Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Rotary

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Spektrum DX3S Telemetria
« : 25.08.09 - klo: 21.37 »
Onko porukalla todennettuja lukemia tuon telemetrian tarkkuudesta?

Tuossa toiseen autoon toi paketti asennettiin ja todettiin ainakin, että lämpöjä se näyttää 100 asteen yläpuolella about 10 astetta enemmän kuin tuo käyttämämme inframittari. (ei rc-koneille vartavasten tehty)

Ei saatu sitä anturia Novarossiin ihan siihen missä kannen nappi on, koska se pytty on just siitä jäähdytysritilän alta niin kapea, ettei anturi ota kiinni koneeseen. Laitettiin se anturi siis alimman jäähdytysrivan väliin, jossa se otti tasaisesti kiinni koko matkalta.

Fluke antoi taas vastarin akulle pienempää jännitettä kuin ohjaimen telemetria, tuolla nyt ei hirveää väliä.

Enemmän kiinnostaa tuo lämpötilan seuranta. Tuo meidän oma mittari on kohtuullisen laadukas teollisuuskäyttöön tarkoitettu infrapunamittari, mutta on jännää, että tuo telemetria mittaa siitä jäähdytinrivasta about sen 10-15 astetta korkeampia lämpöjä kuin mittari tulpalta.

2
Polttisautot / Parit videot
« : 13.08.09 - klo: 18.26 »
Pari kämästä videota by Nokia N95.

Ainakin noista saa aloittelijat sen verran irti, että tuossa ensimmäisessä kone käy selvästi rikkaalla, eli itse säädimme yläruuvia kiinni.

Noin reilusti ei sitten kannata käännellä, jos ei ole täysin tuttu tuo oman koneen käytös. Säädöt tehdään pienissä erissä.

Jälkimmäisessä alkaa olemaan säädötkin aika hyvin kohdallaan.

Itse auton säätöihin ei ole juuri oston jälkeen koskettu, mutta tuossa maastossa ne ei ole kovin tärkeätkään, koska alusta on koko ajan erilainen, eikä ajeta kelloa vastaan.

Ei sit kommentoida noita pannuja ja muita mokia  :grin: :grin:

http://www.youtube.com/watch?v=OIWxYUobf0E
http://www.youtube.com/watch?v=dl40qDsCTbQ

Tarkka korvainen huomaa myös, että koneessa on aikas kireät jouset kytkimessä, jotka sai kyllä kyytiä tuon ajon jälkeen. Vähän turhan kireät on noi 1.1 ainakin omaan makuuni.

3
Onko kellekkään sattunut ikinä silmään mitään suunnittelupohjaa esim. buggyn korin värien suunnitteluun?

Ajattelin tuossa alkaa vääntää Photoshopilla jotain layer-kauhistusta, mutta on pakko kysyä eka.

4
Polttisautot / Ah ihanaa
« : 08.08.09 - klo: 01.34 »
Kyosho on historiaa...ei pysty..ei jaksa... :grin:

Saatiin haalittua aika sopivasti muutamat Xray:n XB8-autot ja nyt kun on ekat rundit heitetty ihan lonkkasäädöillä, niin ei voi pieni ihminen kuin ihmetellä noiden autojen eroja... :grin:

5
Dodiin. Nyt kun se 2-3 gallonaa tuli täyteen, niin tuli näköjään rtr-Infernon iskaritkin tiensä päähän. Okei, ne oli jo kertaalleen putsattu ja täytetty tuossa gallona takaperin, mutta nyt ne käpsähti sen viimeisen kerran.

Setä päätti siis kävellä kauppaan ja ostaa jotain astetta järeämpää. Tiedä sitten kuinka paljon parempaa, mutta osat ja koko asetelma uusissa iskareissa oli kaukana huonosta.

Ainoa, mikä nyt jäi vähän mietityttämään, on tuo kun painaa esim perän alas, niin auto jää alas aika paljonkin. Eikö sen olisi tarjoitus nousta kumminkin yläasentoonsa tuolta aika helpostikkin.

Tähän jos joku viitsii vastata, niin olisin kiitollinen. Voisiko syy olla nyt tuo 50 öljy vai se, kun laitoin taakse 1.5- ja eteen 1.4 männät? sain tietty kaupasta ohjeen, mutta miks mun päässä alkoi soida taakse 1.4- ja eteen 1.3 männät.

kyllä se palauttaa ilmassa ihan nätisti, hitaan/jämäkän oloisesti, mutta kun painan perän kokonaan alas, niin se ei nouse takas jos en kevennä autoa kunnolla.

Alla kuvia projektista.

Tästä se lähtee

http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009035.jpg

Ai miks kannattaa säilyttää vanhat kellot??  :mrgreen:

http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009038.jpg

takaa uusilla pampuilla

http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009040.jpg

Sivusta uusilla pampuilla

http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009042.jpg

Orkkis ja modattu rinnakkain koeajon jälkeen..20 min ja autot oli aika "puhtaina"  :grin:

http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009047.jpg

Edestä. Jälleen orkkis ja modattu rinnakkain

[img]http://i81.photobtucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009049.jpg/img]

Modattu auto edestä

http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009050.jpg












6
Luettiin tossa toisessa topicissa tuosta vaihteistojen laittamisesta krossi-imppuun.

Jäi muutama asia epäselväksi ja muutamasta ei olla varmoja.

