoja ole ilmoitettu selkeästi missään?
pksrca.fi sivuilla ei ainakaan ollut tietoa, ja ketjuista yritin kaivella ilman että löysin mitään edes semisti luotettavaa.
Ja nimenomaan 1/5 radan suhteen, jos sillä nyt on mitään merkitystä..
Mikäs on radan tämän hetkinen tilanne? Josko tuon Losin roudaisi joku päivä sinne asti.
Vois tulla autamaan ratan rakennuksessa
Mikä on 1/5 krossiradan meininki nyt ja yleensäkkin talvisaikaan? Voiko rata-alueella käydä ajamassa vai onko krossirata suljettu nyt ja käytössä taas keväällä?
Tuli vaan mieleeni, että jos niitä letkuja millä rata merkataa, niin saisi jotenkin muuten pysymään paikallaan kuin täyttämällä ne hiekalla etc, niin olisi tulevaisuudessa vaan helpompi muokata rataa, jos jengi haluu tyyliin vaikka myöhemmin muutella kurveja. Enemmistö päättäköön, tää oli vaa tämmönen heitto pikku pierussa.
lapiota saa ottaa mukaan.
Talkoilut olisi tarkoitus aloittaa 10.00 jälkeen.
Talkoilut olisi tarkoitus aloittaa 10.00 jälkeen.
moneltako pitä olla paikalla
Ajaja korokkeelle on tänään tehty taso ajopaikan eteen. Puuritilä taso ei ole vielä kunnolla tuettu joten jos käy radalla ajamassa niin älä nojaa tasoon!
Taso kiinnitetään viel huomenna kunnolla lattiaan.
Saako rataa käydä jo kokeilemassa? etenkin kun ei ole vielä jäsenenä?
PS. kaikennäköinen palaute on tervetullutHyvähän siitä tuli :smiley:
Kuinkas rata on auki? Tarkoitus olisi tulla keskiviikkona ajelemaan Elconilla pientä testiä.
Onkos 1/5 rata vielä ajokunnossa ja auki? Täällä olis pari uutta harrastajaa tulossa kokeilemaan millasta on ajaa radalla. Kuinka paljon on päivän ratamaksu.
Kysyisin, että koskahan Lavangossa mahtaa olla 1/5 rata sellaisessa kunnossa, että voi testata autoa ? Olen juuri hankkimassa käytetyn auton ja aloittamassa harrastusta uudelleen. Voisi käydä vierailemassa lavangossa välillä kun sielläpäin tulee käytyä.
Terve,
Saako tuolla 1/5 radalla käydä koeajamassa 1/10 autoa vaikka ei vielä ole jäsen?
-Mikko
Moro. Onko OR5 kisoissa katos meidän käytössä. Eli tarviiko ottaa telta mukaan.
FULLSPEED kiittää runsaslukuista harrastajaporukkaa kesän ajoista!!
Sen kunniaksi tarjoamme syksyn ajot ilmaiseksi kaikilla ulkoradoillamme (Lavanko ja Tattis) !!
Vieläkö radat ajokunnossa?
Eli voiko tosta ymmärtää sen että ohjaajakorokkeet menee uusiksi? Vai kuis? ☺
Maanantaina pitäisi olla luvat kunnossa, joten malttakaa olla poissa radalta vielä toistaiseksi.
Pyritään saamaan rata auki asap.
Kiitos!
t.Reijo Mattila
pj/Fullspeed RC
Joko alkaa olla ajokuntoinen tuo turffirata?
Viikonloppuna tultaisiin turffiradalle M8 autoja ajamaan. Laittakaahan infoa tänne kun tiedätte onko rata ajokunnossa vai ei.
Paljonko on ratamaksu?
T: Petteri ja Ilari
Eli mikäli ei osallistu kilpailuihin niin voi huomenna ja tiistaina ennen talkoita ajella turffibaanalla ihan normaalisti?
+40MM Talkoot, tiistaina 31.7. alkaen klo 17
-yleistä siivoilua, laitetaan paikat tip top kuntoon
-jatketaan tarpeen mukaan pitkin viikkoa
Nyt kaikki antamaan panoksensa, että saadaan mahtavat kisat.
Kärvärimakkaraa ja limua tarjolla työn lomassa :azn:
HUOM!!!
Tästä eteenpäin meidän radalle kuljetaan AINA mikroautoradan kautta. Eli sieltä isolle radalle ja sitä pitkin meidän alueelle. Poistuminen myötäpäivään isoa rataa pitkin. Jos isolla radalla on toimintaa niin siitä saat tiedon mikroautoradalla ennen kun ajat isolle radalle. Mikroautoradalle kuljetaan Katriinantien kautta.