Eli siis...Onko toi vaihteisto mahdollista rakennella vielä kun laitettiin noihin ritsoihin Novarossin N21B pada, vai onko se GT:n 28 jotenkin akseliltaan tms erilainen?

Katteltiin tosta Ebaysta noita osia, mutta ei ole ihan selvää mitä hommata jne.

Onko noi nimenomaan GT-mallista vai GT2? Mikäs toi Evolvan aski sitten taas on?

7
Polttisautot / Moottoripukit Infernoon uudelle koneelle
« : 15.07.09 - klo: 22.08 »
Mitkäs palikat tohon 7.5 infernoon piti hommata kun vaihdan ton GX21 romun johonkin kunnon pataan?

Siihen ilmeisesti ei riitä pelkät pukit? Siis nämä http://tiny.cc/a6H5i

Autohan on siis toi inferno 7.5 sports 3 ja 21 padalla, joka menee suoraan pohjalevyyn kiinni.

Meinasin että laittais samantien siihen 28 kattilan murisemaan

8
Yleinen keskustelu / Uusi harrastaja
« : 06.06.09 - klo: 15.55 »
Terve kaikille!

Kuten aihe jo kertookin, uusi harrastajan on siis kyseessä.

Ikää löytyy neljännesvuosisata ja paikkakunta Helsinki.

Kokemusta rc-autoista on ei yhtään, mutta tapana on ollut suhtautua kaikkeen uuteen harrastukseen sopivalla vakavuudella ja huumorilla.

Pienistä vehkeistä on kyllä taustaa kartingin osalta, jopa ihan 15 vuotta em-tasolla.

Nyt olen katselemassa tommosta Polttista heti alkuun, koska ne on ne jotka oikeasti sääväyttää ja tuo palikoiden roplaaminen ja kaikki muu tekninen virittely on aina ollut lähellä sydäntä...ylläri ylläri.

Tiedän että osa porukasta ei suosi ensimmäiseksi autoksi polttista, mutta tässä osoitteessa pidetään haasteista ja mielellään aloittelen siitä, mikä miellyttää.

Autovaihtoehtoja on nyt kahlattu muutama viikko aika tiuhaan ja onpa nämä suomen foorumitkin kahlattu aikalailla läpi hiljalleen.

Tuollaiset mielenkiintoisimmat tapaukset on ehkä HPI Savage XL 5.9 ja Traxxas Revo 3.3.

Noissa nitroissa nyt pelottaa tuo koneen säätäminen jne, olen lukenut paljon juttua että ei pysys säädöissä ja ruuvit lentelee ja aina saa tapella ym ym...

Noi ihan 2t big scalet on kanssa aika mielenkiintoisia, juurikin tuon koneen ja varmuuden takia. 2t kone on ainakin konseptina itselle erittäin läheinen ja sen toimintaperiaate + virittäminen on todella tuttua puuhaa. noissa vaan ilmeisesti noi ajopaikat rajoittuu kentile, montuille ja metsään jne...

Se on ainoa asia joka noissa vähän kangertelee. Muutamalla kaverilla on kuitenkin ihan nitro 1/8:t joten heidän kanssaan ei sitten oikein radalle pääse.

kiinnostavimmat 2T pelit ehdottomasti FG Monster Truck ja Baja 5B RTR.

Oma käsitykseni on kuitenkin, että kaikki yllä mainitut on laadukkaita ja soveltuvat hyvin monelle alustalle, joka on tärkeä aspekti.

Onko kaikkien näiden varaosien saatavuus hyvä suomessa? Sehän on nimittäin aivan varma että saan ostella tukivarsia repullisen heti kättelyssä  :grin:

Jos olen oikein tajunnut muista keskusteluista, niin 2.4 gigan radiot olisi hyvä hommata myöskin, vaikkakin noissa joissain radio sisältyy paketin hintaan?

Olen budjetoinut tälle reissulle n. 1000€, ihan siitä syystä, että haluan aloittaa edes kohtuullisella paketilla. Se on nähty joka hommassa, että kannattaa heti vähän panostaa.

Ideana olisi saada tuohon rahaan asiallinen setti kaikkineen, eli kun kamat on himassa, niin ei tarvii lähteä hakemaan samantien jotain puuttuvia palikoita.

Todennäköisesti joudun joustamaan hiukan jos haluan hyviä akkuja tms...??

Antakaa ihmeessä mieleipiteiden lentää.

Mielelläni otan vastaan ohjeita akkujen ja servojen valinnassa, mikäli noissa vakioissa on jotain selvästi ongelmia tuottavaa.

Tällä hetkellä mieli on kovasti tuon Savagen kannalla   :azn:

Sivuja: [1]